Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > FIAT > Zona tehnica Fiat

Zona tehnica Fiat Zona tehnica, secrete, tips&tricks Fiat

Reply
 
Thread Tools
Old 24-09-11, 20:57   #1
AmFiatMarea

Stock
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 3
Default Fiat Marea - Arunca uleiul pe evacuare

Buna ziua,

Am si eu o problema cu un Fiat Marea motor 1,8 115 16v benzina
l-am cumparat de la societatea la care lucrez defect unde a stat mai multi ani
nefolosit ,inaintea mea a vrut sa il cumpere altcineva si la luat ,,in probe,,
masina cred ca la un moment dat a ramas fara lichid de racire a incins-o destul de
tare si a aparut aceasta defectiune la motor ca sa intors fara ulei in baie in doar
1-2 ore cat a fost cu ea in probe,i-au bagat ulei dar il consuma o parte,o parte il
arunca pe esapament,am cumparat-o eu stiind de problema la un pret ok pe atunci,
si am incercat sa o repar a fost segmentata,cuzineti noi,garnituri,distributie noua,
etc,dupa ce am adunat-o si am incercat sa o pornim,nu am reusit deoarece mai avea si alte
defecte,in fine am lasat-o balta pentru ca nu am mai avut bani si alte,inca 2 ani a stat
pe dreapta dupa care am reluat reparatia cand i-am facut restul de reparatii inclusiv
directie ,frane,cosmetica,etc de data aceasta am pornit-o cu greu insa problema cu uleiul
o avea la fel consuma uleiul imediat in cateva ore sau 1,5l/100 km,o parte il arde,o parte
il arunca pe esapament/evacuare,am consultat diversi meseriasi care aproape toti au mentionat
ca avand aceleasi probleme : uzura mare la setul motor,defectiune la chiuloasa sau nu stiu ce
avaporator infundat ,,acela prin care se evacueaza gazele formate in baie,,.Stiind ca am
segmentat motorul am dus si chiuloasa la reparat ,a fost rectificata,verificata,i s-au schimbat
simeringurile la supape ,ghidurile au zis ca sunt bune,am montat-o dar aceeasi problema.Eu nu
mai prea stiu ce sa-i mai fac,cand i-am facut segmentarea motorului nu avea uzura mai deloc,
pistoanele nu,cilindrii nu,putin la segmenti si vre-o 2-3 cuzineti putin atinsi probabil atunci
cand a ramas far ulei.Presiune de ulei are ,verificata,si daca deschizi busonul in timpul mersului
stropeste bine si in carte scrie ca daca scade cu 0,30 bar presiunea de ulei se aprinde becul
insa la mine nu sa aprins niciodata becul care bec merge,probat,.Am mai observat ca sunt ceva gaze
in carter cand deschideam busonul la ulei de sus.Acum masina porneste dar ceva mai greu si mi sa
aprins si becul la injector(arata ca un injector rosu) si nu mai trage asa bine.dar ma ingrijoreaza
mai mult problema la motor cu uleiul pentru ca nu mai stiu ce sa-i fac si mi-a inghitit deja si o
gramada de bani.sonda lambda este cam infundata plina de calamina si probabil ca si catalizatorul
la fel de la atata ulei.Sa nu fi fost segmentata bine ? sau ca a stat 2 ani s-au lipit segmentii?
am facut maxim 2000 km cu ea asa ,am tot bagt ulei la greu.
poate ca cineva dintre dumneavostra stiti sa ma ajutati cu ceva sfaturi.
Va Multumesc daca ati avut rabdare sa cititi mesajul meu.
AmFiatMarea is offline   Reply With Quote
Old 26-09-11, 22:27   #2
AmFiatMarea

Stock
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 3
Default Re: Fiat Marea - Arunca uleiul pe evacuare

cineva ma intrebat si o sa postez si aici:
1 - descrie ce ai bagat in motor - segmenti (Goetze),cuzineti la biela,simeringuri la supape,rectificata chiuloasa luat in plan 0,12,rect supape,scaune,...garnituri (chiuloasa,baie,capac,termostat,etc),distributie..
2 - Daca ai turbina? - NU
3 - scoate fum alb?albastrui?negru? - este cam alb deci arede ulei si in cilindru si in esapament ca arunca si pe acolo
4 - Arunca ulei pe toba? - DA..si destul
5 - daca scoti joja in timp ce functioneaza motorul ,sufla? - DA si destul ii asa ca un fum mai slab
6 - daca desfaci busonul pe unde bagi ulei sufla tare si arunca ulei? - DA zici ca are ventilator sub capac
7 - uleiul de pe joja miroase a paine prajita? - cam DA ,la inceput mi se pare ca miroase un pic a benzina apoi ramane un miros asa mai de prajit,miros fin,uleiul este nou am facut doar vre-o 30 km de probe,..ala vechi nu am fost curios sa il miros...
AmFiatMarea is offline   Reply With Quote
Old 02-10-11, 19:47   #3
dorin_v70

Stock
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 7
Default Re: Fiat Marea - Arunca uleiul pe evacuare

Ce verificare s-a facut la chiulasa? Cred ca e fisurata undeva intre camera(camerele) de ardere si zonele prin care circula uleiul si scapa compresie in baia de ulei, respectiv absoarbe ulei in timpul ciclului de aspiratie, ulei care ajunge in capul pistonului de unde este ars si/sau aruncat pe esapament. Incearca cu o alta chiulasa, ma indoiesc ca s-a putut verifica chiulasa sa nu aibe scapari de compresie pe circuitele de ungere!

Last edited by dorin_v70; 02-10-11 at 19:58.
dorin_v70 is offline   Reply With Quote
Old 02-10-11, 19:59   #4
AmFiatMarea

Stock
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 3
Default Re: Fiat Marea - Arunca uleiul pe evacuare

reparatiile la chiuloasa au fost asa : rectificare supape,rectificare scaune supape,schimbat simeringuri supape,rectificare plan 0.12,reglat tachetii,alte chestii,curatzita,..nu cred ca sa afcut probe de presiune,posibil sa fie fisurata dealtfel am mai primit sugestii de acestea ,o sa pun mai jos raspunsul la intrebarile de mai sus.


dupa simptome s-ar putea sa ai cilindrii ovalizati. Dupa cate am citit in posturile tale motorul a fost fiert si au mers fara ulei. Din pacate singura solutie este sa schimbi motorul. Cilindrii fiind ovalizati, trage ulei din baie, din cauza asta ai gasit ulei in cilindrii. Chiuloasa are si ea o fisura(minim una) intre supape. Daca nu aveai ulei in cilindrii scapai ieftin cu o reconditionare de chiuloasa (sudura). Segmentarea nu ajuta cu nimic, suprafata fiind ovala. Daca era chiuloasa scapai sub 100 ron. Meseriasii sunt in Ghimbav, la Autorad. Rectificarea unui arbore cotit de fiat ma costat 50 ron. Mirosul de paine prajita al uleiului il capata cand sunt cilindrii ovalizati,
uleiul din capul cilindrului se scurge inapoi in baie cand motorul este oprit. Dupa 2-3000 km uleiul este negru ca pacura, fiind ars. Din cauza asta se infunda epuratorul,uleiul fiind bagat in cilindrii. Imi pare rau ca ai investit atat ,din pacate fara rezultat.



distanta dintre supape este mica,la rectificare nu umbla la nivelul supapelor. Fisura se vede cand este chiuloasa calda, de aceea sufla pe la joja si la busonul de pe capacul culbutorilor.Ca sa vezi fisura trebuie sa cureti cu petrol si alcool pana capata culoarea aluminiului.Avand fisura respectiva supapele nu mai inchid ermetic si baga ulei pe evacuare si admisie. Ovalizarea se face cand este motorul foarte incins si nu are ulei.
Acest motor poate fi salvat dar cu costuri foarte mari, alezat blocul,confectionat camasi, pistoane noi, segmenti, chiuloasa.Nu merita.De banii astia iei 2 motoare. Imi pare rau ca nu te pot ajuta mai mult.
AmFiatMarea is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -