Sa incerc sa va lamuresc eu: In primul rand farul este format dintr-o oglinda si o sticla care acopera oglinda. La farurile de tip mai vechi (adica cele cu model) sticla este defapt o lentila Fresnel. Aceste lentile fac acelasi lucru ca si lentilele "normale". Au marele dezavantaj ca introduc aberatii cromatice foarte marii dar in schimb sunt incomparabil mai subtiri si mai usor de executat. Oglinda farului este o oglinda simpla, din tabla curbata. In domeniu iluminarii auto faptul ca pe sosea apar dungulite nu este foarte deranjant. Atentie, aceste dungulite apar tocmai din cauza acelui model amprentat pe sticla farului in scopul dirijarii fascicolului de lumina astfel incat efectul de orbire sa fie diminuat. O problema a faruilor de acest tip este aceea ca sticla se incalzeste destul de tare, evident cu problemele care apar.
Farurile de tip "modern" au oglinda profilata astfel incat fenomenul de orbire sa faie diminuat, prin urmare sticla nu are decat un rol protector. Astfel "sticlele" farurilor moderne sunt foarte subtiri (deci retin mai putina caldura => se pot face si din plastic) nu sunt profilate prin urmare nu introduc aberaii cromatice, sunt mai usoare si mai ieftin de produs.