Zona tehnica Daewoo Zona tehnica, secrete, tips&tricks Daewoo |
13-09-08, 09:19
|
#16
|
Stage 5
Join Date: Dec 2007
Posts: 2,971
|
Re: Bec baterie....lamuriti-ma va rog frumos....
aham...si cum spuneam )) nu am ac....am doar alternator si fulia de la motor ) (din pacate) o sa schimb alternatorul...ca nu a putut nimeni sa mi`l desfaca pe asta..
__________________
All the way up..
|
|
|
15-09-08, 09:24
|
#17
|
Stage 3
Join Date: Aug 2008
Posts: 101
|
Re: Bec baterie....lamuriti-ma va rog frumos....
La alternator am avut si eu de furca in sensul ca nu am putut desface surubul de la intinzator dar am insistat cu o dalta si un ciocan era cu cheie de 11 daca nu ma insel... am schimbat surubul si acum e cu cheie de 13 fiind mult mai la indemana in trusele romanilor...
__________________
Cielo driver
|
|
|
17-09-08, 23:55
|
#18
|
Stage 3
Join Date: Sep 2008
Posts: 85
|
Re: Bec baterie....lamuriti-ma va rog frumos....
Quote:
Originally Posted by D o n n
am si io o problema...am pus pana acum 4 baterii si la fel..nu au fost noi toate...dar la tata pe masina lui merge totul perfect..la mine...NU...deci sa zic o pornesc....merg cu lumini plus proiectoare..se aprinde becul de baterie...daca o las la relanti si dau drumul la aeroterma direct pe 2-3 sau dau drumul la faruri...scade in turatii si revine imediat...de la ce eeste...nu mai zic de geamuri ca sutn puturoase...pe fata..pe spate sunt ceva mai ...vioaie dar sunt si mai mici...deci...electromotor,alternator,baterie,ce este?cureaua de alternator e noua...are cam 10-15 k km...este intinsa tot...dar la pornire uneori scartzaie vreo 10-15 secunde
|
Faptul ca scirtie denota ca patineaza si trebuie strinsa inca un pic pina tace. In caz contrar se va uza rapid. Inainte insa de asta sa verificati insa daca fulia alternatorului este in linie cu cea de pe vilbrochen si daca nu cumva axele fac un unghi. Daca da, verificati suruburile de prindere ale alternatorului pe motor, eu am avut unul rupt si "mieuna" cureaua oricit stringeam. Deasemenea verificati daca fulia alternatorului se invirte usor la mina. Apoi luati un voltmetru digital imprumut de undeva si masurati tensiunea pe baterie cind va "face figura" Daca este sub 14 volti e posibil ca regulatorul de tensiune din alternator sa faca fite, dar in cazul dvs cred mai degraba ca nu e bine intinsa cureaua de alternator. Am patit-o si eu similar chiar daca din alte motive(surub fixare rupt)
|
|
|
25-09-08, 15:31
|
#19
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,949
Member of: [NoSpeedLimit Romania Club] [Oltcit] [Opel]
|
Re: Bec baterie....lamuriti-ma va rog frumos....
yo nu spun de la mine spun din ce spune producatorul in carte tehnica Cielo
"cand se aprinde martorul de la baterie, ori alternatorul nu incarca cat trebuie , ori cureaua alternatorului e slaba"
bafta! ps: ca un sfat schimba cureaua ,rolele si du-o la un electrician
|
|
|
25-09-08, 15:43
|
#20
|
Stage 4
Join Date: Jun 2008
Posts: 176
|
Re: Bec baterie....lamuriti-ma va rog frumos....
la mine se intampla un lucru mai ciudat ... cand se aprinde martorul de baterie la bord imi incarca mai mult 15,1-15,6. testat la service daewoo la un electrician specializat cu aparatul lor de masura. sfatul electricianului sa merg cu farurile aprinse sa nu sulfatez bateria si sa mai vin la el cand se aprinde martorul de tot si nu se mai stinge ...
|
|
|
25-09-08, 15:56
|
#21
|
Stage 3
Join Date: Sep 2008
Posts: 85
|
Re: Bec baterie....lamuriti-ma va rog frumos....
Quote:
Originally Posted by gabilx
la mine se intampla un lucru mai ciudat ... cand se aprinde martorul de baterie la bord imi incarca mai mult 15,1-15,6. testat la service daewoo la un electrician specializat cu aparatul lor de masura. sfatul electricianului sa merg cu farurile aprinse sa nu sulfatez bateria si sa mai vin la el cand se aprinde martorul de tot si nu se mai stinge ...
|
Becul de avertizare sesizeaza scaderea tensiunii sub valoarea minima dar si cresterea ei peste valoarea maxima. Problema e daca aprindeti farurile (nu e rau sa umblati cu ele aprinse chiar in oras pentru ca deveniti mai vizibil) si tot nu se stinge becul, atunci daca face figura asta des, consecinta va fi pe linga sulfatarea rapida a bateriei, arderea rind pe rind a tuturor becurilor "obosite de supratensiune" inclusiv ale celor din bord greu de gasit. Defectul este in regulatorul alternatorului care trebuie inlocuit.
|
|
|
25-09-08, 16:05
|
#22
|
Stage 4
Join Date: Jun 2008
Posts: 176
|
Re: Bec baterie....lamuriti-ma va rog frumos....
problema o am de aproape 1 an si nu s-a ars nici un bec si din cate stiu eu mai intai sa-ti arda becurile iti arde sigurantele, releul ...
|
|
|
25-09-08, 17:30
|
#23
|
Stage 3
Join Date: Sep 2008
Posts: 85
|
Re: Bec baterie....lamuriti-ma va rog frumos....
Quote:
Originally Posted by gabilx
problema o am de aproape 1 an si nu s-a ars nici un bec si din cate stiu eu mai intai sa-ti arda becurile iti arde sigurantele, releul ...
|
Inseamna ca ori fenomenul se intimpla mai rar, ori la service s-a masurat eronat, ori becurile au obosit doar , nu au inceput inca sa se arda. Puteti verifica lucrul acesta demontind citeva (pozitii, semnalizare). Daca baloanele lor nu mai sint clare ci inegrite e clar ca supratensiunea le-a "obosit" si urmeaza sa se arda. Daca insa sint clare (ca si noi) atunci probabil nu aveti probleme de supraincarcare.
Deasemenea puteti lega provizoriu pe bricheta de exemplu un "ceas suplimentar" (voltmetru termic) pe care il gasiti la magazinele de piese auto sau la dezmembrari. Atunci va lamuriti definitiv unde este problema. Acul instrumentului trebuie sa fie la mijloc in zona verde in orice situatie. Daca este in zona rosie din drepta alternatorul supraincarca daca este in stinga subincarca.
Sigurantele nu se ard in caz de supratensiune, doar in caz de scurtcircuit, iar releul nici atit, acela se defecteaza numai cind vrea el (nu are legatura directa cu circuitul de forta al alternatorului). Oricum problema dvs nu e grava altfel acumulatorul s-ar fi terminat de mult. Sa umblati insa cu becul de incarcare aprins fara sa stiti sigur cauza nu e recomandabil deoarece pe linga posibilele daune puteti si ramine la un moment dat in drum.
Oricum idea producatorilor de a renunta la voltmetrul de bord in favoarea unui simplu bec nu a prea fost buna deoarece stii cum stai doar calitativ nu si cantitativ. Instalarea permanenta a unui voltmetru suplimentar nu este de loc o idee rea. Se vindeau inainte in chit cu un manometru de ulei care din nou a fost o idee buna. Sint curios ce descoperiti pina la urma.
|
|
|
25-09-08, 20:04
|
#24
|
Stage 4
Join Date: Jun 2008
Posts: 176
|
Re: Bec baterie....lamuriti-ma va rog frumos....
electricianul care mi-a facut constatarea este un amic de-al meu si inca unul foarte priceput. mi-a explicat atunci ca "puntea de la alternator"(asa s-a exprimat !!!) este pe cale sa se duca dar mai merge. mi-a zis ca el o schimba ca nu-l doare mana si ca lui ii convine ca ia bani pe lucrare dar mi-a explicat ca nu are ce sa se strice altceva decat puntea aia care oricum e defecta. pana acu a avut dreptate pt ca nu am avut probleme de incarcare sau sa mi se arda vreun bec sau vreo siguranta.
|
|
|
25-09-08, 22:29
|
#25
|
Stage 3
Join Date: Sep 2008
Posts: 85
|
Re: Bec baterie....lamuriti-ma va rog frumos....
Quote:
Originally Posted by gabilx
electricianul care mi-a facut constatarea este un amic de-al meu si inca unul foarte priceput. mi-a explicat atunci ca "puntea de la alternator"(asa s-a exprimat !!!) este pe cale sa se duca dar mai merge. mi-a zis ca el o schimba ca nu-l doare mana si ca lui ii convine ca ia bani pe lucrare dar mi-a explicat ca nu are ce sa se strice altceva decat puntea aia care oricum e defecta. pana acu a avut dreptate pt ca nu am avut probleme de incarcare sau sa mi se arda vreun bec sau vreo siguranta.
|
Atunci nu se potriveste cu simptomele descrise, puntea redresoare trifazata se poate strica in doua feluri: a) diode intrerupte cind subincarca, sau diode in scurt caz in care se supraincalzeste si se arde alternatorul care tot subincarca. Aplicati metoda pe care am descris-o in postul precedent si va lamuriti singur sau schimbati electricianul. Daca supraincarca nu poate fi defecta puntea ci numai releul regulator.Succes!
|
|
|
26-09-08, 09:36
|
#26
|
Stage 4
Join Date: Jun 2008
Posts: 176
|
Re: Bec baterie....lamuriti-ma va rog frumos....
mda ... o sa ma duc sa verific ce ai zis tu dar cand o sa am timp. m-am cam obisnuit cu ideea ca sta martorul ala aprins in bord, asa ca nu prea imi vine sa ma duc cu masina in service doar pentru asta. probabil ca la urmatoarea revizie o sa-l pun pe electrician sa se uite si de releul ala. mersi pentru sfaturi
|
|
|
29-12-08, 19:32
|
#27
|
Stage 3
Join Date: May 2008
Posts: 120
|
Re: Bec baterie....lamuriti-ma va rog frumos....
nu s-a mai scris de ceva vreme aici....becul meu din bord de la baterie sta aprins non-stop....am fost la electrician...mi-a masurat el pe acolo a zis ca nu e nicio problema ...incarca cum trebuie....geamurile merg cum trebuie ....faruri... stopuri ....ceata....lumini bord...nu am probleme la pornire ....nu am absolut niciun simptom.... toate sunt ok dar becul e aprins ... se stinge numai cand o turez...cand urca in ture se stinge...gen peste 1.500 ture..... toate sunt bune dar devine stresant sa tot il vad acolo aprins.....daca aveti idee ce ar putea fii ....help me ... multumesc!
|
|
|
30-12-08, 15:05
|
#28
|
Stage 5
Join Date: Dec 2007
Posts: 2,971
|
Re: Bec baterie....lamuriti-ma va rog frumos....
la mine la fel...totul merge perfect...bateria incarca peste 15,si sta aprins ..si de ce ma duc cu ea in ture mai mult se aprinde mai mult...k el sta mai slabutz asa aprins...si cand fortzez motoru se apridne mai tare...dar daca el nu ma deranjeaza...eu de ce sa il deranjez
|
|
|
30-12-08, 17:32
|
#29
|
Stage 3
Join Date: Sep 2008
Posts: 85
|
Re: Bec baterie....lamuriti-ma va rog frumos....
E posibil sa fie defect chiar circuitul indicatorului (becului martor). De lamurit va lamuriti intr-un singur fel, montind provizoriu (la bricheta sau definitiv) un voltmetru termic asa cum am mai spus. Acela va indica in permanenta starea exacta a incarcarii.
|
|
|
07-01-09, 06:51
|
#30
|
Stage 3
Join Date: Mar 2006
Posts: 114
Member of: [RENAULT]
|
Re: Bec baterie....lamuriti-ma va rog frumos....
De ce neaparat voltmetru termic? Unul simplu, electric cu ac nu ar fi suficient? Alea termice au prostul obicei de a nu indica precis, iar cand vrei sa verifici incarcarea ai nevoie sa stii la ce limita superioara se mentine tensiunea de incarcare.
Bun! Ce e de facut daca becul martor NU se aprinde deloc?
Becul e bun (verificat si masurat). Conexiunile in bord sunt bune. Imi poate da cineva o schema a releului de incarcare electronic, acela care se monteaza direct pe alternator?
__________________
Decat sa cumperi un Ferrari la care nu iti mai ajung bani sa si pui benzina, mai bine o Dacie sanatoasa si de restul te cari la greu.
Ce-si face omul cu mana lui, e lucru sanatos; abia apoi vede el ce-a facut.
|
|
|
|
|