Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DAEWOO > Zona tehnica Daewoo

Zona tehnica Daewoo Zona tehnica, secrete, tips&tricks Daewoo

Reply
 
Thread Tools
Old 09-02-10, 18:18   #1
atheus24

Stage 1
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 14
Default Recomandari achizitie GPL Cielo

Salut!
De vreo 2 luni am achizitionat un Cielo Executive (2004) din craiova pe benzina si tata vrea sa-i puna instalatie GPL.
As vrea sa-mi spuneti, intrucat nu prea sunt in tema, cam ce tip de GPL ar fi indicat pentru Cielo, ca am inteles ca sunt multe, unele nu prea merita...si unde gasesc ceva de calitate - nu vreau turcarii de 2 lei. Daca se poate sa-mi spuneti si pretul, ar fi excelent. Locuiesc in Caracal, dar sunt disponibil pentru deplasari, e vorba de o investitie si vreau sa ma asigur ca va merita. Multumesc!

Last edited by atheus24; 09-02-10 at 18:31.
atheus24 is offline   Reply With Quote
Old 10-02-10, 23:19   #2
Andutu TZH

Stage 5
 
Andutu TZH's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 934
Default re: Recomandari achizitie GPL Cielo

Eu zic ca o secventiala bigaz ar fi foarte ok pentru cielo tau sau lovato cu care veneau echipate din fabrica
Andutu TZH is offline   Reply With Quote
Old 10-02-10, 23:44   #3
atheus24

Stage 1
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 14
Default re: Recomandari achizitie GPL Cielo

Vreau ceva mai multe detalii, te rog...nu prea sunt familiarizat cu termenii auto sau cu orice e legat de aceasta lume.
atheus24 is offline   Reply With Quote
Old 10-02-10, 23:50   #4
Andutu TZH

Stage 5
 
Andutu TZH's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 934
Default re: Recomandari achizitie GPL Cielo

Nu stiu nici eu ce detali sa iti dau,cel mai bine este sa mergi pe o marca cunoscuta ca cele de sus.Daca ai banii in mana dute si tu la nord service si vorbeste cu baieti,pretul unei instalati este cam de 500 de euro si 2 ani garantie parca.Am un prieten de are pe o astra g o instalatie lovato parca pe un motor de 16.16 v de 100 de cai si este mai mult decat multuimit,consum de 10(am vazut cu ochi mei cum cu 100 de mii face 50 de km)si nu prea se simte diferenta fata de benzina,si nici nu miroase a gaz inauntru
Andutu TZH is offline   Reply With Quote
Old 11-02-10, 01:22   #5
atheus24

Stage 1
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 14
Default re: Recomandari achizitie GPL Cielo

Mersi frumos...mai astept si alte pareri/indicatii.
atheus24 is offline   Reply With Quote
Old 12-02-10, 22:58   #6
good4y75

Stage 3
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 75
Default re: Recomandari achizitie GPL Cielo

Sincer si eu tot pe lovato as merge, unchimiu are pe cielo al lui de 2 ani si e super multumit.
good4y75 is offline   Reply With Quote
Old 13-02-10, 13:50   #7
prozatos

Stage 3
 
prozatos's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 78
Default re: Recomandari achizitie GPL Cielo

eu am pe cielo bigas, sunt multumit de instalatie
am cumparat masina acum 10 luni cu aproximatie,
pe geamuri scrie ca e din feb 2006 montata instalatia
nu i-am schimbat decat un furtun care nu imi placea cum arata
in rest e ok
in oras consuma 10, dar i-am mai marit putin debitul si acum ia 11-11.5 e OK
eu am 1,5 SOHC
prozatos is offline   Reply With Quote
Old 13-02-10, 13:59   #8
atheus24

Stage 1
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 14
Default re: Recomandari achizitie GPL Cielo

1,5 SOHC - ce reprezinta, modelul?!
deci sa inteleg ca se poate regla debitul, dar de ce ar trebui s-o faci..in functie de ce?! Tu spre exemplu de ce l-ai marit?!
Sunt N00b stiu...asta e.
atheus24 is offline   Reply With Quote
Old 13-02-10, 14:09   #9
prozatos

Stage 3
 
prozatos's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 78
Default re: Recomandari achizitie GPL Cielo

eu de exemplu, cand am cump masina, trebuia sa fac RAR-ul
si avea motorul cam murdarel...si m-am gandit eu in sinea mea sa spal motorul
si apoi nu a mai mers pe gaz
asta se intampla la 2-3 zile dupa ce am cump masina
m-am dus pana la metro in plimbare si din intamplare am dat de un tip cu cielo pe care nu il stiam si i-am pov ca nu mai merge
In fine, mi-a dat nr de tel a unui mecanic, m-am dus la el....si a descoperit o bobina arsa. acu el zicea ca poate fi si de la spalat motorul, dar nu e garantat asta...pt ca acea bobina cand mergea cand nu mergea.Pe circuitul de gaz sunt 3 bobine care actioneaza 3 electroventile(asta ca masura de siguranta). A pus omu pe direct fara bobina aia si mi-a dat nr de tel de unde pot cumpara bobina...
Cand repara el acolo mi-a mai povestit despre GPL..ca i-am zis ca abia am masina...si m-a invatat cum sa comut de pe gaz pe benzina, cum sa merg doar pe gaz, cum doar pe benzina...si el mi-a zis atunci ca acel surub de debit trebuie sa fie 2,5 ture desfacut...
si apoi ca sa ma joc eu l-am dat la 1,5 ture....si mergea masina fara pb, aveam consum de 10 dar nu tragea suficient de puternic cum voiam eu....si am dat la 2 ture...de asta am umblat la el....si acum sunt multumit de cum trage
P.S.:da 1.5 SOHC e modelul...o singura axa cu came
prozatos is offline   Reply With Quote
Old 13-02-10, 14:22   #10
atheus24

Stage 1
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 14
Default re: Recomandari achizitie GPL Cielo

Ok...am inteles mai mult sau mai putin cate ceva...multumesc pentru explicatii. Concluzia - am nevoie de un mecanic profesionist sa-mi explice cum trebuie reglat si sa faca totul ca la carte.
Intrebare: La RAR nu as putea sa-mi gasesc un sistem GPL bun? Adica ma gandesc...daca tot ei sunt cei care-l inregistreaza, inseamna ca daca se poate sigur vor fi de calitate si vor face treaba buna.
atheus24 is offline   Reply With Quote
Old 15-02-10, 07:55   #11
prozatos

Stage 3
 
prozatos's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 78
Default re: Recomandari achizitie GPL Cielo

da cei de la rar nu vand instalatii gpl
cauta o firma acreditta rar si ei o vor monta, o vor regla...in fine...nu stiu ce sa iti zic mai mult
prozatos is offline   Reply With Quote
Old 15-02-10, 13:04   #12
atheus24

Stage 1
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 14
Default re: Recomandari achizitie GPL Cielo

Ma voi interesa...multumesc pentru sfaturi.
atheus24 is offline   Reply With Quote
Old 15-02-10, 21:48   #13
XoRRo
Opel Driver

Stage 5
 
XoRRo's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 506
Member of:
[Opel]
[VW]
Default re: Recomandari achizitie GPL Cielo

nu e chiar asa stralucita instalatia din fabrica lovato...

recomand secventiala... are injectoare de gaz... e altceva...
XoRRo is offline   Reply With Quote
Old 15-02-10, 23:05   #14
atheus24

Stage 1
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 14
Default re: Recomandari achizitie GPL Cielo

XoRRo te rog...spune firma, pentru ca nu ma pricep, sau explica-mi ca pentru un n00b...ceea ce si sunt.
atheus24 is offline   Reply With Quote
Old 16-02-10, 07:04   #15
prozatos

Stage 3
 
prozatos's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 78
Default re: Recomandari achizitie GPL Cielo

da mai da frate si du un search pe google, nu astepta sa ti se raspunda mereu de dragul de a face posturi
na...ca nici eu nu stiam ce a zis colegu cu secventiala, da m-am lamurit, uite ce zice unul cu un renault

"Fac o prezentare la instalatia GPL montata pe Symbol-ul meu 1.4 8V. Instalatia este Tomasetto Euro 4, electronica este STAG 200, injector pentru fiecare cilindru (nu admisie de gaz in galeria de admisie ca la instalatiile vechi), rezervor toroidal STAKO de 44 litri (util 80%, deci cam 33 de litri) si montajul busonului de alimentare langa busonul de benzina.
Instalatia a costat, cu tot cu montaj, 2014 lei, la Service Automobile Braila, partener AGROM, dealer pentru instalatiile Tomasetto. Am montat-o la Braila deoarece la Galati mecanicul de la service-ul partener se afla in concediu medical.
Montajul l-am facut pe 30 iulie si am parcurs cam 3-4000 de km pe gaz de atunci, nu mai stiu exact kilometrii din bord la montaj, acum am putin peste 35000 de km. Consumul la primele alimentari se invartea la 10% mediu pe gaz, ulterior a coborat la cca 8-8.5%, in conditiile unui stil de condus nu tocmai cuminte. De notat insa ca, consumul nu se poate face doar la un singur plin, ci pe mai multe, si se face o medie, si asta deoarece difera presiunile de oprire a alimentarii la diferitele pompe de alimentare din tara, poti avea surpriza sa consume odata 7%, odata 13-14%, pe moment te sperii, dar, cand tragi linie, observi ca te costa cam 60% din rulajul pe benzina.
La turatii scazute, se simte o oarecare lipsa de putere, dar se compenseaza printr-o tinere a motorului mai sus in ture, dar nu cu mult, cam 3-400 de ture, nu e deranjant, la turatii ridicate oricum poti sa faci o depasire in forta si sa o termini cu succes. Viteza maxima probabil a ramas aceeasi, bine, la mine in paralel am si scos catalizatorul, nu pentru ca as fi vrut, ci pentru ca a cedat, si imi obtura evacuarea. Cand imi voi pune altul (nu prea curand, parca n-as gatui acum masina cu alt catalizator) voi vedea poate ceva diferente.
Pornirea se face intotdeauna pe benzina, trecerea pe GPL este permisa doar cand temperatura agentului de racire trece de 40 de grade, si asta deoarece instalatiile de gaz au in componenta un vaporizator ce are rolul de a trece gazul din stare lichida, in butelie, in stare gazoaza, pentru a fi injectat in admisia fiecarui cilindru si, aceasta trecere se produce cu scaderea temperaturii gazului. Cine a desfacut supapa unei brichete si a lasat sa iasa tot gazul din ea in timp foarte scurt intelege despre ce vorbesc.
Trecerea se face intotdeauna doar dupa ce motorul este turat pana la 1600 de ture, dupa care ramane pe gaz. Singurul indiciu al trecerii pe gaz, mai ales vara, este un click al electrovalvei ce se aude de la motor. Odata cu temperaturile ceva mai scazute, se simte si o scadere a puterii motorului in primele minute (cam 2-3 minute, nu mai mult) pana mai creste temperatura antigelului in instalatie.
Cu rezervorul toroidal, la cca 33 de litri utili, am o autonomie de cam 3-400 de km in functie de regimul urban-extraurban. Cand se termina gazul in butelie, se comuta automat pe benzina, fara ca sa se simta vreo schimbare in comportamentul masinii, doar 3 beep-uri scurte si apoi ledul de gaz ce va clipi vor anunta acest lucru.
Trecerea benzina-gaz in mers este INSESIZABILA, practic se poate face si intr-o depasire fara nici o problema. Singurul indiciu este declicul din compartimentul motor.
Instalatia de gaz, necesita in primele mii de km, cam 2-3 recalibrari, deoarece nu sunt "rodate" toate garniturile din aceasta, se mai "lasa" membrana vaporizatorului, etc. Fara recalibrare, se va simti un usor miros de gaz in masina, in anumite momente, mai ales la pornire, consumul va fi ceva mai mare, in schimb insa masina va trage mai bine ca pe benzina. Dupa recalibrare, facuta in 5 minute cu ajutorul unei interfete conectate la calculator, ce consta in alinierea timpilor de injectie al injectoarelor de gaz dupa timpii celor pe benzina, mirosul de gaz va disparea, masina isi va mai pierde putin din zvac, dar consumul se va situa in limite normale si va avea oricum performante bune.
Multumirea cea mai mare o ai la pompa de gaz, nici o alimentare nu va sari de 50-60 ron, si asta in cazul in care mergi pana se termina tot gazul, si in faptul ca poti sa rulezi cu viteze ceva mai ridicate si sa te doara undeva de consum.
Cam atat momentan, daca mai aveti intrebari, va raspund cu placere, atasez ceva poze cu componentele instalatiei montate pe masina.
Electronica STAG 200, similara ECM-ului motorului. Se vede si mufa de conectare, cu 4 pini"
prozatos is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -