Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DAEWOO > Zona tehnica Daewoo

Zona tehnica Daewoo Zona tehnica, secrete, tips&tricks Daewoo

Reply
 
Thread Tools
Old 07-01-10, 08:57   #1
galen

Stage 3
 
galen's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 85
Default merge foarte bine, dar nu peste 140 la ora

Cielo 8 valve din 96 non-euro, full option la 60 de mii km reali, completari ulei 5w50 =0 aspect tehnic si estetic impecabil, montat instalatie de gaz si folosit 2 ani 90% pe gaz. consum normal, 7 litri benzina, 10 litri gaz la viteza de croaziera de 100km/h.
1.-Sint foarte multumit de masina sub toate aspectele,in afara de un defect de proiectare la intinzatorul de alternator, o singura problema : Uneori am nevoie de sprint, uneori am nevoie de viteza. Pe la 4 mii de ture motorul se plafoneaza. In oras demareaza excelent ca nu ai loc si motiv de final lung, dar afara e deranjant. Peste 100 km/h demarajul e foarte lent si sub 100km/h nu merita sa-i dai a 5-a ca nu mai demareaza.
In schimb motorului "ii plac" in orice treapta ture de 1500-2000.
2.- nu sint un novice in materie de motoare, mi-am bagat nasul cam peste tot in masinile si motocicletele detinute pina acum. Asa ca stiu ca nu e o problema de alimentare, mai ales ca merge exact la fel pe gaz sau pe benzina.
3.- Avind in vedere ca motorul este intr-o stare impecabila (compresie-consum ulei) nu scoate nici un fel de fum iar la ture mici trage de rupe, presupun ca este fie o problema de distributie dreglata, fie o problema de avans initial, fie o problema de curba de avans (computer).
4.- Actiuni intreprinse- dus masina la reglaj la un service daewoo (nu dau nume) Nu aveau cica tester electronic pentru modelul meu(cu computer primitiv zic ei) asa ca s-au uitat la avansul initial cu stroboscopul si au zis ca e ok. Distributia (cureaua a fost schimbata de vechiul proprietar) ei zic ca e ok, cum se verifica sigur chestia asta?
Au mai bibilit ei in stinga si-n drepta (suflat filtru aer nou) dar masina merge exact la fel
S-a mai lovit cineva de problema asta?
cu stima, Galen

Last edited by galen; 07-01-10 at 08:59.
galen is offline   Reply With Quote
Old 28-02-10, 22:07   #2
galen

Stage 3
 
galen's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 85
Default Re: merge foarte bine, dar nu peste 140 la ora

Quote:
Originally Posted by galen View Post
Cielo 8 valve din 96 non-euro, full option la 60 de mii km reali, completari ulei 5w50 =0 aspect tehnic si estetic impecabil, montat instalatie de gaz si folosit 2 ani 90% pe gaz. consum normal, 7 litri benzina, 10 litri gaz la viteza de croaziera de 100km/h.
1.-Sint foarte multumit de masina sub toate aspectele,in afara de un defect de proiectare la intinzatorul de alternator, o singura problema : Uneori am nevoie de sprint, uneori am nevoie de viteza. Pe la 4 mii de ture motorul se plafoneaza. In oras demareaza excelent ca nu ai loc si motiv de final lung, dar afara e deranjant. Peste 100 km/h demarajul e foarte lent si sub 100km/h nu merita sa-i dai a 5-a ca nu mai demareaza.
In schimb motorului "ii plac" in orice treapta ture de 1500-2000.
2.- nu sint un novice in materie de motoare, mi-am bagat nasul cam peste tot in masinile si motocicletele detinute pina acum. Asa ca stiu ca nu e o problema de alimentare, mai ales ca merge exact la fel pe gaz sau pe benzina.
3.- Avind in vedere ca motorul este intr-o stare impecabila (compresie-consum ulei) nu scoate nici un fel de fum iar la ture mici trage de rupe, presupun ca este fie o problema de distributie dreglata, fie o problema de avans initial, fie o problema de curba de avans (computer).
4.- Actiuni intreprinse- dus masina la reglaj la un service daewoo (nu dau nume) Nu aveau cica tester electronic pentru modelul meu(cu computer primitiv zic ei) asa ca s-au uitat la avansul initial cu stroboscopul si au zis ca e ok. Distributia (cureaua a fost schimbata de vechiul proprietar) ei zic ca e ok, cum se verifica sigur chestia asta?
Au mai bibilit ei in stinga si-n drepta (suflat filtru aer nou) dar masina merge exact la fel
S-a mai lovit cineva de problema asta?
cu stima, Galen
E primul vehicol cu injectie ECM si senzori pe care il detin, m-am cam speriat putin aiurea. M-am apucat de citit si am rezolvat problema. Asta dupa ce doi specialisti in Cielo mi-au spus ca totul e in regula, ca asa merg astea, ca sint masini mai lente.

In primul rind am dat jos capacul si am verificat distributia, ok ca la carte. Apoi normal ca am trecut la avans. Delcoul de la cielo e putin curios nu are nici un reper nici un semn. I-am facut eu unul sa stiu cum l-am gasit. Dar desi foloseste senzori inductivi merge exact ca unul clasic. E la fel, daca avansul e mic, rotire spre stinga apare o bolboroseala in admisie, daca e prea mare tinde sa mearga neregulat.

I-am gasit prin tatonari pozitia optima de la punctul median cind dispare "fornaitul"putin catre dreapta .Acum noul semn este cam la 1 cm de cel vechi pe circumferinta delcoului. Si masina a devenit mult mai sprintena la viteze mari, problema rezolvata.
galen is offline   Reply With Quote
Old 08-03-10, 23:22   #3
smc07

Stage 4
 
smc07's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 281
Default Re: merge foarte bine, dar nu peste 140 la ora

Quote:
Originally Posted by galen View Post
Cielo 8 valve din 96 non-euro, full option la 60 de mii km reali, completari ulei 5w50 =0 aspect tehnic si estetic impecabil, montat instalatie de gaz si folosit 2 ani 90% pe gaz. consum normal, 7 litri benzina, 10 litri gaz la viteza de croaziera de 100km/h.
1.-Sint foarte multumit de masina sub toate aspectele,in afara de un defect de proiectare la intinzatorul de alternator, o singura problema : Uneori am nevoie de sprint, uneori am nevoie de viteza. Pe la 4 mii de ture motorul se plafoneaza. In oras demareaza excelent ca nu ai loc si motiv de final lung, dar afara e deranjant. Peste 100 km/h demarajul e foarte lent si sub 100km/h nu merita sa-i dai a 5-a ca nu mai demareaza.
In schimb motorului "ii plac" in orice treapta ture de 1500-2000.
2.- nu sint un novice in materie de motoare, mi-am bagat nasul cam peste tot in masinile si motocicletele detinute pina acum. Asa ca stiu ca nu e o problema de alimentare, mai ales ca merge exact la fel pe gaz sau pe benzina.
3.- Avind in vedere ca motorul este intr-o stare impecabila (compresie-consum ulei) nu scoate nici un fel de fum iar la ture mici trage de rupe, presupun ca este fie o problema de distributie dreglata, fie o problema de avans initial, fie o problema de curba de avans (computer).
4.- Actiuni intreprinse- dus masina la reglaj la un service daewoo (nu dau nume) Nu aveau cica tester electronic pentru modelul meu(cu computer primitiv zic ei) asa ca s-au uitat la avansul initial cu stroboscopul si au zis ca e ok. Distributia (cureaua a fost schimbata de vechiul proprietar) ei zic ca e ok, cum se verifica sigur chestia asta?
Au mai bibilit ei in stinga si-n drepta (suflat filtru aer nou) dar masina merge exact la fel
S-a mai lovit cineva de problema asta?
cu stima, Galen
Ce ati spus aici ca se intampla, se intampla pe GPL?
Conduc (nu detin) un cielo coreean, 96, cu GPL de vreo 3 ani pe el. Consuma sublim 9-9.5 mixt, si cam 8.5 afara (GPL), insa nu am pretentia de performanta la el. Ceva de genu e si aici, dupa 4000 rpm se plafoneaza cu totul si tot ce poti sa faci este sa schimbi treapta, lucru f deranjant, mai ales in depasiri. (Depasirile oricum de-acu le fac pe benzina). Din ce am observat si la altii, care nu simt o diferenta asa mare de putere intre benzina-GPL, au si un consum mai mare, undeva spre 9 afara, si mult mai mult la mixt sau oras.

Asta e doar o parere, si o experienta proprie. In orice caz, cand trec de pe GPL pe benzina, zici ca e cu totul alta masina .
smc07 is offline   Reply With Quote
Old 09-03-10, 00:33   #4
galen

Stage 3
 
galen's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 85
Default Re: merge foarte bine, dar nu peste 140 la ora

Quote:
Originally Posted by smc07 View Post
Ce ati spus aici ca se intampla, se intampla pe GPL?
Conduc (nu detin) un cielo coreean, 96, cu GPL de vreo 3 ani pe el. Consuma sublim 9-9.5 mixt, si cam 8.5 afara (GPL), insa nu am pretentia de performanta la el. Ceva de genu e si aici, dupa 4000 rpm se plafoneaza cu totul si tot ce poti sa faci este sa schimbi treapta, lucru f deranjant, mai ales in depasiri. (Depasirile oricum de-acu le fac pe benzina). Din ce am observat si la altii, care nu simt o diferenta asa mare de putere intre benzina-GPL, au si un consum mai mare, undeva spre 9 afara, si mult mai mult la mixt sau oras.

Asta e doar o parere, si o experienta proprie. In orice caz, cand trec de pe GPL pe benzina, zici ca e cu totul alta masina .
salutari, din ce spuneti dvs. aveti probleme de demaraj si plafonare doar pe GPL. Daca pe benzina masina merge cu performante normale inseamna ca ca instalatia de GPL nu este reglata probabil corespunzator, sau nu ati schimbat de mult filtrul de gpl.

Eu tocmai de aceea am deschis thread-ul asta pentru ca masina mea desi merge foarte fin si bine avea probleme dupa 120 km/h in mod identic pe benzina si gpl plafona pe la 4000. Iar termenul de comparatie era una coreeana ca a dvs. care minca asfaltul pina la 140 km/h.

Eu am gasit problema, avansul initial era inexistent, iar acum desi am reglat-o dupa ureche problema este definitiv rezolvata. Insa masina mea a mers intotdeuna aproape identic pe benzina sau GPL, chiar mai finut pe gaz (de parca ar fi electrica nu scutura intre 1500 de ture si 5000 acum).

in concluzie daca merge "ca una coreeana" pe benzina duceti-va cu instalatia de gaz la revizie (are si reglaje de putere) nu umblati in alta parte. Aveti insa un consum f bun si daca nu va deranjeaza lentoarea pe gaz lasati-o asa. A mea rupe norii pe gaz, dar si bea 9 afara si 15 in oras.
galen is offline   Reply With Quote
Old 09-03-10, 01:15   #5
galen

Stage 3
 
galen's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 85
Default Re: merge foarte bine, dar nu peste 140 la ora

Sa fiu mai exact, dupa reglajul avansului am constatat urmatoarele: schimb a 5-a la 85 nu la 100 . Demareaza acum constant pina la 140 nu se mai "moaie pe la 120" . Si nu mai bag atit de adinc piciorul in gaz, am observat in oras in special, unde conduc mai vioi, au inceput sa suiere gumele cind plec de pe loc, asa ca am ridicat cam 1 cm piciorul de pe gaz fata de cum conduceam inainte. Iar la ultimul drum afara pe gpl, desi m-am dus tare, a consumat doar 8 la suta . Nu folosesc de loc benzina, doar daca ramin fara gaz, pe benzina motorul nu nerge chiar atit de fin, chiar daca demareaza ceva mai rapid.(nu cu mult) Daca masina dvs nu ar fi cu dubla alimentare si ar merge doar pe gaz v-asi recomanda sa le spuneti celor care v-au montat instalatia sa o regleze pentru puterea nominala a masinii, chiar daca va consuma ceva mai mult. Asa aveti o varianta de mers economic, daca spuneti ca bea sub 10 mixt, inseamna ca pe gaz probabil va consuma 7 litri afara, depinde daca considerati asta un avantaj
galen is offline   Reply With Quote
Old 09-03-10, 12:02   #6
smc07

Stage 4
 
smc07's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 281
Default Re: merge foarte bine, dar nu peste 140 la ora

Quote:
Originally Posted by galen View Post
Sa fiu mai exact, dupa reglajul avansului am constatat urmatoarele: schimb a 5-a la 85 nu la 100 . Demareaza acum constant pina la 140 nu se mai "moaie pe la 120" . Si nu mai bag atit de adinc piciorul in gaz, am observat in oras in special, unde conduc mai vioi, au inceput sa suiere gumele cind plec de pe loc, asa ca am ridicat cam 1 cm piciorul de pe gaz fata de cum conduceam inainte. Iar la ultimul drum afara pe gpl, desi m-am dus tare, a consumat doar 8 la suta . Nu folosesc de loc benzina, doar daca ramin fara gaz, pe benzina motorul nu nerge chiar atit de fin, chiar daca demareaza ceva mai rapid.(nu cu mult) Daca masina dvs nu ar fi cu dubla alimentare si ar merge doar pe gaz v-asi recomanda sa le spuneti celor care v-au montat instalatia sa o regleze pentru puterea nominala a masinii, chiar daca va consuma ceva mai mult. Asa aveti o varianta de mers economic, daca spuneti ca bea sub 10 mixt, inseamna ca pe gaz probabil va consuma 7 litri afara, depinde daca considerati asta un avantaj
La ultima revizia s-a schimbat si filtrul si s-au facut si reglaje. Acum e ceva mai normala prestatia pe GPL, comparativ cu benzina, insa nicicum mai rotund, sau mai puternic. Oricum este mai mult decat multumitor, pentru ca nu a alterat consumul. Masina face zilnic o naveta de 30-40 km, si consumul nu sare de 9%, in conditiile in care se merge mixt.
smc07 is offline   Reply With Quote
Old 09-03-10, 13:23   #7
galen

Stage 3
 
galen's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 85
Default Re: merge foarte bine, dar nu peste 140 la ora

Quote:
Originally Posted by smc07 View Post
La ultima revizia s-a schimbat si filtrul si s-au facut si reglaje. Acum e ceva mai normala prestatia pe GPL, comparativ cu benzina, insa nicicum mai rotund, sau mai puternic. Oricum este mai mult decat multumitor, pentru ca nu a alterat consumul. Masina face zilnic o naveta de 30-40 km, si consumul nu sare de 9%, in conditiile in care se merge mixt.
Nu e mai puternica masina pe gaz, e ceva mai slaba (nu cu mult, cam 10%) in schimb motorul este mult mai elastic, cind merg subturat nu protesteaza ca pe benzina. Ma bucur ca v-ati rezolvat problema si constat ca firmele care monteaza gaz stiu in general sa si regleze instalatiile ca lumea. Si cei din Floresti care mi-au montat-o mie mi-au reglat-o pe analizor de gaze si m-au intrebat inainte cum sa o regleze, economic, sau pentru puterea nominala?
galen is offline   Reply With Quote
Old 09-04-10, 08:40   #8
zalmoxiss

Stage 2
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 59
Default Re: merge foarte bine, dar nu peste 140 la ora

Galen, pe timp de iarna (si vara) masina o pornesti evident pe benzina dar ma intereseaza daca astepti pana se incalzeste motorul si apoi sa cuplezi pe gaz? sau dupa ce ai pornit cuplezi imediat pe gaz si pleci.
__________________
zalmoxiss is offline   Reply With Quote
Old 10-04-10, 07:49   #9
galen

Stage 3
 
galen's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 85
Default Re: merge foarte bine, dar nu peste 140 la ora

Quote:
Originally Posted by zalmoxiss View Post
Galen, pe timp de iarna (si vara) masina o pornesti evident pe benzina dar ma intereseaza daca astepti pana se incalzeste motorul si apoi sa cuplezi pe gaz? sau dupa ce ai pornit cuplezi imediat pe gaz si pleci.
Instalatia mea de gaz este marca Milano. Comanda are un buton cu 3 pozitii. Benzina;benzina/gaz si gaz. La inceput tineam selectorul pe benzina/gaz, caz in care pornea pe benzina si la prima turare mai serioasa trecea pe gaz. Am constatat insa repede ca in traficul urban acea prima turare poate sa nu mai fie de loc pina la destinatie, daca nu o faci deliberat. Si pentru ca nu sint adeptul turarii motorului in gol, tin selectorul permanent pe pozitia gaz. In cazul acesta motorul porneste la sfert de cheie pe benzina dar trece in secunda urmatoare pornirii pe gaz. Astfel un plin de benzina imi ajunge un an cel putin, chiar daca mai trec din cind in cind citiva km pe benzina sa se curete injectoarele, sau mi se termina gazul intr-o zona fara GPL. O singura problema apare. Daca am oprit motorul dupa ce am scos masina din curte (am uitat ceva) a doua pornire se face direct pe gaz si e mai dificila( e nevoie de o cheie ceva mai lunga-2-3 secunde cu acceleratia peste 1/2. Doar iarna am constatat, ca daca temperatura e mai mica de -10 grade motorul mai "da in nas" daca nu pornesc pe benzina, dar iarna asta a fost cazul doar de doua ori.
De cind am reglat avansul initial, consumul de gaz a scazut cu 2 litri in trafic urban si aproape un litru extraurban iar masina demareaza incomparabil mai bine.
galen is offline   Reply With Quote
Old 10-04-10, 08:31   #10
zalmoxiss

Stage 2
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 59
Default Re: merge foarte bine, dar nu peste 140 la ora

Am inteles si-ti multumesc pentru aceasta informatie. Mai am o rugaminte si scuze ca poluez topicul, pentru un cielo exe DOHC din 2003(euro 3) ce instalatie crezi ca ar fi indicata pentru el?...ma tenteaza sa-mi cumpar si vreau sa ma documentez mai intai.
zalmoxiss is offline   Reply With Quote
Old 10-04-10, 08:50   #11
galen

Stage 3
 
galen's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 85
Default Re: merge foarte bine, dar nu peste 140 la ora

Quote:
Originally Posted by zalmoxiss View Post
Am inteles si-ti multumesc pentru aceasta informatie. Mai am o rugaminte si scuze ca poluez topicul, pentru un cielo exe DOHC din 2003(euro 3) ce instalatie crezi ca ar fi indicata pentru el?...ma tenteaza sa-mi cumpar si vreau sa ma documentez mai intai.
Regret, dar aici nu am un raspuns. Eu am motor noneuro, dar am inteles ca pentru cele care au euro 3 este necesara o instalatie de alimentare cu gaz de tip "secvential" (la care presupun ca alimentarea cu gaz este controlata de calculator cu feedback de la senzorul lambda pentru a intra in normele de poluare respective)
Stiu doar ca instalatiile respective sint mai pretentioase si mult mai scumpe. Sfatul meu este sa identifici in orasul tau cea mai serioasa firma de montaj GPL si poti fi sigur ca ceea ce monteaza ei este verificat si merge. Mai ramine sa calculezi daca investitia respectiva merita facuta, respectiv daca se amortizeaza in cazul rulajului pe care il faci tu.

In cazul meu am avut dubii serioase, deoarece folosesc mai mult motocicletele din dotare. Instalatia mea a costat cu montare cu tot 300 euro. In cei 3 ani de cind o folosesc nu am facut decit 13 mii de km. Asta inseamna de 130 de ori cite o suta, respectiv de 130 ori o economie de 4 litri de benzina. Ceea ce inseamna 520 litri de benzina respectiv valoric cam 600 euro.

Asa dar in cazul meu a meritat, chiar daca circul relativ putin, instalatia s-a amortizat in 18 luni si am cistigat deja 300 euro, fata de situatia cind asi fi mers pe benzina. In plus satisfactia ca nu am poluat mediul. Nu stiu cit costa acum o instalatie secventiala, dar te interesezi si faci calculele.
galen is offline   Reply With Quote
Old 10-04-10, 13:38   #12
zalmoxiss

Stage 2
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 59
Default Re: merge foarte bine, dar nu peste 140 la ora

Am priceput si-ti multumesc din nou pentru asta, am sa ma interesez.
zalmoxiss is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -