"ATAC": BUCURESTI, RAIUL CURSELOR ILEGALE DE MASINI
Sindromul "NFS" i-a inspirat din plin pe ziaristii de la Atac, si ca urmare priviti si dvs. ce-au "reusit" sa scrie:
<<
"Cursele ilegale de masini inca se mai desfasoara nestingherite - Motoare puternice, lume multa si urmariri ca in filme
Sute de cai putere, masini aranjate si echipate, motoare zgomotoase si obraznice si zeci de participanti care privesc nonstop în stânga si în dreapta dupa culorile binecunoscutei masini a politiei, cam asa se poate descrie atmosfera de la o cursa ilegala de autovehicule. Desi nu se mai desfasoara ca si odinioara, întrecerile înca mai exista, dar au preferat sa se mute mai la marginea orasului pentru a evita, pe cât se poate, orice problema.
Cursele ilegale de masini au luat amploare dupa anul 2004, când, seara de seara, Bucurestiul era împânzit de tot felul de întreceri, soldate, aproape de fiecare data, cu urmariri ca în filme si suspendari de premise auto. A curs multa cerneala scriindu-se despre aceste îndeletniciri nocturne, iar autoritatile au luat masuri drastice, aproape eliminând aceste curse din ,,circuitul Capitalei”. Astfel, au aparut alternative. Bulevardele Kiseleff, Dorobanti, zonele Policolor sau Dristor, cunoscute pentru desfasurarea de curse, au fost abandonate, întrecerile mutându-se la periferie sau chiar în afara Capitalei.
Pasiunea pentru automobile, dusa la extrem
Lasându-i la o parte pe cei câtiva teribilisti, care detin sume de bani considerabile si pot cumpara masini dupa masini, lumea celor care participa la curse ilegale este una modesta si, paradoxal, nu foarte bogata.
„Putine lucruri se cunosc despre cursele ilegale din Bucuresti, iar despre organizatori si mai putine. Acestia sunt priviti ca fiind mafioti cu mii de dolari câstigati într-o seara de curse, la fel ca si în filmele de prost-gust americanesti. Presupusii mafioti sunt însa persoane obisnuite, nu foarte populare si, mai ales, nu foarte bogate”, a declarat unul dintre participantii la astfel de raliuri.
Costuri ridicate pentru o noapte de adrenalina
La cursele de masini, fiind folositi bolizi cu parametri de functionare modificati, pentru a obtine mai multa performanta, si costurile sunt pe masura. Dupa ce ai dat o caruta de bani pentru a-ti modifica aspectul exterior al masinii (spoilere, aripi, aripioare, neoane si alte minunatii) urmeaza o groaza de alte cheltuieli, care apar dupa fiecare cursa.
„O saptamâna întreaga îmi prepar masina, cheltui destul de multi bani, ca la o cursa, sa o pot omorî în doua ore. E o nebunie, dar doza saptamânala de adrenalina trebuie luata”, a sustinut unul dintre veteranii curselor.
Pericolele sunt pe masura
,,Într-un fel ma bucur de faptul ca politia a devenit mult mai stricta în ceea ce priveste cursele noastre. Acum, ne-am mutat la periferia Capitalei, si e mai bine, deoarece nu ne mai streseaza nimeni, decât rar, iar lumea nu ne mai blameaza. În oras, lasând la o parte teribilismul care îi încerca pe multi raceri, era un pericol urias sa dai peste cineva absolut nevinovat sau, în cel mai fericit caz, sa te înhate circulistii si sa-ti suspende permisul.
Nu sunt de acord cu pustanii de bani gata care îsi etaleaza bolizii pe la cursele din centru, deoarece se ajunge ca si noi, cei cu pasiunea în sânge, sa fim bagati în aceeasi oala. Si la marginea Capitalei e foarte periculos sa tragi liniute (sa faci o cursa liniara, fara curbe – n.r), dar acolo macar, în caz ca vine politia, avem minim trei iesiri de siguranta, iar sesarii (cei care dau de veste în caz ca apare vreo amenintare) au vizibilitate ridicata si ne pot anunta din timp”, a declarat unul dintre organizatorii acestor curse."
(A.F)>>
(SURSA: ZIARUL "ATAC") 10 mar 2008