Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Alte discutii Dacia

Reply
 
Thread Tools
Old 25-01-08, 20:53   #46
Rasputin

Stage 5
 
Rasputin's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 523
Default Re: Alte Dacii

Navigand pe internet am dat peste ceva foarte interesant.


DACIA ALEGEREA MODELULUI. Pentru a se reduce timpul pina la intrarea in fabricatia de serie, pentru a se marca un pas inainte, de ordin calitativ, si pentru a se reduce efortul valutar ce se facea cu importul de autoturisme, s-a considerat necesar sa se inceapa cu fabricarea unui autoturism in licenta.
*A fost lansata cererea de licenta pentru un autoturism din clasa medie, cu cilindreea 1000-1300 cmc, pentru o serie de fabricatie de 40-50.000 de buc/an. Au participat la licitatie, cu oferte, firmele Renault, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo, Austin. De asemenea, au fost facute teste cu autoturismele: Renault 10, Peugeot 204, Fiat 1100D, Alfa Romeo 1300, Austin Mini Morris. Din considerente tehnice si economice a fost retinuta oferta firmei Renault pentru autoturismul Renault 12. Autoturismul se gasea in faza de testare a prototipului, fabricatia urmind sa inceapa in Franta in a doua jumatate a anului 1969. Contractul, insa, a fost semnat in septembrie 1966. Regia Renault dadea dreptul partii romane sa inceapa in avans montajul si integrarea partiala a unui alt autoturism din aceeasi gama, pina cind autoturismul Renault 12 era gata de productie. A fost retinut pentru inceput - montaj si integrarea partiala - autoturismul Renault 16. Motivat de efortul valutar necesar, s-a revenit asupra optiunii, montajul si integrarea partiala incepind cu autoturismul Renault 8.
CONSTRUCTIA UZINEI. Prin H.C.M. nr. 2004 din 16 septembrie 1966 s-a stabilit amplasarea uzinei de autoturisme la Colibasi, vecina cu uzina Vasile Tudose care era - de mult - furnizorul principal de piese si subansamble pentru autocamioane si tractoare. Investitiile pentru noua uzina au fost aprobate pentru o capacitate de 55.000 buc/an, din care 44.000 autoturisme si 11.000 autoutilitare derivate, folosindu-se aceeasi mecanica. Realizarea uzinei a fost incredintata Intreprinderii de Constructii Industriale si Montaj din Brasov, lucrarile incepind in decembrie 1966. Uzina consta dintr-o hala monobloc pentru montaj, o hala de presaj, o hala de finisari si anexe sociale si un pavilion administrativ si laboratoare. Construita intr-un timp record de numai un an si jumatate, la 1 iulie 1968 s-a trecut la inceperea probelor de functionare in gol a utilajelor si instalatiilor. Primul autoturism de control, dupa parcurgerea celor 217 posturi de lucru ale liniilor de montaj a fost gata in ziua de 3 august 1968, la 20 august 1968 avind loc inaugurarea uzinei si demararea productiei de serie a autoturismelor Dacia 1100. In paralel cu aceasta fabricatie continua asimilarea de piese si subansamble pentru Dacia 1300, in baza documentatiei primite de la Regia Renault.
DACIA 1100. Fabricarea autoturismului 1100 ( Renault , conform contractului de licenta, consta, de fapt, in asamblarea caroseriei din subansamble de tabla ambutisata, venite din Franta, vopsirea caroseriei, montajul general, incercarile de pista, receptia si livrarea, toate piesele si subansamblele necesare fiind din import. In timp ce se construia uzina, pe baza documentatiei tehnice franceze, se asimilau in fabricatie, in viitoarele uzine colaboratoare, piese si subansamble pentru Dacia 1100, acoperind 20% din totalul necesar. Compensarea unor parti din cheltuielile valutare facute pentru cumpararea de piese s-a realizat prin fabricarea si livrarea catre Regia Renault de cutii de viteza si punti fata-spate pentru utilitarele Estaffette. Fata de modelele Renault 8, Dacia 1100 nu avea modificari esentiale. Intre faruri era plasata o tija cromata ce continea emblema Uzinei de Autoturisme Pitesti: vulturul.. Ulterior, acestea au fost inlocuite de o rigla din plastic ce avea inscriptia Dacia 1100. In serie mica s-a produs modelul 1100S, special conceput pentru curse. Acesta avea motorul preparat pentru curse, turometru, o baterie de 4 faruri, pneuri mai late. Autoturismele Dacia 1100 s-au produs pina la sfirsitul anului 1971, pornind pe drumurile patriei un numar de 37.546 de autoturisme.
*Date tehnice: 4 usi, 5 locuri, motor spate, 4 cilindri in 4 timpi, racit cu apa, 46 CP, viteza maxima: 133 km/h, consum: 6,8 l/100 km.
DACIA 1300
*In august 1969, a inceput montajul autoturismelor Dacia 1300, automobilul fiind expus concomitent, in luna octombrie 1969, la EREN din Bucuresti si la Salonul Auto de la Paris (Renault 12). Fabricarea autoturismului a inceput cu piese importate din Franta, urmind sa se asigure integrarea lor in productia autohtona pina la 100%. Autoturismul Renault 12 (Dacia 1300), se voia in anul 1966, la incheierea contractului, un autoturism cu vocatie internationala. Trecerea anilor a confirmat aceasta dorinta a constructorilor, autoturismul fiind fabricat in tari ca: Argentina, Columbia, Mexic, Chile, Spania, Belgia, Turcia, Afria de Sud, Taiwan, Australia, Noua Zeelanda.
*Modelul era berlina cu patru usi, cinci locuri, caroseria din tabla sudata pe platforma rigida formata din sasiu si planseu, tractiune fata, motorul amplasat longitudinal fata, 1289 cmc, 54 CP, 144 km/h, consumul: 9,4 l.
Tipuri
*Inca din anul 1970, autoturismele Dacia 1300 se prezentau sub trei variante de dotare: 1300-Standard, 1300-Super si 1301. Variantele mai luxoase erau Super si 1301, fiind dotate cu: scaune confortabile, radio, iluminare la torpedou si portbagaj, minere de viraj, bricheta, luneta cu dezaburire, centuri de siguranta, tetiere, mocheta. Modelul 1301 era destinat numai pentru sectorul de stat.
*In anul 1973 a inceput fabricatia modelului 1300 Break. Caroseria avea un volum al portbagajului de 910 cmc, modificari fata de berlina fiind doar la suspensia spate si la frine. Din 1974 s-a trecut la amenajarea Break-ului ca autosanitara. Aceasta asigura transportul unui bolnav pe brancarda si a doi insotitori (medic, asistent). Autoturismul era dotat cu brancarda rabatabila cu tren de rulare, scaun pentru insotitor, suport pentru tubul de perfuzie, etajera pentru medicamente, trusa resuscitare respiratie, girofar, radiotelefon, sirena.
*UAP, impreuna cu specialisti ai ICSITA au proiectat si introdus in fabricatie in anul 1975 autocamioneta Dacia 1302. Aceasta era de tip pick-up, cu sau fara prelata, avind o sarcina de 500 kg si o suprafata a platformei de 2,25 m. Partea mecanica era identica cu cea a modelului 1300, modificari fiind doar la suspensia spate. Pina in anul 1982 s-a fabricat un numar relativ redus de exemplare (1500 buc), cea mai mare productie fiind exportata in Algeria.
*A fost asamblat la noi in tara, pentru sectorul de stat, modelul Renault 20, sub denumirea Dacia 2000.
*La EREN'79 au fost prezentate modelele Dacia restilizate. Tot aici, a fost prezentat prototipul Dacia Sport-Brasovia, precum si o varianta Dacia 1310 ce functiona cu metanol . Incepind de aici, modelele Dacia vor purta indicativul 1310. Acestea erau o restilizare a vechiului 1300, prezentind urmatoarele modificari: o noua masca fata cu patru faruri rotunde, semnalizatoarele fata incluse in bara de protectie, bloc iluminare multifunctional spate, bare parasoc fata-spate, spoiler in fata, plansa de bord redesenata, volanul si interiorul restilizate. Motorul a fost modificat, introducindu-se carburatorul 32IRMA, ce permitea o economie de cca. 0,5 l/100 km. Aceste modele erau construite in variantele de echipare: Standard, MS, MIS, S, TL, TX. In anul 1983 si, apoi, pe parcursul anilor, modelul 1310 a fost restilizat, fiind dotat cu parasocuri cu spoiler integrat, o alta masca la radiator, cu patru faruri sau cu doua faruri rectangulare ce inglobau si semnalul de directie, eleron pe capacul portbagajului.De asemenea, s-a introdus si motoarele de 1397 cmc, 1185 cmc si cutia cu cinci viteze . Acestea aveau urmatoarele grade de echipare: TLE, TX, TS, TLX. Modelul de virf avea in dotare: bord tip CN, faruri rectangulare, bare cu spoiler, roti cu ornament, interior capitonat, difuzoare in usi, vopsea metalizata, geamuri fumurii, cauciucuri late. Acest model se fabrica si in prezent, dupa revolutia din 1989 suferind o cura de intinerire, odata cu folosirea unor subansamble din import. De asemenea, din modelul ...Break, a derivat o varianta cu portbagajul deschis.
*Dacia Sport - a fost construita in doua variante, prima derivata din modelul 1310, cu usile normale, a doua, derivata din modelul 1410, avind usile prelungite, pentru a permite accesul la scaunele din spate. Modelul se baza pe tipul berlina, avind caroseria remodelata tip coupe cu doua usi, partea din spate fiind mai scurta cu 200 mm fata de modelul de baza. Ambele variante aveau elemente aerodinamice: spoiler si deflector pe capota portbagajului. Motorul avea 4 cilindri, 1397 cmc, 65 CP la 5250 rpm, 150 km/h, consum 7,8/ 100 km/h. Dupa 1989, productia a incetat datorita cererii scazute si orientarii firmei spre autoutilitare.
Rasputin is offline   Reply With Quote
Old 25-01-08, 20:53   #47
Rasputin

Stage 5
 
Rasputin's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 523
Default Re: Alte Dacii

*In anul 1983 a intrat fabricatia de serie autocamioneta 1304. Aceasta era de tipul 4x2, cu tractiune pe rotile din spate. Caroseria era tip pick-up, sudata pe un cadru rigid. Acest model este construit in diverse variante: pick-up, platforma, platforma cu obloane, cu doua sau patru usi, cisterna sau carosata.
*1320 CN1 - in anul 1988 a inceput producerea acestui tip de autoturism, derivat din berlina 1310. Caroseria avea cinci usi si era construita dupa tipul coach, in 2 volume. Masina beneficia de un bord si o instalatie de climatizare complet noua si originala. Modificarile fata de modelul 1310 se inregistrau la blocurile optice fata (rectangulare, cu semnalizare incorporata), bare de protectie cu spoiler incorporat, mecanismul de actionare al portierelor din exterior si interior, tapiteria interioara a portierelor, sistemul de frinare si suspensie. Motoarele erau preluate de pe modelele 1300 si 1410. Aceste masini au fost, pentru prima data, in dotarea ...ITB, fiind folosite ca taximetre.
*1325-Liberta - Derivata direct din modelul 1320, a fost expusa pentru prima data la TIB 89. S-a produs in serie relativ mica, deosebirile fata de modelul 1320 constind in partea din spate mai scurta, modul de prindere al parasocurilor si blocul optic spate redesenat.
DACIA 500. Denumita si Lastun, aceasta nu are comun cu firma din Colibasi decit numele, modelul fiind diferit conceput de cele ale UAP. In luna martie 1980, Ministerul Industriei Constructiilor de Masini a primit sarcina de a realiza un autoturism economic pentru transport urban, cu urmatoarele caracteristici: capacitatea 2+2 persoane, viteza maxima 70 km/h, consum 2-3 l/100 km. A fost retinuta solutia de autoturism cu: caroserie tip coach - 2 usi, tractiunea in fata si motorul asezat transversal. Caroseria era alcatuita din rasini sintetice, ceea ce ii conferea o rezistenta la coroziune. Dupa incercari si teste s-a ajuns la motorul cu 2 cilindri raciti cu aer, 499 cmc, 22,5 CP, consum 3,3 l/100 km, viteza maxima 106 km/h. Organizarea fabricatiei Lastunului s-a facut la fosta intreprindere Tehnometal din Timisoara, devenita Intreprinderea de Autoturisme Timisoara. Masina a fost construita in serie foarte mica, dupa 1989 renuntindu-se la productie din cauza fiabilitatii scazute a autoturismului.
DACIA NOVA. Nova este prima masina proiectata la Pitesti de specialisti romani. Masina este o berlina in 2,1/2 volume cu hayon, 5 usi, 5 locuri. Geamurile laterale si parbrizul sint curbe, motorul fiind dispus transversal. Acesta are 1.557 cmc si confera o putere de 72 CP. Impreuna cu cutia de viteze cu cinci trepte se imprima autoturismului viteza de 160 km/h si o acceleratie 1-100 km/h in 15.9 s. Suspensiile sint ferme si asigura o tinuta buna de drum. Habitaclul este incapator, cu toate ca masina este mai scurta decit modelul 1310. La SAB 96 a fost prezentat si modelul Nova in trei volume, urmand ca in 2000 sa fie prezentat tipul 2.
PROTOTIPURI
*Dacia 10 - nu este altceva decit modelul Aro 10. Acesta s-a numit la inceput si Dacia 10, deoarece imprumuta partea tehnica de la modelul Dacia 1300. In prezent, s-a renuntat la aceasta denumire.
* In serie mica a fost construit modelul 1310 Break modificat, cu tractiune 4x4, si roti de dimensiuni mari, speciale pentru teren accidentat, ce a fost conceput pentru dotarea armatei.
*La TIB 83 a fost prezentat prototipul 1310 TDE, model echipat cu motor Diesel de 1.580 cmc, 52 CP, si cutie de viteze cu cinci trepte, realizind un consum de 5,8 l%.
*La TIB 1989 a fost expus prototipul 500 Lastun cu caroserie alungita. In aceasta varianta, autoturismul putea sa transporte patru persoane in conditii de confort sporite, pastrind un spatiu si pentru bagaje. Acest model nu a intrat in productia de serie, uzina producatoare fiind desfiintata.

*Dacia Jumbo - a fost prezentat un model bazat pe furgoneta 1304, fiind carosat dupa modelul vehiculelor de vacanta, gen Matra Rancho sau Renault Express.
*Dacia Star - A fost realizata doar in faza de prototip. Caroseria era in trei volume, cu forme si geamuri rotunjite, oarecum asemanatoare cu tipul Nova. Nu s-a produs in serie.
Din 1999, Dacia a fost preluata de catre Renault, producatorul francez avand intentia ca Dacia sa fie a doua marca Renault, pastrandu-si denumirea si adresandu-se in special zonelor cu putere de cumparare medie.
Rasputin is offline   Reply With Quote
Old 25-01-08, 21:38   #48
bolidu'
Dacia Driver

Stage 5
 
bolidu''s Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,899
Member of:
[DACIA]
[Dacia Rally Team]
Default Re: Alte Dacii

Rasputin la ce esti la poli???ce an??
bolidu' is offline   Reply With Quote
Old 25-01-08, 21:56   #49
Rasputin

Stage 5
 
Rasputin's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 523
Default Re: Alte Dacii

OFF TOPIC

Chestia cu Politehnica pe care o am eu la profil este zona in care locuiesc,daca cunosti zona eu stau pe Str.Baia de Aries nr.9A fata in fata cu blocurile de sau construit in Politehnica.
Daca o sa vreau vreodata sa fac o facultate voi alege Politehnica la Facultatea de Electronica, Telecomunicatii si Tehnologia Informatiei
Dar sa fim noi sanatosi si sa vedem ce imi rezerva viitorul.

Tu inveti in Politehnica?

Last edited by Rasputin; 25-01-08 at 21:59.
Rasputin is offline   Reply With Quote
Old 28-01-08, 15:12   #50
bolidu'
Dacia Driver

Stage 5
 
bolidu''s Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,899
Member of:
[DACIA]
[Dacia Rally Team]
Default Re: Alte Dacii

da la POLI ,la Autovehicule Rutiere.
bolidu' is offline   Reply With Quote
Old 04-02-08, 23:04   #51
ANM

Stage 5
 
ANM's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 1,076
Default Re: Alte Dacii

aveti cumva poze cu dacia 1301?? sunt curios ce avea nesimtitii in plus...
ANM is offline   Reply With Quote
Old 06-02-08, 15:55   #52
tomita

Stage 5
 
tomita's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 563
Default Re: Alte Dacii

de asta ce ziceti?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Image010.jpg
Views:	1457
Size:	65.4 KB
ID:	445809  
tomita is offline   Reply With Quote
Old 06-02-08, 16:58   #53
cipoNCE
Dacia Driver

Stage 4
 
cipoNCE's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 281
Member of:
[DACIA]
Default Re: Alte Dacii

Quote:
Originally Posted by tomita View Post
de asta ce ziceti?
o dacie papuc careia i`a prelungit plafonul pana in spate, nu stiu sa fi iesit asa din fabrica, posibil sa fie prelucrata dupa ideile omului.
dupa cum se vede in poza inca mai exista buza aia in continuarea liniei de la portiere pana in spate, cei din fabrica ma gandesc ca ar fi renuntat la ea sa fie dreapta de sus pana jos, asa cum este dacia break
cipoNCE is offline   Reply With Quote
Old 06-02-08, 17:08   #54
shorty_23
Dacia Driver

Stage 4
 
shorty_23's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 191
Member of:
[DACIA]
Default Re: Alte Dacii

cred k e un papuc..."preparat" de catre proprietar...
nu am mai vazut modelul asta pana akum...
shorty_23 is offline   Reply With Quote
Old 06-02-08, 18:09   #55
ANM

Stage 5
 
ANM's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 1,076
Default Re: Alte Dacii

mda...s-a apucat proprietaru de tunarit...prost gust parerea mea...oricum....apreciem proiectele inovatoare si chiar le sprijinim.....deabia astept sa prepar corsa mea....poate iese e36 coupe...
ANM is offline   Reply With Quote
Old 06-02-08, 22:16   #56
morcov_ssl
Dacia Rally Team Member

Stage 5
 
morcov_ssl's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 782
Member of:
[Dacia Rally Team]
Default Re: Alte Dacii

cu banii care iai dat p corsa iti luai e36 coupe ..... daca tot iti place asa d mult ...... da stiu corsa consuma putin in comaratie cu bmw .... )
morcov_ssl is offline   Reply With Quote
Old 07-02-08, 02:53   #57
macarie_r

Stage 2
 
macarie_r's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 49
Default Re: Alte Dacii

Mai pune poze cu Dacia D33, sunt curios, parca nu imi vine a crede. arat prea superb pt dacia, sincer si fara suparare pt posesorii de logan, cred ca arata mai bine. In ce an a fost conceput prototipul, cati cai avea, da niste detalii daca potzi!
macarie_r is offline   Reply With Quote
Old 13-02-08, 19:04   #58
A_L_I_N

Stage 5
 
A_L_I_N's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 352
Default Re: Alte Dacii

acelas lucru am vrut sa zic si eu ca din spate e mult mai frumos ca si loganu
A_L_I_N is offline   Reply With Quote
Old 15-02-08, 16:28   #59
FmFm

Stage 4
 
FmFm's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 180
Default Re: Alte Dacii

da. interesant model D33 acesta. dar m-ar intresa daca mai aveti poze cu dacii unicate ca sa zic asa... cum era papucul alb de mai sus... dacia aceea cabrio etc
__________________
...
FmFm is offline   Reply With Quote
Old 15-02-08, 17:11   #60
raresh_r

Stage 4
 
raresh_r's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 181
Default Re: Alte Dacii

nu stiu daca merge asta postata aici, si sa nu fac alt topic, poate a mai fost pe forum...

https://www.youtube.com/watch?v=Ch7dQVhbRT8&feature=user
raresh_r is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -