Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Alte discutii Dacia

Reply
 
Thread Tools
Old 04-05-05, 23:51   #166
b28jmp

Stage 1
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 18
Default

Salut Robert \"SGM\" . Ce-ai facut pana la urma , ai luat cutia de la Ctalin ?
Ziceai ceva de niste piese de Wartburg . Eventual trimite-mi si mie nr.tau pe mail , sa mai pastram legatura . Adresa mea este : christian_radulescu@k.ro
b28jmp is offline   Reply With Quote
Old 09-05-05, 03:25   #167
imarius

Stage 2
 
imarius's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 43
Default

Aceasta masina o cunoasteti ?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	p1010007_181.jpg
Views:	880
Size:	676.8 KB
ID:	26533   Click image for larger version

Name:	p1010002_115.jpg
Views:	773
Size:	638.3 KB
ID:	26534  
imarius is offline   Reply With Quote
Old 09-05-05, 03:28   #168
Gabi
Super Moderator

Stage 5
 
Gabi's Avatar
 
Join Date: Aug 2003
Posts: 14,537
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
Default

Yeh, \"Lupul in pielea oii\".

Dacia turbo
Gabi is offline   Reply With Quote
Old 09-05-05, 19:18   #169
UniculSGM
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
UniculSGM's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 2,551
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default

Chiar sunt curios de performantele acelei masini, si m-ar interesa daca poate lua cineva legatura cu proprietarul, sa ii pun niste intrebari.

Are unele greseli in constructie, turbina nu este excelent aleasa, intercoolerul total ineficient (ar fi mers la fel si fara).

Daca reusiti sa luati legatura cu proprietatul, intrebati-l pe cate grade are axa cu came, si ce jetari are in carburatoare (difuzoare + jicloare)
__________________

www.rustans.ro
UniculSGM is offline   Reply With Quote
Old 09-05-05, 23:26   #170
imarius

Stage 2
 
imarius's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 43
Default

Difuzoarele sunt de dimensiunea 32 , jiglerele principale de 148,5 majorate treptat de la 125.Presiunea pompei electrice de benzina este la 6.5 PSI...este posibil montarea celei de a doua pompe de benzina.
Intercooler-ul de turbo isi face datoria ,dar intradevar are anumite dezavantaje : la rulare in oras se \"cam\" incalzeste ,in schimb de la 60 km/h in sus este aproape rece in urma inlocuirii farurilor de CN cu cele rotunde (cele de pe interior fiind demontate definitiv) . Binenteles ca un intercooler mai mare pot sa spun ca este obligatoriu.
Axa cu came a fost inlocuita cea de Gordini (camele de G...) cu una de R 18 de 1.4 L ,deorece in oras a fost mai dificil de mers....(cosum, temperatura uleiului ridicata, temperatura lichidului de racire ridicata - electroventilatorul functiona foarte des) --toate astea datorita relantiului ridicat.
Turbina este intradevar de pe un motor cu o cilindree de 2.4 L fata de 1.4 L cat are masina .Sigur ca o turbina mai mica (Renault 5 Alpine Turbo)intra in functie de la 2200 - 2500 RPM cu un boost de 8.7 PSI.Aceasta turbina fiind mai mare intra in functie la 2900 - 3100 RPM cu un boost de 11 PSI , debitul de aer fiind mult mai mare...implicit putere mai mare la volanta.
imarius is offline   Reply With Quote
Old 09-05-05, 23:31   #171
lancerEvo

Stage 5
 
lancerEvo's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,128
Default

nu o dai aia de gordini?
lancerEvo is offline   Reply With Quote
Old 09-05-05, 23:42   #172
imarius

Stage 2
 
imarius's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 43
Default

Spune-mi te rog modificarile aduse la motor pana in acest moment.
Si inca ceva....felicitarile mele lui SGM imi place cum a iesit lucrarea....toate au fost facute cu mare grija si rabdare...
imarius is offline   Reply With Quote
Old 10-05-05, 05:45   #173
UniculSGM
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
UniculSGM's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 2,551
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default

Pe aer ce jiclor ai? Am incercat o gramada de varinate, pe aspirat, pana am ajuns la 32 dif, 130 benzina, 180 aer, pe dellorto.
Axa de R 18,(1.4l)este indentica cu cea de Dacie, daca nu ma insel,sau
este axa SIMCA.
Axa pe care ai avuto inainte cu profile de R gordini, pe cate grade era? Eu personal stiu 3 tipuri de axe care au fost puse pe gordini. Pe R8 a fost una de 282, pe R 12 de strada 295, iar pe cel de curse 320.

Turbina Garett T3, de la Alpine Turbo, este mai mare decat a ta, si lucreaza de la 3000 ture in sus.
Original Alpine Turbo a mers cu a axa care ii asigura un cuplu mare la turatie joasa (240 grade)

O sa ma apuc de lucru la un motor turbo, si nu stiu ce axa sa folosesc, sunt inca in dubii. As incerca Alpine-ul aspirat, pe 282 grade...

Am facut rost de pistoanele forjate originale de pe A turbo, cu biele, si vibrochen pe ST, care nu necesita rectificare. Mai trebuie sa imi fac camasi, si sa fac o axa de la zero, in caz ca nu gasesc una. In motor am o axa pe 320 grade, plaja de turatie 4000-7500, posibil sa nu mearga bine cu turbina.
Motorul o sa il rodez pe aspirat, dupa 3000 km minim o sa montez turbo.
UniculSGM is offline   Reply With Quote
Old 11-05-05, 02:02   #174
imarius

Stage 2
 
imarius's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 43
Default

Jiglerul de aer este de 180 , 32 dif ,148.5 benzina
Axa cu came este foarte aproape de cea de Dacia ,axa care am avut-o de R 12 Gordini era cea de strada de 295.
Inainte de a avea turbina pe masina se comporta extraordinar.
Am si una de 320 de grade pe care am folosit-o vreo 1500 km (teoretic este noua)...pana la 3500--4000 RPM mergea neregulat motorul ,dar de la 4000 la 6500--7000 RPM rupea pamantul.(cea ce este si normal).Binenteles ca performantele actuale sunt mult mai ridicate.------>toate acestea cu acelasi sistem de alimentare(dar cu alte jiglere).
Daca vrei sa iti pui turbina...si eu iti recomand axa cu came de 282 de pe Alpine aspirat,pentru ca celalalte sunt prea puternice pentru un motor supraalimentat.Deobicei pe motoarele turbo axele cu came sunt mai \"slabutze\",mai apropiate de standard.
Un motiv in plus este ca axelor cu came puternice...ca sa beneficiezi de intreaga \"calitate\" a axei cu came se recomanda marirea raportului de compresie....in schimb celor turbo tocmai invers.
Eu inainte de avea acesta forma finala...am testat turbina si multe alte incercari (sistemele de alimentare) le-am facut pe fostul motor uzat al masinii,dupa care am montat motorul refacut (in aceeasi maniera ca si tine) si s-a putut face rodajul si cu turbina montata...totul este sa nu te lasi purtat de vant.
In cazul tau ii mult mai bine sa-ti montezi turbina dupa 4000 - 5000 km de rodaj treptat.
imarius is offline   Reply With Quote
Old 11-05-05, 10:30   #175
UniculSGM
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
UniculSGM's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 2,551
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default

Avantajul chiulasei de Alpine, cross-flow, merge perfect motorul cu axa pe 320 la orice turatie. Relanti-ul il am la 1200, cu usurari in motor.
Exact la axa de alpine aspirat m-am gandit si eu, dar deocamdata nu am asa ceva. Una de turbo se mai gaseste, dar de aspirat foarte greu. Probabil o sa fac una de la zero, dar nu stiu cat o sa ma tina, nefiind tratata.
Eu am acum dif de 32, 130 pe aer, 180 pe benzina. Mai am un set de 148 si 210. Combinatia 148 180 nu am incercato, o sa incerc, dar parerea mea e ca o sa fie amestecul cam bogat.
Motorul meu nu mai e deloc in parametrii, cand am topit un piston, am schimbat camasile, si nu le-am facut pe cota la pistoane, deci am joc de o zecime acolo, pierde compresie la greu, deja il simt ca nu mai are forta... sper sa ma tina pana bag setul de turbo, pt rodaj.
UniculSGM is offline   Reply With Quote
Old 11-05-05, 21:59   #176
lancerEvo

Stage 5
 
lancerEvo's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,128
Default

sgm vezi ca ti-am trimis ceva pe privat!
imarius de unde imi iau niste roti ca ale tale?pana acuma nu am gasit nici un model de roti de aluminiu in 3 prezoane care sa imi placa... in schimb astea canada mai late vin fain pe masina mea...
__________________
I\'m not driving fast, I\'m flying low
lancerEvo is offline   Reply With Quote
Old 13-05-05, 00:06   #177
imarius

Stage 2
 
imarius's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 43
Default

Eu mai am un set de jenti \"Canada\" ,dar trebuie curatate de vechea vopsea ,slefuite cum trebuie ....si revopsite.Eu le-am avut pe masina inainte de a le achizitiona pe cele actuale...
imarius is offline   Reply With Quote
Old 13-05-05, 08:29   #178
lancerEvo

Stage 5
 
lancerEvo's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,128
Default

cu cat le dai?
tot de astea late is?
lancerEvo is offline   Reply With Quote
Old 13-05-05, 13:35   #179
UniculSGM
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
UniculSGM's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 2,551
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default

jantele de Canada, nu au tot 5.5 toli, ca cele super-balon?

Imarius, cu ce presiune mergi in turbina, si in cat timp prinzi 100?
Ce segmenti ai ? si ce marime are jocul camasa-piston?
Eu ma gandeam sa il fac la 5-6 sutimi, sa nu fie prea strans.
Segmentii zero gap, cred ca sunt cam pericilosi la dilatare.

O sa ma apuc si eu de lucru la turbo, deocamdata fac schitele pentru incinta care va sufla carburatoarele, flanse, traseu de evacuare, etc.

Mi-a promis cineva o axa de turbo pe 240 grade, cand imi vine axa, fac camasi pt pistoane, si le arunc pe motor ! o sa pun si pompa de ulei de turbo, baia de turbo, etc. Pregatesc totul, dupa rodaj, doar sa arunc turbina pe motor.

O sa fie motorul mai slab decat unul de dacie, asa aspirat,decomprimat, si cu axa de turbo. Asta e, o sa merg calm 3000 km.
UniculSGM is offline   Reply With Quote
Old 13-05-05, 23:21   #180
imarius

Stage 2
 
imarius's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 43
Default

Alpine : Unele dintre detaliile pe care le doresti ,sunt in unul din raspunsurile de mai sus (ale discutiei).
Segmentii sunt MAHLE -germani,toate piesele motorului le-am achizitionat \"de afara\".
Masuratori legate de performante nu am facut inca...pentru ca mai trebuie sa \"treaca\" niste km.
imarius is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -