21-05-10, 15:14
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Sep 2006
Posts: 6,892
Member of: [Moderators] [Colectionar Machete] [DACIA] [RENAULT]
|
Mic istoric DACIA ...
Sper sa va placa acesti thread si sa nu va suprati daca sunt mici erori ... le-am primit intr-un mail si am considerat ca nu e frumos sa stiu numai eu!
Dacia D6 Estafette - Dacia Estafette este primul van produs de uzina de la Mioveni si un proiect de a carui existenta foarte putini oameni stiu. A fost o replica CKD a lui Renault Estafette asamblata între 1975 si 1978 în 842 de exemplare. Sistemul politic a vazut-o ca o amenintare hippie si a retras-o rapid de pe piata, singurele acceptate fiind folosite de Partid.
Dacia Deceneu (Aro 12) – cu mult timp înainte sa apara Audi Allroad, Volvo XC70 sau Subaru Outback, Dacia a lansat acest model denumit Dacia 1310 4x4, Deceneu sau Aro 12. Nu a fost un proiect în care Renault sa se fi implicat, ci o încrucisare directa între Dacia 1310 break si Aro 10, rezultând un model unic.
Dacia MD87 – acest prototip a fost o tentativa de a produce o Dacie cu motor de 1.400 cmc montat central, pornind de la Dacia Sport. Este singura tentativa de acest gen în istoria auto româneasca si a aparut în 1987 din ambitia lui Nicolae Cosmescu.
Dacia MD87 Evo 2 – Acest model a beneficiat si de un "facelift", în cadrul caruia partea frontala era radical modificata. Atât partea din fata, cât si cea din spate erau confectionate din fibra de sticla. În plus, pentru a tine pasul cu vremurile, a primit si un eleron.
Dacia 1310 Break Limousine – A avut si Dacia o limuzina la un moment dat. Daca reflectam mai bine, a avut chiar 5... exemplare ale acestui model 1310 Break Limousine. De fapt, nu este chiar o limuzina în adevaratul sens al cuvântului, ci un precursor mai primitiv al lui MCV, fiind prima Dacie cu sapte locuri.
Dacia 2000 – acest model era echivalentul puterii în societatea post decembrista româneasca, fiind o versiune a lui Renault 20 construita doar pentru Partidul Comunist sau Securitate. Avea un motor de 2.0 litri ce dezvolta 109 CP si cam toate dotarile pe care le are un automobil contemporan.
Dacia D33 – În 1997, oficialii români au comandat designerilor italieni de la studioul I.DE.A. Torino o masina de dimensiuni compacte, cu 4 usi, capabila sa acomodeze 5 oameni. Cei de la Dacia voiau sa o vânda la un pret de 5.000 de dolari si urma sa înlocuiasca modelul Nova.
Dacia Jumbo – Daca Vaticanul ar fi fost în România, acest model aparut în 1990 ar fi putut fi Papa Mobil. Derivat prin recarosare din Pick-Up acest model se dorea a fi un vehicul de vacanta având în spate scaune pliabile ca modelele MPV mai recente.
Dacia 500 – Majoritatea ne aducem aminte Lastunul, însa foarte putini stiu de acest concept Dacia 500 cu caroserie alungita. Nu era foarte mult modificat fata de versiunea de serie, ci avea un adaos în partea din spate si hayonul mai arcuit. A fost prezentat la Târgul International Bucuresti din 1989.
Dacia Nova Van – unul dintre proiectele cele mai hidoase a fost aceasta Dacia Nova Van, o tentativa prin care s-a încercat convertirea directa a compactei Nova într-un monovolum mai spatios. Ce a iesit în 1998 ar putea face prima generatie Fiat Multipla sa se simta mult mai bine în propria piele.
Dacia Brasovia – a fost un prototip realizat de catre service-ul Dacia din Brasov în 1981, având un exterior restilizat, dar si cu o modificare a caroseriei. A fost prezentata la Târgul International Bucuresti. Nu a intrat în productia de serie.
Dacia Grand Sandero - Acest automobil nu este chiar opera Dacia, ci unul care apartine Centrului de Cercetare Ingineria Automobilului de la Universitatea din Pitesti, proiect coordonat de conferentiar doctor inginer Danut Gabriel Marinescu. Este însa foarte interesant prin faptul ca are un sistem de propulsie hibrid cu GPL, fiind prima Dacie de acest gen.
|
|
|