Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Zona tehnica Dacia

Zona tehnica Dacia Zona tehnica, secrete, tips&tricks Dacia

Reply
 
Thread Tools
Old 08-02-11, 17:43   #1
Sirius
Dacia Driver

Stage 5
 
Sirius's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,953
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default Cum masor axa cu came

Astept detalii!
Sirius is offline   Reply With Quote
Old 08-02-11, 21:27   #2
b08ygs
Dacia Driver

Stage 5
 
b08ygs's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 5,180
Member of:
[DACIA]
[Old School Cars]
Default Re: Cum masor axa cu came

http://www.daciaclub.ro/Axa-cu-came-...3988-s240.html aici scrie absolut tot ce trebuie sa sti pentru a masura o axa, daca cumva nu-ti ia linkul o sa til trimit si prin PM ca sa fi sigur

Bafta la masurat
Attached Images
File Type: bmp Aparat masurat axe cu came.bmp (963.7 KB, 192 views)
__________________

Pasionat de fiarele vechi care merg mai spectaculos ca plasticele de ultima generatie....
O batrana din '76
b08ygs is offline   Reply With Quote
Old 08-02-11, 22:11   #3
Sirius
Dacia Driver

Stage 5
 
Sirius's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,953
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default Re: Cum masor axa cu came

Quote:
Originally Posted by b08ygs View Post
http://www.daciaclub.ro/Axa-cu-came-...3988-s240.html aici scrie absolut tot ce trebuie sa sti pentru a masura o axa, daca cumva nu-ti ia linkul o sa til trimit si prin PM ca sa fi sigur

Bafta la masurat
am citit deja topicul acela, dar vreau sa imi zica cineva ce si cum, care a facut asa ceva.
ca pe siteul ala unu zice asa, dup-aia se trezeste altu si zice altfel, nu mai inteleg nimic.
am folosit cadranul acela, dar nu mai stiu cum se calculeaza valorile alea!
__________________
Dacia 1310 TURBO 1.7

Volvo 480 TURBO 1.7
Sirius is offline   Reply With Quote
Old 08-02-11, 22:32   #4
b08ygs
Dacia Driver

Stage 5
 
b08ygs's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 5,180
Member of:
[DACIA]
[Old School Cars]
Default Re: Cum masor axa cu came

Quote:
Originally Posted by Sirius View Post
am citit deja topicul acela, dar vreau sa imi zica cineva ce si cum, care a facut asa ceva.
ca pe siteul ala unu zice asa, dup-aia se trezeste altu si zice altfel, nu mai inteleg nimic.
am folosit cadranul acela, dar nu mai stiu cum se calculeaza valorile alea!
2) daca esti acasa si ai timp, refa masuratoarea la axa aia noua a ta:
- bagi axa, bagi tachetul, bagi o tija, pui chiulasa. Poti baga 2 tacheti si 2 tije, si pe A si pe E. Strangi usor cateva prezoane.
- reglezi jocul la 0.15A si 0.2E.
- invarti usor de axa pana simti ca lera trece greu.
- aduci la zero.
- invarti INVERS pana simti ca lera trece greu.
- citesti valoarea pe cadran.
- valoarea citita este, ATENTIE, unghiul cercului de baza!!! Il masori pe asta din simplul motiv ca nu prea vad cum poti invarti axa la mana cand tachetul e pe profilul ridicator...
- scazi valoarea citita din 360, inmultesti cu doi.
- zici ce ai aflat.

Eu cred ca zice foarte clar si precis Bafta la masurat, sa ne pui si noua poza dupa masuratoare
b08ygs is offline   Reply With Quote
Old 09-02-11, 09:59   #5
k.lada

Stage 5
 
k.lada's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 546
Member of:
[Old School Cars]
Default Re: Cum masor axa cu came

Hmm foarte util eu deja mi-am tiparit discul, si cred ca o sa aplic metoda la ohc-ul meu, noroc ca am chiulasa data jos
k.lada is offline   Reply With Quote
Old 09-02-11, 10:35   #6
Muttley

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
Default Re: Cum masor axa cu came

Quote:
- bagi axa, bagi tachetul, bagi o tija, pui chiulasa. Poti baga 2 tacheti si 2 tije, si pe A si pe E. Strangi usor cateva prezoane.
- reglezi jocul la 0.10A si 0.15E (VALORI DE REGLAJ LA CALD).
- invarti usor de axa pana simti ca OPUNE REZISTENTA (adica incepe sa ridice).
- aduci la zero.
- invarti invers pana simti ca OPUNE REZISTENTA (adica incepe sa ridice).
- citesti valoarea pe cadran.
- valoarea citita este, atentie, unghiul cercului de baza!!! Il masori pe asta din simplul motiv ca nu prea vad cum poti invarti axa la mana cand tachetul e pe profilul ridicator...
- scazi valoarea citita din 360, inmultesti cu doi.
Am corectat ce era mai sus (corecturile in majuscule), m-am inselat cu unele chestii.
Sirius, incearca ca aici.
Muttley is offline   Reply With Quote
Old 09-02-11, 21:01   #7
Sirius
Dacia Driver

Stage 5
 
Sirius's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,953
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default Re: Cum masor axa cu came

Quote:
Originally Posted by Muttley View Post
Il masori pe asta din simplul motiv ca nu prea vad cum poti invarti axa la mana cand tachetul e pe profilul ridicator...
dar daca pot sa inving rezistenta arcului, ce masor acolo?
o sa incerc maine cu reglaje 0.10 si 0.15, azi nu am avut timp
Sirius is offline   Reply With Quote
Old 09-02-11, 21:24   #8
Muttley

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
Default Re: Cum masor axa cu came

Pai n-o-nvingi, ca rotesti axa la mana. Cand ajunge "pe cama" se opreste. Aduci la zero, apoi invarti invers pana se opreste. Citesti valoarea. Fara lere, fara nimic, dintr-un capat in celalalt, cu tot cu joc de cald.

Chestia-i ca adaugand jocul la cald, se mareste unghiul cercului de baza, adica se micsoreaza unghiul de ridicare, ce mi-ai zis tu in privat e enorm.
Si logica-mi spune ca asta e scenariul corect de functionare.

Daca nici asa nu iese, eu renunt si-mi fac mea culpa

Vezi c-am facut desen, ar trebui sa fie clar acum.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	untitled.JPG
Views:	200
Size:	16.7 KB
ID:	1865632  

Last edited by Muttley; 09-02-11 at 21:31.
Muttley is offline   Reply With Quote
Old 11-02-11, 12:04   #9
Sirius
Dacia Driver

Stage 5
 
Sirius's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,953
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default Re: Cum masor axa cu came

Quote:
Originally Posted by Muttley View Post
Pai n-o-nvingi, ca rotesti axa la mana. Cand ajunge "pe cama" se opreste. Aduci la zero, apoi invarti invers pana se opreste. Citesti valoarea. Fara lere, fara nimic, dintr-un capat in celalalt, cu tot cu joc de cald.

Chestia-i ca adaugand jocul la cald, se mareste unghiul cercului de baza, adica se micsoreaza unghiul de ridicare, ce mi-ai zis tu in privat e enorm.
Si logica-mi spune ca asta e scenariul corect de functionare.

Daca nici asa nu iese, eu renunt si-mi fac mea culpa

Vezi c-am facut desen, ar trebui sa fie clar acum.
astept confirmare de la tine si dupaia postez si aici, asa ca... hai mai repede!
Sirius is offline   Reply With Quote
Old 11-02-11, 19:39   #10
Sirius
Dacia Driver

Stage 5
 
Sirius's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,953
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default Re: Cum masor axa cu came

Am terminat cu masuratorile.

Am masurta mai intai o axa standard de dacie si au iesit urmatoarele valori.
270 admisie si 260 evacuare.

Si apoi am masurat axa mea si s-au confirmat valorile:
340 admisie si 330 evacuare.

Ce va trebuie:
1: un bloc motor, cu axa montata in el, 2 tacheti, 2 tije, 2 culbutori, si chiuloasa stransa pe bloc cu tot cu garnitura. (eu am folosit un motor nedesfacut, motorul original al masinii)

2: diagrama aceea postata mai sus, montata pe delco si pe delco in loc de lulea montat un ac indicator.(sarma) trebuie avut grija cu jocul la cuplajul delcoului cu pinionul.

in rest... "- reglezi jocul la 0.10A si 0.15E (VALORI DE REGLAJ LA CALD).
- invarti usor de axa pana simti ca OPUNE REZISTENTA (adica incepe sa ridice).
- aduci la zero.
- invarti invers pana simti ca OPUNE REZISTENTA (adica incepe sa ridice).
- citesti valoarea pe cadran.
- valoarea citita este, atentie, unghiul cercului de baza!!!"

Apoi invartiti de axa pana opune rezistenta, aduci la 0 si invarti in CONTINUARE pana trece peste cama ( dupa ce trece de varful camei va trebui sa invarti mai mult si apoi sa dai un pic inapoi ca sa determini sfarsitul inchiderii supapei) citesti val de pe cadran.

exemplu axa dacia stoc.
valoarea unghiului cercului de baza 230.
gradele "peste cama" 130. (aceasta se mai poate afla prin 360 -230 = 130)

si apoi se calculeaza 130 x 2 = 260 grade evacuare
acelasi lucru se face si la admisie.

pentru alte nelamuriri ma puteti intreba
Sirius is offline   Reply With Quote
Old 11-02-11, 20:46   #11
Muttley

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
Default Re: Cum masor axa cu came

Ma bucur ca ai reusit. Prgateste-te de un motor foarte dificil.
Muttley is offline   Reply With Quote
Old 11-02-11, 21:17   #12
Sirius
Dacia Driver

Stage 5
 
Sirius's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,953
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default Re: Cum masor axa cu came

Quote:
Originally Posted by Muttley View Post
Ma bucur ca ai reusit. Prgateste-te de un motor foarte dificil.
De ce, la ce te referi?
Sirius is offline   Reply With Quote
Old 11-02-11, 21:33   #13
Muttley

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
Default Re: Cum masor axa cu came

Are deschidere extraordinar de mare.
Incearca si vezi ce da. Neaparat cu orizontale!
Muttley is offline   Reply With Quote
Old 11-02-11, 22:30   #14
k.lada

Stage 5
 
k.lada's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 546
Member of:
[Old School Cars]
Default Re: Cum masor axa cu came

Corect ! Si neaparat raport de comprimare mare !
Sa-ti dau ceva valori de referinta (Valabile pt Lada, dar cred ca se aplica si in cazul tau):
272: rc standard, axa de Niva (aia originala are 260 grade)
296: rc 10.8:1
312: rc 11,4:1
316/304 (asimetric): rc 11,4-11,8:1
328 si sau 340/340: rc 11.8:1 + (la asta deschiderea supapelor e ~13 mm, binenteles la joc 0)
Pe langa orizontale, recomand sa faci porturile la chiulasa, respectiv sa maresti supapele pe cat posibil, sa ai o distributie a gazelor buna
__________________
Lada 1500- under construction
Powered by 2xWeber DCOE 40 - Classic Power for Classic cars
Lada Club Romania
k.lada is offline   Reply With Quote
Old 11-02-11, 23:13   #15
cornelloco

Stage 5
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 435
Member of:
[DACIA]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Cum masor axa cu came

Quote:
Originally Posted by Muttley View Post
Are deschidere extraordinar de mare.
Incearca si vezi ce da. Neaparat cu orizontale!
pai a avut axa asta pe masina ........si nu cu orizontale
cornelloco is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -