Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Zona tehnica Dacia

Zona tehnica Dacia Zona tehnica, secrete, tips&tricks Dacia

Reply
 
Thread Tools
Old 06-10-10, 00:11   #1
HD02JBK

Stage 3
 
HD02JBK's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 153
Default Ulei motor 10w40

Am o batrana din 77` motor 1300 si ma apropii de schimbul de ulei si as vrea sa ii dau un ulei mai bun,m-am gandit la un Castrol 10w40 dar nu stiu daca e bun un ulei asa subtire neavand semeringuri la supape poate il mananca,sau poate nu face ungere suficienta.e cnva pe aici care a bagat in dacie asa cva?.Tin sa mentionez k motorul e tzipla e schimbat absolut totul in el...Astept parerile voastre
HD02JBK is offline   Reply With Quote
Old 06-10-10, 14:25   #2
B-01-JPX

Stage 4
 
B-01-JPX's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 251
Default Re: Ulei motor 10w40

pe ce ulei lai invatat pe ala il tiidaca pana acum ai bagat numai ulei romanesc dala de se vinde varsat,dala trebuie sa bagi,parerea mea
B-01-JPX is offline   Reply With Quote
Old 10-10-10, 13:16   #3
Snoopz

Stage 5
 
Snoopz's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 317
Default Re: Ulei motor 10w40

Castrol GTX 15w40
Nu o sa ai treaba cu el ,isi face treaba foarte bine
Snoopz is offline   Reply With Quote
Old 11-10-10, 23:07   #4
CT-96-GML

Stage 5
 
CT-96-GML's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 504
Default Re: Ulei motor 10w40

Quote:
Originally Posted by HD02JBK View Post
Am o batrana din 77` motor 1300 si ma apropii de schimbul de ulei si as vrea sa ii dau un ulei mai bun,m-am gandit la un Castrol 10w40 dar nu stiu daca e bun un ulei asa subtire neavand semeringuri la supape poate il mananca,sau poate nu face ungere suficienta.e cnva pe aici care a bagat in dacie asa cva?.Tin sa mentionez k motorul e tzipla e schimbat absolut totul in el...Astept parerile voastre
Este ok,vascozitatea pe care ai ales-o (10W4o ),nu conteaza numele ( cu toate ca eu optez ptr MOBIL ),pe vremuri 10w..,era denumit"multigrad.deoarece are cea mai buna plaja de utilizare ( de la -20 la +40 de grade Celsius,a mediului exterior ),deci lipsa simeringurilor la supapa,nu este o problema.retine,nu este un ulei prea "subtire". 15W,sau 20W,sunt bune NUMAI VARA,cum la noi au inceput sa vina "ierni siberiene",aceste uleiuri se fac"marmelada",Asa ca te orientezi,fara probleme,catre10W40,ORICE MARCA POFTESTI
CT-96-GML is offline   Reply With Quote
Old 12-10-10, 11:57   #5
Rasputin

Stage 5
 
Rasputin's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 523
Default Re: Ulei motor 10w40

Pentru a face o diferentiere clara a tipurilor de ulei, īn anii `50 ai secolului trecut Institutul American al Petrolului (API) a introdus ca obligativitate marcarea gradului de vāscozitate a uleiului.
Cum īn zilele noastre uleiurile monograd nu se mai folosesc, iata o scurta explicatie cu privire la cele multigard: gradul de iarna (winter) W si gradul la temperatura de lucru.
De ex: 10W-40. Asta īnseamna ca uleiul respectiv are gradul de iarna 10W, corespunzator a 97,2 centistokes (cSt) la 40°C (standard de temperatura pentru testari) si care īnca mai curge la -25°C si poate fi pompat de motor la -30°C. Practic, la o temperatura mai joasa de -30°C uleiul are aspectul si consistenta unei bucati de unt!
Motorul nu va porni, sau, īn cazul fericit ca da, se va gripa!
Īn continuare: gradul 40 pentru temperatura de lucru (100°C) īnseamna o vāscozitate de 14,1 cSt.
Observati cum scade vāscozitatea, invers proportional cu cresterea temperaturii. Acest tip de ulei se va transforma īn gudron si se va autoaprinde la temperatura de 220°C.
Un sfat: Īn sezonul rece, motorul trebuie ajutat cu un ulei mai subtire (un grad de iarna mai mic), tinānd cont ca acesta va fi mai fluid si se va pompa mai repede īn motor, scazānd cu mult perioada de timp īn care motorul functioneaza "uscat" īn clipele ulterioare pornirii.
De ex: 0W este pompabil pāna la -54°C; 5W pāna la -45°C; 10W pāna la -30°C; 15W pāna la -20°C; 20W pāna la -15°C.
Tot API a introdus si normele calitative ale lubrifiantilor, separat pentru motoare cu aprindere prin scānteie (S si īnca o litera, īncepānd de la A si pāna la M, īn zilele noastre, un lubrifiant cu caracteristicile API SM fiind mai performant decāt unul clasificat SJ) si pentru motoare cu aprindere prin compresie (C si idem, de la A la I, curent, un ulei clasificat API CH/CI fiind mai performant decāt unul clasificat CF).
Rasputin is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -