Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Zona tehnica Dacia

Zona tehnica Dacia Zona tehnica, secrete, tips&tricks Dacia

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 15-10-09, 23:24   #1
al!n

Stage 4
 
al!n's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 253
Default Volanta usurata la logan

Salutare.De ceva timp ma bate un gand..sa usurez volanta la logan.Treaba sta in felu urmator.Eu am 1.4mpi(care are stock ambreiaju de 180mm) cu volanta si ambreiaj de 1.6mpi(200mm).Volanta de 1.6 fiind mai mare in diametru si automat mai grea ma gandesc ca ar dauna,adica ce castig la demaraj cu ambreiaju mai mare pierd din cauza volantei grele.A mai facut cineva la logan?sau cei care au volanta usurata pe orice masina,va rog sa spuneti parerile voastre..Mentionez ca masina e folosita ca masina de zi cu zi..nu de sambata-duminica sau pentru liniute,oare se merita?.
P.S:rog sa va abtineti cei cu comentarii de genu: "vind-o si iati altceva"..."1.4 e de ***" sau altele..
al!n is offline  
Old 25-10-09, 19:45   #2
Roberthos

Stage 3
 
Roberthos's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 157
Default Re: Volanta usurata la logan

Discul si placa difera in diametru.Volanta,nu cred.Doar suprafata de frictiune e mai mare pe volanta.Daca ai o volanta de 1,4 poti sa o cantaresti,acelasi lucru fac si eu cu o volanta de 1,6 si putem face diferenta.
Dar,cel mai bine ar fi sa cantarim kit-ul intreg de 1.4 si 1.6 si facem diferenta.Eu pot cantari un kit nou de 1,6.

Faci acelasi lucru cu un kit de 1,4?

Dezavantajul usurarii volantei ar fi ca o sa creasca consumul umpic.Ar mai fi plauzibil oscilatii de ture la ralanti.
Avantajele cred ca le cunosti.
Este important ca dupa usurare sa echilibrezi dinamic tot kit-ul,lucru cam greu de facut in industria noastra ce s-a dus de rapa.
Sunt sigur ca se va gasi un strungar pe aici sa zica ca daca iei uniform din ea nu mai trebuie echilibrata.


P.S. Supernova a avut cel mai tare kit de ambreiaj...Diam 300mm cu actionare hidraulica!!
Oare ce ii costa sa il adapteze pe LOGAN?
Roberthos is offline  
Old 26-10-09, 00:05   #3
al!n

Stage 4
 
al!n's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 253
Default Re: Volanta usurata la logan

Din cate stiu eu super nova are ambreaju pe 215mm.Loganu de 1.4 are 180mm iar 1.6 200mm.
al!n is offline  
Old 26-10-09, 09:43   #4
D R A
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 316
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Volanta usurata la logan

Quote:
Originally Posted by Roberthos View Post
Este important ca dupa usurare sa echilibrezi dinamic tot kit-ul,lucru cam greu de facut in industria noastra ce s-a dus de rapa.
Sunt sigur ca se va gasi un strungar pe aici sa zica ca daca iei uniform din ea nu mai trebuie echilibrata.
Se poate face linistit si la noi inca nu sa dus de rapa tot ,noroc cu batranii care au mai ramas .
Echilibrarea este obligatorie dupa usurare atat statica cat si dinamica .Acum depinde si cat se ia din ea .Singurul castig este ca va urca mai repede in ture dar impreuna cu un ambreaj de la Sachs cu care is echipate Loganurile ADAC ar face treaba buna.
D R A is offline  
Old 13-11-09, 22:56   #5
Alejandro
Ford Driver

Stage 5
 
Alejandro's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,522
Member of:
[DACIA]
[FORD]
Default Re: Volanta usurata la logan

nu stiu ce sa zic cu usurarea volantei - incearca prima oara sa rabotezi chiuloasa cu 0.7 mm. Daca nici asta nu te multumeste treci pe o volanta de 1.4 - nu e neaparat sa schimbi tot kitu fiindca aceasta operatiune de schimbare intregului kit se face doar in momentu in care e distrus una din ele. Cu alte cuvinte o rabotare a chiuloasei vei castiga de la 2 pana la 10 cai nu stiu sigur care va fi raportul de compresie pe cilindru dupa rabotare. Cu alte cuvinte daca ii modifici si galeria de admisie (sa faci una custom) si sa ii pui clapeta de acceleratie de laguna 2 cu motor de 2 litri - va fi alta treaba. Sau orienteaza-te pe o chiuloasa de 1.4 16v de la un clio. Trebuie luat un motor de la schrot, schimbat din ala pe al tau pistoanele (cele de la 1.4 16v au "scorbura" pt 4 valve/cil), admisia, evacuarea, distributia, electronica si chiuloasa cu internele ei.
Alejandro is offline  
Old 14-11-09, 02:36   #6
ynp_46
Dacia Driver

Stage 5
 
ynp_46's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,590
Member of:
[DACIA]
Default Re: Volanta usurata la logan

Quote:
Originally Posted by Alejandro View Post
nu stiu ce sa zic cu usurarea volantei - incearca prima oara sa rabotezi chiuloasa cu 0.7 mm. Daca nici asta nu te multumeste treci pe o volanta de 1.4 - nu e neaparat sa schimbi tot kitu fiindca aceasta operatiune de schimbare intregului kit se face doar in momentu in care e distrus una din ele. Cu alte cuvinte o rabotare a chiuloasei vei castiga de la 2 pana la 10 cai nu stiu sigur care va fi raportul de compresie pe cilindru dupa rabotare. Cu alte cuvinte daca ii modifici si galeria de admisie (sa faci una custom) si sa ii pui clapeta de acceleratie de laguna 2 cu motor de 2 litri - va fi alta treaba. Sau orienteaza-te pe o chiuloasa de 1.4 16v de la un clio. Trebuie luat un motor de la schrot, schimbat din ala pe al tau pistoanele (cele de la 1.4 16v au "scorbura" pt 4 valve/cil), admisia, evacuarea, distributia, electronica si chiuloasa cu internele ei.
daca nu sti ce sa zici cu usurarea volantei numai spune nimicvorbesti numai prosti
ynp_46 is offline  
Old 14-11-09, 11:36   #7
Alejandro
Ford Driver

Stage 5
 
Alejandro's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,522
Member of:
[DACIA]
[FORD]
Default Re: Volanta usurata la logan

ynp_46 asta e parerea ta ca vorbesc prostii. Ceea ce am zis am zis cu o baza care sa ma sustina. Am vorbit cu mecanici care cunosc bine motoarele de renault si au fost de acord cu mine ca merge facut transferul. Asa ca nu te mai da mare mecanic si vezi-ti de topicul omului.
Cu alte cuvinte pt strada NU merita usurata volanta.
Alejandro is offline  
Old 19-11-09, 07:17   #8
Bogyciu

Stage 5
 
Bogyciu's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,580
Default Re: Volanta usurata la logan

Usurarea volantei ajuta la cresterea in turatii mai repede si cam atat... Ca si dezavantaje: operatiunea trebuie facuta cu f mare precizie, frana de motor nu prea mai exista apoi si mersul motorului va putea fi variabil... atat la relanti cat si in ture... Mare grija cu operatiunea de usurare totusi, o volanta neechilibrata poate dauna f mult! Eu as recomanda totusi usurarea volantei cand nu se mai poate scoate nimic din motor (e la limita) si se mai vrea "inca putin". Spor!
Bogyciu is offline  
Old 19-11-09, 10:34   #9
Alejandro
Ford Driver

Stage 5
 
Alejandro's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,522
Member of:
[DACIA]
[FORD]
Default Re: Volanta usurata la logan

Din potriva frana de motor va fi mai accentuata - gandeste-te o volanta mai grea fiind pusa in miscare cu o velocitate foarte mare are tendinta sa se invarta si mai mult dat fiind faptului ca e mai grea, exemplul unei bilute grele la vale si exemplul unei bilute usoare la vale - cea usoara nu va capata aceeasi velocitate ca si cea grea, avand in vedere faptul ca cele 2 au volum egal dar mase diferite. Aceasta operatiune se face la un strung cu coamanda numerica si dupa aceea sa se citeasca pe un ceas comparator sa se vada daca este perfect echilibrata.
Alejandro is offline  
Old 19-11-09, 13:00   #10
al!n

Stage 4
 
al!n's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 253
Default Re: Volanta usurata la logan

Frana de motor o sa fie mai slaba,nu accentuata.Volanta are rolu de a scoate motoru din punctele moarte nu? Gandeste-te ca o volanta grea opune mai multa rezistenta cand iei picioru din gaze sau ii dai treapta inferioara.Pe cand una usuoara o invarte mai repede deci frana de motor mai slaba.
Eu am renuntat la idee,usuratu ma costa foarte putin,mai greu cu echilibrarea.Sunt cateva standuri dinamice in tara unde se poate echilibra cum trebuie dar problema e ca te costa cam mult si nu prea se merita.Ar mai fi un stand in uzina...dar cam greu sa poti reusi.
al!n is offline  
- Copyright 2024 4Tuning -