Azotul este recomandat mai ales īn timpul verii, cīnd temperaturile sīnt ridicate iar un pneu cu aer se īncinge. Deşi azotul este folosit de mai mult timp in Ro pentru umplerea pneurilor, acest lucru nu a fost mediatizat. Ce-i drept, accentul a īnceput să se pună pe acest gaz abia de cīţiva ani, de cīnd au īnceput să apară şi la noi maşini din ce īn ce mai performante.
O să vă īntrebaţi de ce azot īn loc de aer. Răspunsul este unul foarte simplu: datorită calităţilor sale. Azotul este un gaz care nu īşi modifică temperatura, indiferent de cīt de cald este la nivelul asfaltului sau de fenomenul de frecare a pneului de suprafaţa carosabilă, iar presiunea sa rămīne constantă. Īn mod normal, īn timpul verii, la nivelul suprafeţei de rulare se ating temperaturi īntre 60 şi 80 de grade Celsius, care īncing pneul şi aerul din interiorul său. Īn cazul azotului, īn cauciuc temperatura este undeva la jumătate, īntre 30 şi 40 de grade Celsius. Astfel, se reduce pīnă aproape de zero şi pericolul unei explozii.
Presiunea rămīne constantă mereu.
Procedura de umplere este una foarte simplă. Se ridică maşina pe rampă şi se scoate mai īntīi aerul din cauciucuri, iar apoi acestea sīnt umplute cu azot, dintr-un tub cu reductor de presiune.
Acest gaz este inert, fără impurităţi, astfel īncīt nici nu corodează janta. Īn plus, creşte şi durata de viaţă a anvelopei cu 30-40%. �Din măsurătorile efectuate de-a lungul timpului, s-a dovedit că o presiune făcută īn pneuri primăvara a rămas la fel pīnă iarna, diferenţa fiind cel mult de ordinul a cītorva zecimi.Īn acelaşi timp, se poate băga şi aer peste azot fără nici o problemă, īn cazul īn care o urgenţă necesită acest lucru.
Am facut anvelopele cu azot. Pret 8 ron de roata.