Multumita unor mecanici priceputi in Mercedes si garajului lor am schimbat doua motoare, pe benzina, iar dieselul l-am purtat o perioada relativ scurta din cat a stat masina la mine, insa consumul ei, in conditiile in care s-a tras de motor pana la limita lui maxima, in orice conditii, de motor rece, de iarna, vara, nu conta, era in jur de 10%. Habar nu mai am cati cai avea, masina a plecat de la mine in 2005, am sa caut pe undeva o copie la certificat sau la carte sa ma uit, dar sa stii ca era un motor fiabil, a fost pus si pe w124 (E-klasse), pe dubitele de la Mercedes, 200D, doar ca avea alta baie de ulei, mai adanca, si era total diferit fata de generatia anterioara, de Cobra, ma uitam la ambele motoare (cel de pe 190-ul meu) si unul de Cobra diesel, desfacute unul langa altul, nu semana absolut nimic la ele.
A fost un salt tehnologic imens la schimbul de generatii, si asta se simtea in tot, si la sunet, mult mai discret, vibratii mult mai putine (la asta contribuiau ce-i drept si tampoanele de motor hidraulice), raspuns mai prompt la acceleratii si agilitate mult mai mare (o ajuta si greutatea mica, putin peste 1 tona), sunet interior foarte placut, si o fiabilitate la fel de mare ca si generatia precedenta de motoare, in ciuda zvonurilor nu tocmai magulitoare despre 190-uri.
Motorul ala a fost exploatat nemilos de mine, eram incepator cand l-am luat, in 99, si a fost masina de teste idioate, dar a rezistat cu brio tuturor incercarilor, sigur niciun pilot de teste nu putea fi atat de idiot cat am putut eu sa fiu atunci cand am inceput sa merg cu masina aia
Nu stiu cifre prea multe dar pot sa-ti povestesc despre masina aia zile intregi, doar intreaba