In Dec 2017, masina (E 200 Benzina Coupe 2014)a cerut urmatoarea revizie, la 50.000 km In aceasta perioada mi s-a aprins un martor la motor, si am simtit o pornire mai greoaie, care se mentine de atunci.
La revizie, s-au constatat:
1. un plus de lichid de peste 1 litru in ulei, fara a mi se spune natura lui (benzina sau ulei). Presupunerea mea este ca este benzina.
2. Legat de martorul de motor, o diagnoza preliminara a aratat o deviatie de cateva grade (7) a unui pinion de distributie. Mi s-a spus ca probabil un pinion este stricat, necesitand schimbarea distributiei. Am primit un deviz complet, de schimbare inclusiv a unei axe cu came.
Costul estimativ ar depasi 11000 RON piese si manopera.
Avand in vedere ca masina are doar 50.000 km, nu mi se pare ca defectarea distributiei, si prezenta unui volum atat de mare de lichid, in ulei, sa fie defecte "normale", motiv pentru care am cautat pe internet si am intrebat si prieteni mecanici Mercedes, care ar fi cauza. Punand cap la cap, am inteles ca cele 2 defecte ar putea fi legate de o problema software legata de incalzirea ineficienta a acestui tip de motor, care ar duce la infiltrarea vaporilor de benzina in ulei. Masina nu are facut vreun update software, nu stiu daca ar fi trebuit sau nu. Acest amestesc ineficient ar fi dus la problemele de distributie, prin lubrifierea sub parametri. Avand in vedere aceste date, si numarul de kilometri ai masinii, cred ca cele 2 defecte nu sunt din coincidenta asociate, si nu vad nici un altul care sa cauze o defectare a unei distributii pe lant, care ar trebui sa fie foarte fiabila, care ar putea, prin exceptie, sa fie schimbata, dupa 150.000 km.
Are cineva vreo experienta cu acest tip de defect?