Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > MAZDA > Zona tehnica Mazda

Zona tehnica Mazda Zona tehnica, secrete, tips&tricks Mazda

Reply
 
Thread Tools
Old 16-05-08, 11:09   #16
Bxenon

Stage 3
 
Bxenon's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 112
Default Re: Sfaturi achizitionare RX-8

mda..mersi ...da nu-mi place rx7-le......e mai veke...si na....rx-8u e mai mijto la design.
Bxenon is offline   Reply With Quote
Old 17-05-08, 00:37   #17
fratzika


Stage 5
 
fratzika's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 1,135
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Sfaturi achizitionare RX-8

Quote:
Originally Posted by alexzander407 View Post


-cam 20% si cam 1.5l ulei la 1000km

-pe hirtie masina este extraordinara, 50/50 greutate, motorul in spatele puntii fata, motor foarte usor, puternic si liniar, care nu suprasolicita balansul masinii, greutate mica, raport la concurenta .... asta pana o iei la fire marunte si visele se spulbera

-daca tot te orientezi spre mazda rx te-as sfatui la predecesorul lui rx8, rx7 e mult mai in regula si are potential mult mai mare ... ,dar asta e doar parerea mea
Nu stiu de unde ai scos 20l/100km ???
...aici zice altceva 18 mile/galon in oras si 24-25 mile/galon drum intins.

28.8 km cu 3.7 litrii urban .....aprox 13 litrii/100km
40 km cu 3.7 litrii extraurban....aprox 9.5 litrii/100km

dar totusi sa nu uitam ca e o masina sport, ceea ce si vrea baiatu'.
Intradevar cu uleiul, am inteles ca consuma foarte mult....

Normal poate ca la 9000 rpm unde e redline-ul...mai mult ca sigur mananca 20 litrii la 100, dar zic eu, condus in limitele bunului simt, consuma ca o masina sport cu motor de 2000-2500 cmc.
http://mazda.jbcarpages.com/RX8/2004/index4.php
__________________

My favorite car, Z350.
fratzika is offline   Reply With Quote
Old 17-05-08, 16:16   #18
Bxenon

Stage 3
 
Bxenon's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 112
Default Re: Sfaturi achizitionare RX-8

are dreptate cu consumu... e chiar 20 %.....iti dai seama ca no sa mergi subturata..... ...ii dai putin in gura..... tre sa mergi sportiv..putin.....asa ii sta bine unui coupe....
Bxenon is offline   Reply With Quote
Old 02-07-08, 23:46   #19
florinseful

Stock
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 2
Default Re: Sfaturi achizitionare RX-8

salut baiet..........vreau sa-mi iau o masina sport, si m-am oprit la mazda rx8 ca mi-a placut design-ul.Vroiam sa va intreb se merita sa-mi iau? adica e o masina sport adevarata..adica de viteza? Eu unul sunt fan bmw m3.imi place foarte mult modelul asta nou dar inca n-am bani suficienti. Va multumesc
florinseful is offline   Reply With Quote
Old 04-07-08, 15:23   #20
vlad_9791

Stage 2
 
vlad_9791's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 69
Default Re: Sfaturi achizitionare RX-8

sfatul meu este sa nu va luati RX8 second hand, e o masina pretentioasa si nu stiti cum a fost folosita de posesorul anterior, noua e alta discutie daca ai grija de ea poti sa o folosesti mult timp fara probleme
motorul de RX8 din cate stiu eu nu are prea multe componenete ce pot fi reparate, el trebuie inlocuit cu totul si asta costa, iar daca cel ce a avut inainte masina a nu s-a purtat cum trebuie cu ea si masina nu mai este in garantie costurile sunt mari.
vlad_9791 is offline   Reply With Quote
Old 24-08-08, 01:53   #21
BartPit

Stock
 
Join Date: May 2008
Posts: 5
Default Re: Sfaturi achizitionare RX-8

sincer sa fiu nu asi sfatui pe nimeni sa isi i-a un rx8,am avut unul si a parte faptul ca nu m-a satisfacut de nici un fel,pardon numai cum tinea strada dar cu consumul si cu restul pieselor consumabile....nu mai vb si la cel care am dat-o eu la 130 de mii de km i s-a copt motorul pt ca are 2 filtre de ulei si cei unde l-a schimbat el nu stiau si acum il costa motorul vreo 10500 de euro ...mai bine ai astepta la cea de 1600,am inteles ca e ceva mai buna si mai fiabila,daca iti iei iati una noua ca au 5 ani garantie fara limita de km,aici nu prea am gasit piese aftermarcket deci ...

Last edited by BartPit; 24-08-08 at 01:56.
BartPit is offline   Reply With Quote
Old 07-09-08, 19:38   #22
Vuf_RX8

Stage 3
 
Vuf_RX8's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 107
Default Re: Sfaturi achizitionare RX-8

RX8-ul este o masina foarte sportiva in comparatie cu altele la aceiasi putere, nu vorbesc de top speed ci de senzatia pe care ti-o ofera. Este o masina cu tractiune spate cu un motor rotativ de 1.3 (echivalent cu un motor V6 de 2.6 litri dupa analizelor celor de la rar), avand in vedere ca este un motor rotativ are cuplu mic la turatii pana in 4000 ture, deacea motorul ajunge pe rosu la 8500 ture. Consumul acestui motor in Bucuresti in aglomeratia de zi cu zi este undeva peste 20% mediu. Va voi face o mica comparatie cu o alta masina sport pentru Bucuresti, am optat pentru Seat Leon Cupra 240 cai:

------------------------RX8----------------------------Cupra

Motor----------------Wankel 1.3----------------------2.0 4 in linie Turbo
Putere---------------232 cp la 8200rpm---------------240 cp 5700-6300rpm
Cuplu----------------211 / 5500rpm-------------------300 2200-5500rpm
0-100 Km/h (s)-------6.4 s----------------------------6.4 s
Viteza maxima--------238 km/h------------------------247 km/h
Emisii CO2 (maxim)----284-----------------------------274

Consum dat de producator:
Urban (l/100km)---------------------------------------11.4
Extraurban (l/100km)----------------------------------6.5
Mediu (l/100km)------11.2-----------------------------8,4

Din experienta mea cu aceste doua masini va pot spune ca, consumul in Bucuresti la Cupra variaza intre 14,5 si 23-30 l/100km iar RX8-ul are un consum intre 17 si 28-30 l/100km, in functie de stilul de mers, diferenta este din cauza ca motorul la RX8 are o turatie mai mare fortandu-te sa ramai in trepte inferioare mult mai mult timp, in majoritatea ambuteiajelor din Bucuresti nu apuci sa schimbi treapta a doua, In schimb am observat ca la viteze peste 200km/h RX8-ul consuma mai putin decat Cupra cu aproximativ 2-3 litri.
RX8-ul fata de Cupra are o tinuta de drum mult mai sportiva, are o directie mult mai sensibila, suspensii foarte rigide, un ambreaj mai sport si mai greu de controlat. Nu este o masina de mers in aglomeratie este foarte obositoare, si nu este o masina pentru cei care vor confort, veti simti fiecare crapatura din asfalt.
RX8-ul este o masina pentru cei care iubesc senzatiile tari, pentru cei care vor motocicleta dar nu isi permit riscurile, este singura masina care ofera cele mai apropiate senzatii fata de o motocicleta.
In schimb Cupra este o masina comoda, face multe compromisuri intre sportivitate si confort la suspensii, ambreaj si directie, este o masina mult mai potrivita pentru haosul din Bucuresti.
Sa discutam despre fiabilitatea motorului.
Motorul Wankel are o ungere foarte slaba la segmentii din colturile rotoarelor, deaceea mazda a montat patru injectoare de ulei direct in capul rotoarelor, din aceasta cauza motorul manaca putin mai mult ulei pe Km fata de Cupra.
RX8-ul poate sa pape pe 1000 de km intre 500ml si 1l de ulei in functie de stilul de mers, iar Cupra papa daca se conduce intrun stil sportiv maxim 500ml la 1000 de km (cei care nu cred sa citeasca in cartea masinii).
Multi spun ca motorul rotativ nu rezista multi Km.
Eu va contrazic. Motorul rotativ rezista si 200-300 mii de km, din pacate acest motor trebuie intretinut putin altfel, ii trebuie un anumit tip de ulei, trebuie verificat periodic nivelul la ulei, nu trebuie sa ajunga sa se aprinda becul rosu ca deja e tarziu, segmentii nu mai au ungere suficienta si incep sa se uzeze, in momentul acela compresia a scazut, motorul incepe sa vibreze la relanti, nu mai traga cum trebuie, mai da si cate un rateu din cand in cand, iar viata lui e pe sfarsite. Asta e singura lui problema, are nevoie de mai multa atentie din partea proprietarului.
Cand cumperi un RX8 la mana a doua primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa verifici compresia. Aceasta trebuie sa fie aproape egala pe fiecare fata a rotorului. In rest problemele sunt aceleasi ca la oricare alta masina
Daca vanzatorul nu doreste sa faca un test de compresie din diferite motive sunt cateva mici semne de compresie scazuta pe care le puteti vedea pe loc:
- trepidatii la relanti si sau oscilatii ale turatiei.
- motorul da rateuri in decelerare.
De obicei aceste semne apar cand motorul este cald asa ca nu va grabiti si lasati motorul sa se incalzeasca pana ii faceti testul.
Daca totusi ati cumparat masina si aveti aceste simtome nu va speriati ca va trebui sa schimbati motorul, acesta se poate repara, in functie de optiunile voastre motorul se poate segmentasi modifica pentru diferite kituri de turbo sau compresor.
O segmentare a motorului poate incepe de la 1500 euro si poate ajunge la 3000-4000 de euro inclusiv manopera cu segmenti de ceramica sau carbon, cu modifcari la porturile de admisie sau evacuare si cu rotoare de ceramica. acestea marind rezistenta motorului facandu-l sa suporte chituri de turbo stage II sau III fara sa ii scada fieabilitatea.
Ar fi multe de zis dar cred ca ajunge pentru moment, ca sa nu va ia somnul pana la sfarsit
Inca nu sunt invatat sa scriu carti despre aceasta masina dar daca aveti nevoie de vreo informatie va stau la dispozitie la adresa de mess: vuf_rx8

Last edited by Vuf_RX8; 07-09-08 at 19:41.
Vuf_RX8 is offline   Reply With Quote
Old 17-12-10, 09:24   #23
Disclaimer

Stage 2
 
Disclaimer's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 38
Default Re: mazda rx-8 tractiune pe spate???sau..

Quote:
Originally Posted by Bxenon View Post
pai c e naiba cat ulei sami manance......doar nu o sami ia mai mult decat benzina???
Multi vorbesc aiurea, am citit pe o carte tehnica pe un site postata de unu, nu roman, afara... mananca un litru de ulei la 5 mii de km , asa k makr sa fie aia buba.
Disclaimer is offline   Reply With Quote
Old 25-03-11, 18:32   #24
cristy7610

Stage 4
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 241
Default Re: Sfaturi achizitionare RX-8

salut.in ciuda a ce se spune despre acest motor eu cred ca per total masina este o piesa de arta in adevaratul sens al cuvantului...am fost acum cateva zile la reprezentanta mazda din ct si avea expus un rx8.am ramas fara cuvinte cum arata masina atat la exterior cat si la interior.este o masina deosebita si daca ar fi sa imi cumpar o masina sport mazda rx8 ar fi fara discutie.motorul rotativ este un motor mai pretentios dar eu zic ca se merita daca vrei ceva deosebit fata de restul si la intretinerea acestuia ar fi completarea de ulei la timp.am inteles de la dealer ca un motor nou ar ajunge la 6000 euro.
cristy7610 is offline   Reply With Quote
Old 01-09-11, 22:57   #25
Strainger

Stage 5
 
Strainger's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,492
Member of:
[2 Roti]
[VW]
Default Re: Sfaturi achizitionare RX-8

As avea o intrebare legat de Rx8, in general piesele la Mazda cat de scumpe sunt?? imi face cu ochiu un rx8 dar mai am o varianta un VEL SATIS voi ce sugerati cam care ar fi costurile de intretinere la un rx8?
__________________
Strainger is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -