RX8-ul este o masina foarte sportiva in comparatie cu altele la aceiasi putere, nu vorbesc de top speed ci de senzatia pe care ti-o ofera. Este o masina cu tractiune spate cu un motor rotativ de 1.3 (echivalent cu un motor V6 de 2.6 litri dupa analizelor celor de la rar), avand in vedere ca este un motor rotativ are cuplu mic la turatii pana in 4000 ture, deacea motorul ajunge pe rosu la 8500 ture. Consumul acestui motor in Bucuresti in aglomeratia de zi cu zi este undeva peste 20% mediu. Va voi face o mica comparatie cu o alta masina sport pentru Bucuresti, am optat pentru Seat Leon Cupra 240 cai:
------------------------RX8----------------------------Cupra
Motor----------------Wankel 1.3----------------------2.0 4 in linie Turbo
Putere---------------232 cp la 8200rpm---------------240 cp 5700-6300rpm
Cuplu----------------211 / 5500rpm-------------------300 2200-5500rpm
0-100 Km/h (s)-------6.4 s----------------------------6.4 s
Viteza maxima--------238 km/h------------------------247 km/h
Emisii CO2 (maxim)----284-----------------------------274
Consum dat de producator:
Urban (l/100km)---------------------------------------11.4
Extraurban (l/100km)----------------------------------6.5
Mediu (l/100km)------11.2-----------------------------8,4
Din experienta mea cu aceste doua masini va pot spune ca, consumul in Bucuresti la Cupra variaza intre 14,5 si 23-30 l/100km iar RX8-ul are un consum intre 17 si 28-30 l/100km, in functie de stilul de mers, diferenta este din cauza ca motorul la RX8 are o turatie mai mare fortandu-te sa ramai in trepte inferioare mult mai mult timp, in majoritatea ambuteiajelor din Bucuresti nu apuci sa schimbi treapta a doua, In schimb am observat ca la viteze peste 200km/h RX8-ul consuma mai putin decat Cupra cu aproximativ 2-3 litri.
RX8-ul fata de Cupra are o tinuta de drum mult mai sportiva, are o directie mult mai sensibila, suspensii foarte rigide, un ambreaj mai sport si mai greu de controlat. Nu este o masina de mers in aglomeratie este foarte obositoare, si nu este o masina pentru cei care vor confort, veti simti fiecare crapatura din asfalt.
RX8-ul este o masina pentru cei care iubesc senzatiile tari, pentru cei care vor motocicleta dar nu isi permit riscurile, este singura masina care ofera cele mai apropiate senzatii fata de o motocicleta.
In schimb Cupra este o masina comoda, face multe compromisuri intre sportivitate si confort la suspensii, ambreaj si directie, este o masina mult mai potrivita pentru haosul din Bucuresti.
Sa discutam despre fiabilitatea motorului.
Motorul Wankel are o ungere foarte slaba la segmentii din colturile rotoarelor, deaceea mazda a montat patru injectoare de ulei direct in capul rotoarelor, din aceasta cauza motorul manaca putin mai mult ulei pe Km fata de Cupra.
RX8-ul poate sa pape pe 1000 de km intre 500ml si 1l de ulei in functie de stilul de mers, iar Cupra papa daca se conduce intrun stil sportiv maxim 500ml la 1000 de km (cei care nu cred sa citeasca in cartea masinii).
Multi spun ca motorul rotativ nu rezista multi Km.
Eu va contrazic. Motorul rotativ rezista si 200-300 mii de km, din pacate acest motor trebuie intretinut putin altfel, ii trebuie un anumit tip de ulei, trebuie verificat periodic nivelul la ulei, nu trebuie sa ajunga sa se aprinda becul rosu ca deja e tarziu, segmentii nu mai au ungere suficienta si incep sa se uzeze, in momentul acela compresia a scazut, motorul incepe sa vibreze la relanti, nu mai traga cum trebuie, mai da si cate un rateu din cand in cand, iar viata lui e pe sfarsite. Asta e singura lui problema, are nevoie de mai multa atentie din partea proprietarului.
Cand cumperi un RX8 la mana a doua primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa verifici compresia. Aceasta trebuie sa fie aproape egala pe fiecare fata a rotorului. In rest problemele sunt aceleasi ca la oricare alta masina
Daca vanzatorul nu doreste sa faca un test de compresie din diferite motive sunt cateva mici semne de compresie scazuta pe care le puteti vedea pe loc:
- trepidatii la relanti si sau oscilatii ale turatiei.
- motorul da rateuri in decelerare.
De obicei aceste semne apar cand motorul este cald asa ca nu va grabiti si lasati motorul sa se incalzeasca pana ii faceti testul.
Daca totusi ati cumparat masina si aveti aceste simtome nu va speriati ca va trebui sa schimbati motorul, acesta se poate repara, in functie de optiunile voastre motorul se poate segmentasi modifica pentru diferite kituri de turbo sau compresor.
O segmentare a motorului poate incepe de la 1500 euro si poate ajunge la 3000-4000 de euro inclusiv manopera cu segmenti de ceramica sau carbon, cu modifcari la porturile de admisie sau evacuare si cu rotoare de ceramica. acestea marind rezistenta motorului facandu-l sa suporte chituri de turbo stage II sau III fara sa ii scada fieabilitatea.
Ar fi multe de zis dar cred ca ajunge pentru moment, ca sa nu va ia somnul pana la sfarsit
Inca nu sunt invatat sa scriu carti despre aceasta masina
dar daca aveti nevoie de vreo informatie va stau la dispozitie la adresa de mess: vuf_rx8