Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > MAZDA > Zona tehnica Mazda

Zona tehnica Mazda Zona tehnica, secrete, tips&tricks Mazda

Reply
 
Thread Tools
Old 06-05-13, 04:00   #1
puiu1988

Stock
 
puiu1988's Avatar
 
Join Date: May 2013
Posts: 7
Default Totul despre intretinere si schimbari piese Mazda

Ma exprim si eu legat de distributie..indiferent ce masina mi-am cumparat, intotdeauna mi-am schimbat distributia. si asta nu din cauza ca n-am avut ce face cu banii, sau ca am fost indrumat de mecanici, ci doar din cauza ca in nici un caz nu a fost cert ca distributia a fost sau n-a fost schimbata. o simpla rupere de curea poate sa cauzeze probleme mult mai costisitoare decat kit de distributie si manopera. in cele mai multe cazuri schimbul de motor este mai ieftin decat repararea. daca ai dat 1500-2000 eur pe masina nu cred ca te tine aia 200. mai schimbi ulei, filtre, bujii daca e nevoie, si din 300 de eur esti linistit. (chiar daca a fost schimbata distributia nu stii cum a fost folosita masina, chiar la o schimbare brusca de viteza la turatie mare poate cauza deteriorarea curelei si chiar pusca la tine - cui ii multumesti?).
uleiul..eu folosesc si-ti recomand 5w40 (prefer aral sau valvoline)cu 220.000km intr-o masina si 180.000in celalalt.pana ce nu-ti mananca uleiul, e ok. dupa aceea prima data schim de simeringuri la supape si apoi vezi, daca motorul prezinta urme de uzura poti schimba la 10w40.
becurile din far sunt H1., din cauza dimensiunii farurilor e mai greu cu vizibilitatea pe timp de noapte. (pana ce nu mi-am pus xenoane eram ca orbul..). pozitiile sunt simple T10, usor de schimbat daca desfaci surubul din bloc. semnalizatoarele sint cele normale dar simetrice. eu mi-am scos prisma portocalie si am pus bec portocaliu.
relantiul normal ar trebui sa sa fie intre 700-750 rot/min. alta turatie fara sarcina la motor cald provine de la o anomalie. mai mult in partea de admisie. clapeta, filtre murdare, scurgeri de aer, aer nemasurat de sonda MAF, scurgeri la sistemul de vacuum. (tub, solenoizi).
modelul nu are separat radiator ac, dar trebuie sa ai doua ventilatoare, compresorul, ambreiajul de magnet, si cateva valve. filtrul de polen este sub bord, pe partea dreapta, ai acces printr-o usita inchisa cu un surub. filtrul se compune din trei bucati.
consumul e legat - ca la fiecare masina - de piciorul drept al soferului. poti scoate orasul la 7 litri, cu schimbari la 2000-2500 rpm, daca-l apesi pe la 3-4000 rpm ajunge si la 9 litri. extraurban cu limitele legale 6.2 mi-a iesit mie cel mai bine. pe autostrada pana la 120-130 kmh poti merge linistit, in treapta a cincea esti cam la 3500 rpm, nici nu omori motorul si si ajungi unde trebuie. viteza maxima cam la 190kmh cu vant din spate si tre sa ai loc sa fugi. eu sunt acum pe cauciucuri de 195-50-15.
Turatia in relantiu ar trebui sa stea cat se poate de fix la 750. bandajarea e o rezolvare iminenta, din cauza presiunii se va distruge, ar trebui schimbat (recomand din dezmembrari -ca de altfel e scump - dar verifica ce cumperi). totodata poate sa cauzeze in continuare turatie ridicata. clapeta - o gasesti daca desfaci tubul bandajat de pe admisie (cheie de si dai cu ceva spay de curatare.poti misca clapeta din cablul de acceleratie si apoi sa-l stergi. va fi negru ca dracul. iti recomand sa pui si sub a carpa sa nu-ti curga murdaria pe motor si pe cutie.
filtrul de combustibil este pozitionat in spatele motorului, pe caroserie, cel mai accesibil e din partea stanga, daca scoti acumulatorul. e un pic dificil sa scoti teava de jos, dar nu e mare lucru. e prins cu 2 suruburi daca nu ma insel (nu-mi aduc aminte ca la 1.5 sau la 2.0 e unul singur).
cu siguranta nu ai aer conditionat daca nu ai tevile de aluminiu sub capota. japonezii si-au pregatit toate masinile pentru orice dotare. butonul e activ, se aprinde beculetul (din fabrica a iesit cu o folie neagra pe buton) dar nu e functional. (eu cand am pus trapa de fabrica trebuia doar sa scot cablul vechi si sa pun acela de la trapa mufa si restul cablurilor fiind identic). asa au facut japonezii reducere de cheltuieli din proiectare si productie. foarte multe piese sunt identice la mitsubishi, toyota, mazda si nissan. daca te uiti la masinile de aceeasi varsta de ex toate au semnalizatoarele laterale identice. computerul de bord e mitsubishi. airbagurile totasa.

kitul de distributie contine cureaua, rola intizatoare si rola de ghidare. recomand si schimbarea pompei de apa, eventual a simerungului de la arbore.

sper ca informatiile va vor ajuta
puiu1988 is offline   Reply With Quote
Old 10-08-13, 01:48   #2
illie_alex

Stage 1
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 11
Default Re: Totul despre intretinere si schimbari piese Mazda

salut , tocmai ce am luat ieri un rx8 cu vreo 70k km 231ps , am citit unele informatii despre cum ar trebui sa schimb sa pornesc/opresc motorul dar nimic nu m`a lamurit , daca poti lamureste`ma tu si am "o" sau urmatoarele intrebari :

*cum se porneste si cum se opreste un rx8 ?? ceva miscari speciale ??
*in ce turatie ar fi normal ptr motorul ei sa schimb treptele de viteza ca sa ma tina motorul cat mai mult ??, ( consumul nu ma intereseaza )
*si nu mai stiu ce ulei ai zis tu colo sus ca folosesti dar eu am citit ceva de ulei dexelia de 5w40 ... ar fI recomandat ... sau 5w30 ...
?? cam cat papa la mia de km ?? (ulei)

ma intereseaza mai mult partea cu pornire/oprire ...am citit undeva ca la oprire trebuie sa o ambalezi intai la 6-7-8k ture si apoi sa opresi , nu stiu daca e adevarat tocmai de asta intreb aici ... deci ??
illie_alex is offline   Reply With Quote
- Copyright 2025 4Tuning -