Zona tehnica Renault Zona tehnica, secrete, tips&tricks Renault |
21-02-11, 12:35
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
|
Renault 5 Alpine Turbo
Aveti idee daca pe blocul de Renault 5 Alpine Turbo (c6j) poate fi pus setul de Dacia 1.6 (camasi, pistoane, arbore cotit) ?
|
|
|
21-02-11, 19:45
|
#2
|
Renault Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2007
Posts: 813
Member of: [RENAULT] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Renault 5 Alpine Turbo
blocul are pistoane de 1.4 si nu de 1.6...ma refer la cele de serie.
|
|
|
21-02-11, 21:43
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
|
Re: Renault 5 Alpine Turbo
Quote:
Originally Posted by Ferny
blocul are pistoane de 1.4 si nu de 1.6...ma refer la cele de serie.
|
Stiu, alezaj 76 cursa 77.
Ma intereseaza in special daca arborele de Dacia 1600 merge pe blocul de Alpine si daca nu ating bielele de bloc sau de fusta camasii. Ca pana la urma camasile pot fi alezate sa incapa pistoanele de 1600.
La prima vedere blocul pare asemanator cu cel de Dacia 1.4, dar esenta sta in micile detali.
|
|
|
22-02-11, 01:14
|
#4
|
Stage 4
Join Date: Feb 2005
Posts: 175
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [RENAULT]
|
Re: Renault 5 Alpine Turbo
Merg montate in blocul de Alpine toate cele ptr 1.6 de Dacia fara probleme dar nu o sa ajungi nici macar la puterea motorului de 1.4 Alpine din motivul scaderii raportului de comprimare, iar din chiulasa nu ai cum sa rabotezi ca sa ii maresti RC-ul.
|
|
|
22-02-11, 10:39
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
|
Re: Renault 5 Alpine Turbo
Quote:
Originally Posted by bodel
Merg montate in blocul de Alpine toate cele ptr 1.6 de Dacia fara probleme dar nu o sa ajungi nici macar la puterea motorului de 1.4 Alpine din motivul scaderii raportului de comprimare, iar din chiulasa nu ai cum sa rabotezi ca sa ii maresti RC-ul.
|
Eu am motorul turbo, deci RC-ul este 8.6:1 , cu setul de 1.6 ajunge la 9.75:1. Cursa lunga a pistonului o sa-mi dea cuplu, si dupa cum am vazut eu chiuloasa, cred ca vreo 2 mm merg luati din ea. In cel mai rau caz bag niste pistoane cu cocoasa de Fuego Turbo (sau chiar Gordini, daca o sa am bani), idea este sa ajung la 12:1.
Acum alta intrebare, stie cineva care-i diagrama distributiei atat la Aspirat cat si la Turbo, mi se pare ca sunt diferite si nu cred ca o sa fac mare lucru cu axa de turbo pe un aspirat.
|
|
|
23-02-11, 00:02
|
#6
|
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
|
Re: Renault 5 Alpine Turbo
Quote:
Originally Posted by cheluakame
Eu am motorul turbo, deci RC-ul este 8.6:1 , cu setul de 1.6 ajunge la 9.75:1.
|
Rectific, am calculat din nou si raportul de compresie rezultat este de 8.94:1 in cazul unui set alezaj 77 cursa 83.6 , asta pentru a nu induce lumea in eroare. Volumul unui cilindru = 389 cmc , volum chiuloasa renault 5 alpine = 43.5 cmc
|
|
|
25-02-11, 01:10
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
|
Re: Renault 5 Alpine Turbo
Quote:
Originally Posted by cheluakame
Rectific, am calculat din nou si raportul de compresie rezultat este de 8.94:1 in cazul unui set alezaj 77 cursa 83.6 , asta pentru a nu induce lumea in eroare. Volumul unui cilindru = 389 cmc , volum chiuloasa renault 5 alpine = 43.5 cmc
|
Nesomnul si graba isi spun cuvantul ...
RC = ( Vcilindru + Vcamera ardere) / V camera ardere
sau
RC = {[(pi/4) x diametru cilindru x diametru cilindru x cursa piston] + V camera ardere} / V camera ardere.
RC = (389 + 43,5) / 43,5 => RC = 9.94:1
sau
RC = [(0.785 x 7.7 x 7.7 x 8.36) + 43.5] / 43.5 = (389 + 43.5) / 43.5 => RC = 9.94:1
Deci raportul de compresie pentru set 1.6 (alezaj 77 mm cursa 83.6) si chiuloasa de Alpine este 9.94:1
Rog un moderator sa stearga bazaconiile de mai sus 8-|
|
|
|
09-03-11, 03:31
|
#8
|
Stage 3
Join Date: Sep 2008
Posts: 144
|
Re: Renault 5 Alpine Turbo
cel aspirat are axa pe 282 grade ,iar cel turbo 240 grade,iti trebuie arbore de 1,6 care e diferit de cel de 1,4 iar camasile la 1,6 sunt mai subtiri deci nu mai trebuiesc alezate intra direct pe bloc.
eu am facut transformarea din 1,4 in 1,6 cind aveam dacia acum vreo 7 ani,deci nu vorbesc din auzite.
__________________
symbol dci 2008
renault 5 gt turbo
|
|
|
01-04-11, 08:44
|
#9
|
Stage 4
Join Date: Feb 2007
Posts: 232
|
Re: Renault 5 Alpine Turbo
Merge sa pastrezi pistoanele cocosate alpine cu camasile de 1.4 si schimbate doar bielele si arborele cotit de la un motor de dacie 1.6????
pe un bloc de dacie sau de R5, nu conteaza. sa iasa un motor aspirat in jur de 1500 cu compresia 10:1 merge??
__________________
Last edited by amce; 01-04-11 at 08:47.
|
|
|
02-04-11, 00:37
|
#10
|
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
|
Re: Renault 5 Alpine Turbo
Quote:
Originally Posted by amce
Merge sa pastrezi pistoanele cocosate alpine cu camasile de 1.4 si schimbate doar bielele si arborele cotit de la un motor de dacie 1.6????
pe un bloc de dacie sau de R5, nu conteaza. sa iasa un motor aspirat in jur de 1500 cu compresia 10:1 merge??
|
Bielele sunt la fel si la 1.4 si la 1.6, au aceeasi lungime.
Daca o sa pui pistoanele de 1.4 cu arborele de 1.6 or sa atinga pistoanele de chiulasa.
Pistoanele de 1.6 au gaura boltului, unde se prinde biela, cu vreo 3 mm mai sus (mai aproape de capul pistonului) decat cel de 1.4, sau in termeni tehnici spus, are inaltimea de compresie mai mica.
Alpine-ul aspirat are din constructie raportul 10:1.
|
|
|
|
|