Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > RENAULT > Zona tehnica Renault

Zona tehnica Renault Zona tehnica, secrete, tips&tricks Renault

Reply
 
Thread Tools
Old 21-02-11, 12:35   #1
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
Default Renault 5 Alpine Turbo

Aveti idee daca pe blocul de Renault 5 Alpine Turbo (c6j) poate fi pus setul de Dacia 1.6 (camasi, pistoane, arbore cotit) ?
cheluakame is offline   Reply With Quote
Old 21-02-11, 19:45   #2
Ferny
Renault Driver

Stage 5
 
Ferny's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 813
Member of:
[RENAULT]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Renault 5 Alpine Turbo

blocul are pistoane de 1.4 si nu de 1.6...ma refer la cele de serie.
Ferny is offline   Reply With Quote
Old 21-02-11, 21:43   #3
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
Default Re: Renault 5 Alpine Turbo

Quote:
Originally Posted by Ferny View Post
blocul are pistoane de 1.4 si nu de 1.6...ma refer la cele de serie.
Stiu, alezaj 76 cursa 77.

Ma intereseaza in special daca arborele de Dacia 1600 merge pe blocul de Alpine si daca nu ating bielele de bloc sau de fusta camasii. Ca pana la urma camasile pot fi alezate sa incapa pistoanele de 1600.
La prima vedere blocul pare asemanator cu cel de Dacia 1.4, dar esenta sta in micile detali.
cheluakame is offline   Reply With Quote
Old 22-02-11, 01:14   #4
bodel

Stage 4
 
bodel's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 175
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[RENAULT]
Default Re: Renault 5 Alpine Turbo

Merg montate in blocul de Alpine toate cele ptr 1.6 de Dacia fara probleme dar nu o sa ajungi nici macar la puterea motorului de 1.4 Alpine din motivul scaderii raportului de comprimare, iar din chiulasa nu ai cum sa rabotezi ca sa ii maresti RC-ul.
bodel is offline   Reply With Quote
Old 22-02-11, 10:39   #5
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
Default Re: Renault 5 Alpine Turbo

Quote:
Originally Posted by bodel View Post
Merg montate in blocul de Alpine toate cele ptr 1.6 de Dacia fara probleme dar nu o sa ajungi nici macar la puterea motorului de 1.4 Alpine din motivul scaderii raportului de comprimare, iar din chiulasa nu ai cum sa rabotezi ca sa ii maresti RC-ul.
Eu am motorul turbo, deci RC-ul este 8.6:1 , cu setul de 1.6 ajunge la 9.75:1. Cursa lunga a pistonului o sa-mi dea cuplu, si dupa cum am vazut eu chiuloasa, cred ca vreo 2 mm merg luati din ea. In cel mai rau caz bag niste pistoane cu cocoasa de Fuego Turbo (sau chiar Gordini, daca o sa am bani), idea este sa ajung la 12:1.

Acum alta intrebare, stie cineva care-i diagrama distributiei atat la Aspirat cat si la Turbo, mi se pare ca sunt diferite si nu cred ca o sa fac mare lucru cu axa de turbo pe un aspirat.
cheluakame is offline   Reply With Quote
Old 23-02-11, 00:02   #6
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
Default Re: Renault 5 Alpine Turbo

Quote:
Originally Posted by cheluakame View Post
Eu am motorul turbo, deci RC-ul este 8.6:1 , cu setul de 1.6 ajunge la 9.75:1.
Rectific, am calculat din nou si raportul de compresie rezultat este de 8.94:1 in cazul unui set alezaj 77 cursa 83.6 , asta pentru a nu induce lumea in eroare. Volumul unui cilindru = 389 cmc , volum chiuloasa renault 5 alpine = 43.5 cmc
cheluakame is offline   Reply With Quote
Old 25-02-11, 01:10   #7
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
Default Re: Renault 5 Alpine Turbo

Quote:
Originally Posted by cheluakame View Post
Rectific, am calculat din nou si raportul de compresie rezultat este de 8.94:1 in cazul unui set alezaj 77 cursa 83.6 , asta pentru a nu induce lumea in eroare. Volumul unui cilindru = 389 cmc , volum chiuloasa renault 5 alpine = 43.5 cmc
Nesomnul si graba isi spun cuvantul ...

RC = ( Vcilindru + Vcamera ardere) / V camera ardere
sau
RC = {[(pi/4) x diametru cilindru x diametru cilindru x cursa piston] + V camera ardere} / V camera ardere.

RC = (389 + 43,5) / 43,5 => RC = 9.94:1
sau
RC = [(0.785 x 7.7 x 7.7 x 8.36) + 43.5] / 43.5 = (389 + 43.5) / 43.5 => RC = 9.94:1

Deci raportul de compresie pentru set 1.6 (alezaj 77 mm cursa 83.6) si chiuloasa de Alpine este 9.94:1

Rog un moderator sa stearga bazaconiile de mai sus 8-|
cheluakame is offline   Reply With Quote
Old 09-03-11, 03:31   #8
ROPO

Stage 3
 
ROPO's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 144
Default Re: Renault 5 Alpine Turbo

cel aspirat are axa pe 282 grade ,iar cel turbo 240 grade,iti trebuie arbore de 1,6 care e diferit de cel de 1,4 iar camasile la 1,6 sunt mai subtiri deci nu mai trebuiesc alezate intra direct pe bloc.
eu am facut transformarea din 1,4 in 1,6 cind aveam dacia acum vreo 7 ani,deci nu vorbesc din auzite.
__________________
symbol dci 2008
renault 5 gt turbo
ROPO is offline   Reply With Quote
Old 01-04-11, 08:44   #9
amce

Stage 4
 
amce's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 232
Default Re: Renault 5 Alpine Turbo

Merge sa pastrezi pistoanele cocosate alpine cu camasile de 1.4 si schimbate doar bielele si arborele cotit de la un motor de dacie 1.6????
pe un bloc de dacie sau de R5, nu conteaza. sa iasa un motor aspirat in jur de 1500 cu compresia 10:1 merge??
__________________

Last edited by amce; 01-04-11 at 08:47.
amce is offline   Reply With Quote
Old 02-04-11, 00:37   #10
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
Default Re: Renault 5 Alpine Turbo

Quote:
Originally Posted by amce View Post
Merge sa pastrezi pistoanele cocosate alpine cu camasile de 1.4 si schimbate doar bielele si arborele cotit de la un motor de dacie 1.6????
pe un bloc de dacie sau de R5, nu conteaza. sa iasa un motor aspirat in jur de 1500 cu compresia 10:1 merge??
Bielele sunt la fel si la 1.4 si la 1.6, au aceeasi lungime.
Daca o sa pui pistoanele de 1.4 cu arborele de 1.6 or sa atinga pistoanele de chiulasa.
Pistoanele de 1.6 au gaura boltului, unde se prinde biela, cu vreo 3 mm mai sus (mai aproape de capul pistonului) decat cel de 1.4, sau in termeni tehnici spus, are inaltimea de compresie mai mica.
Alpine-ul aspirat are din constructie raportul 10:1.
cheluakame is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -