Re: Clio 1 1995 ...Un mic ajutor va rog
verifica termocupla (ai 2 fire care intra intr'o "mufa" in radiator-aia e termocupla) - se poate verifica ,cu ajutorul unui Ohm-metru - lasi motorul sa ajunga undeva pana aproape de 90 grade C si pui firele(pinii) de la aparatul de masura pe cate un "piciorus" al termocuplei iar daca atunci se inchide circuitul (cand apa are peste 90 grade) inseamna ca aceasta functioneaza!In caz contrar aceasta se schimba foarte usor desfiletandu'se si inlocuindu'se cu una noua care nu costa mult (20-30 ron).In cazul in care nu dispui de acest aparat de masura,poti face un circuit foarte simplu cu 1 bec si 2 fire,conectandu'le pe acestea din urma la baterie ("+","-") dupa care le conectezi la un bec de 12 v (conform polaritatii).Firul de "-" care vine de la baterie il tai in 2 pt a crea urmatorul circuit:baterie "-" , unul din piciorusele termocuplei,celalalt piciorus al termocuplei si "-" de la bec!Adica legi termocupla la firul de minus avand deja plus de la baterie la bec.Pornesti motoru si astepti sa se incalzeasca,daca tremocupla functioneaza cand apa atinge 90+ grade becul se va aprinde (daca circuitul este facut corect!).In cazul in care termocupla functioneaza iar ventilatorul tot nu porneste cand se incalzeste apa inseamna ca acesta nu functioneaza.Poti verifica foarte simplu asta punand o surubelnita pe ambele picioruse ale termocuplei in acelasi timp (scurtcircuit,dar stai linistit nu pateste nimic) acum ventilatorul ar trebui sa porneasca,daca nu ori e ars,ori undeva exista un contact imperfect.Verifica traseul electric.In ultima instanta daca cele mentionate nu functioneaza,iti recomand cu tarie un mecanic/electrician auto!Legat de mirosul de benzina-acesta poate fi din cauza uzurii motorului.Bafta
P.S exista posibilitatea sa ii fi pus prea mult ulei ceea ce nu e bine deloc!!!verifica nivelul!
Last edited by nospherat; 06-02-09 at 20:18.
|