Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > RENAULT > Zona tehnica Renault

Zona tehnica Renault Zona tehnica, secrete, tips&tricks Renault

Reply
 
Thread Tools
Old 05-02-09, 19:48   #1
emy24

Stock
 
emy24's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 6
Default Clio 1 1995 ...Un mic ajutor va rog ( Am benzina in ulei)

Buna seara

Sunt posesorul unui Clio 1, 1.4 Benzina si am o mica problema cu motorul.Mai specific: masina nu a fost rulata timp de 2-3 saptamani, a stat in fata blocului si dupa ce am reinceput sa circul cu ea am observat ca motorul se incalzeste foarte tare ( dupa un rulaj de 10-15 km e mai fierbinte decat faceam inainte 400 km ) ...acul de la ulei atunci cand este in pozitia de pornire se ridica peste nivelul de maxim....temperatura apei urca foarte rapid ( mai am 2 liniute si ajung la maxim ) si observ faptul ca ventilatorul de la radiator nu porneste de nici o culoare . si ultimul lucru pe care l-am observat e ca iese de undeva de langa radiator ( pe undeva pe jos in dreapta ) ori abur ( ori fum ...m-am uitat seara si nu am putut distinge bine ) .

V-as ramane dator cu un raspuns sa stiu daca sa mai circul cu ea sau sa ma duc direct la un mecanic.

P.S. Dupa o mai amanuntita verificare am observat ca uleiul are un iz puternic e benzina....

Last edited by emy24; 05-02-09 at 21:06.
emy24 is offline   Reply With Quote
Old 06-02-09, 20:12   #2
nospherat

Stage 5
 
nospherat's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 490
Member of:
[RENAULT]
[SUBARU]
Default Re: Clio 1 1995 ...Un mic ajutor va rog

verifica termocupla (ai 2 fire care intra intr'o "mufa" in radiator-aia e termocupla) - se poate verifica ,cu ajutorul unui Ohm-metru - lasi motorul sa ajunga undeva pana aproape de 90 grade C si pui firele(pinii) de la aparatul de masura pe cate un "piciorus" al termocuplei iar daca atunci se inchide circuitul (cand apa are peste 90 grade) inseamna ca aceasta functioneaza!In caz contrar aceasta se schimba foarte usor desfiletandu'se si inlocuindu'se cu una noua care nu costa mult (20-30 ron).In cazul in care nu dispui de acest aparat de masura,poti face un circuit foarte simplu cu 1 bec si 2 fire,conectandu'le pe acestea din urma la baterie ("+","-") dupa care le conectezi la un bec de 12 v (conform polaritatii).Firul de "-" care vine de la baterie il tai in 2 pt a crea urmatorul circuit:baterie "-" , unul din piciorusele termocuplei,celalalt piciorus al termocuplei si "-" de la bec!Adica legi termocupla la firul de minus avand deja plus de la baterie la bec.Pornesti motoru si astepti sa se incalzeasca,daca tremocupla functioneaza cand apa atinge 90+ grade becul se va aprinde (daca circuitul este facut corect!).In cazul in care termocupla functioneaza iar ventilatorul tot nu porneste cand se incalzeste apa inseamna ca acesta nu functioneaza.Poti verifica foarte simplu asta punand o surubelnita pe ambele picioruse ale termocuplei in acelasi timp (scurtcircuit,dar stai linistit nu pateste nimic) acum ventilatorul ar trebui sa porneasca,daca nu ori e ars,ori undeva exista un contact imperfect.Verifica traseul electric.In ultima instanta daca cele mentionate nu functioneaza,iti recomand cu tarie un mecanic/electrician auto!Legat de mirosul de benzina-acesta poate fi din cauza uzurii motorului.Bafta
P.S exista posibilitatea sa ii fi pus prea mult ulei ceea ce nu e bine deloc!!!verifica nivelul!
__________________
Still alive and kickin'... Reparatii parbrize sparturi/crapaturi

Last edited by nospherat; 06-02-09 at 20:18.
nospherat is offline   Reply With Quote
Old 06-02-09, 22:46   #3
emy24

Stock
 
emy24's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 6
Default Re: Clio 1 1995 ...Un mic ajutor va rog

Multam mult pentru raspuns "nospherat"....dar in urma unor verificari si a catorva telefoane date la prieteni, familie si inclusiv a mecanicului care se ocupa de masina inainte de a o cumpara ( e adusa din afara )am descoperit ca termocupla cupleaza cand temperatura apei ajunge undeva la 90-95 % ( si mie mi se are cam mult da na...daca asa merge ea si asa zice mecanicul) iar in ceea ce priveste uleiul am observat ca nivelul a scazut ..mai precis e cu 1-2 mm peste maxim si nu mai are miros de benzina. Mi sa spus ca e posibil sa intre benzina in ulei pe motivul ca circul cu ea foarte putin ( dimineata cand plec la munca 1 km..si seara la fel ) si sa nu o mai fortez asa tare .. e putin cam batranica ( 161.000 de km ).

Singurul lucru care ma mai deranjeaza e faptul ca atunci cand cheia este in pozitia de contact si se verifica starea generala a masiniii....acul de la ulei are tendinta sa se dea peste cap( mai sa se rupa nu alta ). Daca ati patit asa ceva nu ezitati sa imi dati si mie un sfat ....

P.S. E prima masina personala si nu sunt chiar un as in ale mecanicii...
emy24 is offline   Reply With Quote
Old 07-02-09, 01:03   #4
nospherat

Stage 5
 
nospherat's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 490
Member of:
[RENAULT]
[SUBARU]
Default Re: Clio 1 1995 ...Un mic ajutor va rog

acul se duce sus pt ca nivelul de ulei e prea mare...u zici ca e 1,2 mm peste max :e foarte mult tocmai de aceea ai toleranta intre min si max ca sa te incadrezi intre extreme si atat. Vis-a-vis de 160k km nu e tocmai mult pt motorul pe care il ai...
nospherat is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -