Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Alte discutii Bmw

Reply
 
Thread Tools
Old 15-11-11, 22:24   #1
warp

Stage 1
 
warp's Avatar
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 12
Default Sfaturi E36 accidentat

Salut!

Am carnet de 3 luni, masina la fel. O verdeata 316 (E36 din 1995) scumpa foc (offtopic: daca cineva care citeste e inainte de prima masina si are dubii intre BMW si orice altceva, sfatul meu e sa mearga pe BMW, eu n-am regretat o secunda).

Coloana pe Floreasca inainte sa faci dreapta pe Fabrica de Glucoza. Opresc, imi aprind o tigara, schimb piesa.. si PUOOC!! o retardata cu un VW Jetta s-a oprit in mine.
Nu mi-am inchipuit niciodata ca primul accident va fi asa de stupid, mi s-a intiparit o moaca de prost pe muflex si acolo a ramas..

Daunele principale, pe langa plastice, etc ar fi panou spate stramb, tabla din spatele rotii de rezerva sifonata:
http://s1221.photobucket.com/albums/...rent=photo.jpg
http://s1221.photobucket.com/albums/...nt=photo-9.jpg
(scuzati pozele facute prost si la repezeala facute imediat)

Am dus-o pe platforma la BMW Filaret (bara spate s-a dus pana in roata spate stanga, plus ca m-a proiectat in cel din fata mea si mi-a curs niste antigel; in fata vizibil n-ar fi decat suportul de numar de circulatie care s-a spart, nu stiu inca daca radiatorul a suferit sau ceva.. vedem).
Cei de-acolo au zis din start ca e dauna totala, si ca s-ar putea sa fi suferit si lonjeronul stanga, maine e gata devizul si aflu atunci. Inspectorul constatator de la BCR asigurari a aproximat la fel.

Eu parca nu m-as indura sa o vand si cu banii de la asigurare sa iau alta, as vrea sa o pun pe picioare, insa nu stiu cum ar fi cel mai bine sa procedez.

In cazul in care o bag in reparatii, trebuie clar pusa pe roboti si indreptata tabla si ma rog, ce tine de structura de rezistenta, caroserie.. (mentionez ca rotile n-au fost afectate, si ma rog in afara de ce se vede, la exterior nu e nimic, sper sa nu mai fie ceva pe dedesubt).

Stiu ca probabil manopera la BMW e scumpa, dar ar merita sa o fac la ei? Ar fi safe sa o repar la un alt service? Merita s-o mai repar? Recomandari service cu roboti pentru indreptat asa ceva?
As vrea sa specific ca de reparat tabla ma intereseaza cel mai mult, pentru restul (bara, plastice, verificat motor, etc pot sa apelez la alte surse)

Imi cer scuze pentru postul lung si multumesc anticipat pentru sfaturi!
warp is offline   Reply With Quote
Old 15-11-11, 22:51   #2
316i

Stage 5
 
316i's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,856
Default Re: Sfaturi E36 accidentat

Quote:
Originally Posted by warp View Post
Salut!

Am carnet de 3 luni, masina la fel. O verdeata 316 (E36 din 1995) scumpa foc (offtopic: daca cineva care citeste e inainte de prima masina si are dubii intre BMW si orice altceva, sfatul meu e sa mearga pe BMW, eu n-am regretat o secunda).

Coloana pe Floreasca inainte sa faci dreapta pe Fabrica de Glucoza. Opresc, imi aprind o tigara, schimb piesa.. si PUOOC!! o retardata cu un VW Jetta s-a oprit in mine.
Nu mi-am inchipuit niciodata ca primul accident va fi asa de stupid, mi s-a intiparit o moaca de prost pe muflex si acolo a ramas..

Daunele principale, pe langa plastice, etc ar fi panou spate stramb, tabla din spatele rotii de rezerva sifonata:
http://s1221.photobucket.com/albums/...rent=photo.jpg
http://s1221.photobucket.com/albums/...nt=photo-9.jpg
(scuzati pozele facute prost si la repezeala facute imediat)

Am dus-o pe platforma la BMW Filaret (bara spate s-a dus pana in roata spate stanga, plus ca m-a proiectat in cel din fata mea si mi-a curs niste antigel; in fata vizibil n-ar fi decat suportul de numar de circulatie care s-a spart, nu stiu inca daca radiatorul a suferit sau ceva.. vedem).
Cei de-acolo au zis din start ca e dauna totala, si ca s-ar putea sa fi suferit si lonjeronul stanga, maine e gata devizul si aflu atunci. Inspectorul constatator de la BCR asigurari a aproximat la fel.

Eu parca nu m-as indura sa o vand si cu banii de la asigurare sa iau alta, as vrea sa o pun pe picioare, insa nu stiu cum ar fi cel mai bine sa procedez.

In cazul in care o bag in reparatii, trebuie clar pusa pe roboti si indreptata tabla si ma rog, ce tine de structura de rezistenta, caroserie.. (mentionez ca rotile n-au fost afectate, si ma rog in afara de ce se vede, la exterior nu e nimic, sper sa nu mai fie ceva pe dedesubt).

Stiu ca probabil manopera la BMW e scumpa, dar ar merita sa o fac la ei? Ar fi safe sa o repar la un alt service? Merita s-o mai repar? Recomandari service cu roboti pentru indreptat asa ceva?
As vrea sa specific ca de reparat tabla ma intereseaza cel mai mult, pentru restul (bara, plastice, verificat motor, etc pot sa apelez la alte surse)

Imi cer scuze pentru postul lung si multumesc anticipat pentru sfaturi!
Avand in vedere ca o faci pe asigurarea ei fa-o la bavaria.
Doar ei si inca un service de pe Bd. Timisoara (am uitat numele) au un anume tip de stand pentru redresat caroserii, adica Celette care nu presupune ca vine gigi si ia masina la ciocane sau ii e lene sa mai traga 2mm dintr-o tabla.
Au fost multe masini impachetate destul de rau si au iesit nesifonate.
__________________
BMW E30 318iS 08/90 Powered by 08/94 E36 M42,Sterling Silber Metallic,Full Electric(4xEFH+ESD),OBC II + E36 OBC V,A/C,Electric/Beheizt Recaro sitze,Blau H&R + Koni Adjustable,Webasto Standheizung,Winter Paket,BBS RS 8Jx17 + BBS RS047 + BBS RS001,M-Tehnic II Paket,Tempomat, 1bar boost by Haltech + BMW E30 325i M20 Baur NA + BMW E30 325i M50 Coupe NA
Harti personalizate, orice dimensiune, orice continut, actualizate la zi ---->http://www.edituraeverest.ro<----
316i is offline   Reply With Quote
Old 15-11-11, 23:46   #3
JustinCase

Stage 5
 
JustinCase's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 723
Member of:
[BMW]
Default Re: Sfaturi E36 accidentat

Inspectorul de asigurari te-a intrebat cati km are masina ta? Din cate stiam daca are sub 100.000km ar fi evaluata la o valoare mai mare.

offtopic: eu m-as lasa de fumat pe viitor, se pare ca aduce ghinion
__________________
"Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
JustinCase is offline   Reply With Quote
Old 16-11-11, 07:59   #4
warp

Stage 1
 
warp's Avatar
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 12
Smile Re: Sfaturi E36 accidentat

Multumesc pentru raspunsuri.

Reparatiile n-or sa fie decontate direct de la firma de asigurari in cazul daunei totale, deci cel mai probabil o sa primesc banii pentru valoarea totala urmand sa decid daca repar "epava" cum o numesc ei, sau o vand si cu banii de la asigurari sa iau alta. Eh eu as vrea, daca merita, sa o repar.

Inspectorul a facut poze la numarul de km afisati pe bord: 209.400 km.
Valoarea masinii, conform CSA, se calculeaza asa:
- i se aplica un coeficient de uzura in functie de varsta si de stare (buna, medie satisfacatoare). Desi a mea putea trece lejer ca stare buna sau cel putin medie, mie inspectorul mi-a trecut-o ca satisfacatoare, ceea ce la o masina din 1995 inseamna un coeficient de uzura de 85%
- in functie de media anuala de km parcursi, coeficientul de uzura se ajusteaza in cu 0.5% pentru fiecare 1000 km in plus sau in minus fata de media stabilita de ei de 15.000 km anuali, dar procentul neputand depasi limitele procentuale starii in care a fost incadrata la inceput.

In cazul meu coeficientul de uzura s-ar diminua cu 10% (am 210.000km fata de 240.000 cat ar fi media anuala stabilita de ei la 15.000 anual) iar valoarea = Pretul de lista x 25 / 100 = X (pret din care iau 75% in caz de dauna totala)

Ca exemplu, daca ei scot un pret de lista de 14.000 Euro, eu primesc asa: 14.000 x 25 x 75 /100 /100 = 2625 Euro

Offtopic: Nu cred ca o sa ma las de fumat, mai degraba, data viitoare o sa depasesc coloana, e mai sanatos!
(Glumesc, desigur )
warp is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -