Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 17-04-16, 07:44   #1
LowRed

Stage 1
 
Join Date: Apr 2016
Posts: 11
Default Sfat - Axe came pt motor 2.8 e36

Salut baieti,

Am un motor 2.8 de pe e36 - M52B28 , din care as mai vrea sa scot cai. Printre altele, ma gandeam sa schimb si axele cu came. Intrebarea mea este cu ce?
Pe internet sunt 1 milion de topicuri, pareri si sfatuitori care te indruma in toate directiile. Rezumand, am ajuns la 2 optiuni: ori axele cu came de pe motorul S52B32, ori cele de pe e46 330.

Care este alegerea castigatoare? Sau exista o alta varianta mai buna?

Multumesc frumos,
Vlad
LowRed is offline   Reply With Quote
Old 18-04-16, 17:54   #2
LowRed

Stage 1
 
Join Date: Apr 2016
Posts: 11
Default Re: Sfat - Axe came pt motor 2.8 e36

O sa revin tot eu cu noutati in jurnal, intrucat in lectura mea de aseara am mai aflat ca:
1. Nu pot fi ambele axe de pe 330 e46 pt ca pe 330 e motor dublu vanos. Tinand cont ca pe M52B28 este vanos doar pe admisie, pot monta de la un 330 doar axa de admisie (1+1, sper sa nu gresesc).
2. Motorul de 2.5 are aceeasi putere cu 2.8 datorita galeriei de admisie M50 si a axelor cu came. Asadar, pot pune pe evacuare axa de 2.5.

Pana acum am (ipotetic) pe admisie axa de 330 e46 si pe evacuare axa de 2.5 e36. E ok? Se pupa cele 2? Voi avea un ralanti normal sau de tractor? Va mai inainta masina sau o sa-mi plesneasca motorul?

3. Axele cu came de S52B32 sunt identice cu cele de pe 2.8 M52B28. Mie imi suna tampit, dar asa am cetit pe-un forum. In caz ca este corect, iar cel care a afirmat dracia asta nu era autist, inlocuirea axelor de pe cele 2 motorizari este frectie cu spirt la picior de lemn.

3. Mi-am prins urechile in problema asta. Eu si mecanica - doua drepte paralele.. si aici stiu sigur ca nu gresesc.

Rog mai marii mecanici si cunoscatori sa ajute cu un sfat, sa dea o mana de ajutor.

Last edited by LowRed; 18-04-16 at 17:56.
LowRed is offline   Reply With Quote
Old 20-04-16, 10:05   #3
vali vtk
Dacia Driver

Stage 5
 
vali vtk's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 831
Member of:
[DACIA]
Default Re: Sfat - Axe came pt motor 2.8 e36

Aici ai axele cu came de la motoarele M5x/S5x(US)

M50B20 240/226, ridicare 9,7/8,8 mm
M50TUB20 228/228, ridicare 9,0/9,0 mm
M50B25 240/228, ridicare 9,7/8,8 mm
M50TUB25 228/228, ridicare 9,0/9,0 mm
M52Bxx 228/228 ,ridicare 9/9 mm
Schrick M52 252/244 ,ridicare 10,2/9,5mm ,Intake Part # : 261 E1 521 V0
Exhaust Part # : 261 A1 441 00
M54B30 240/228 ,ridicare 9,7/9 mm
S50B30(US) 252/240 ,ridicare 10/9,7 mm
S52B32(US) 252/244 ,ridicare 10,2/10,2 mm
Cea mai buna varianta e cu axele de S52(US) iar cea mai ieftina varianta e cu axa de admisie de NV pe evacuare si axa de M54B30.
__________________
„Nu te certa niciodată cu un prost! Te aduce la nivelul lui şi te bate cu experienţa! ..."
My tires are worn from the street not from idiot camber,
E36 320i sedan BR 36 EVO
E46 320d touring BR 04 KRO
vali vtk is offline   Reply With Quote
Old 20-04-16, 18:25   #4
LowRed

Stage 1
 
Join Date: Apr 2016
Posts: 11
Default Re: Sfat - Axe came pt motor 2.8 e36

Quote:
Originally Posted by vali vtk View Post
Aici ai axele cu came de la motoarele M5x/S5x(US)

M50B20 240/226, ridicare 9,7/8,8 mm
M50TUB20 228/228, ridicare 9,0/9,0 mm
M50B25 240/228, ridicare 9,7/8,8 mm
M50TUB25 228/228, ridicare 9,0/9,0 mm
M52Bxx 228/228 ,ridicare 9/9 mm
Schrick M52 252/244 ,ridicare 10,2/9,5mm ,Intake Part # : 261 E1 521 V0
Exhaust Part # : 261 A1 441 00
M54B30 240/228 ,ridicare 9,7/9 mm
S50B30(US) 252/240 ,ridicare 10/9,7 mm
S52B32(US) 252/244 ,ridicare 10,2/10,2 mm
Cea mai buna varianta e cu axele de S52(US) iar cea mai ieftina varianta e cu axa de admisie de NV pe evacuare si axa de M54B30.
Super tare, exact ce-mi trebuia.
Multumesc frumos !!

Poate la mintea cocosului dar axa de admisie de pe 2.0 non-vanos si 2.5 non-vanos sunt la fel? Obvserv aceleasi valori, deci presupun ca da.

De asemenea, admisia M50 (cu tot cu clapeta) de pe 2.0 este identica cu cea de pe 2.5? Desi mi se par identice, cele de pe 2.5 sunt mai scumpe decat cele de 2.0, chiar si atunci cand se vand separat. Asta m-a indus in eroare..

Multumesc din nou.
Seara buna.
LowRed is offline   Reply With Quote
Old 20-04-16, 18:59   #5
Skillzu
BMW Specialist

Stage 5
 
Skillzu's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,268
Member of:
[Moderators]
[BMW]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Sfat - Axe came pt motor 2.8 e36

Admisia de 2.0 M50 are si clapeta mai mica si canalele de aer catre chiuloasa mai mici decat cea de 2.5 M50.
Eu asa stiu.
Skillzu is offline   Reply With Quote
Old 21-04-16, 14:13   #6
LowRed

Stage 1
 
Join Date: Apr 2016
Posts: 11
Default Re: Sfat - Axe came pt motor 2.8 e36

Quote:
Originally Posted by Skillzu View Post
Admisia de 2.0 M50 are si clapeta mai mica si canalele de aer catre chiuloasa mai mici decat cea de 2.5 M50.
Eu asa stiu.
Asa este cum zici tu, m-am informati si eu azi.



Care e treaba cu axele pana la urma ? Difera sau sunt identice?
Axa came admisie M50B20 si axa came admisie M50B25

Multam.
LowRed is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -