Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 27-10-13, 20:33   #1
emy_2007

Stage 2
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 57
Lightbulb DIY - Cum sa repari Piesa cu Tepi / FSU E36

Acum cateva zile mi s-a stricat piesa cu tepi la E36, rezultatu fiind ca aeroterma nu se mai invartea deloc....
Dupa ceva cautari pe forumurile din romania si din afara, am observat ca nu s-a incumetat nimeni sa incerce sa repare asa zisa Piesa cu Tepi sau Final Stage Unit... un lucru ciudat...., tinand cost ca una noua costa cat costa....orice incercare de a o repara merita pe deplin.

Am gasit pe niste forumuri prin afara cativa indivizi care au reusit sa o desfaca mai mult rupand-o si am cam vazut ce are dansa prin ea....in principiu 2 tranzistori si ceva electronica. Nu o sa intru prea mult in detalii la ce face fiecare Pin din mufa, doar ca, comanda de la Unitatea digitala la piesa cu tepi se face folosind un voltaj variabil de la 1.2 la 8v (sau cel putin asa tin minte ca am masurat)

Bun, ideea de baza, cum o reparam si ce se defecteaza la ea ?
Din ce am vazut eu, dupa ani de folosita, lipiturile de la piciorusele tranzistorilor se crapa, iar rezultatul il aveti mai sus.....

Problema e cum ajungi la piciorusele respective, ele fiind acoperite de un fel de cauciuc f tare.
Am incercat initial sa il curat cu o surubelnita, dar trebuia sa apas foarte tare si riscam sa rup circuitele ce duc cei 2 tranzistori.

Avand la munca ceva aparatura mai sofisticata, am incercat sa incing acel cauciuc cu o suflanta setata la 220grade. Rezultatul a fost f promitator, cauciucul curatandu-se mult mai usor, dar tot a necesitat vreo 40min de munca + atentie f mare. A si sa nu uit, am aplicat intre mufa si suflanta o folie de aluminiu pentru a nu topi mufa.

Dupa ce am terminat de curatat locul, am curatat fludorul vechi, apoi am aplicat sacaz si fludor nou refacand lipiturile. Atentie mare sa nu lipiti pinii intre ei !
Dupa ce am masurat sa nu fie vre-un scurt intre pini, am mers sa testez rezultatul...si spre surprinderea mea, aveam din nou aeroterma
A si sa nu uit, acel "lipici" rosu e silicon, pus pentru a acoperi scobitura si proteja lipiturile. Puteti folosi orice silicon, dar preferabil sa fie unul mai moale, in caz ca mai aveti nevoie sa umblati la lipituri vreodata. Cam atat...

Deci pentru cineva care se pricepe cat de cat sa fololeasca un ciocan de lipit si are acasa un FSU care nu mai merge, merita sa incerce....nu garantez ca mereu asta e problema piesei, dar in majoritatea cazurilor eu asa zic, tranzistorii picand mai greu.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMAG0127.jpg
Views:	1948
Size:	412.4 KB
ID:	2880158   Click image for larger version

Name:	IMAG0130.jpg
Views:	1811
Size:	505.9 KB
ID:	2880159   Click image for larger version

Name:	IMAG0133.jpg
Views:	1494
Size:	357.9 KB
ID:	2880160  

emy_2007 is offline   Reply With Quote
Old 23-02-15, 18:11   #2
andrey0293

Stage 2
 
andrey0293's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 50
Member of:
[2 Roti]
Default Re: DIY - Cum sa repari Piesa cu Tepi / FSU E36

foarte tare! am facut operatiile de mai sus si am iar aeroterma . Respect!
andrey0293 is offline   Reply With Quote
Old 21-10-18, 18:30   #3
tibi89s11

Stock
 
Join Date: Oct 2018
Posts: 1
Thumbs up Re: DIY - Cum sa repari Piesa cu Tepi / FSU E36

foarte tare ...am avut una care nu functiona deloc...am facut exact ca in descriere si funcioneaza ca noua si toate treptele de viteza...in 30 minute fara nici un cost!
respect!

Last edited by tibi89s11; 21-10-18 at 18:32.
tibi89s11 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -