Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW |
21-05-13, 23:58
|
#1
|
Stage 4
Join Date: Jul 2012
Posts: 298
|
Schimbare grup.
Salut, vreau sa imi schimb grupul pentru ca a inceput sa faca urat de tot in interior. Am fost cu ea la mecanic si mi-a da 2 posibilitati. Ori il repara pe acesta ori il schimb.
Masina este un 320i si din cate am citit am raport 3.41. Daca pun un diferential cu un alt raport mai trebuie si alte modificari? Am tot vazut pe aici de carcasa mica, carcasa mare etc. La shrot am gasit un 325i automat, din ce am gasit pe google 325ia are 3.15, s-ar potrivi?
Sau mai bine merg tot pe unul 3.41 ?
Merci.
P.S: Nu stiu daca tabelul spune adevarul.
|
|
|
22-05-13, 01:57
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of: [BMW]
|
Re: Schimbare grup.
3,45 nu 3,41 si lipseste raportul de 3,91...
Cand se schimba raportul e vorba de internele diferentialului nu trebuie sa faci nicio modificare dar ;
Cand ai carcasa mica poti sa-i pui carcasa medie schimband si planetarele care trebuie sa fie de carcasa medie...
Cand vrei CARCASA MARE ( lumea denumeste carcasa medie ca fiind mare dar carcasa cu adevarat mare e carcasa de pe M3 3,2 sau carcasa de V8 mai mare de 3,5 litri ) trebuie schimbata toata puntea care va fi punte de M3 de 3,2 .
Daca vrei grup de 3.91 ( raport foarte rar ) am de vanzare.
Proaspat curatat si vopsit. Nu curge nu huruie.
3,15 e carcasa mare deci iti trebuie si planetarele.
Last edited by the_rifle; 22-05-13 at 02:05.
|
|
|
22-05-13, 14:33
|
#3
|
Stage 4
Join Date: Jul 2012
Posts: 298
|
Re: Schimbare grup.
3,45... Ora era de vina...
Si de exemplu cu 3,91, nu urc mai repede in ture dar scad in viteza? Ma gandeam ca daca pun 3,15 sau 3.38 stau in ture mai mici la o viteza mai mare. Sau cum functioneaza? Am citit pe forum ca multi cumpara raport mai mic. Eu asa la 3k rpm am 100km/h. Nu ma intereseaza sa am "sprint".
As fi interesat de grupul tau, pretul e foarte bun !
Merci.
Last edited by Skyll3x; 22-05-13 at 14:38.
|
|
|
22-05-13, 18:12
|
#4
|
Stage 5
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of: [BMW]
|
Re: Schimbare grup.
Ba da, urci mai repede in ture dar pierzi in viteza maxima.
Acest grup este de sprint. Daca vrei sa stai in ture mai mici la viteze mai mari diferentialul pe care il vand eu nu este ce iti trebuie.
Last edited by the_rifle; 22-05-13 at 18:15.
|
|
|
22-05-13, 19:10
|
#5
|
Stage 4
Join Date: Jul 2012
Posts: 298
|
Re: Schimbare grup.
Mda, foarte mare pacat.... Pacat de pretul tau, tipu de la shrot mi-a cerut 4mil pe cel de 2.5 si 3mil pe cel de 2.0 de pe automata... Si starea lor nu era un prea grozava. Oricum mai negociez daca nu mai stau o vreme cu ea pe burta pana gasesc...
Merci mult !
|
|
|
26-05-13, 13:29
|
#6
|
Stage 5
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,071
|
Re: Schimbare grup.
Ma gandeam ca daca pun 3,15 sau 3.38 stau in ture mai mici la o viteza mai mare. Sau cum functioneaza? Am citit pe forum ca multi cumpara raport mai mic. Eu asa la 3k rpm am 100km/h. Nu ma intereseaza sa am "sprint".
in afara de rapoarte k sunt mai lungi viteza este aceasi la 3rot/100km....am avut grup raport 3.07 dupa 2.8 automat k asta aveam pe masina si iam pus 2.0 ptr omologare si in afara k ma duceam cu a-2a 100 in rest aveam aceleasi rotatii cu a 5-a la 100....iam pus 3.45 si cu a 2a am 80 si in rest la fel am la 100...
__________________
.....B M W 328I.....
|
|
|
26-05-13, 18:08
|
#7
|
BMW Specialist
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,268
Member of: [Moderators] [BMW] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Schimbare grup.
Quote:
Originally Posted by Florian328
Ma gandeam ca daca pun 3,15 sau 3.38 stau in ture mai mici la o viteza mai mare. Sau cum functioneaza? Am citit pe forum ca multi cumpara raport mai mic. Eu asa la 3k rpm am 100km/h. Nu ma intereseaza sa am "sprint".
in afara de rapoarte k sunt mai lungi viteza este aceasi la 3rot/100km....am avut grup raport 3.07 dupa 2.8 automat k asta aveam pe masina si iam pus 2.0 ptr omologare si in afara k ma duceam cu a-2a 100 in rest aveam aceleasi rotatii cu a 5-a la 100....iam pus 3.45 si cu a 2a am 80 si in rest la fel am la 100...
|
De la 3.45 la 3.38 nici macar nu simti diferenta.
Abia la 3.15 simti ca e mai lung.
Daca vrei grup de autostrada am eu unul
|
|
|
29-05-13, 01:03
|
#8
|
Stage 4
Join Date: Jul 2012
Posts: 298
|
Re: Schimbare grup.
Pana la urma am luat tot un 3,45.
|
|
|
07-06-13, 22:49
|
#9
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Jun 2009
Posts: 2,437
Member of: [BMW]
|
Re: Schimbare grup.
Quote:
Originally Posted by Skyll3x
Pana la urma am luat tot un 3,45.
|
Mai bine mergeai pe 3,15. Am avut, merita decat 3,45.
|
|
|
09-06-13, 21:28
|
#10
|
Stage 4
Join Date: Jul 2012
Posts: 298
|
Re: Schimbare grup.
Pentru 3,15 aveam nevoie si de planetare. E bine de stiut pe viitor.
|
|
|
09-06-13, 21:45
|
#11
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Jun 2009
Posts: 2,437
Member of: [BMW]
|
Re: Schimbare grup.
Quote:
Originally Posted by Skyll3x
Pentru 3,15 aveam nevoie si de planetare. E bine de stiut pe viitor.
|
Pentru 3,15 aveai nevoie doar de trompe.
|
|
|
10-06-13, 02:19
|
#12
|
Stage 3
Join Date: Jan 2012
Posts: 104
|
Re: Schimbare grup.
salut imi cer scuze ca ma bag asa aiurea dar am o intrebare ce grup cu ce raport imi trebuie pt ca masina mea sa accelereze mai repede ?
|
|
|
10-06-13, 07:26
|
#13
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Jun 2009
Posts: 2,437
Member of: [BMW]
|
Re: Schimbare grup.
Quote:
Originally Posted by 00ScarFace
salut imi cer scuze ca ma bag asa aiurea dar am o intrebare ce grup cu ce raport imi trebuie pt ca masina mea sa accelereze mai repede ?
|
Trebuie sa ghicim noi sau ne spui ce motor ai ?
|
|
|
11-06-13, 01:36
|
#14
|
Stage 3
Join Date: Jan 2012
Posts: 104
|
Re: Schimbare grup.
scuze am un 316 ...
|
|
|
11-06-13, 07:40
|
#15
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Jun 2009
Posts: 2,437
Member of: [BMW]
|
Re: Schimbare grup.
La 316, teoretic ai 3,38 pe manuala si 4,44 pe automata. Ca sa intelegi mai usor, este acelasi principiu ca la bicicleta: cu cat pinionul este mai mic, vei avea viteza maxima mai mare dar te pui mai greu in miscare. Daca pinionul este mare, vei avea viteza mai mica dar te pui mai repede in miscare.
Daca pui ceva mai mare de 3,38 vei accelera mai repede, iti scade viteza maxima si mai multe ture; daca pui mai mic de 3,38 accelerezi mai greu dar iti creste viteza maxima si ture mai putine.
Succese !!!
__________________
E38 M62B44
ex.E38 M67D40
ex.E36 M44B19
|
|
|
|
|