Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW |
06-03-13, 02:31
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Aug 2010
Posts: 747
|
Schimbare diferential E36 323iA
De putin timp am luat un e36 323i din '96, cutie automata ZF cu 5 rapoarte.
Pe masina este grupul original, raport 2.93, prea lung pt gustul meu.
In afara e ok, la 120 km/h am 2000 de ture, dar totusi as vrea reprize mai bune pt oras.
Vreau sa-l schimb cu un 3,91 sau 4,44, depinde ce gasesc mai repede si intrebarea e daca sa potriveste si nu o sa apara probleme la cutia de viteze automata
Vine calibrata din fabrica pentru un anumit raport sau nu are nici o legatura?
Si inca ceva: ce tip de carcasa au 2.93, 3.91, respectiv 4.44? Ar fi ideal sa fie compatibile ca sa nu mai fie nevoie de planetare, cardan etc.
As fi recunoscator daca ma ajuta cineva cu niste raspunsuri. Va salut
__________________
Ex: Opel Astra GSi
Ex: BMW 325i M Pack
Ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon
Ex: Bmw 323iA :X
Bmw 320i - Under construction
|
|
|
06-03-13, 14:46
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,071
|
Re: Schimbare diferential E36 323iA
cutia nu are nici o trb cu ce grup vrei u sa ii pui...2.93 e carcasa mare si dak ii vei pune 3.91 sau 4.44 carcasa mica ele fiind va trb sa ii schimbi prima bucaata de cardan si planetarele k nu stiu exact dak se potrivesc trompele de la carcasa mare la carcasa mik sa nu iti mai schimbi si planetarele dar cardanul trb schimbat sigur k e mai scurt decat cel de la carcasa mica....nu cumva ai 6 trepte pe ea k eu asa aveam pe 2.8meu si la 120 aveam 1800-1900ture nu mai stiu exact
__________________
.....B M W 328I.....
|
|
|
06-03-13, 15:21
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Aug 2010
Posts: 747
|
Re: Schimbare diferential E36 323iA
Quote:
Originally Posted by Florian328
cutia nu are nici o trb cu ce grup vrei u sa ii pui...2.93 e carcasa mare si dak ii vei pune 3.91 sau 4.44 carcasa mica ele fiind va trb sa ii schimbi prima bucaata de cardan si planetarele k nu stiu exact dak se potrivesc trompele de la carcasa mare la carcasa mik sa nu iti mai schimbi si planetarele dar cardanul trb schimbat sigur k e mai scurt decat cel de la carcasa mica....nu cumva ai 6 trepte pe ea k eu asa aveam pe 2.8meu si la 120 aveam 1800-1900ture nu mai stiu exact
|
Dupa VIN modelul cutiei este ZF A5S 310Z, deci nu are 6 trepte. Oricum sunt foarte multumit de ea, schimba perfect, fara lag, smucituri etc. Daca ii mai pun si un grup mai scurt ar fi perfect.
|
|
|
06-03-13, 16:16
|
#4
|
Stage 5
Join Date: May 2011
Posts: 605
|
Re: Schimbare diferential E36 323iA
cardanul si eu stiu ca trebuie schimbat si din ce stiu nu se potrivesc trompele
|
|
|
07-03-13, 13:16
|
#5
|
Stage 5
Join Date: May 2008
Posts: 836
|
Re: Schimbare diferential E36 323iA
planetarele de la grupul cu carcasa mare nu se potriveste la grupul cu carcasa mica!daca pui grup cu carcasa mica iti trebe prima parte de cardan si planetarele!iti zic din propria experienta!Succes!
|
|
|
07-03-13, 19:07
|
#6
|
Stage 5
Join Date: Aug 2010
Posts: 747
|
Re: Schimbare diferential E36 323iA
M-am bagat azi sub masina si am gasit tablita pe care scria 2.93 dar nu stiu sa fac diferenta intre carcasa mare si carcasa mica. 2.93 este numai carcasa mare?
|
|
|
07-03-13, 22:00
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,071
|
Re: Schimbare diferential E36 323iA
da este carcasa mare...
|
|
|
07-03-13, 22:01
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,197
Member of: [Competitor CNCA] [BMW]
|
Re: Schimbare diferential E36 323iA
E prea scurt 3.91 pe 2.8!! Eu am facut un grup 3.46 din altul de urs si tot nu era combinatie...Bine motorul are mai multe modificari dar nu iti recomand mai mult de 3.46 care il gasesti pe urs carcasa mare si pui la tine in carcasa miezul si pinionul de atac.
2.93 e carcasa mare.
|
|
|
07-03-13, 22:05
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Aug 2010
Posts: 747
|
Re: Schimbare diferential E36 323iA
Quote:
Originally Posted by florineluspr
E prea scurt 3.91 pe 2.8!! Eu am facut un grup 3.46 din altul de urs si tot nu era combinatie...Bine motorul are mai multe modificari dar nu iti recomand mai mult de 3.46 care il gasesti pe urs carcasa mare si pui la tine in carcasa miezul si pinionul de atac.
2.93 e carcasa mare.
|
Pt 2.8 imi dau seama ca e prea scurt, dar eu am 323i, cutie automata. As vrea eu 2.8, da de unde atata... Am facut nistea calcule cu Gear Calc si 3.91 la mn mi se pare cel mai ok.
|
|
|
12-03-13, 17:08
|
#10
|
Stage 3
Join Date: Mar 2009
Posts: 114
|
Re: Schimbare diferential E36 323iA
Quote:
Originally Posted by djrooney
cardanul si eu stiu ca trebuie schimbat si din ce stiu nu se potrivesc trompele
|
Eu am scos de la mine grupul open 3.45 carcasă mică și l-am īnlocuit cu 2.93 LSD carcasă mare (luat de pe un 2. . A trebuit să schimb și prima parte a cardanului (dinspre grup). Trompele (piesele īn care se prind planetarele de grup) de pe grupul carcasă mică le-am montat īn locul celor de pe grupul carcasă mare, folosond astfel planetarele originale de pe mașina mea (2.0), deoarece nu am avut planetarele de pe 2.8.
|
|
|
17-03-13, 08:50
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Jun 2008
Posts: 338
|
Re: Schimbare diferential E36 323iA
Eu am pe 323 grupul original al masinii (1.8 is) 3.45 si e destul de scurt, am mers destul cu el si oras si autostrada,ia top cam 225km/h , zic ca e solutia de compromis ideala 3,45 carcasa mica , daca te dai la burn si drfit destul de des te lasa, atunci 3,46 caracasa mare, acum tu stii ce planuri ai cu masina, strict de oras sau afara ...bafta.
|
|
|
13-04-13, 09:19
|
#12
|
Stage 5
Join Date: Feb 2007
Posts: 399
|
Re: Schimbare diferential E36 323iA
Salut. Am un e36 320 automatic care avea atunci cand l-am cumparat dif. 3.45
Masina era ingrozitor de lunga in trepte in comparatie cu una manuala si nu imi placea cum trage. Am luat un dif. 4.44 de pe un 1.8 automatic si l-am montat pe a mea. Abia cu asta am reusit sa o aduc la rapoartele unei cutii mecanice.
Masina este cu totul altceva, accelereaza mult mai rapid, iar in oras consumul este mai mic fiind nevoit sa apas mult mai putin pe acceleratie.
Singura problema este ca pe la 195 km/h apare o eroare, calculatorul cutiei nu intelege de ce la acea viteza motorul este atat de turat si baga cutia in avarie.
In momentul in care cutia intra in avarie se blocheaza in viteza a treia si trebuie sa opresti sa iei contactul si sa o pornesti din nou ca sa mearga. Nu pot sa-ti spun cum face la 195 sa intre in a treia, turometrul meu s-a lipit de marginea ceasului pe la 8000 de ture, ma mir ca nu s-a rupt ceva prin motor pentru ca mi-a facut de mai multe ori
Am avut inainte si un 3:91 iar cu ala se intelegea bine nu imi aparea nici o eroare.
Oricum merita sa il schimbi masina merge mult mai bine.
__________________
LLV Racing Tel: 0723.192.823 vlad.luca@yahoo.com
Last edited by LLV Racing; 13-04-13 at 09:22.
|
|
|
13-04-13, 12:56
|
#13
|
Stage 5
Join Date: Aug 2010
Posts: 747
|
Re: Schimbare diferential E36 323iA
Salut. Mi-ai dat cam toate informatiile de care aveam nevoie. Asta caut si eu acum. Un 3,91 dar tot carcasa mare sa fie. Am facut niste calcule si 4,44 mi se pare cam scurt. Deci daca are cineva 3,91 carcasa mare rog sa imi dea un mesaj. Bafta tuturor.
|
|
|
13-04-13, 15:06
|
#14
|
Stage 5
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of: [BMW]
|
Re: Schimbare diferential E36 323iA
Carcasa mare nu s-a fabricat pt e36... Doar daca vrei sa te apuci sa modifici diferentiale de urs sa le desfaci si sa bagi miezul in carcasa diferentialului tau.
Daca vrei grup carcasa mica 3,91 am eu...
3.91 s-a pus doar pe automata si a fost raportul de fabrica pt 323... E un raport destul de rar si destul de greu de gasit...
Ce ai tu 2,93 nu s-a pus din fabrica.
Si deasemenea raporturile cutiei de viteze manuala vs automata sunt diferite.
https://forum.4tuning.ro/641-piese-bm...-3-91-e36.html
Last edited by the_rifle; 13-04-13 at 15:30.
|
|
|
13-04-13, 16:48
|
#15
|
Stage 5
Join Date: May 2011
Posts: 605
|
Re: Schimbare diferential E36 323iA
Sunt anumite siteuri unde iti calculezi in functie de motor transmisie si raportul diferentialului vitezele si tot ce ai nevoie sa iti alegi un diferential optim,insa cu siguranta diferentialul optim este cel pus din fabrica
__________________
Auto Mil Comercializeaza : Echipamente de diagnoza(testere,interfete diagnoza,programatoare,modificare km etc.)
Piese auto OEM si Aftermarket, Uleiuri,Acumulatori,Accesorii de iluminat,Leduri
Efectuam
Diagnoza auto,Reparatii electrice,Stergere Crash Airbag,Modificare KM,Rescriere Imobilizator,Radio/cd decoder
0722263565/0766915498
BMW 318i e46 Facelift
Mercedes C180
Ex:E46 318i 2000 NFL
|
|
|
|
|