Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW |
02-02-13, 23:57
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Apr 2012
Posts: 1,419
|
M4*b2.0/2.1 in Romania, stie cineva daca e vre-unul?
Stiti pe cineva in Romania sa fi marit cilindreea unui m42 sau m44 la 2.0 sau 2.1l?
pe net sunt multe discutii si chiar proiecte finalizate dar mai intereseaza daca a facut pe la noi cineva asa cv si cam ce eforturi implica, apoi ce rezultate s-au obtinut
|
|
|
03-02-13, 00:42
|
#2
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2007
Posts: 830
Member of: [DACIA]
|
Re: M4*b2.0/2.1 in Romania, stie cineva daca e vre-unul?
Eu nu stiu nici un proiect de acest gen, desi am "studiu de caz" pe un M50 am facut ceva sapaturi legat de vrei tu sa faci. Am sa vb cu cineva poate te ajut cu arborele de diesel la bani buni . In rest iti mai trebuie pistoane bsi un atelier de prelucrari pt tot ce o sa trebuiasca facut.
__________________
„Nu te certa niciodată cu un prost! Te aduce la nivelul lui şi te bate cu experienţa! ..."
My tires are worn from the street not from idiot camber,
E36 320i sedan BR 36 EVO
E46 320d touring BR 04 KRO
|
|
|
04-02-13, 03:42
|
#3
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 2,474
Member of: [BMW] [Toyota]
|
Re: M4*b2.0/2.1 in Romania, stie cineva daca e vre-unul?
Quote:
Originally Posted by bimmer4life
Stiti pe cineva in Romania sa fi marit cilindreea unui m42 sau m44 la 2.0 sau 2.1l?
pe net sunt multe discutii si chiar proiecte finalizate dar mai intereseaza daca a facut pe la noi cineva asa cv si cam ce eforturi implica, apoi ce rezultate s-au obtinut
|
Ce ai auzit tu de fapt , e vorba de un asa zis "stroker kit" format din alte piese de bmw :
- arbore cotit de bmw 320d de 136 de cai de pe bmw e46 nonfacelift
- Pistoane de bmw s50b30
- Alezarea blocului/cilindrilor + modificarea diametrului arborelui cotit pe suportul blocului motor de m42/m44
Chestia asta e buna pentru supra alimentare , dar pe langa piesele astea mai e nevoie si de alte modificari !
La noi in tara , inca nu exista stroker facut in modul acesta , de obicei se folosesc garnituri de chiuloasa mai groase pentru a decomprima motorul !
In america cunosc cel putin un om care a facut stroker kit si a bagat in motor pana la 1.7 bar in motor cu turbo [ pana la 1.2 a stat pe kompressor omul ]...
__________________
|
|
|
04-02-13, 09:32
|
#4
|
Stage 4
Join Date: May 2008
Posts: 293
|
Re: M4*b2.0/2.1 in Romania, stie cineva daca e vre-unul?
Cauta pe net informatii despre s42b20, acel motor a fost dus la aprox 300 de cai, cred ca toti stiti filmuletul cu e36-le ala de suna si se duce ca nebunu pe circuit, ala are s42b20 de 280 de cai.
Nu stiu exact ce a fost facut la bloc dar din ce am citit are:
-chiulasa usurata, cu doua injectoare pe cilindru
-ITB-uri, carbon airbox
-dry sump
-capacitate marita la 1999 cmc
__________________
Drop, and give me stance!!
|
|
|
04-02-13, 09:45
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Apr 2012
Posts: 1,419
|
Re: M4*b2.0/2.1 in Romania, stie cineva daca e vre-unul?
am citit in timp multe threat-uri legate de acest tip de modificare. e un ti "gizmo" din Africa de Sud care prin 2005 a facut asta, exact ce spnunea Devil mai sus, care a fost urmat pe aceeasi reteta si de altii cu rezultate multumitoare. Mergand pe aspirat si cu piese "SH" ajustate, a ajuns sa obtina circa 170-180hp, nu mai stiu exact si chiar forjat motorul un vre-o 2 ani pana sa vrea turbo pe el, ceea ce inseamna ca nu a "crapat" nimic.
Ideea e ca la cat e de usor un 318is si cat de bine e amplasat motorul, dupa punte spre spate, cred ca
mi-ar fi chiar de ajuns. am 2.5i vanos si chiar daca am 192 de cai vii nu ma incanta cum o facea m42-ul avut inainte.
So , nu as vrea mai mult de 40hp in plus dintr-un 1.8 -1.9is care sa fie utilizabil zi de zi.
In final, totusi chiar de-as fi primul in ro, desi nu cred, m-as apuca de asa un motor, mai ales ca inafara de un piggyback restul pieselor se gasesc ff usor acum la noi la cat se dezmembreaza bmw-ul.
Last edited by bimmer4life; 04-02-13 at 09:53.
|
|
|
04-02-13, 18:35
|
#6
|
Stage 4
Join Date: Jun 2008
Posts: 229
Member of: [BMW]
|
Re: M4*b2.0/2.1 in Romania, stie cineva daca e vre-unul?
pt ce sa ai nevoie de piggyback? e deajuns sa-ti faci un soft..
Last edited by kinezool; 04-02-13 at 18:38.
|
|
|
04-02-13, 20:33
|
#7
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 2,474
Member of: [BMW] [Toyota]
|
Re: M4*b2.0/2.1 in Romania, stie cineva daca e vre-unul?
Quote:
Originally Posted by kinezool
pt ce sa ai nevoie de piggyback? e deajuns sa-ti faci un soft..
|
La m44 pe mana cui trebuie da , la m42 e mai complicat ! in cel mai rau caz folosesti un fel de emulator pentru acel ecu !
|
|
|
04-02-13, 22:07
|
#8
|
Stage 4
Join Date: Jun 2008
Posts: 229
Member of: [BMW]
|
Re: M4*b2.0/2.1 in Romania, stie cineva daca e vre-unul?
m42 are 6 harti in tot ecu-ul ala. si punctele de pe volanta si axe cu came raman aceleasi... e DOAR din soft. Motorul e acelasi, ai doar camere de ardere mai mari.
Oricum investitia sa faci stroke te ajunge mai scump decat orice motor de M3 luat SH pentru doar 40cp maxim. I-am explicat si la telefon ca nu se poate sa iei toate piesele alea si sa le arunci in motor si o sa ai 180cp. Numai sa faci un rebuild de M42 ca la carte, te usureaza de cateva sute bune de euro, (doar un set complet de garnituri e undeva la 200 de euro) si asta fara sa gasesti "minuni" dupa ce l-ai desfacut, d'apai sa-i faci stroke, sa umbli prin lume la tot felul de "priceputi" care sa-si dea corijarea pe piesele si nervii tai. Tu Devil, stii prea bine de ce te-ai batut vis-a-vis de kompressor... Apoi cine-ti face softul, sa dea o gherla si sa-ti scape amestecul prea sarac sa topesti internele si iar te-ai scos...
Asadar, ramai la un M42 stock, caruia ii schimbi garniturile de la capacele de distributie, si cele de sus de la culbutori, sa nu-ti stea uns de ulei si eventual cu un soft il faci mai aspru jos si cam asta e!
__________________
If you want to finish first, first you have to finish.
|
|
|
05-02-13, 10:35
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Apr 2012
Posts: 1,419
|
Re: M4*b2.0/2.1 in Romania, stie cineva daca e vre-unul?
daca nu ma insel si provenzano a trecut la 2.8-ul lui la interne de 3.0 si doar cu soft modificat pe acelasi ecu. in consecinta nu inteleg de ce daca sunt o gramada de baieti care au facut asta la motoare 6l de-odata la 4cyl devine fff complicat.. doar pentru ca la noi in tara nu a crezut nimeni ca merita efortul pentru 40-50cp sa faca modificarea asta.
Eu consider ca merita si nu pentru asta am deschis topicul. scump sau nu, prin ce mijloace etc ma v-a privi doar pe mine, vroiam doar informatii referitoare la baieti care sa fi facut asta, eventual cu care sa pot lua legatura si sa-mi spuna ce-au intampinat, ce sa fac, ce nu, la ce sa am grija sa nu omit etc etc.
Astept doar info ON TOPIC - fara afirmatii gen "schimba-l cu 2.5/2.8/etc
|
|
|
05-02-13, 12:06
|
#10
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 2,474
Member of: [BMW] [Toyota]
|
Re: M4*b2.0/2.1 in Romania, stie cineva daca e vre-unul?
Quote:
Originally Posted by bimmer4life
daca nu ma insel si provenzano a trecut la 2.8-ul lui la interne de 3.0 si doar cu soft modificat pe acelasi ecu. in consecinta nu inteleg de ce daca sunt o gramada de baieti care au facut asta la motoare 6l de-odata la 4cyl devine fff complicat.. doar pentru ca la noi in tara nu a crezut nimeni ca merita efortul pentru 40-50cp sa faca modificarea asta.
Eu consider ca merita si nu pentru asta am deschis topicul. scump sau nu, prin ce mijloace etc ma v-a privi doar pe mine, vroiam doar informatii referitoare la baieti care sa fi facut asta, eventual cu care sa pot lua legatura si sa-mi spuna ce-au intampinat, ce sa fac, ce nu, la ce sa am grija sa nu omit etc etc.
Astept doar info ON TOPIC - fara afirmatii gen "schimba-l cu 2.5/2.8/etc
|
Esti informat extrem de prost asupra setup ului masinii lui provenzano , nu doar ca are interne de 3.0 si atat ! ca sa faci o replica de s50 e nevoie de ceva indemanare... la fel e valabil si pentru m42/m44 , discutii on topic nu prea gasesti , pentru ca cei care au facut in nici un caz nu iti vor oferi pe "tava" informatiile si doi la mana , nu e plug n play ca sa zici ca numai cat pui piesele ! e multa bataie de cap pentru cine nu se pricepe , asa ca ai 2 variante : iei legatura cu catalin WPP sau mht etc si sa iti faca un pret la ce vrei tu ! a doua varianta e sa citesti tu cap coada vreo cateva topicuri din afara care au fost finalizate si sa urmezi reteta lor , te pot ajuta si cu alte informatii , dar nu am de gand sa fac romane pe aici , asa ca daca esti interesat , da mi un pm si discutam acolo !
PS : ai fi al doilea care ar face ceva miscari in privinta unui stroker ! Eu astept sa dea caldura si sa ma apuc de treaba la motor !
Last edited by DEVIL's Style; 05-02-13 at 12:09.
|
|
|
05-02-13, 12:21
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Aug 2009
Posts: 927
|
Re: M4*b2.0/2.1 in Romania, stie cineva daca e vre-unul?
Quote:
Originally Posted by DEVIL's Style
dar nu am de gand sa fac romane pe aici , asa ca daca esti interesat , da mi un pm si discutam acolo !
|
Sa nu cumva sa-ti cada motul daca ajuti pe cineva!
Nu ai fost ajutat, nu ai gasit informatii concrete usor, si acum te conformezi tendintei egoiste, si nici tu nu oferi "pe tava".
Atitudinea salutara ar fi acea de a oferi tu, ce nu ti s-a oferit.
|
|
|
05-02-13, 12:26
|
#12
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 2,474
Member of: [BMW] [Toyota]
|
Re: M4*b2.0/2.1 in Romania, stie cineva daca e vre-unul?
Quote:
Originally Posted by Roby_m
Sa nu cumva sa-ti cada motul daca ajuti pe cineva!
Nu ai fost ajutat, nu ai gasit informatii concrete usor, si acum te conformezi tendintei egoiste, si nici tu nu oferi "pe tava".
Atitudinea salutara ar fi acea de a oferi tu, ce nu ti s-a oferit.
|
Nu am zis ca nu ii dau info , de asta l am invitat pe pm , ca sa ii dau un numar de telefon sau un id de skype , personal imi e mai usor sa ii explic ce si cum ! Imi ofer informatiile pe tava , dar nu sunt obligat sa fac romane [ nu ca imi este greu , dar sunt multe de luat in considerare , sincer imi e mai usor sa fac asta prin telefon sau skype decat tastand pe aici vreo ora ]
Chestia asta o pot confirma si ceilalti colegi de pe forum care au apelat la mine prin telefon sau skype si le am zis ce aveau nevoie sa stie !
Last edited by DEVIL's Style; 05-02-13 at 12:29.
|
|
|
05-02-13, 21:03
|
#13
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2007
Posts: 830
Member of: [DACIA]
|
Re: M4*b2.0/2.1 in Romania, stie cineva daca e vre-unul?
|
|
|
05-02-13, 21:25
|
#14
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 2,474
Member of: [BMW] [Toyota]
|
Re: M4*b2.0/2.1 in Romania, stie cineva daca e vre-unul?
Quote:
Originally Posted by vali vtk
|
Sa cauti varianta lunga sa vezi cate "nimicuri" mai sunt pe langa versiunea scurt si la obiect ! cel putin stie ce piese are nevoie pentru conversie !
|
|
|
06-02-13, 06:53
|
#15
|
Stage 5
Join Date: Apr 2012
Posts: 1,419
|
Re: M4*b2.0/2.1 in Romania, stie cineva daca e vre-unul?
Quote:
Originally Posted by DEVIL's Style
Nu am zis ca nu ii dau info , de asta l am invitat pe pm , ca sa ii dau un numar de telefon sau un id de skype , personal imi e mai usor sa ii explic ce si cum ! Imi ofer informatiile pe tava , dar nu sunt obligat sa fac romane [ nu ca imi este greu , dar sunt multe de luat in considerare , sincer imi e mai usor sa fac asta prin telefon sau skype decat tastand pe aici vreo ora ]
Chestia asta o pot confirma si ceilalti colegi de pe forum care au apelat la mine prin telefon sau skype si le am zis ce aveau nevoie sa stie !
|
Te inteleg. in timp voi detalia eu in topic toate informatiile necesare si problemele intampinate.
Mersi oricum si ne auzim la un tel.
|
|
|
|
|