Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 01-11-10, 17:12   #1
mistreku

Stage 5
 
mistreku's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
Default martor ABS aprins dupa cerculete/burn-out

am problema asta de vreun an de zile cred.. s-a aprins imediat dupa ce m-am invartit cateva minute cu ea. imi mai facuse o data aceiasi schema dar s-a stins dupa ce am oprit si repornit motorul. a doua oara insa nu s-a mai stins.

abs-ul functioneaza ca si inainte, isi face testul ala cand pui contactul, se simte un usor "sut" in pedala, doar ca acum nu se mai stinge.

aveti vreunul idee la ce ar trebui sa ma uit? in afara de senzorii de abs, care banuiesc ca snt functionali, de vreme ce abs-ul in sine merge.
__________________
From WTF to DIY to OMG
mistreku is offline   Reply With Quote
Old 01-11-10, 21:47   #2
rdy4ever

Stage 5
 
rdy4ever's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 1,287
Default Re: martor ABS aprins dupa cerculete/burn-out

mistrekule, nu stiu ce sa-ti spun... tu zici ca ABS-ul in sine merge, insa eu nu pot sa nu ma indoiesc.
faza e: ABS-ul are un calculator. si vezi tu, acest calculator, daca simnte ceva ineregula, iti dezafecteaza sistemul si abs-ul nu mai functioneaza deloc. ramai insa cu franarea clasica. odata ce beculetul ramane aprins, iti zic eu sigur ca abs-ul este dezactivat. poate ca tie iti da impresia ca inca functioneaza, dar o sa vina zapada si o sa iti dai seama poate ca te-ai inselat. asa ca nu risca.
eu deja mi-am format o imagine a ce ti s-a intamplat. facand acele cerculete, cu rotile bracate maxim, ai intrerupt un senzor de pe punte fata.
Now, for the fix:
Profita ca mai este inca soare afara. Pune mana pe un multimetru (preferabil analog), da-l pe Ohm. Ridica masina pe cric, dai jos pe rand cate o roata, desfaci mufa de la senzori si ii masori cu grija intre borne.(va trebui sa adaptezi putin bornele ca sa le strecori pe acolo). Pe digital cred ca indica in jur de 0.8--1 si ceva un senzor functinal. Pe analog iti duce acul pana la capat. Un senzor bulit, pe digital se duce inspre infinit. Pe analog, nu ai nici o reactie, nu misca deloc. (de aia iti recomand analog). Daca gasesti senzorul bulit, il schimbi cu unu din dezmembrari (xdar mergi sa masori inainte sa dai banii pe el), si vei vedea ca ti se va stinge becul. Merge orice senzor de la 316 pana la M3, sunt aceiasi. Difera doar cei de pe fata de cei de pe spate. Succes!
rdy4ever is offline   Reply With Quote
Old 02-11-10, 01:43   #3
mistreku

Stage 5
 
mistreku's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
Default Re: martor ABS aprins dupa cerculete/burn-out

Quote:
Originally Posted by rdy4ever View Post
mistrekule, nu stiu ce sa-ti spun... tu zici ca ABS-ul in sine merge, insa eu nu pot sa nu ma indoiesc.
faza e: ABS-ul are un calculator. si vezi tu, acest calculator, daca simnte ceva ineregula, iti dezafecteaza sistemul si abs-ul nu mai functioneaza deloc. ramai insa cu franarea clasica. odata ce beculetul ramane aprins, iti zic eu sigur ca abs-ul este dezactivat. poate ca tie iti da impresia ca inca functioneaza, dar o sa vina zapada si o sa iti dai seama poate ca te-ai inselat. asa ca nu risca.
eu deja mi-am format o imagine a ce ti s-a intamplat. facand acele cerculete, cu rotile bracate maxim, ai intrerupt un senzor de pe punte fata.
Now, for the fix:
Profita ca mai este inca soare afara. Pune mana pe un multimetru (preferabil analog), da-l pe Ohm. Ridica masina pe cric, dai jos pe rand cate o roata, desfaci mufa de la senzori si ii masori cu grija intre borne.(va trebui sa adaptezi putin bornele ca sa le strecori pe acolo). Pe digital cred ca indica in jur de 0.8--1 si ceva un senzor functinal. Pe analog iti duce acul pana la capat. Un senzor bulit, pe digital se duce inspre infinit. Pe analog, nu ai nici o reactie, nu misca deloc. (de aia iti recomand analog). Daca gasesti senzorul bulit, il schimbi cu unu din dezmembrari (xdar mergi sa masori inainte sa dai banii pe el), si vei vedea ca ti se va stinge becul. Merge orice senzor de la 316 pana la M3, sunt aceiasi. Difera doar cei de pe fata de cei de pe spate. Succes!
nope, ABS e perfect functional.. se simte in pedala cand intra, nu poti sa te inseli. plus ca am mers si fara ABS cu masina, si stiu cum e.

faza e alta: si pe dyno, si la drifturi, cercuri, burn-uri etc, rotile din spate se invart cu o viteza mult mai mare fata de cele de fata iar calcu' isi ia eroarea asta si aprinde ABS-ul. sistemul in sine ramane 100% functional da' iti arunca eroarea ca sa verifici ce nu e in regula.

teoretic, dupa ce opreste/pornesti masina din nou, se reseteaza si stinge becu. doar ca la mine nu il mai stinge. si nici nu da vreun cod de eroare.

mersi oricum!
mistreku is offline   Reply With Quote
Old 02-11-10, 09:21   #4
burnout_bmw
BMW Driver

Stage 5
 
burnout_bmw's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 3,069
Member of:
[BMW]
Default Re: martor ABS aprins dupa cerculete/burn-out

Quote:
Originally Posted by mistreku View Post
nope, ABS e perfect functional.. se simte in pedala cand intra, nu poti sa te inseli. plus ca am mers si fara ABS cu masina, si stiu cum e.

faza e alta: si pe dyno, si la drifturi, cercuri, burn-uri etc, rotile din spate se invart cu o viteza mult mai mare fata de cele de fata iar calcu' isi ia eroarea asta si aprinde ABS-ul. sistemul in sine ramane 100% functional da' iti arunca eroarea ca sa verifici ce nu e in regula.

teoretic, dupa ce opreste/pornesti masina din nou, se reseteaza si stinge becu. doar ca la mine nu il mai stinge. si nici nu da vreun cod de eroare.

mersi oricum!
Masina are ceva control al tractiunii? Becul de la ABS poate sta aprins chiar daca ABS-ul functioneaza dar unul din senzori transmite intermitent semnalul, un tester spune repede problema.
burnout_bmw is offline   Reply With Quote
Old 02-11-10, 10:31   #5
mistreku

Stage 5
 
mistreku's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
Default Re: martor ABS aprins dupa cerculete/burn-out

Quote:
Originally Posted by burnout_bmw View Post
Masina are ceva control al tractiunii? Becul de la ABS poate sta aprins chiar daca ABS-ul functioneaza dar unul din senzori transmite intermitent semnalul, un tester spune repede problema.
masina are si auto-diagnoza, am pus-o si pe tester - degeaba. nu da nici un cod. nu am incercat inca un tester profi gen reprezentanta.

n-are ASC.
mistreku is offline   Reply With Quote
Old 02-11-10, 11:50   #6
316i

Stage 5
 
316i's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,856
Default Re: martor ABS aprins dupa cerculete/burn-out

Masoara toti senzorii. Trebuie sa aiba aceeasi valoare, nu trebuie sa invarti roata sa etc., dai roata jos, desfaci mufa si masori. Cu multimetru digital de preferat...
Se mai intampla la E36 sa se intrerupa un traseu de pe placajul pompei de ABS.
Daca toti senzorii sunt ok, atunci schimba pompa.
Nici o diagnoza atat profesionala cat si panarama (gasita de mine) nu a stiut sa se conecteze la ABS la E36 sau la ASC.
__________________
BMW E30 318iS 08/90 Powered by 08/94 E36 M42,Sterling Silber Metallic,Full Electric(4xEFH+ESD),OBC II + E36 OBC V,A/C,Electric/Beheizt Recaro sitze,Blau H&R + Koni Adjustable,Webasto Standheizung,Winter Paket,BBS RS 8Jx17 + BBS RS047 + BBS RS001,M-Tehnic II Paket,Tempomat, 1bar boost by Haltech + BMW E30 325i M20 Baur NA + BMW E30 325i M50 Coupe NA
Harti personalizate, orice dimensiune, orice continut, actualizate la zi ---->http://www.edituraeverest.ro<----
316i is offline   Reply With Quote
Old 02-11-10, 12:57   #7
rdy4ever

Stage 5
 
rdy4ever's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 1,287
Default Re: martor ABS aprins dupa cerculete/burn-out

eu zic ca nu ar strica totusi sa-i masori.
asculta-l pe vladut, tot el mi-a explicat cum sa-mi repar si eu ABS-ul, si a fost exact asa cum mi-a spus el. la mine a fost un senzor. si cat ai becul aprins, chiar daca iti intra abs-ul, e posibil sa nu iti masoare bine si, dupa caz, fie sa iti intre prea usor, fie sa iti intre cu intarziere. cat e becul aprins ceva sigur nu e ok.
rdy4ever is offline   Reply With Quote
Old 02-11-10, 15:47   #8
mistreku

Stage 5
 
mistreku's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
Default Re: martor ABS aprins dupa cerculete/burn-out

ok, multumesc de reply-uri. zilele astea o sa dau rotile jos sa ii masor. trebuie sa caut o valoare anume? sau e vb doar sa verific daca vine curent pe ei sau nu?
mistreku is offline   Reply With Quote
Old 02-11-10, 16:03   #9
316i

Stage 5
 
316i's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,856
Default Re: martor ABS aprins dupa cerculete/burn-out

Quote:
Originally Posted by mistreku View Post
ok, multumesc de reply-uri. zilele astea o sa dau rotile jos sa ii masor. trebuie sa caut o valoare anume? sau e vb doar sa verific daca vine curent pe ei sau nu?

Verifici in mufa de la senzor sa aibe rezistenta. 0.9 sau 1.0 ohm.
316i is offline   Reply With Quote
Old 02-11-10, 16:50   #10
mistreku

Stage 5
 
mistreku's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
Default Re: martor ABS aprins dupa cerculete/burn-out

Quote:
Originally Posted by 316i View Post
Verifici in mufa de la senzor sa aibe rezistenta. 0.9 sau 1.0 ohm.
ok, mersi! zilele astea cand prind soare ma duc s-o verific.
mistreku is offline   Reply With Quote
Old 07-04-12, 20:32   #11
mihayruncanu

Stage 5
 
mihayruncanu's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 609
Default Re: martor ABS aprins dupa cerculete/burn-out

Buna si eu am aceasi problema la un touring din 97 E36 astazi cand am pornito sa aprins martorul abs dar se pare ca se comporta inormal ,voi cum ati rezolvato ?
__________________

Masina ta s-a nascut o copie, fa-o sa moara unica!
mihayruncanu is offline   Reply With Quote
Old 08-04-12, 08:43   #12
mike_4tuning

Stage 5
 
mike_4tuning's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
Default Re: martor ABS aprins dupa cerculete/burn-out

Quote:
Originally Posted by mistreku View Post
nope, ABS e perfect functional.. se simte in pedala cand intra, nu poti sa te inseli. plus ca am mers si fara ABS cu masina, si stiu cum e.

faza e alta: si pe dyno, si la drifturi, cercuri, burn-uri etc, rotile din spate se invart cu o viteza mult mai mare fata de cele de fata iar calcu' isi ia eroarea asta si aprinde ABS-ul. sistemul in sine ramane 100% functional da' iti arunca eroarea ca sa verifici ce nu e in regula.

teoretic, dupa ce opreste/pornesti masina din nou, se reseteaza si stinge becu. doar ca la mine nu il mai stinge. si nici nu da vreun cod de eroare.

mersi oricum!
La faza cu simtitu in pedala nu poate sa fie si de la discuri sa se fi ovalizat? spun si eu o parere.
mike_4tuning is offline   Reply With Quote
Old 08-04-12, 10:00   #13
Florian328

Stage 5
 
Florian328's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,071
Default Re: martor ABS aprins dupa cerculete/burn-out

Quote:
Originally Posted by mike_4tuning View Post
La faza cu simtitu in pedala nu poate sa fie si de la discuri sa se fi ovalizat? spun si eu o parere.
dak era discul ovalizat, cand puneai frana se simtea si in volan
Florian328 is offline   Reply With Quote
Old 08-04-12, 16:46   #14
mihayruncanu

Stage 5
 
mihayruncanu's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 609
Default Re: martor ABS aprins dupa cerculete/burn-out

Quote:
Originally Posted by mihayruncanu View Post
Buna si eu am aceasi problema la un touring din 97 E36 astazi cand am pornito sa aprins martorul abs dar se pare ca se comporta inormal ,voi cum ati rezolvato ?
M-am cam inselat abs nu mai fuctionaza ce s-a putut intampla ? masina nu a fost bruscata inainte de a se aprinde martorul incet incet se becurizeaza toata
mihayruncanu is offline   Reply With Quote
Old 12-04-12, 22:01   #15
mistreku

Stage 5
 
mistreku's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
Default Re: martor ABS aprins dupa cerculete/burn-out

Am rezolvat-o mai demult, era din cauza ceasurilor. Ceasurile erau de la o masina mai noua (M52). Am facut un strap intre niste pini si acum se stinge.
mistreku is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -