Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW |
01-11-10, 17:12
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
|
martor ABS aprins dupa cerculete/burn-out
am problema asta de vreun an de zile cred.. s-a aprins imediat dupa ce m-am invartit cateva minute cu ea. imi mai facuse o data aceiasi schema dar s-a stins dupa ce am oprit si repornit motorul. a doua oara insa nu s-a mai stins.
abs-ul functioneaza ca si inainte, isi face testul ala cand pui contactul, se simte un usor "sut" in pedala, doar ca acum nu se mai stinge.
aveti vreunul idee la ce ar trebui sa ma uit? in afara de senzorii de abs, care banuiesc ca snt functionali, de vreme ce abs-ul in sine merge.
__________________
From WTF to DIY to OMG
|
|
|
01-11-10, 21:47
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Dec 2009
Posts: 1,287
|
Re: martor ABS aprins dupa cerculete/burn-out
mistrekule, nu stiu ce sa-ti spun... tu zici ca ABS-ul in sine merge, insa eu nu pot sa nu ma indoiesc.
faza e: ABS-ul are un calculator. si vezi tu, acest calculator, daca simnte ceva ineregula, iti dezafecteaza sistemul si abs-ul nu mai functioneaza deloc. ramai insa cu franarea clasica. odata ce beculetul ramane aprins, iti zic eu sigur ca abs-ul este dezactivat. poate ca tie iti da impresia ca inca functioneaza, dar o sa vina zapada si o sa iti dai seama poate ca te-ai inselat. asa ca nu risca.
eu deja mi-am format o imagine a ce ti s-a intamplat. facand acele cerculete, cu rotile bracate maxim, ai intrerupt un senzor de pe punte fata.
Now, for the fix:
Profita ca mai este inca soare afara. Pune mana pe un multimetru (preferabil analog), da-l pe Ohm. Ridica masina pe cric, dai jos pe rand cate o roata, desfaci mufa de la senzori si ii masori cu grija intre borne.(va trebui sa adaptezi putin bornele ca sa le strecori pe acolo). Pe digital cred ca indica in jur de 0.8--1 si ceva un senzor functinal. Pe analog iti duce acul pana la capat. Un senzor bulit, pe digital se duce inspre infinit. Pe analog, nu ai nici o reactie, nu misca deloc. (de aia iti recomand analog). Daca gasesti senzorul bulit, il schimbi cu unu din dezmembrari (xdar mergi sa masori inainte sa dai banii pe el), si vei vedea ca ti se va stinge becul. Merge orice senzor de la 316 pana la M3, sunt aceiasi. Difera doar cei de pe fata de cei de pe spate. Succes!
__________________
'07 e91 320i '92 e36 320i coupe
|
|
|
02-11-10, 01:43
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
|
Re: martor ABS aprins dupa cerculete/burn-out
Quote:
Originally Posted by rdy4ever
mistrekule, nu stiu ce sa-ti spun... tu zici ca ABS-ul in sine merge, insa eu nu pot sa nu ma indoiesc.
faza e: ABS-ul are un calculator. si vezi tu, acest calculator, daca simnte ceva ineregula, iti dezafecteaza sistemul si abs-ul nu mai functioneaza deloc. ramai insa cu franarea clasica. odata ce beculetul ramane aprins, iti zic eu sigur ca abs-ul este dezactivat. poate ca tie iti da impresia ca inca functioneaza, dar o sa vina zapada si o sa iti dai seama poate ca te-ai inselat. asa ca nu risca.
eu deja mi-am format o imagine a ce ti s-a intamplat. facand acele cerculete, cu rotile bracate maxim, ai intrerupt un senzor de pe punte fata.
Now, for the fix:
Profita ca mai este inca soare afara. Pune mana pe un multimetru (preferabil analog), da-l pe Ohm. Ridica masina pe cric, dai jos pe rand cate o roata, desfaci mufa de la senzori si ii masori cu grija intre borne.(va trebui sa adaptezi putin bornele ca sa le strecori pe acolo). Pe digital cred ca indica in jur de 0.8--1 si ceva un senzor functinal. Pe analog iti duce acul pana la capat. Un senzor bulit, pe digital se duce inspre infinit. Pe analog, nu ai nici o reactie, nu misca deloc. (de aia iti recomand analog). Daca gasesti senzorul bulit, il schimbi cu unu din dezmembrari (xdar mergi sa masori inainte sa dai banii pe el), si vei vedea ca ti se va stinge becul. Merge orice senzor de la 316 pana la M3, sunt aceiasi. Difera doar cei de pe fata de cei de pe spate. Succes!
|
nope, ABS e perfect functional.. se simte in pedala cand intra, nu poti sa te inseli. plus ca am mers si fara ABS cu masina, si stiu cum e.
faza e alta: si pe dyno, si la drifturi, cercuri, burn-uri etc, rotile din spate se invart cu o viteza mult mai mare fata de cele de fata iar calcu' isi ia eroarea asta si aprinde ABS-ul. sistemul in sine ramane 100% functional da' iti arunca eroarea ca sa verifici ce nu e in regula.
teoretic, dupa ce opreste/pornesti masina din nou, se reseteaza si stinge becu. doar ca la mine nu il mai stinge. si nici nu da vreun cod de eroare.
mersi oricum!
|
|
|
02-11-10, 09:21
|
#4
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 3,069
Member of: [BMW]
|
Re: martor ABS aprins dupa cerculete/burn-out
Quote:
Originally Posted by mistreku
nope, ABS e perfect functional.. se simte in pedala cand intra, nu poti sa te inseli. plus ca am mers si fara ABS cu masina, si stiu cum e.
faza e alta: si pe dyno, si la drifturi, cercuri, burn-uri etc, rotile din spate se invart cu o viteza mult mai mare fata de cele de fata iar calcu' isi ia eroarea asta si aprinde ABS-ul. sistemul in sine ramane 100% functional da' iti arunca eroarea ca sa verifici ce nu e in regula.
teoretic, dupa ce opreste/pornesti masina din nou, se reseteaza si stinge becu. doar ca la mine nu il mai stinge. si nici nu da vreun cod de eroare.
mersi oricum!
|
Masina are ceva control al tractiunii? Becul de la ABS poate sta aprins chiar daca ABS-ul functioneaza dar unul din senzori transmite intermitent semnalul, un tester spune repede problema.
|
|
|
02-11-10, 10:31
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
|
Re: martor ABS aprins dupa cerculete/burn-out
Quote:
Originally Posted by burnout_bmw
Masina are ceva control al tractiunii? Becul de la ABS poate sta aprins chiar daca ABS-ul functioneaza dar unul din senzori transmite intermitent semnalul, un tester spune repede problema.
|
masina are si auto-diagnoza, am pus-o si pe tester - degeaba. nu da nici un cod. nu am incercat inca un tester profi gen reprezentanta.
n-are ASC.
|
|
|
02-11-10, 11:50
|
#6
|
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,856
|
Re: martor ABS aprins dupa cerculete/burn-out
Masoara toti senzorii. Trebuie sa aiba aceeasi valoare, nu trebuie sa invarti roata sa etc., dai roata jos, desfaci mufa si masori. Cu multimetru digital de preferat...
Se mai intampla la E36 sa se intrerupa un traseu de pe placajul pompei de ABS.
Daca toti senzorii sunt ok, atunci schimba pompa.
Nici o diagnoza atat profesionala cat si panarama (gasita de mine) nu a stiut sa se conecteze la ABS la E36 sau la ASC.
__________________
BMW E30 318iS 08/90 Powered by 08/94 E36 M42,Sterling Silber Metallic,Full Electric(4xEFH+ESD),OBC II + E36 OBC V,A/C,Electric/Beheizt Recaro sitze,Blau H&R + Koni Adjustable,Webasto Standheizung,Winter Paket,BBS RS 8Jx17 + BBS RS047 + BBS RS001,M-Tehnic II Paket,Tempomat, 1bar boost by Haltech + BMW E30 325i M20 Baur NA + BMW E30 325i M50 Coupe NA
Harti personalizate, orice dimensiune, orice continut, actualizate la zi ---->http://www.edituraeverest.ro<----
|
|
|
02-11-10, 12:57
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Dec 2009
Posts: 1,287
|
Re: martor ABS aprins dupa cerculete/burn-out
eu zic ca nu ar strica totusi sa-i masori.
asculta-l pe vladut, tot el mi-a explicat cum sa-mi repar si eu ABS-ul, si a fost exact asa cum mi-a spus el. la mine a fost un senzor. si cat ai becul aprins, chiar daca iti intra abs-ul, e posibil sa nu iti masoare bine si, dupa caz, fie sa iti intre prea usor, fie sa iti intre cu intarziere. cat e becul aprins ceva sigur nu e ok.
|
|
|
02-11-10, 15:47
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
|
Re: martor ABS aprins dupa cerculete/burn-out
ok, multumesc de reply-uri. zilele astea o sa dau rotile jos sa ii masor. trebuie sa caut o valoare anume? sau e vb doar sa verific daca vine curent pe ei sau nu?
|
|
|
02-11-10, 16:03
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,856
|
Re: martor ABS aprins dupa cerculete/burn-out
Quote:
Originally Posted by mistreku
ok, multumesc de reply-uri. zilele astea o sa dau rotile jos sa ii masor. trebuie sa caut o valoare anume? sau e vb doar sa verific daca vine curent pe ei sau nu?
|
Verifici in mufa de la senzor sa aibe rezistenta. 0.9 sau 1.0 ohm.
|
|
|
02-11-10, 16:50
|
#10
|
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
|
Re: martor ABS aprins dupa cerculete/burn-out
Quote:
Originally Posted by 316i
Verifici in mufa de la senzor sa aibe rezistenta. 0.9 sau 1.0 ohm.
|
ok, mersi! zilele astea cand prind soare ma duc s-o verific.
|
|
|
07-04-12, 20:32
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Sep 2010
Posts: 609
|
Re: martor ABS aprins dupa cerculete/burn-out
Buna si eu am aceasi problema la un touring din 97 E36 astazi cand am pornito sa aprins martorul abs dar se pare ca se comporta inormal ,voi cum ati rezolvato ?
__________________
Masina ta s-a nascut o copie, fa-o sa moara unica!
|
|
|
08-04-12, 08:43
|
#12
|
Stage 5
Join Date: Mar 2010
Posts: 439
|
Re: martor ABS aprins dupa cerculete/burn-out
Quote:
Originally Posted by mistreku
nope, ABS e perfect functional.. se simte in pedala cand intra, nu poti sa te inseli. plus ca am mers si fara ABS cu masina, si stiu cum e.
faza e alta: si pe dyno, si la drifturi, cercuri, burn-uri etc, rotile din spate se invart cu o viteza mult mai mare fata de cele de fata iar calcu' isi ia eroarea asta si aprinde ABS-ul. sistemul in sine ramane 100% functional da' iti arunca eroarea ca sa verifici ce nu e in regula.
teoretic, dupa ce opreste/pornesti masina din nou, se reseteaza si stinge becu. doar ca la mine nu il mai stinge. si nici nu da vreun cod de eroare.
mersi oricum!
|
La faza cu simtitu in pedala nu poate sa fie si de la discuri sa se fi ovalizat? spun si eu o parere.
|
|
|
08-04-12, 10:00
|
#13
|
Stage 5
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,071
|
Re: martor ABS aprins dupa cerculete/burn-out
Quote:
Originally Posted by mike_4tuning
La faza cu simtitu in pedala nu poate sa fie si de la discuri sa se fi ovalizat? spun si eu o parere.
|
dak era discul ovalizat, cand puneai frana se simtea si in volan
|
|
|
08-04-12, 16:46
|
#14
|
Stage 5
Join Date: Sep 2010
Posts: 609
|
Re: martor ABS aprins dupa cerculete/burn-out
Quote:
Originally Posted by mihayruncanu
Buna si eu am aceasi problema la un touring din 97 E36 astazi cand am pornito sa aprins martorul abs dar se pare ca se comporta inormal ,voi cum ati rezolvato ?
|
M-am cam inselat abs nu mai fuctionaza ce s-a putut intampla ? masina nu a fost bruscata inainte de a se aprinde martorul incet incet se becurizeaza toata
|
|
|
12-04-12, 22:01
|
#15
|
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
|
Re: martor ABS aprins dupa cerculete/burn-out
Am rezolvat-o mai demult, era din cauza ceasurilor. Ceasurile erau de la o masina mai noua (M52). Am facut un strap intre niste pini si acum se stinge.
|
|
|
|
|