diferentialul autoblocant, este mai performant de cat cel clasic. rolul sau este acela de a limita patinarea excesiva a unei roti de pe aceeasi punte.
principiul de functionare este simplu, daca o roate incepe sa se invarte in gol diferentialul se inchide si repartizeaza cuplul in mod egal pe ambele roti.
acest lucru se face mai nou si electronic, fara interventia soferului.
acest sistem este folosit mai mult la camione sau la masinile de teren, care pot sa ajunga intr-un loc unde o roate sa ajunga in noroi si una pe uscat. daca nu era autoblocant trebuia sa blecheze soferul manual acel diferential, dar asha se blocheza automat shi poate sa iasa: nu necesita cuplare si decuplare constanta de catre sofer.
A NU SE CONFUNDA CU DIF. CU ALUNECARE LIMITATA.
din aceastea gaseshti pe ursulet, shi pe alte bmw-uri. in acest caz cuplul este repertizat pe ambele roti tot timpul, doar ca variaza raportul de la 50:50 la 40:60. acest lucru este necesar pt. a putea lua curbe. roate din interiorul curbei se deplaseaza mai putin de cat cea din exterior
acel raport de 3.71 banuiesc eu ca se refera la raportul final, raportul in care se incarte de ex cardanul fata de roata. cardanul face 3.71 de rotatii pana face roata o rotaie completa