Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW |
17-02-12, 21:15
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,197
Member of: [Competitor CNCA] [BMW]
|
Probleme sonda lambda, nevoie valori senzori!
Salut.
Este vorba de un E36 M50B20 non vanos.De ceva timp am impresia ca motorul nu merge 100% regulat si imi consuma cam multa benzina.Nu cred ca scade sub 10 nici extern.Am verificat traseul de admisie absolut tot, furtune, curatat si schimbat ICV, am schimbat senzorul de la volanta si cel de la axele cu came,debimetre(2-3) si aceeasi poveste.
Astazi am verificat putin sonda lamba si am constat dar nu sunt sigur ca nu este OEM sau ceva dedicat BMW.Cred ca este o facatura pentru ca firele nu vin direct in mufa rotunda si in una dreptunghiulara apoi din cea dreptunghiulara are o mufa de adaptare pe rotund.Nici culorile firelor nu corespun cu ceea ce stiam eu adica 2 albe 1 gri si 1 negru.Firele care vin in mufa de adaptare au aceaste culori dar cele care pleaca din mufa cealalta spre sonda(firele sondei) sunt pe alte culori mai exact 2 maro, 1 albastru inchis spre violet si 1 maro mai deschis.Am incercat sa verific ceva tensiune intre cele 2 de culoare maro deschis si violet dar nu imi da nimic pe aparat.Stiam ca tre sa aibe undeva la 0.45-0.50 V si sa oscileze dar nu face absolut nimic.In fine cred ca este si moarta dar nici originala nu este.Are pe fir o tablita pe care scrie codul asta HJS-L 500-4 si sub el scrie KBA 16586.
Are 2 tablite pe fiecare, adica una pe mufa sondei si inca una pe mufa aia de adaptare pe care scrie acelasi cod ca cel de mai sus.
Cum o pot verifica?Cum o masor? Deconectata ar trebui sa imi dea ceva valori??Atasez ceva poze poate sunt de ajutor.Sunt facute astaseara pe noapte dar...se vad binisor.
Am cumparat nou si senzorul de temperatura pentru ECU. maine sa il montez.Am nevoie de valorile pentru ceilalti senzori sa ii masor maine.Eu i-am schimbat dar am pus tot SH.Motorul merge binisor acum dar vreau sa ii masor.
Am gasit in manualul bentley urmatoarele valori si va rog sa ma corectati unde am gresit.,pentru ca nu-s date toate valorile pentru M50.
Sonda Lambda: intre firele de culoare negru si gri 0,40-0,50 V si trebuie sa fluctueze intre 0,2-0,7 asta in functie de amestec.(simulam)
Debimetru: intre pini 5 si 6 rezistenta 3-4 OHM.
IAT la 10+/-1 grade C = 7-11,6 Kohm
20+/-1 grade C = 2.1-2.9 Kohm
80+/-1 grade C= 0,27-o,40 Kohm
TPS: intre pini 1-3=4Kohm
1-2= 1-4Kohm variabil
ICV: intre pini 1-2=20+/-5 Ohm
2-3=20+/-5 Ohm
1-3=40+/-5 Ohm
Crankshaft(senzor volanta) intre pini 1-2=400-800 Ohm.
Bobine intre 1-3=0,4-0,8 ohm.
Pe mine ma intreseaza in mod special cum masor sonda, conectata deconectata, habar nu am.....
Altceva nu am si va rog sa ma corectati daca aveti alte valori dar pentru M50, pentru ca difera la M52!Va multumesc si numai bine!
Last edited by florineluspr; 17-02-12 at 21:19.
|
|
|
18-02-12, 20:03
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,197
Member of: [Competitor CNCA] [BMW]
|
Re: Probleme sonda lambda, nevoie valori senzori!
Salut. astazi am masurat toti senzorii dar si lambda.Am urmatoarele valori:
Debimetru pinul 5+6=3 ohm
TPS 1+3=430
1+2=4,72 la relanti si 140 accelerat la blana
Senzor arbore: 1+2=590 ohm
senzor ax came 1+2=1517 ohm
ICV 1+2=0,22 1+3=0,42
Senzor temperatura masurat 3 senzori la aceeasi temperatura dau aceleasi valori toti 3.Unul este nou nout l-am montat astazi iar la temperatura de 75-80 grade pe ceas are 3,84 ohm.(este nou nout)
IAT senzor: la 20 grade 2,1 ohm
Toti acesti senzori se incadreaza in limitele date in manualul bentley....cred ca sunt ok.
mai am inca un set de senzori de rezerva dar au valori putin diferite mai exact:
Senzor arbore 488 ohm(Rezerva)
senzor ax came 1214 ohm(rezerva)
Am verificat si sonda lambda....
Am lasat masina sa se incalzeasca vreo 30 40 minute pana a ajuns la 90 grade apa pe ceas.Am scos mufa la sonda si nu imi dadea nici o valoare intre cele doua fire de culoare gri si negru.Dupa mai multe incercari am dat-o jos sa o incalzesc direct in flacara.
Am folosit un arzator artizanal si am incalzit-o in flacara cu aparatul de masura conectat in mufa.S-a incins destul de tare dar nu imi dadea nici o valoare apoi dintr-o data a ridicat voltaj.In flacara imi urca pana pe la 2-3 volti si cum o scoteam cobora rapid pana pe la 0.4 0.3 0.2 treptat.Apoi daca o bagam iarasi in flacara iarasi urca voltajul.Se misca destul de ok zic eu nu avea intarziere cand o scoteam din foc si o bagam iarasi.
Cred ca a fost putin ametita si la flacara si-a dat drumul.Am curatat-o putin si apoi am zis sa verific incalzirea.Am masurat pe mufa masini firle albe si imi venea 12 volti apoi am pus sonda direct pe baterie + si - pe firele albe conform polaritati masurate pe mufa masini.In 3-4 maxim 5 minute se incalzeste de nu o mai poti tine in mana.Am verificat-o de doua ori si functioneaza incalzirea.Am curat bine capatul ei si locasurile alea pe unde patrund gazele in ea nu stiu exact cum sa zic si am montat-o.Am pornit motorul si dupa cateva minute am testat-o direct cu aparatul in mufa.Imi da 0.54 la relanti si daca accelerez sau ii dau aer fals urca pana pe la 1-2 chiar si scade si pana pe la 0.1 0.2 nu mai stiu exact, pentru ca nu am putut tine minte exact valorile,dar acum functioneaza.Daca o las la relanti am 0.54 iar daca accelerez si iarasi o las la relanti in primul minut aproximativ imi arata 0.61 dar scade apoi pana pe la 0.50 si cam pe acolo sta.Cum accelerez sau ceva simte imediat.I-am suflat aer in debimetru in timp ce era la relanti si simtea imediat diferenta si imi dadea voltaj diferit.Cred ca flacara aia a facut-o sa isi revina.Masina merge bine acum trage liniar nu intrerupe si nu da in nas.Nu stiu cat de explicit am fost dar pun si ceva poze poate va ajuta cu ceva.Acum ma duc sa o alerg putin sa vedem ce zice.Numai bine
|
|
|
19-02-12, 01:40
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,197
Member of: [Competitor CNCA] [BMW]
|
Re: Probleme sonda lambda, nevoie valori senzori!
Vesti bune... merge bine motorul acum, si consuma bine...ce am facut eu in seara asta aproximativ 50 60 de km pe serpentine urcare, coborare drum de tara,zapada, 7-10 km mers numai treapta 1 si 2 cu 5 persoane in masina consum aproximativ 10 %.(zona Rucar-Bran)Am mers si lejer si mai agresiv putin, dar are acelasi mers tot timpul, gazele pe evacuare ies constant se tureaza liniar in orice conditie, pare ca ar merge ok.Cred ca a avut ceva draci si sonda aia dar acum parca ar fi ok sau cel putin asa mi se pare.Maine sa vad un consum aproximativ pe o distanta de 150 km...(Campulung-Bucuresti)
Numai bine!
|
|
|
20-03-12, 14:36
|
#4
|
Stage 5
Join Date: Aug 2010
Posts: 747
|
Re: Probleme sonda lambda, nevoie valori senzori!
Quote:
Originally Posted by florineluspr
Vesti bune... merge bine motorul acum, si consuma bine...ce am facut eu in seara asta aproximativ 50 60 de km pe serpentine urcare, coborare drum de tara,zapada, 7-10 km mers numai treapta 1 si 2 cu 5 persoane in masina consum aproximativ 10 %.(zona Rucar-Bran)Am mers si lejer si mai agresiv putin, dar are acelasi mers tot timpul, gazele pe evacuare ies constant se tureaza liniar in orice conditie, pare ca ar merge ok.Cred ca a avut ceva draci si sonda aia dar acum parca ar fi ok sau cel putin asa mi se pare.Maine sa vad un consum aproximativ pe o distanta de 150 km...(Campulung-Bucuresti)
Numai bine!
|
Ma bucur ca ai rezolvat. Tu ne intrebi pe noi dar se pare ca ai cunostinte de mecanica mai bune decat majoritatea de aici de pe forum. O sa verific si eu sonda lambda exact cum ai facut tu. Aseara din senin a inceput sa-mi varieze relantiul de la ~400 la 1400 de ture. Masina merege ok in rest, trage bine, numai la relanti face probleme si mi se pare ca a crescut si consumul. Banuiesc ca sonda lambda ar fi de vina. Ai idee de la ce ar putea avea simptomele astea in afara de sonda? Toata stima pentru munca de la pisica. Cu siguranta o sa iasa o masina tare. Numai bine
__________________
Ex: Opel Astra GSi
Ex: BMW 325i M Pack
Ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon
Ex: Bmw 323iA :X
Bmw 320i - Under construction
|
|
|
20-03-12, 16:29
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 407
|
Re: Probleme sonda lambda, nevoie valori senzori!
POt fi si alte cauze pt instabilitatea relantiului. La tine poate fi de la clapeta de acceleratie murdara. Vezi daca sunt urme de mizerie la clapeta si daca inchide-deschide linear...
Verifica daca iti trage aer fals ( verifica peste tot )
|
|
|
20-03-12, 16:34
|
#6
|
Stage 5
Join Date: Aug 2010
Posts: 747
|
Re: Probleme sonda lambda, nevoie valori senzori!
Quote:
Originally Posted by adrian325i
POt fi si alte cauze pt instabilitatea relantiului. La tine poate fi de la clapeta de acceleratie murdara. Vezi daca sunt urme de mizerie la clapeta si daca inchide-deschide linear...
Verifica daca iti trage aer fals ( verifica peste tot )
|
O sa verific maine ca sunt liber. Din ce imi aduc aminte racodul dintre debitmetru si clapeta de acceleratie era cam rascopt deci e posibil sa traga si aer fals. O sa-l schimb si o sa curat si clapeta cu ocazia asta. Ms pt raspuns.
|
|
|
20-03-12, 16:34
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 407
|
Re: Probleme sonda lambda, nevoie valori senzori!
Florinelu spune-ne si noua cat ai tinut sonda in flacara. N-am cum sa masor sonda ca n-am cu ce dar sigur sonda mea e facuta praf. Cat timp ai tinut tu sonda in flacara ?
|
|
|
20-03-12, 16:41
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 407
|
Re: Probleme sonda lambda, nevoie valori senzori!
Quote:
Originally Posted by R1s3
O sa verific maine ca sunt liber. Din ce imi aduc aminte racodul dintre debitmetru si clapeta de acceleratie era cam rascopt deci e posibil sa traga si aer fals. O sa-l schimb si o sa curat si clapeta cu ocazia asta. Ms pt raspuns.
|
Poti verifica daca trage aer fals ( pe langa metoda ochiometrica ) folosind un spray deodorant cu care pulverizezi de la distanta (30-40 cm ) in zonele suspecte. Daca motorul isi schimba mersul cand dai cu deodorant inseamna ca trage aer fals. Poti folosi spray de pornire la rece sau deodorant sau orice alta substanta inflamabila. Dar nu da ca melteanu mult si de aproape...
Si miscarea mainii sa fie ca si cand incerci sa vopsesti cu pistol de vopsitorie nu jet intr-un singur punct...
Fa chestia asta si in dreptul garniturilor de la galeria de admisie.
Last edited by adrian325i; 20-03-12 at 16:43.
|
|
|
20-03-12, 18:26
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,197
Member of: [Competitor CNCA] [BMW]
|
Re: Probleme sonda lambda, nevoie valori senzori!
Salut. Sa va raspund pe rand:
Adrian: Sonda in flacara am tinut-o cred ca maxim 2 minute si a inceput sa dea voltaj.Am bagat-o in flacara si am conectat aparatul de masura dat pe volti intre firul de culoare gri insemand + si cel negru care e de -. Cand s-a incalzit a inceput sa tot creasca voltajul pe masura ce o tineam in flacara.Mi-a ajuns si pe la 3-4 volti din ce imi aduc aminte.Cum o scoteam cobora instant pana pe la 0.4 0,2 si tot asa la 0.2 statea putin si apoi la 0. Daca o bagam iarasi in flacara iarasi salta imediat voltajul.
Apoi am verificat incalzirea.Am luat cele doua fire de culoare alba si le-am conectat la baterie + si - si a inceput sa sa incalzeasca, o simteam la mana iar in aproximativ 4-5 minute nu mai puteam sa tin sonda in mana, pentru ca deja ardea.
R1s3: La tine cel mai probabil iti trage aer fals pe undeva.Daca este sonda dusa nu iti fluctueaza intre 400 si 1400. In cazul unei sonde defecte, ce am patit eu imi fluctua sa zic 150-200 ture maxim si aveam consum mare, lag mare la acceleratie, gaze nearse, mai multe probleme.
Tu verifica atent traseul admisiei si curata valva ICV (regulatorul de relanti).Daca nu ai aer fals, verifici bujiile, senzorii, sonda lambda...etc...
|
|
|
20-03-12, 23:38
|
#10
|
Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 407
|
Re: Probleme sonda lambda, nevoie valori senzori!
Multumesc pt lamuriri dar n-am cu ce s-o masor... O tin 2 minute in flacara si aia e... Oricum trebuie schimbata asa ca n-am ce sa pierd. Daca isi revine o sa se simta la consum. Daca nu, cumpar alta...
Mie imi consum 30%... Adica de 60 de ron merg 36 de km si pute a benzina nearsa...
Last edited by adrian325i; 20-03-12 at 23:40.
|
|
|
21-03-12, 08:13
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Sep 2009
Posts: 691
|
Re: Probleme sonda lambda, nevoie valori senzori!
Adrian costa 15 ron un multimetru digital si e bun si in alte situatii.
Daca ai instalatie bosch pe masina si ai sonda lambda zirconia(negru gri alb alb ) ,o poti masura cum a facut florin.Ar trebui ca in primele 5 secunde cat o tii in flacara sa inceapa sa-ti de-a voltaj.Intai verifici rezistenta ohmica pe firele incalzitorului (alb-alb) apoi o bagi in flacara si cu multimetru setat pe volti masori intre negru(masa) si gri(semnalul).
__________________
,,Reality is wrong. Dreams are for real''
|
|
|
21-03-12, 12:57
|
#12
|
Stage 5
Join Date: Aug 2010
Posts: 747
|
Re: Probleme sonda lambda, nevoie valori senzori!
I-am facut faza cu spray-ul si nu tragea aer fals. Pe urma i-am curatat clapeta de acceleratie. Era multa mizerie, calamina, si nu mai etansa cum trebuie. Dupa aceea problema a disparut si merge impecabil. Nu mai variaza relantiul absolut deloc. Cand am timp mai mult ii dau admisia jos sa o curat complet si o sa-i masor toti senzorii si bobinele sa fiu sigur ca functioneaza tot in parametrii normali.
Apropo, sunt corecte valorile din autodata, ca sa compar cu ce gasesc pe masina? De asemenea, abs-ul nu functioneaza si trebuie sa iau tot la rand, sa masor sa vad unde e buba...
Va multumesc pt raspunsuri!
Numai bine.
|
|
|
21-03-12, 15:09
|
#13
|
Stage 5
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,197
Member of: [Competitor CNCA] [BMW]
|
Re: Probleme sonda lambda, nevoie valori senzori!
Eu valorile le-am luat din bentley, si imi corespund cu ce am pe masina. Am pus mai sus o poza, cuvalorile senzorilor mei cand i-am masurat.Tu cel mai probabil iti tragea aer fals pe acolo pe unde nu etansa, dar si clapeta aia murdara a jucat putin feste.Nu iti dai seama cu spray 100% decat daca trage aer calumea.Daca pisca putin nu iti dai seama, nu se schimba mersul motorului.Ca sa vezi asta poti sa dai foarte putin in filtrul de aer, dar nu deaproape sa ii bagi pe ,,gat'' direct, si atunci abia simte.
|
|
|
21-03-12, 20:34
|
#14
|
Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 407
|
Re: Probleme sonda lambda, nevoie valori senzori!
@rorschach
Pai in cazul asta o sa-mi cumpar si eu. N-am mai masurat cu multimetrul dar probabil o sa reusesc.
Am o problema cu pretul... Eu am vazut altele pe la 150 de ron... Mi-e ca cel de 15 ron nu masoara corect. Asa mi-am luat teapa cu un ceas de masurat presiunea in roti...Am dat pe el 7 ron din benzinarie si am crezut ca am facut treaba. Credeam ca masoara bine si am mers cu jumatate de atmosfera mai putin in roti de mi-am bulit cauciucurile...
@R1s3 - Ma bucur ca ti-am dat un raspuns corect si ai reusit sa rezolvi problema.
Last edited by adrian325i; 21-03-12 at 20:38.
|
|
|
|
|