Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 22-01-12, 07:52   #1
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Dilema alegere ulei

Doresc sa-mi pun 10w60... Pot folosi :
Motul - pret 500 ron 8 litri cumparat de la reprezentanta. Uleiul nu mai exista in grila lor de produse dar cand era afisat era in sectiunea ulei motociclete unde se spunea ca se poate folosi si la 12 mii de ture...
Nu vad de ce n-ar merge si pe motoare auto dar daca merge de ce nu e trecut si la uleiuri auto...?


Millers - 470 ron 8 litri fabricat in Anglia
Castrol EDGE Sport 10W-60 - 8 litri 360 ron de la orice boschetarie cu piese auto, de la reprezentanta bmw sau service autorizat... Nu bag mana in foc ca la reprezentanta e sau nu e acelasi ulei ca la boschetarie dar la un alt pret...
Castrol EDGE Formula RS 10W-60 - 350 ron 8 litri.... Care dracu' o fi diferenta intre cele doua Castraoale ? Descrierile sunt aproape identice... Bla blauri de performanta si sportivitate...

Pretul cel mai bun e ala cel mai mic iar despre Castrol unii zic ca e cel mai bun altii ca e un produs de rahat facut pe cine stie ce vapor...

DECI ?

Last edited by the_rifle; 22-01-12 at 08:07.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 22-01-12, 09:14   #2
ers_47

Stage 5
 
ers_47's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 338
Default Re: Dilema alegere ulei

Sal ,acelasi lucru cred ca il voi face si eu la urmatorul schimb, in mare parte m-am hotarit la asta, dar mai am citeva sute de km , deci e timp sa ma razgindesc ,astept si eu alte pareri de la alti useri care l-au folosit deja pe 10w60
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	racegt1_5.jpg
Views:	113
Size:	65.9 KB
ID:	2302107  
ers_47 is offline   Reply With Quote
Old 22-01-12, 10:12   #3
florineluspr

Stage 5
 
florineluspr's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,197
Member of:
[Competitor CNCA]
[BMW]
Default Re: Dilema alegere ulei

10w60 nu este un ulei care sa il folosesti pe BMW, adica nu isi are rostul.Acest ulei se baga la motoarele care functioneaza 90% la turatii foarte mari.Acest tip de ulei se uzeaza mult mai repede decat un 10w40.Din experienta si cu motociclete va spun ca nu isi are rostul acest ulei pe masini.Nu le folositi voi zilnic la turatie maxima sau alte nebuni ca sa aveti nevoie acest ulei.10w iti spune vascozitatea iar 60 iti spune rezistenta la temperatura.Cu cat raportul dintre primul si cel de-al doilea numar este mai mare cu atat rezistenta peliculei este mai mica.In fine pana la urma sfatul meu: Nu se merita,pentru ca nu castigi nimic si risti sa uzezi si prematur motorul.El nu a fost gandit pentru 10w60.Uitati-va la baietii cu M-uri sau cei care au turbo pe benzinare ce ulei folosesc... nu am auzit prea multi cu 10w60.
Cel mai bine foloseste un ulei bun(pe cat se poate), schimbat la timp si mergi linistit!
florineluspr is offline   Reply With Quote
Old 22-01-12, 10:12   #4
lexu86

Stage 5
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 405
Default Re: Dilema alegere ulei

Nu este nici o diferenta intre Castrod Edge 10w60 si Castrol Formula RS 10w60 decat de eticheta. S-au schimbat etichetele cum se face mereu la Castrol. Uleiul este f bun, am avut si eu in motorul meu 2.5 24v si a mers fara nici o problema. Si uleiul Motul este foarte bun, dar vezi ca exista ulei special pt motoare auto. Nu trebuie sa cumperi din ala de moto.
lexu86 is offline   Reply With Quote
Old 22-01-12, 10:25   #5
brownshark

Stage 5
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 2,145
Default Re: Dilema alegere ulei

asta, garantat, mai ales daca o sa ai rabdare sa cauti sa citesti.

numai ca, sincer, corect si civilizat fata de motor, fata de buzunarul tau si fata de ulei, ar fi bine sa speli motorul la interior ca sa nu pui un lucru de calitate peste cine stie ce mizerie s-ar putea gasi in baie sau in chelioasa.

ai sa vezi dupa ce-l pui cum suna motorul, mai ales dimineata la rece dar si super cald. eu , de 20 d ani de cand l-am folosit perima data, nu mai pun altceva in cotete, dar fac mereu spalarea motorului inauntru.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	LIQUI.jpg
Views:	124
Size:	90.9 KB
ID:	2302140  

Last edited by brownshark; 22-01-12 at 10:30.
brownshark is offline   Reply With Quote
Old 22-01-12, 10:45   #6
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: Dilema alegere ulei

Quote:
Originally Posted by florineluspr View Post
10w60 nu este un ulei care sa il folosesti pe BMW, adica nu isi are rostul.Acest ulei se baga la motoarele care functioneaza 90% la turatii foarte mari.Acest tip de ulei se uzeaza mult mai repede decat un 10w40.Din experienta si cu motociclete va spun ca nu isi are rostul acest ulei pe masini.Nu le folositi voi zilnic la turatie maxima sau alte nebuni ca sa aveti nevoie acest ulei.10w iti spune vascozitatea iar 60 iti spune rezistenta la temperatura.Cu cat raportul dintre primul si cel de-al doilea numar este mai mare cu atat rezistenta peliculei este mai mica.In fine pana la urma sfatul meu: Nu se merita,pentru ca nu castigi nimic si risti sa uzezi si prematur motorul.El nu a fost gandit pentru 10w60.Uitati-va la baietii cu M-uri sau cei care au turbo pe benzinare ce ulei folosesc... nu am auzit prea multi cu 10w60.
Cel mai bine foloseste un ulei bun(pe cat se poate), schimbat la timp si mergi linistit!
Crede-ma ca schimb in 90% din cazuri la peste 6000 de ture iar uleiul il schimb la 5 mii de km... Intentionez sa ridic turatia in 7000 ... La mine chiar se justifica acest ulei iar "baietii cu M-uri " ma lasa rece... In majoritatea cazurilor merg cu cauciucurile pana la ata iar cunostintele lor mecanice sunt precare ... Poti sa mergi cu 316 si sa fii mare mecanic sau inginer sau cu M3 si sa fii un dobitoc prin excelenta...
Cat despre valorile 10 si 60 stiu ca inseamna altceva... 10 reprezentand vascozitatea la rece iar 60 la cald. Masinile de formula 1 merg cu 10w60 dar nu asta era tema discutiei ci alegerea PRODUCATOREULUI de ulei 10w60.
Multumesc pt interesul manifestat.

Last edited by the_rifle; 22-01-12 at 10:58.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 22-01-12, 10:50   #7
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: Dilema alegere ulei

Quote:
Originally Posted by brownshark View Post
asta, garantat, mai ales daca o sa ai rabdare sa cauti sa citesti.

numai ca, sincer, corect si civilizat fata de motor, fata de buzunarul tau si fata de ulei, ar fi bine sa speli motorul la interior ca sa nu pui un lucru de calitate peste cine stie ce mizerie s-ar putea gasi in baie sau in chelioasa.

ai sa vezi dupa ce-l pui cum suna motorul, mai ales dimineata la rece dar si super cald. eu , de 20 d ani de cand l-am folosit perima data, nu mai pun altceva in cotete, dar fac mereu spalarea motorului inauntru.
Am cautat... Nu mai exista 10w60 pe motul romania ci doar pe la diverse magazine... Motorul a fost desfacut acum 6 luni cand am schimbat garnitura de chiulasa. Am schimbat tot atunci un ax cu came si un tachet. Chiulasa e impecabila la fiecare supapa iar motorul are compresia 14 pe toate pistoanele. Cu acel prilej am curatat si chiulasa si fiecare cilindru in parte.
Baia de ulei a fost curatata acum un an cand am schimbat motorul...

Last edited by the_rifle; 22-01-12 at 10:53.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 22-01-12, 11:07   #8
florineluspr

Stage 5
 
florineluspr's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,197
Member of:
[Competitor CNCA]
[BMW]
Default Re: Dilema alegere ulei

In fine treaba ta! Bagi ce vrei nu ne intreseaza!poti sa salti turatia si la 9000.Nu uleiul cedeaza ci motorul!!!Tare curios sunt cum arata masina ta!
florineluspr is offline   Reply With Quote
Old 22-01-12, 11:18   #9
brownshark

Stage 5
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 2,145
Default Re: Dilema alegere ulei

eu nu ma refer la curatarea serioasa pe care o faci la o demontare a motorului. la tine, acum e un caz particular, ai motorul relativ curat.
insa, dupa ce spui, nu cred ca te-ar deranja sa vezi singur daca dupa interventiile facute ai ceva "pilitura" in baie. sincer, sper sa nu ai. nu stiu cum e configuratia chiulasei tale, daca are alveole unde poate ramane ulei de la schimbul anterior. cred ca, evident, schimbi si filtrul. nu uita sa-l lasi o noapte la uscat pe un calorifer cald si sa-l pui pe masina cat mai repede, sa nu apuce hartia sa traga umezeala.

asta asa, ca idee ;
http://www.benzworld.org/forums/w124...y-my-m103.html

a fost prima ce am gasit-o

Last edited by brownshark; 22-01-12 at 11:20.
brownshark is offline   Reply With Quote
Old 22-01-12, 13:21   #10
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: Dilema alegere ulei

Quote:
Originally Posted by florineluspr View Post
In fine treaba ta! Bagi ce vrei nu ne intreseaza!poti sa salti turatia si la 9000.Nu uleiul cedeaza ci motorul!!!Tare curios sunt cum arata masina ta!
Revopsita integral de 6-8 luni in service nu in curte de pilda... mitsubishi T03 met... si ma gandesc ca daca nu te intereseaza ce ulei pun , nu te bagi in discutie...

Last edited by the_rifle; 22-01-12 at 13:27.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 22-01-12, 22:16   #11
rzt_ro

Stage 5
 
rzt_ro's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 581
Member of:
[BMW]
Default Re: Dilema alegere ulei

Uite un sfat de la unul din ''baietii cu M''...Castrol TWS 10w60! Din cate stiu, doar la reprezentantele BMW il gasesti! Eu sunt foarte multumit de el...am avut si Motul 15w50 pt ca ei nu fac 10w60, insa completam destul de mult la km putini!
Bafta!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	tws_motorsport10w60_1l.jpg
Views:	145
Size:	613.5 KB
ID:	2303084  
__________________
RedZoneTuning.ro
rzt_ro is offline   Reply With Quote
Old 22-01-12, 23:10   #12
florineluspr

Stage 5
 
florineluspr's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,197
Member of:
[Competitor CNCA]
[BMW]
Default Re: Dilema alegere ulei

Quote:
Originally Posted by rzt_ro View Post
Uite un sfat de la unul din ''baietii cu M''...Castrol TWS 10w60! Din cate stiu, doar la reprezentantele BMW il gasesti! Eu sunt foarte multumit de el...am avut si Motul 15w50 pt ca ei nu fac 10w60, insa completam destul de mult la km putini!
Bafta!
La tine e alta treaba!!! La M e alta poveste......dar oricum ce recomanda bmw pt M ? si ce recomanda pt M50?
florineluspr is offline   Reply With Quote
Old 23-01-12, 01:03   #13
zepolikahhh_

Stage 5
 
zepolikahhh_'s Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 753
Default Re: Dilema alegere ulei

asta nu stie sa isi repare masina lui,dar vine si da sfaturi altora.
Nu are o importanta asa de mare faptul ca schimbi in ture mari,daca il mananaca,mai completezi tu dupaia.
Baga linistit Castrol,dar ai grija de unde il iei (eu unul numai din Germania cumpar ulei ) sau daca nu Liqui Moly
zepolikahhh_ is offline   Reply With Quote
Old 23-01-12, 05:23   #14
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: Dilema alegere ulei

Pai da... Daca-l luam si eu din germania nu aveam dubii la castrol...
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 23-01-12, 06:47   #15
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: Dilema alegere ulei

In Liqui Moly n-am incredere pt ca fabrica tratamente de motor ca si Dura Lube... Mi-am bagat dura Lube intr-un motor iar cand l-am desfacut dupa 2-3 saptamani si am vazut unde si in ce fel s-a depus m-am ingrozit... Arata ca o marmelada depusa neuniform prin tot motorul... Am avut noroc ca nu s-a calat motorul cum au patit altii... Oricum motorul ala a ajuns la gunoi...

Tin sa mentionez niste aspecte :
1. Nu as mai baga tratament de motor...
2. Daca totusi as baga as face exact dupa instructiunile din prospect adica :

- cand am bagat am schimbat si uleiul dar n-am mers cel putin 100 de km in regim de turatie inalta la drum intins ci am mers doar vreo 30 de km prin oras. Ulterior mi-am dat seama ca tratamentul ala trebuie sa se incalzeasca si sa se omogenizeze cu uleiul in tot motorul. De aceea cred ca s-a depus neuniform pt ca nu a avut timp sa ajunga intr-o anumita temperatura ca sa se omogenizeze...

Am citit pe alt forum ca cineva cu un Logan a pus dura lube dupa ce a ajuns acasa si a lasat motorul sa se raceasca cu dura lube in el. A doua zi cand a vrut sa plece si-a berbelit motorul. Cand a desfacut motorul a vazut ca tachetii si segmentii erau lipiti de motor...

Last edited by the_rifle; 23-01-12 at 06:59.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -