Quote:
Originally Posted by marius_WDI
Va salut, as dori sa stiu si eu ce diferential (blocant sau autoblocant) si ce raport se potriveste cel mai bine la un e30 1.8i din 84'? Am observat ca se invarte doar o roata cand dau sa ma invart sau plec mai tare...nu ma pricep prea bine, vreau sa se invarta ambele roti. Am inteles ca mai este ceva legat de diferential , daca il schimb se schimba si rapoartele treptelor de viteza si afecteaza si viteza maxima (sau ceva de genul).Astept niste raspunsuri si lamuriri. Multumesc.
|
1. Conteaza ce iti doresti de la masina. Cel mai bun raport pt o masina de strada este raportul de fabrica. Daca vrei o masina mai sprintena iti cauti un raport mai scurt adica format cu cifre mai mari... De exemplu daca tu ai din fabrica raportul de 3,45 iti vei cauta un raport 3.91 sau 4,10 etc. dar vei pierde la viteza maxima. Daca din contra ai turbo pe masina sau forta prea mare in motor si pierzi aderenta la plecarea de pe loc datorita cuplului prea mare iti vei pune un grup lung adica mai mic de 3,45. Spre exemplu 2,93 sau cat vrei tu...
Deci cu cat e mai scurt grupul cu atat demarezi mai repede ( sau pierzi aderenta la asfalt ) iar cu cat e mai lung grupul vei ajunge la o viteza maxima mai mare dar intr-o durata de timp mai mare...
2. Ce ai tu pe masina se numeste diferential OPEN si e diferit de cel blocant sau autoblocant ( e acelasi lucru blocant e prescurtat ) prin faptul ca in curbe sau cand pierde aderenta trage doar pe o singura roata.
3. Exista mai multe tipuri de blocant diferite prin felul in care sunt concepute sa traga pe ambele roti...
http://en.wikipedia.org/wiki/Limited_slip_differential
Diferentialele mai vechi ca si conceptie blocheaza 25% sau 40% Deci ori ZERO ori 25% ... Cele mai noi ca si conceptie blocheaza 0-100% in functie de necesitati. In general ce vezi la mica publicitate sunt cele ce blocheaza 25% si costa 100-200 de euro. Cele mai jmechere sunt peste 500 de euro...
4. Iti poti cauta un blocant acelasi raport cu ce ai tu pe masina sau cu alt raport in functie de ce iti doresti. Deasemenea iti poti modifica raportul schimband din piesele interne .
Ai aici tabel cu date tehnice cu ce te intereseaza. Te uiti la Final drive (differential ratio ) si iti alegi raportul care iti convine :
http://e30world.com/specifications/BMW-E30-specs-table
5. Aici ai un calculator pt diferentiale ( viteza maxima la care pot ajunge ) dar iti vor trebui si rapoartele cutiei de viteza...
http://www.bokchoys.com/differential...calculator.htm sau
http://www.roversd1.nl/sd1web/wheelcalc.html
6. Rapoartele din cutie le gasesti aici :
http://e30world.com/specifications/BMW-E30-specs-table
Aici cauti " Manual tranny ratios (1/2/3/4/5/R) "
Bineinteles trebuie sa ai grija sa-ti treci si dimensiunea rotilor cand faci acest calcul...
Succes