Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 24-10-11, 22:01   #1
3m

Stage 5
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,331
Smile filtru de aer K&N

care filtru de la k&n e mai bun pt un e36 2.0, pt 'performante' ? cel care vine pus in cutie sau cel conic .. ? astept pareri ? ms
3m is offline   Reply With Quote
Old 24-10-11, 22:37   #2
maxmartinez

Stage 5
 
maxmartinez's Avatar
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 592
Default Re: filtru de aer K&N

cel mai bun (dupa parerea mea) ar fi kitul 57i de la K&N (filtru conic) dar si cu heatshield (scut termic) plus tubulatura aer trasa din bara fata sau din aerisirea franei, ca sa vina aer rece din afara.

performanta nu...dar si cu o finala freeflow o sa ai...sunet

http://www.knfilters.com/search/prod...x?Prod=57-1000
__________________
maxmartinez is offline   Reply With Quote
Old 25-10-11, 01:44   #3
JustinCase

Stage 5
 
JustinCase's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 723
Member of:
[BMW]
Default Re: filtru de aer K&N

conic (sau cilindric) plus heatshield plus tubulatura alta varianta nu exista pentru performanta
JustinCase is offline   Reply With Quote
Old 30-10-11, 17:06   #4
roky28

Stage 3
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 131
Default Re: filtru de aer K&N

Quote:
Originally Posted by 3m View Post
care filtru de la k&n e mai bun pt un e36 2.0, pt 'performante' ? cel care vine pus in cutie sau cel conic .. ? astept pareri ? ms
O parere,am incercat ambele si spun ca cel in carcasa e mai bun daca scoti scutul de apa o sa ia mai mult aer si tubul ala mic din carcasa filtrului de aer .
roky28 is offline   Reply With Quote
Old 30-10-11, 20:22   #5
rdy4ever

Stage 5
 
rdy4ever's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 1,287
Default Re: filtru de aer K&N

performante? nu. poate sunet.
rdy4ever is offline   Reply With Quote
Old 02-11-11, 06:52   #6
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: filtru de aer K&N

Cu toate ca nu toata lumea vrea sa creada s-ar putea sa dea si performanta in plus...
1. Un filtru sport cu kit de absorbtie al aerului din afara compartimentului motor iti scade temeratura aerului absorbit cu aproximativ 5 grade. Aerul rece este mai bogat in oxigen ceea ce insemna o ardere mai buna al amestecului aer-benzina . Debitmetrul masoara debitul aerului nu oxigenul din aer. Ceea ce inseamna ca iti va trage acceasi cantitate de aer dar de o calitate mai buna.

2. Un filtru sport are textura materialului mai larga ceea ce insemna o circulatie mai buna a aerului. Asta insemna ca motorul urca mai repede in ture deci o acceleratie mai buna. Nu insemana neaparat cai mai multi ci randament sporit. Diferenta ar fi ca de la un filtru stock imbacsit prin care motorul nu respira bine la altul nou...

3. Un filtru sport CONIC absoarbe aer prin toata suprafata de filtrare. Cel stock trage mai mult din centru. Vei observa asta daca te uiti la un filtru stock vechi si vei observa diferenta de culoare (murdarie).

4. Un filtru sport este reutilizabil pe cand unul stock este "de unica folosinta"...

5 . Un filtru Sport poate iti dai cai in plus poate nu. Cel mai probabil nu ( nici nu vad cum ar putea sa-ti dea... ) dar vei avea un plus de performanta la aceeasi cai. E ca si cand nu iti pui un motor mai mare dar reduci greutatea masinii pt performanta sportiva.

6. Din experienta iti spun ca un filtru sport de caliate chiar isi face treaba pt care a fost conceput. In esenta FILTRAREA AERULUI. Cotul debitmetrului nu prezinta urme de praf dupa 2-3 mii de km...

Si sunetul... Clar imbunatatit.

Last edited by the_rifle; 02-11-11 at 06:59.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 03-11-11, 00:22   #7
JustinCase

Stage 5
 
JustinCase's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 723
Member of:
[BMW]
Default Re: filtru de aer K&N

la o scadere a temperaturii aerului in admisie de 5 grade obtii teoretic o crestere de putere de ~1%

din experimentele personale cu un CAI construit de mine (respectand anumite principii teoretice) am obtinut 10 grade mai putin fata de filtrul original insemnand teoretic o crestere de ~2% din putere (sau poate mai corect spus recuperare)

the_rifle - debiLmetru masoara volumul de aer dar ECU tine cont si de IAT cand calculeaza cantitatea de combustibil
in rest cu toate celelalte puncte sunt deacord

PS: primul post util de-al tau, ma duc sa deschid sampania, totusi ce s-a intamplat astazi? ai baut mai putina cafea?
__________________
"Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."

Last edited by JustinCase; 03-11-11 at 00:30.
JustinCase is offline   Reply With Quote
Old 03-11-11, 01:53   #8
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: filtru de aer K&N

the_rifle - debiLmetru masoara volumul de aer dar ECU tine cont si de IAT cand calculeaza cantitatea de combustibil
in rest cu toate celelalte puncte sunt deacord.

Si unde e grasala mea ca nu te-ai facut inteles? Am zis altceva ? Debitmetrul masoara calitatea aerului ??? NU...
DEBITmetru... Iti sugereaza altceva cuvantul DEBIT ?

Iti dau definitia din DEX daca nu ai inteles ce am spus...

DÉBIT2 ~e n. 1) Cantitate de fluid care trece într-o unitate de timp prin secțiunea unui canal, a unei conducte sau printr-o albie.

DÉBIT1 s. n. 1. cantitate de fluid sau de material pulverulent care trece în unitatea de timp printr-o secțiune dată a unei conducte, a unui canal ◊ cantitate de material transportată, prelucrată sau furnizată de o mașină, instalație etc. în unitatea de timp. ♦ ~ cardiac = cantitatea de sânge expulzată din ventricolul stâng în aortă la fiecare contracție a inimii; ~ de foc = numărul de lovituri trase de o gură de foc în unitatea de timp; (inform.) ~ de informație = cantitatea de informații transmise în unitatea de timp, dintr-un sistem de comunicație. ◊ numărul de vehicule ce trec printr-un punct al unui drum în unitatea de timp. ◊ cantitatea de forțe și mijloace care pot trece în unitatea de timp peste un curs de apă. 2. cantitatea de calorii pe care o produce o instalație în unitatea de timp. 3. (fig.) șuvoi, torent de cuvinte, flux verbal. 4. vânzare (de mărfuri) cu amănuntul. ◊ local unde se vinde cu amănuntul; tutungerie. (< fr. débit)

DEBITMETRUL asta face... Te-a dat peste cap termenul... Deci masoara debitul sau cantitatea sau volumul sau PWLA MEA etc etc... ce ti-e neclar ?

De fapt tu vroiai sa-ti etalezi cunostintele ca sa nu zic ca vroiai sa te dai deshtept si nu gaseai momentul... Si n-ai tu treaba cu cata cafea beau eu...

Last edited by the_rifle; 03-11-11 at 02:19.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 03-11-11, 03:51   #9
JustinCase

Stage 5
 
JustinCase's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 723
Member of:
[BMW]
Default Re: filtru de aer K&N

Am facut doar o adaugare cu IAT-ul, ce sari asa? Te-am contrazis ca debiLmetru nu masoara cantitatea de aer?
JustinCase is offline   Reply With Quote
Old 03-11-11, 11:13   #10
maxmartinez

Stage 5
 
maxmartinez's Avatar
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 592
Default Re: filtru de aer K&N

Baieti, dupa cum stiti si voi, la e36 sunt 2 tipuri de debitmetre, MASS AIR FLOW SENSOR si VOLUME AIR FLOW SENSOR, al doilea fiind prezent pe 1.6 m40 m43 1.8 m40 m43 si 1.8IS M42 si parca si pe M50 non vanos.

La fel cum IAT-ul senzorul temperatura aer, e pus parca de la M44 in sus (MAF)

restul din cate stiu au MAF, care masoara densitatea aerului si viteza sa (in functie si de temp, de altitudine etc) pe cand AFM (air flow meter) masoara volumul.

MAF
A mass air flow sensor is used to find out the mass flowrate of air entering a fuel-injected internal combustion engine. The air mass information is necessary for the engine control unit (ECU) to balance and deliver the correct fuel mass to the engine. Air changes its density as it expands and contracts with temperature and pressure. In automotive applications, air density varies with the ambient temperature, altitude and the use of forced induction, which means that mass flow sensors are more appropriate than volumetric flow sensors for determining the quantity of intake air in each piston stroke.

AFM
The vane (flap) type air flow meters (Bosch L-Jetronic and early Motronic EFI systems or Hitachi) actually measure air volume, whereas the later "hot wire" and "hot film" air mass meters measure speed of air flow.



Oricum ar fi, eu sunt ptr CAI
maxmartinez is offline   Reply With Quote
Old 08-11-11, 13:52   #11
Wilgax

Stage 5
 
Wilgax's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 2,155
Default Re: filtru de aer K&N

Legat de site-ul care l-ati dat mai sus pe K&N, spuneti-mi si mie va rog ca am cautat acolo dar nu vad niciun pret, in cati bani e tot kitul sau eventual si ce ma intereseaza cel mai mult cat face doar scutul termic?
__________________

E36 318i BMW sport package.
Wilgax is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -