Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 10-08-11, 15:54   #1
rdy4ever

Stage 5
 
rdy4ever's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 1,287
Question cutie, ambreiaj, volanta, rulment, cardan sau planetare?

Problema fracventa la BMW: atunci cand shimb treapta de viteza, mai ales din 1 in 2, bubuitura infundata undeva in spate acompniata si de feeling-ul de lovitura de berbec.
Am citit la forumuri si straine si mioritice de m-a luat durerea de cap: unii dadeau vina pe cutie, altii pe ambreiaj, placa de presiune, rulment, volanta, mai multi pe crucea cardanica sau planetare. Altii pe suportii cutiei, lipsa de ulei in grup, unii chiar pe diferential in sine. Deci, o harababura maxima.
La mine as inceput chiar dupa ce am cumparat-o, acum vreo 3 ani, a facut cat a facut, si nu mereu, pana la urma s-a potolit, revenind sporadic odata la cateva luni. De 3 zile insa a revenit, si face asa aporape la fiecare schimbare de viteza (mai ales daca e subturata, tr 2 si 3).

Deci... stiu ca multi aveti problema asta. CE plm e si cum se repara, mai ales la ce scor ne arunca, ce gaura face in poprtofel.

Scuze daca am greseli de tipar, am scris pe fuga si ies pe usa.
MS.
rdy4ever is offline   Reply With Quote
Old 10-08-11, 18:43   #2
burnout_bmw
BMW Driver

Stage 5
 
burnout_bmw's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 3,069
Member of:
[BMW]
Default Re: cutie, ambreiaj, volanta, rulment, cardan sau planetare?

Quote:
Originally Posted by rdy4ever View Post
Problema fracventa la BMW: atunci cand shimb treapta de viteza, mai ales din 1 in 2, bubuitura infundata undeva in spate acompniata si de feeling-ul de lovitura de berbec.
Am citit la forumuri si straine si mioritice de m-a luat durerea de cap: unii dadeau vina pe cutie, altii pe ambreiaj, placa de presiune, rulment, volanta, mai multi pe crucea cardanica sau planetare. Altii pe suportii cutiei, lipsa de ulei in grup, unii chiar pe diferential in sine. Deci, o harababura maxima.
La mine as inceput chiar dupa ce am cumparat-o, acum vreo 3 ani, a facut cat a facut, si nu mereu, pana la urma s-a potolit, revenind sporadic odata la cateva luni. De 3 zile insa a revenit, si face asa aporape la fiecare schimbare de viteza (mai ales daca e subturata, tr 2 si 3).

Deci... stiu ca multi aveti problema asta. CE plm e si cum se repara, mai ales la ce scor ne arunca, ce gaura face in poprtofel.

Scuze daca am greseli de tipar, am scris pe fuga si ies pe usa.
MS.
Problema apare la toate masinile cu tractiune spate dupa ce incep sa se uzeze piesele.... jocul frecvent apare la diferential/planetare si cutie, iar atunci cand bruschezi apare "bubuitura" de care spui, la schimbare de treapta sau scos din viteza se aude din cauza ca nu decupleaza bine cand apesi ambreiajul si combinat cu uzura de care spuneam rezulta zgomote de zici ca se rupe cardanul, aici pot fi multe cauze...cilindru ambreiaj/placa presiune ambreiaj/rulment presiune ambreiaj.
Trebuie sa te bagi sub masina si sa verifici.
burnout_bmw is offline   Reply With Quote
Old 10-08-11, 22:12   #3
rdy4ever

Stage 5
 
rdy4ever's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 1,287
Default Re: cutie, ambreiaj, volanta, rulment, cardan sau planetare?

Dar ceea ce nu prea inteleg e de ce "m-a lasat in pace" aroape 3 ani. Pt ca acum 3 ani, dupa ce am luat masina si a inceput sa faca asa, m-am dus cu ea la mecanic. Cum s-a urcat mecanicul si a dat cu ea o tura, stupoare - nici de-a dracu nu mai vroia sa se manifeste. Si de atunci n-a mai facut nimic de genul asta vreo 6 luni, dupa care a mai facut de 2 sau 3 ori treaba asta, pana acum 3 zile cand a reinceput nebunia. Iar azi iar s-a diminuat.. deci ce fel de problema se manifesta doar cand are chef?
rdy4ever is offline   Reply With Quote
Old 11-08-11, 01:25   #4
mitzy PTM

Stage 5
 
mitzy PTM's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 330
Default Re: cutie, ambreiaj, volanta, rulment, cardan sau planetare?

daca face la turatii mici (subturata) si lovitura este undeva pe la passageri din spate pe mijloc, verifica flansa cardan , posibil 1 dintre suruburi sa fi scapat. pt ca in rotatii mari cardanul se centreaza singur si atunci nu se mai simt vibratiile
__________________
mitzy_ptm@yahoo.com
mitzy PTM is offline   Reply With Quote
Old 11-08-11, 21:34   #5
egroeg

Stage 5
 
egroeg's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 734
Default Re: cutie, ambreiaj, volanta, rulment, cardan sau planetare?

Quote:
Originally Posted by rdy4ever View Post
Problema fracventa la BMW: atunci cand shimb treapta de viteza, mai ales din 1 in 2, bubuitura infundata undeva in spate acompniata si de feeling-ul de lovitura de berbec.
Am citit la forumuri si straine si mioritice de m-a luat durerea de cap: unii dadeau vina pe cutie, altii pe ambreiaj, placa de presiune, rulment, volanta, mai multi pe crucea cardanica sau planetare. Altii pe suportii cutiei, lipsa de ulei in grup, unii chiar pe diferential in sine. Deci, o harababura maxima.
La mine as inceput chiar dupa ce am cumparat-o, acum vreo 3 ani, a facut cat a facut, si nu mereu, pana la urma s-a potolit, revenind sporadic odata la cateva luni. De 3 zile insa a revenit, si face asa aporape la fiecare schimbare de viteza (mai ales daca e subturata, tr 2 si 3).

Deci... stiu ca multi aveti problema asta. CE plm e si cum se repara, mai ales la ce scor ne arunca, ce gaura face in poprtofel.

Scuze daca am greseli de tipar, am scris pe fuga si ies pe usa.
MS.
eu am schimbat cardanu' partea cu crucea cardanica..si nu se mai aude ....asa se auzea si la mine..ziceai ca se rupe..se mai aude si acum cand o mai bruschez..dar nu asa de pronuntat..asta este tractiunea spate...si apropo de flansa de la cardan..a mea era noua..
egroeg is offline   Reply With Quote
Old 12-08-11, 01:36   #6
mitzy PTM

Stage 5
 
mitzy PTM's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 330
Default Re: cutie, ambreiaj, volanta, rulment, cardan sau planetare?

Quote:
Originally Posted by egroeg View Post
eu am schimbat cardanu' partea cu crucea cardanica..si nu se mai aude ....asa se auzea si la mine..ziceai ca se rupe..se mai aude si acum cand o mai bruschez..dar nu asa de pronuntat..asta este tractiunea spate...si apropo de flansa de la cardan..a mea era noua..
o fi fost a ta , dar daca a lui nu este ?
mitzy PTM is offline   Reply With Quote
Old 18-08-11, 23:48   #7
shapk

Stage 1
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 18
Default Re: cutie, ambreiaj, volanta, rulment, cardan sau planetare?

Ma bag si eu putin in discutie pentru ca am avut si eu problema aceasta cu sunetul ca de clopotel la cardan. Dupa ce am fost prin vreo 5 service-uri unde mi s-au spus tot felul de lucruri ba ca ar fi de la una ba ca ar fi de la alta am hotarat sa dau cardanul jos si sa-l trimit la Unicardan (Rune). Si asta pentru ca majoritatea mecanicilor acuzau ca ar fi crucea cardanica. Cei de la Unicardan au testat cardanul si cand m-am dus sa-l iau mi-au spus ca nu am gram de joc in cruce si ca sunetul este de la acea flansa finala (cea care se prinde de grup) si ca se propaga pe cardan fiind o teava goala. Acea piesa nu poate fi schimbata ci doar temporar rectificata de cineva care rectifica planetare pentru ca are exact principiul unei planetare dar problema va reaparea. O alta problema e ca daca ai joc in acea flansa distrugi grupul. Eu am rezolvat problema cu cardan nou (vine numai original)- ce e drept, cam scump, ajungand la 3500 Ron. Au fost foarte de treaba cei de la Unicardan pentru ca in primul rand mi-au gasit problema exacta si in al doilea rand nu mi-au cerut niciun ban pt constatare. Asa ca aveti grija ca multi la problema asta va vor spune sa schimbati crucea si problema nu e de acolo, iar daca totusi va hotarati sa schimbati crucea mergeti la un service de cardane pentru ca trebuie echilibrat foarte bine cardanul. Daca se schimba crucea si nu e bine echilibrat o sa va treziti cu batai in mers si trepidatii. Service-uri de cardane sunt foarte multe si chiar daca nu aveti in orasul de unde sunteti puteti trimite la Bucuresti la oricare service de cardane pe care il gasiti pe internet.

REZOLVAND PROBLEMA ASTA S-A ELIMINAT SI BUFNITURA INFUNDATA PE CARE O AUZEAM VENIND CAM DE SUB BANCHETA ATUNCI CAND MERGEAM CEVA MAI AGRESIV. sUNETUL CEL MAI ENERVANT ERA TOTUSI CEL CA IN VIDEO-UL ACESTA: https://www.youtube.com/watch?v=KrAq6KZjpFs
shapk is offline   Reply With Quote
Old 19-08-11, 21:09   #8
rdy4ever

Stage 5
 
rdy4ever's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 1,287
Default Re: cutie, ambreiaj, volanta, rulment, cardan sau planetare?

eu nu am acel sunet de clopotel ci doar bubuitura infundata
rdy4ever is offline   Reply With Quote
Old 27-08-11, 01:42   #9
Skillzu
BMW Specialist

Stage 5
 
Skillzu's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,268
Member of:
[Moderators]
[BMW]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: cutie, ambreiaj, volanta, rulment, cardan sau planetare?

Quote:
Originally Posted by rdy4ever View Post
eu nu am acel sunet de clopotel ci doar bubuitura infundata
Baga masina pe o rampa, si pune pe cineva sa cupleze un pic ambreiajul cu soc, eventual cu piciorul pe frana.
Atunci ar trebui sa vezi cam cum lucreaza toata transmisia si cum incordeaza puntea.

Poate fi zgomot de la bucsa din fata diferentialului. Sa joace foarte putin in ea surubul. Poate fi de la diferential, poate fi flansa dintre cutie si cardan.
Un set de planetare nu depaseste 1.5 mil, un diferential e tot 1.5 mil, un cardan e tot pe acolo, si o flansa noua e pe la 2 mil. Sper sa nu ai probleme cu bucsa ca atunci e mai urat. E 600 de mii la bavaria, dar cica nu ti-o face nici un service fara 5-6 mil.
Skillzu is offline   Reply With Quote
Old 30-08-11, 04:00   #10
gxg_85

Stage 3
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 135
Default Re: cutie, ambreiaj, volanta, rulment, cardan sau planetare?

Quote:
Originally Posted by Skillzu View Post
Baga masina pe o rampa, si pune pe cineva sa cupleze un pic ambreiajul cu soc, eventual cu piciorul pe frana.
Atunci ar trebui sa vezi cam cum lucreaza toata transmisia si cum incordeaza puntea.

Poate fi zgomot de la bucsa din fata diferentialului. Sa joace foarte putin in ea surubul. Poate fi de la diferential, poate fi flansa dintre cutie si cardan.
Un set de planetare nu depaseste 1.5 mil, un diferential e tot 1.5 mil, un cardan e tot pe acolo, si o flansa noua e pe la 2 mil. Sper sa nu ai probleme cu bucsa ca atunci e mai urat. E 600 de mii la bavaria, dar cica nu ti-o face nici un service fara 5-6 mil.
verifica ce a zis skillzu altceva nu are ce sa fie.
gxg_85 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -