CURĂŢARE ŞI TESTARE INJECTOARE BENZINĂ
De la bun început menţionez că pot să asigur curăţarea/testarea doar a injectoarelor pe benzină, alimentate prin partea superioară(top-feed)! Injectoarele trebuiesc demontate de pe motor! Operaţiunea de demontare/montare a injectoarelor pe motor nu o asigur!
Utilizez un aparat de curăţat injectoare marca Launch, care curăţă şi testează injectoarele prin simularea condiţiilor de funcţionare a motorului.
Operaţiuni executate:
Curăţarea ultrasonică – pentru îndepărtarea depunerilor de carbon, oxizi
Testul de uniformitate/pulverizare – testează uniformitatea cantităţii injectate de către fiecare injector, precum şi modul de pulverizare/atomizare a combustibilului
Testul de scurgere – pentru a inspecta capacitatea de etanşare a valvei injectorului la presiuni mai mari de 2 bari.
Testul flux injector – măsoară cantitatea de carburant injectată
Auto test – testează injectoarele prin simularea a diferite condiţii de lucru(relanti, accelerare până la 6000 RPM, decelerare)
Etapele parcurse pentru curăţarea/testarea injectoarelor:
1) Injectoarele sunt demontate de pe motor, sunt numerotate, apoi sunt inspectate vizual(se verifică conectorul electric, daca exista fisuri).
2) se verifica continuitatea şi valoarea rezistenţei bobinei-solenoid a injectorului şi se compară cu valorile date de producător. Majoritatea injectoarelor se încadrează în 2 categorii: rezistenţa bobinei cuprinsă între 12 – 16 ohm sau cu valoarea sub 3 ohm.
3) exteriorul injectorului se curăţă cu o soluţie degresantă pentru a îndepărta resturile de ulei, vopsea, rugină etc. ce-ar putea contamina substanţele de testare/curăţare.
4) injectoarele sunt montate pe instalaţia de testare unde sunt controlate din punct de vedere al: etanşeităţii(dacă picură), modului de pulverizare şi debitului pulverizat. Testarea modelului de sprayere şi a debitului injectat se face în aceleaşi condiţii de lucru ca pe masină, atât în regim static, cât şi pulsatoriu. Aceste valori sunt înregistrate pe un CD.
5) în continuare, injectoarele se demontează de pe rampa aparatului; se îndepărtează o-ring-urile, distanţierul, filtrul interior şi pintle-cap-ul(unde e cazul) şi sunt plasate într-o cuvă pentru curăţarea ultrasonică. In funcţie de rezultatele obţinute la prima testare, injectoarele vor fi supuse la una sau mai multe operaţiuni de curăţare ultrasonică; se utilizează un solvent special care îndepărtează depunerile de carbon din interiorul injectorului.
6) dupa curăţarea cu ultrasunete, injectoarele sunt supuse unui flux invers de lichid la mare presiune, pentru a îndepărta şi ultimele resturi de impurităţi rămase în interiorul injectorului.
7) injectoarele se montează înapoi pe rampa instalaţiei pentru a doua rundă de teste volumetrice, pattern sprayere, test scurgere, atât statice cât şi dinamice. Rezultatele finale obţinute se înregistrează şi se compară cu specificaţiile fabricantului.
La final, pe injectoare se montează piese noi: filtrul interior, O-ring-uri din Viton, distanţiere şi eventual pintle-caps.
Dacă rezultatele obţinute nu sunt cele aşteptate, se reiau operaţiunile de curăţare cu ultrasunete. În general, scurgerea unui injector trebuie să fie mai mică de 1 picătură/minut. Diferenţele de volum injectate trebuie să fie menţinute în marja de 2% în timpul testului de uniformitate. Valorile debitelor injectate la anumite presiuni de lucru, precum si valoarea rezistenţei solenoidului vor fi comparate cu parametrii daţi de constructor.
Toate operaţiunile efectuate, atât înainte cât şi după curăţare, vor fi înregistrate pe un CD-ROM, ce va fi înmânat beneficiarului, împreună cu piesele vechi(O-ring-uri, filtru interior, distanţier, pintle-cap – funcţie de tipul de injector).
Când se impune curăţarea injectoarelor? Atunci când motorul manifestă următoarele simptome:
- Porniri grele atât la rece cât şi la cald
- Relanti instabil şi neregulat
- Întârziere la accelerare
- Lipsă de putere a motorului, cuplu motor scăzut
- Creşterea consumului de combustibil. Un amestec prea bogat duce la creşterea emisiilor de noxe, defectarea sondei de oxigen(lambda) şi avarierea catalizatorului.
Locatie: Iasi.
Contact:
service_injector@yahoo.com ; tel. 0754428969 dupa ora 16:00.
Livrare prin curierat, plata ramburs.