Inlocuirea suspensiei fata
Următoarele părţi au fost utilizate īn această īnlocuire:
- (2) Front Ireland Engineering Stage 3 Race Springs - Part # e30rspring
- (2) Front Bilstein Sport Strut Inserts (Gas Shocks) - Part # P36-0335
- (2) Control Arm Self-locking Hex Nuts - BMW Part # 32211095267
- (2) Tie Rod Self-locking Hex Nuts - BMW Part # 07129922436
Veţi avea nevoie de multe elemente diferite / instrumente pentru a finaliza această instalaţie:
- compresor de arc
- chei tubulare de diferite marimi
- cheie de 17mm
- patent
- ciocan
- ochelari de protecţie şi mănuşi (foarte recomandat)
- cheie franceza
- imbus de 5mm
Vă sugerez să īncepeţi prin punerea E30-ului in siguranta pe cric/suporti.
__________________________________________________ ___________________________________
După ce roţile din faţă au fost īnlăturate, ar trebui să vedeţi ceva similar cu Poza 1.
Īn acest articol, ne vom uita la partea conducătorului auto. Acesta este locul unde aveti ABS-ul şi senzorul plăcuţei de frānă. Pe partea pasagerului, veti avea doar un senzor de ABS.
Pasul 1:
Īn primul rānd, scoate-ti senzorul placutelor de frana din locul unde este montat pe placa de protectie a discului, apoi deconectaţi-l.
Pasul 2:
Deconectaţi ABS-ul si senzorul placutelor de frana. Veţi observa ca sunt conectate īn (2) locuri.
Pasul 3:
Luati imbusul de 5mm şi deşurubaţi şurubul de fixare pentru senzorul ABS, apoi trageţi-l drept afară
Pasul 4:
Scoateţi (2) şuruburile etrierului.
Pasul 5:
Odată ce aţi scos şuruburile etrierului luati un cablu si atārnati etrierul de caroseria masinii. Fiţi atenţi să nu tensionati prea mult cablul de frānă.
Pasul 6:
Cu tubulara de 17mm si cheia de 17mm deconectaţi bieleta de bara antiruliu.
Pasul 7:
Deconectati bascula de suspensie
Pasul 8:
Desfaceti cele 3 suruburi de pe oala. Ţine cu māna suspensia pentru a vă asigura că nu cade direct pe jos.
Pasul 9:
In timp ce tineti suspensia trageti in jos pentru a o scoate de pe masina.
Pasul 10:
Asezati suspensia pe jos.
Puneti compresorul de arc pe acesta si comprimati-l pana eliberati de presiune fixarea superioara a suspensiei.
Cu arcul acum comprimat luati doua pantente si prindeti partea superioara a arcului.
Proptiti apoi suspensia de un perete si desfaceti suruburile.
Pasul 11:
Cu arcul scos acum, veti avea doar telescopul de scos. Luati o cheie franceza si desfaceti colierul/gatul telescopului.
Pasul 12:
Acum sunteţi gata de a asambla suspensia inapoi.
Introduceti noul telescop īn carcasa.
Bilsein vă recomandă să utilizaţi un instrument special īn scopul de a strānge gulerul telescopului. Nu este recomandat, dar a fost folosita o cheie franceza pentru a strānge gulerul.
Pasul 13:
Asezati inelul de cauciuc de jos īn mod corespunzător.
Pasul 14:
Alianiati arcul cu inelul de cauciuc. Asezati si cauciucul protector al telescopului pe acesta.
Aveti grija cum il asezati, sa NU fie asezat invers.
Pasul 15:
Asezati in mod corespunzator inelul de cauciuc de sus al arcului.
In timp ce tineti inelul de cauciuc in pozitia corespunzatoare montati dizpozitivul de retentie. Fiti atenti sa il montati corect.
Asezati acum saiba pe telescop.
Pasul 16:
Asezati acum placa de deasupra si strangeti surubul pentru a tine toata suspensia in loc.
Asa ar trebui să arate suspensia cānd aţi terminat.
Pasul 17:
Instalarea suspensiei pe masina este exact opusul datului jos.
Articolul este preluat de pe e30tech si se poate gasi aici : http://www.e30tech.com/articles/suspension/front/