Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 23-03-11, 20:39   #1
crime1

Stage 3
 
crime1's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 146
Default BMW E30 - Do It Yourself(DIY), Tips&Tricks

In acest topic propun sa venim fiecare cu cate un tutorial, personal sau de pe alte forumuri/site-uri in LIMBA ROMANA pe cat mai mult posibil. Textul tutorialelor/explicatiile va trebui sa fie in limba romana, iar in cazul in care sunt atasate diferite tutoriale video care nu pot fii gasite in limba romana atunci putem trece cu vederea

Parerea mea ar fii ca aici sa punem doar tutoriale iar in cazul in care exista nelamuriri, intrebari, sau cerinte sa se faca alt topic ca sa fie cat mai frumos organizat si sa nu avem de cautat in mii de pagini pentru gasirea unui tutorial de care avem nevoie. Titlurile rog a fii scrise cu BOLD tot pentru a facilita gasirea tutorialului de care avem nevoie cat mai rapid.
crime1 is offline   Reply With Quote
Old 23-03-11, 21:47   #2
crime1

Stage 3
 
crime1's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 146
Default Re: BMW E30 - Do It Yourself(DIY), Tips&Tricks

Inlocuirea suspensiei fata

Următoarele părţi au fost utilizate īn această īnlocuire:

- (2) Front Ireland Engineering Stage 3 Race Springs - Part # e30rspring

- (2) Front Bilstein Sport Strut Inserts (Gas Shocks) - Part # P36-0335

- (2) Control Arm Self-locking Hex Nuts - BMW Part # 32211095267

- (2) Tie Rod Self-locking Hex Nuts - BMW Part # 07129922436



Veţi avea nevoie de multe elemente diferite / instrumente pentru a finaliza această instalaţie:

- compresor de arc

- chei tubulare de diferite marimi

- cheie de 17mm

- patent

- ciocan

- ochelari de protecţie şi mănuşi (foarte recomandat)

- cheie franceza

- imbus de 5mm




Vă sugerez să īncepeţi prin punerea E30-ului in siguranta pe cric/suporti.


__________________________________________________ ___________________________________




După ce roţile din faţă au fost īnlăturate, ar trebui să vedeţi ceva similar cu Poza 1.




Īn acest articol, ne vom uita la partea conducătorului auto. Acesta este locul unde aveti ABS-ul şi senzorul plăcuţei de frānă. Pe partea pasagerului, veti avea doar un senzor de ABS.



Pasul 1:

Īn primul rānd, scoate-ti senzorul placutelor de frana din locul unde este montat pe placa de protectie a discului, apoi deconectaţi-l.




Pasul 2:

Deconectaţi ABS-ul si senzorul placutelor de frana. Veţi observa ca sunt conectate īn (2) locuri.




Pasul 3:

Luati imbusul de 5mm şi deşurubaţi şurubul de fixare pentru senzorul ABS, apoi trageţi-l drept afară




Pasul 4:

Scoateţi (2) şuruburile etrierului.




Pasul 5:

Odată ce aţi scos şuruburile etrierului luati un cablu si atārnati etrierul de caroseria masinii. Fiţi atenţi să nu tensionati prea mult cablul de frānă.




Pasul 6:

Cu tubulara de 17mm si cheia de 17mm deconectaţi bieleta de bara antiruliu.




Pasul 7:

Deconectati bascula de suspensie




Pasul 8:

Desfaceti cele 3 suruburi de pe oala. Ţine cu māna suspensia pentru a vă asigura că nu cade direct pe jos.




Pasul 9:
In timp ce tineti suspensia trageti in jos pentru a o scoate de pe masina.




Pasul 10:

Asezati suspensia pe jos.

Puneti compresorul de arc pe acesta si comprimati-l pana eliberati de presiune fixarea superioara a suspensiei.
Cu arcul acum comprimat luati doua pantente si prindeti partea superioara a arcului.
Proptiti apoi suspensia de un perete si desfaceti suruburile.




Pasul 11:

Cu arcul scos acum, veti avea doar telescopul de scos. Luati o cheie franceza si desfaceti colierul/gatul telescopului.




Pasul 12:

Acum sunteţi gata de a asambla suspensia inapoi.
Introduceti noul telescop īn carcasa.

Bilsein vă recomandă să utilizaţi un instrument special īn scopul de a strānge gulerul telescopului. Nu este recomandat, dar a fost folosita o cheie franceza pentru a strānge gulerul.




Pasul 13:

Asezati inelul de cauciuc de jos īn mod corespunzător.




Pasul 14:

Alianiati arcul cu inelul de cauciuc. Asezati si cauciucul protector al telescopului pe acesta.

Aveti grija cum il asezati, sa NU fie asezat invers.




Pasul 15:

Asezati in mod corespunzator inelul de cauciuc de sus al arcului.
In timp ce tineti inelul de cauciuc in pozitia corespunzatoare montati dizpozitivul de retentie. Fiti atenti sa il montati corect.
Asezati acum saiba pe telescop.




Pasul 16:

Asezati acum placa de deasupra si strangeti surubul pentru a tine toata suspensia in loc.




Asa ar trebui să arate suspensia cānd aţi terminat.



Pasul 17:

Instalarea suspensiei pe masina este exact opusul datului jos.


Articolul este preluat de pe e30tech si se poate gasi aici : http://www.e30tech.com/articles/suspension/front/
crime1 is offline   Reply With Quote
Old 23-03-11, 21:55   #3
crime1

Stage 3
 
crime1's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 146
Default Re: BMW E30 - Do It Yourself(DIY), Tips&Tricks

Schimbul de ulei + schimb filtru de aer

Un tutorial video ce m-a ajutat destul de mult atunci cand am cumparat masina.

https://www.youtube.com/watch?v=RKkFczTXHuY
https://www.youtube.com/watch?v=205w2...eature=related
crime1 is offline   Reply With Quote
Old 24-03-11, 15:46   #4
lopezz

Stage 5
 
lopezz's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 711
Default Re: BMW E30 - Do It Yourself(DIY), Tips&Tricks

un topic ffff bun .felicitari pentru idee
lopezz is offline   Reply With Quote
Old 28-05-11, 20:56   #5
lopezz

Stage 5
 
lopezz's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 711
Default Re: BMW E30 - Do It Yourself(DIY), Tips&Tricks

Pentru schimbul de differential aveti? un topic f bun
lopezz is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -