Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW |
14-01-11, 18:04
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Mar 2008
Posts: 426
|
Trecere de la 4 cilindri la 6 cilindri e36
o sa schimb motorul unui e e36(m40b16) cu un m50/m52 b25 curand
as vrea sa stiu pentru momentul in care cumpar motorul exact tot ce imi trebuie pt a face schimbul si cat de greu este de schimbat motoarele intre ele?
E ceva de genu plug and play sau trebuie facute modificare?
__________________
|
|
|
14-01-11, 21:43
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 489
|
Re: Trecere de la 4 cilindri la 6 cilindri e36
Din cate stiu, iti trebuie cam asa :
- motor
- cutie de viteze
- calculator
- partea electrica
- cardan
- evacuarea
- o parte din servo directie (ca tu ai "bidonul" de la servo langa oala, iar celalalt motor il are mai in fata, spre radiator)
P.S. - sa ma corecteze careva daca am gresit
|
|
|
15-01-11, 06:20
|
#3
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Jun 2009
Posts: 2,437
Member of: [BMW]
|
Re: Trecere de la 4 cilindri la 6 cilindri e36
Quote:
Originally Posted by abby3325
Din cate stiu, iti trebuie cam asa :
- motor
- cutie de viteze
- calculator
- partea electrica
- cardan
- evacuarea
- o parte din servo directie (ca tu ai "bidonul" de la servo langa oala, iar celalalt motor il are mai in fata, spre radiator)
P.S. - sa ma corecteze careva daca am gresit
|
Nu te corecteaza nimeni ; acum ai prins experienta !
|
|
|
15-01-11, 08:40
|
#4
|
Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 489
|
Re: Trecere de la 4 cilindri la 6 cilindri e36
Ehh ..
|
|
|
17-01-11, 09:08
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Mar 2008
Posts: 426
|
Re: Trecere de la 4 cilindri la 6 cilindri e36
Quote:
Originally Posted by abby3325
Din cate stiu, iti trebuie cam asa :
- motor
- cutie de viteze
- calculator
- partea electrica
- cardan
- evacuarea
- o parte din servo directie (ca tu ai "bidonul" de la servo langa oala, iar celalalt motor il are mai in fata, spre radiator)
P.S. - sa ma corecteze careva daca am gresit
|
si la schimb ce trebuie facut mai exact?
motoru in 6 cilindri vine pe aceiasi suporti ca cel in 4?
instalatia electrectrica pt toata masina sau numai pt motor?
ce experiente neplacute ati avut la un asemenea schimb?
|
|
|
17-01-11, 23:10
|
#6
|
Stage 4
Join Date: Feb 2010
Posts: 280
|
Re: Trecere de la 4 cilindri la 6 cilindri e36
iti mai trebuie punte spate cu discuri, diferential , amortizoare
|
|
|
19-01-11, 11:32
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Mar 2008
Posts: 426
|
Re: Trecere de la 4 cilindri la 6 cilindri e36
Quote:
Originally Posted by kadilak_e
iti mai trebuie punte spate cu discuri, diferential , amortizoare
|
puntea o am deja...
totusi astea nu sunt optinale?trebuie neaparat sa imi schimb amortizoarele si discurile pe fata odata cu schimbarea motorului?
la ce m-am gandit..
nu stiu exact exact cum functioneaza imibilizatorul da din cate stiu lucreaza cu ECU(in sensul ca nu se poate pune un "cititor" de pe un ECU pe altu)
daca masina de pe care se ia motorul are imobilizator iar cea pe care se pune nu are?trebuie luat contactul cu tot cu chei?
si inca o chestie...e vreo diferenta dintre cardanul la sedan si ala la coupe?
|
|
|
19-01-11, 13:31
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 489
|
Re: Trecere de la 4 cilindri la 6 cilindri e36
Da, intr-adevar, e "oarecum optional" sa-ti schimbi si puntea pe spate sa ai discuri la frane, insa e cam necesar, odata cu cresterea puterii .. vei avea nevoie de frane ok, sa te poti si opri Insa .. poti sta si cu puntea ta, macar o perioada, pana iti vei reveni financiar (daca asta e motivul pt. care nu o schimbi inca), dar sa fii prudent.
Legat de "imobilizatorul" de care spui tu, cred ca te referi la modulul de EWS. Daca masina de pe care iei motorul are asa ceva, trebuie doar anulat modulul respectiv, si gata
Iar in ceea ce priveste cardanul, treaba sta cam asa : intre coupe si sedan, nu e diferenta, atata timp cat ambele au 4cil sau 6cil. Din cate am vazut, la motoarele cu 6cil cardanul e mai scurt cu 23mm (daca nu ma insel) pt. ca motorul e mai mare.
Bafta in continuare si sa ne tii la curent
|
|
|
22-01-11, 15:18
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,159
Member of: [VW]
|
Re: Trecere de la 4 cilindri la 6 cilindri e36
[QUOTE=abby3325;4000684]Da, intr-adevar, e "oarecum optional" sa-ti schimbi si puntea pe spate sa ai discuri la frane, insa e cam necesar, odata cu cresterea puterii .. vei avea nevoie de frane ok, sa te poti si opri Insa .. poti sta si cu puntea ta, macar o perioada, pana iti vei reveni financiar (daca asta e motivul pt. care nu o schimbi inca), dar sa fii prudent.
Legat de "imobilizatorul" de care spui tu, cred ca te referi la modulul de EWS. Daca masina de pe care iei motorul are asa ceva, trebuie doar anulat modulul respectiv, si gata
Iar in ceea ce priveste cardanul, treaba sta cam asa : intre coupe si sedan, nu e diferenta, atata timp cat ambele au 4cil sau 6cil. Din cate am vazut, la motoarele cu 6cil cardanul e mai scurt cu 23mm (daca nu ma insel) pt. ca motorul e mai mare.
Bafta in continuare si sa ne tii la curent
Ah si inca ceva ceasuri de bord de 6 cilindri pt ca turometrul nu va mai arata corect
intre 4 si 6 cilindri cardanele sunt la fel , daca vorbim de carcasa mare la deferential atunci cardanul este ma scurt , si anume partea care pleca din diferential spre cutie , legat de montaj de motor , suportul de vine pe lonjeron pe partea stanga sofer care tine borcanul de servo trebuie dat jos , legar de servo pe caseta de directi ati mai vine o serpentina de racire , care se duce in caseta , si un furtun vine in vas , acum legat de bara stabilizatoare se schimba si aia , pt ca ati va atinge baie de ulei de acesta se pune tot de 20 23 25 28 , radiator de apa neaparat mare , daca pui 2, 5 24 modelul 93 94 , nu are ews , doar tot ce este m52 are ews si anume 20 ,m 52 2,3 m52 sau 2, 8 , restul vine ca la carte , ati va trebui o borna sa_i pui la +. sau iei cablu cu totul si muti bateria in spate , frane neaparat , daca ai pui carcasa mare la diferential , neaparat si planetarele , cam astea arfii spor la treaba .
Last edited by cristyan_mdk; 22-01-11 at 15:25.
|
|
|
27-01-11, 11:59
|
#10
|
Stage 5
Join Date: Jan 2010
Posts: 341
|
Re: Trecere de la 4 cilindri la 6 cilindri e36
ca sa treci de la 1.6 la 2.0 nu trebuie sa schimbi decat motorul si instalatia electrica la el, nu si la masina!!!! cutiile sunt la fel!!!!!!!! cardanul e la fel!!! ceasurile de la bord nu trebuiesc schimbate, senzorul de viteza este pe diferential!!! turatiile sunt aceleasi, deci nu trebuie schimbat nici turometrul!!!mai ramane frana care ar trebui schimbata(cea cu discuri e mai eficienta), dar decat sa iei o punte spate ruginita, mai ales tablele din spatele butucului care sustin sabotii nu trebuie sa fie ruginite(altfel nu ai frana de mana) mai bine o lasi pe cea care o ai!!!!!concluzie: vrei sa pui un motor mai mare, cumpara decat motorul cu anexe si instalatie, fara cutie, fara cardan!!!
Last edited by laure; 27-01-11 at 12:03.
|
|
|
01-02-11, 04:23
|
#11
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 3,841
Member of: [BMW]
|
Re: Trecere de la 4 cilindri la 6 cilindri e36
Quote:
Originally Posted by laure
ca sa treci de la 1.6 la 2.0 nu trebuie sa schimbi decat motorul si instalatia electrica la el, nu si la masina!!!! cutiile sunt la fel!!!!!!!! cardanul e la fel!!! ceasurile de la bord nu trebuiesc schimbate, senzorul de viteza este pe diferential!!! turatiile sunt aceleasi, deci nu trebuie schimbat nici turometrul!!!mai ramane frana care ar trebui schimbata(cea cu discuri e mai eficienta), dar decat sa iei o punte spate ruginita, mai ales tablele din spatele butucului care sustin sabotii nu trebuie sa fie ruginite(altfel nu ai frana de mana) mai bine o lasi pe cea care o ai!!!!!concluzie: vrei sa pui un motor mai mare, cumpara decat motorul cu anexe si instalatie, fara cutie, fara cardan!!!
|
Cutia nu e la fel, vine la alta inclinatie (dar se poate folosii si cea de 4 cilindrii). Ceasurile de bord trebuiesc schimbate, turatiile nu sunt aceleasi ca treci de la 4 la 6 cilindrii. frane trebuie sa faca upgrade pt ca daca e 1.6 masina are tamburi pe spate, iar pe fata discurine sunt pline, nu sunt ventilate. Poate sa ramana si pe franele de 1.6 dar trebuie sa fie constient ce riscuri isi asuma si cum merge.
__________________
BMW Motorsport
Tractiunea spate e la fel de periculoasa pe cat de prost, ingamfat si dornic de afirmare este soferul...
|
|
|
01-02-11, 08:16
|
#12
|
Stage 5
Join Date: Jan 2010
Posts: 341
|
Re: Trecere de la 4 cilindri la 6 cilindri e36
Quote:
Originally Posted by sprinter
Cutia nu e la fel, vine la alta inclinatie (dar se poate folosii si cea de 4 cilindrii). Ceasurile de bord trebuiesc schimbate, turatiile nu sunt aceleasi ca treci de la 4 la 6 cilindrii. frane trebuie sa faca upgrade pt ca daca e 1.6 masina are tamburi pe spate, iar pe fata discurine sunt pline, nu sunt ventilate. Poate sa ramana si pe franele de 1.6 dar trebuie sa fie constient ce riscuri isi asuma si cum merge.
|
cate turatii maxime are un 1.6 si cate un 2.0, si din cate stiu eu numarul de dinti de pe aceasta roata sunt la fel...un 2.0 nu are mai multe rotatii decat un 1.6
|
|
|
01-02-11, 10:45
|
#13
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 3,841
Member of: [BMW]
|
Re: Trecere de la 4 cilindri la 6 cilindri e36
Quote:
Originally Posted by laure
cate turatii maxime are un 1.6 si cate un 2.0, si din cate stiu eu numarul de dinti de pe aceasta roata sunt la fel...un 2.0 nu are mai multe rotatii decat un 1.6
|
Nu te mai contrazice aiurea ca eu am avut 1.6 pe masina, am pus 2.0 iar turometrul s-a decalat.. Explica mi atunci de ce la 2.5 ar fi diferit fata de 2.0, sunt 6 pistoane ambele 90% din anexe sunt la fel difera cilindrea si cateva maruntisuri.
|
|
|
01-02-11, 10:58
|
#14
|
Stage 5
Join Date: Jan 2010
Posts: 341
|
Re: Trecere de la 4 cilindri la 6 cilindri e36
Quote:
Originally Posted by sprinter
Nu te mai contrazice aiurea ca eu am avut 1.6 pe masina, am pus 2.0 iar turometrul s-a decalat.. Explica mi atunci de ce la 2.5 ar fi diferit fata de 2.0, sunt 6 pistoane ambele 90% din anexe sunt la fel difera cilindrea si cateva maruntisuri.
|
probabil nu ai folosit aceeasi ani de fabricatie
|
|
|
|
|