Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW |
17-07-10, 00:05
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Aug 2009
Posts: 501
|
E34. am schimbat motorul din 2.4 td in 2.0 i. ce cutie folosesc?
am achizitionat akum ceva vreme un BMW E34 2.0i in acte dar cu motor 2.4 td in el.
eu vreau sa bag iarasi motor 2.0 i sa nu am probleme cu actele
proprietarul mi-a dat motorul si cutia originale, dar de pe motor lipsesc piesele mai importante: alternator,debitmetru,electromotor etc iar acestea fiind foarte scumpe am preferat sa cumpar un motor complet si in stare de functionare
nu mai dispun de bani sa cumpar si cutia de viteze si vreau sa o folosesc cea de pe motorul original 2.0i din 88 si motorul cumparat este 2.0 i din 89 ambele 12 v
sunt identice cutiile de viteze? nu vor fi probleme? k rapoarte ma refer
pe cutia care vreau sa o folosesc cu motorul din 89 scrie GETRAG si serie 260.0.134.90
si o alta intrebare ar fi, cardanul de pe 2.4 td este cumva mai scurt trebuie sa cumpar si cardanul de benzinar?
Multumesc!!!
Last edited by Ursan2.5; 17-07-10 at 00:09.
|
|
|
17-07-10, 13:05
|
#2
|
NoSpeedLimit Romania Club Member
Stage 5
Join Date: Dec 2007
Posts: 351
Member of: [NoSpeedLimit Romania Club]
|
Re: E34. am schimbat motorul din 2.4 td in 2.0 i. ce cutie folosesc?
in teorie, si cutia de TD se potriveste. Asta pentru ca motorul 2.4TD are cod M21, iar 2.0i are M20. La baza au acelasi bloc, prinderile cutiei de bloc sunt aceleasi, nu cred sa ai probleme la cardan. ceea ce va trebui sa schimbi tu (daca acum ai de diesel) este diferentialul, care la diesel e mai lung, la benzina mai scurt. altfel, iti va parea foarte puturoasa masina, va urca greu in ture. cred ca la diesel fata de benzina difera radiatorul, M21 are radiator fara vas de expansiune atasat (adica e separat vasul), in timp ce la M20 ai vasul pe radiator. ai grija la instalatia electrica, nu stiu daca e plug and play mufa aia rotunda de la instalatia motorului cuplata la cea a masinii, poate poti reveni la instalatia originala (daca a fost tiganita cand s-a montat TD-ul).
succes.
__________________
'87 324TD
|
|
|
17-07-10, 13:51
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Aug 2009
Posts: 501
|
Re: E34. am schimbat motorul din 2.4 td in 2.0 i. ce cutie folosesc?
Quote:
Originally Posted by InJust
in teorie, si cutia de TD se potriveste. Asta pentru ca motorul 2.4TD are cod M21, iar 2.0i are M20. La baza au acelasi bloc, prinderile cutiei de bloc sunt aceleasi, nu cred sa ai probleme la cardan. ceea ce va trebui sa schimbi tu (daca acum ai de diesel) este diferentialul, care la diesel e mai lung, la benzina mai scurt. altfel, iti va parea foarte puturoasa masina, va urca greu in ture. cred ca la diesel fata de benzina difera radiatorul, M21 are radiator fara vas de expansiune atasat (adica e separat vasul), in timp ce la M20 ai vasul pe radiator. ai grija la instalatia electrica, nu stiu daca e plug and play mufa aia rotunda de la instalatia motorului cuplata la cea a masinii, poate poti reveni la instalatia originala (daca a fost tiganita cand s-a montat TD-ul).
succes.
|
multumesc!
sper ca diferentialul sa fie cel original de benzinar la baza masina fiind 2.0i. cum imi dau seama daca diferentialul este de benzinar sau diesel?
cutie am de pe originalul 2.0i cel putin asa zice vechiul proprietar
o sa o pun asta sper sa se comporte bine.
cred k potriveste si cardanul la lungime. o sa vad luni dupamasa cand voi continua lucrarea. daca mai dau de ceva probleme o sa apelez la voi in continuare.
tiganii la instalatia electrica se observa destul de multe dar numai pana la mufa, adika ceea ce tine de motorul diesel, restul pare ok.
Multumesc inca odata!
Last edited by Ursan2.5; 17-07-10 at 13:53.
|
|
|
17-07-10, 17:00
|
#4
|
NoSpeedLimit Romania Club Member
Stage 5
Join Date: Dec 2007
Posts: 351
Member of: [NoSpeedLimit Romania Club]
|
Re: E34. am schimbat motorul din 2.4 td in 2.0 i. ce cutie folosesc?
la diferential, cand mergeai cu motorul asta diesel, cam ce viteza aveai in treapta 5 la 2000 RPM?
|
|
|
17-07-10, 19:45
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Aug 2009
Posts: 501
|
Re: E34. am schimbat motorul din 2.4 td in 2.0 i. ce cutie folosesc?
Quote:
Originally Posted by InJust
la diferential, cand mergeai cu motorul asta diesel, cam ce viteza aveai in treapta 5 la 2000 RPM?
|
asta nu asi putea sa apreciez fiindca am umblat max 10 km cu el asa, avea si turbo-ul defect
oricum era extrem de lenta, insa asta cu siguranta era din cauza turbo-ului...
nu are si diferentialul o serie pe el care sa-mi zica ceva? va trebuii sa-l curat bine sa caut ceva serie.
|
|
|
18-07-10, 01:03
|
#6
|
NoSpeedLimit Romania Club Member
Stage 5
Join Date: Dec 2007
Posts: 351
Member of: [NoSpeedLimit Romania Club]
|
Re: E34. am schimbat motorul din 2.4 td in 2.0 i. ce cutie folosesc?
are o tablita pe el, in spate, e prinsa cu unul din suruburile care prind capacul. daca nu mai ai tablita aia pe care sa scrie raportul, cauta-i codul pe carcasa si introdu-l pe bmwfans.info sau pe realoem, ar trebui sa iti spuna acolo de la ce model provine diferentialul tau.
|
|
|
18-07-10, 06:58
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,019
|
Re: E34. am schimbat motorul din 2.4 td in 2.0 i. ce cutie folosesc?
Lungimea al cardan este aceeasi!Diferentele apar la flansa!La Diesel in general este flansa mare iar la 2.0 este flansa mica!De preferat pune cutia de 2.0!
|
|
|
|
|