Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 27-02-10, 22:25   #1
gigcutzu

Stage 5
 
gigcutzu's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 602
Default Probleme racire M50B25

Salut tuturor!
Am un urs cu motor m50b25 non vanos luat de pe un e34, si am mici probleme la racire si nu prea mai stiu ce sa-i mai fac.....
Radiatorul cu vasul de expansiune sunt originalele motorului de pe e34, numai ca e pus electroventilator in locul vascocuplajului.
Termocontactul cupleaza la 80 de grade, termostatul deschide la 88.
Problema este ca oscileaza MULT temperatura...sare mult de jumate...apoi abea cupleaza electroventilatorul..scade sub jumate si tot asa....
Termocontactul l-am pus pe retur, pe furtunul de apa rece...si nu stiu daca e bine....
Ce ma sfatuiti sa fac..sa pun vasc normal, sau ce sa-i mai fac ca ma innebuneste...+ ca in cercuri si burn fierbe...
Eu m-am gandit sa imi iau radiatorul ala mare de urs diesel de pe 324..dar nu stiu ce sa fac mai departe...unde sa pun mai exact termocontactul....sau sa pun vasc normal...
Am atasat si o poza cu o "schema" a sistemului de racire...va rog nu radeti de schema mea ca nu prea ma pricep la desen..dar e destul de explicativa...
Astept raspunsuri, pareri, sfaturi ceva...
Multumesc anticipat si numai bine!!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Schema racire.jpg
Views:	264
Size:	75.0 KB
ID:	1337038  
__________________
BMW E30 2,5 24v
Honda Civic ej2 1.5 16v
Reparatii laptopuri Constanta, vanzari orice piese laptopuri - www.sysprorom.ro
gigcutzu is offline   Reply With Quote
Old 01-03-10, 00:29   #2
Claudiu 325

Stage 1
 
Claudiu 325's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 19
Default Re: Probleme racire M50B25

Salut,

Problema ta este des intalnita in cazul instalarii motorului M50B25 pe un E30.
Solutii sunt mai multe pt a elimina problema:
- montarea unui radiator (nou) de E30 324d
- montarea unui radiator (nou) de E36 325i (pt climat cald)
- montarea unui termostat de 80-82 grade (nu reprezinta o solutie optima pt funtionarea motorului, dar te poate scapa de problema pe care o ai)
- montarea unei termocuple (mai reci) pentru electroventilator. Termocupla ar trebui montata (cel putin teoretic) in “locul special amenajat” de producator pe radiator.
- Montarea corecta a unui electroventilator de mari dimensiuni sau doua mai mici capabile sa raceasca intreaga suprafata a radiatorului.
- Remontarea vascocuplajului (de foarte multe ori nerecomandata in cazul E30 cu M50B25 din cauza spatiului redus intre radiator si vasc, din cauza dificultatii de a reinstala corect acea protectie de plastic a radiatorului in interiorul careia functioneaza ventilatorul vascului).
Sunt si solutii mult mai costisitoare care pot aduce un plus de performanta sistemului tau de racire:
- montarea unui radiator integral din aluminiu de grosime mai mare. Acesta poate avea si un “extractor” dedicat
- montarea unei pompe de apa mai performante care sa creasca viteza de circulare a apei in sistemul de racire


In cazul tau:
1.Esti sigur 100% ca ai facut aerisirea sistemului de racire corect? In caz contrar motorul se va supraincalzi chiar si la -30 de grade temperatura ambientala.
2.Daca nu ai schimbat “sonda de temperatura” de pe blocul motor care trimite informatii la indicatorul de temperatura la bord vei avea mereu o eroare a acelui indicator. Deci faptul ca “sare de jumate” nu ne spune nimic de fapt!
3.Daca te ocupi cu “cercuri si burn” dupa cum declari...ai putea instala o comanda manuala a electroventilatorului pentru astfel de situatii.

Ar mai fi de zis ...dar am obosit...

Mult succes in rezolvarea problemelor tale.. de racire!
Claudiu 325 is offline   Reply With Quote
Old 01-03-10, 00:33   #3
jakal
BMW Driver

Stage 5
 
jakal's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 9,203
Member of:
[Inferno Motorsport]
[BMW]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Probleme racire M50B25

eu am avut pe 24v radiator luat nou...ceva pt africa de sud sau cam asa ceva.....e destul de mare si facea fata cu brio pe caldurile de asta vara.....
nu e nici scump....undeva in jur de 100 de euro....
si de 324d e bun, e mare si majoritarea au pus...
__________________



contact 0766-671407
jakal is offline   Reply With Quote
Old 01-03-10, 00:44   #4
gigcutzu

Stage 5
 
gigcutzu's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 602
Default Re: Probleme racire M50B25

-in legatura cu sonda de temperatura de pe blocul motor, am schimbat-o cu una de urs NOUA pentru ca nu se potrivea cu instalatia electrica din bord, si chiar daca ar fi defecta fierbe motorul, da pe afara....
-aerisirea a fost facuta corect, nu exista aer pe instalatie
-am sa comand un radiator de 324d e30, si aici o intrebare: are loc "special amenajat" pentru montarea termocuplei? deoarece cel de e34 are, dar intr-o pozitie ciudata, undeva aproape de furtunul de "apa rece"..unde radiatorul este mai rece de obicei...oricum la mine i-am facut un "T" tot pe furtunul de "apa rece" si e montat acolo...ceea ce nu sunt sigur ca e bine...
- electroventilatorul meu este cel de aer conditionat de pe e34, a incaput in trager dupa ce am taiat putin pe acolo..deci este FOARTE mare
-pentru "cerc si burn" am sa ii montez un buton pe un circuit separat, sa il actionez manual, dar cand sunt in trafic vreau sa plece automat.
-multumesc mult pentru raspuns!!!!
gigcutzu is offline   Reply With Quote
Old 01-03-10, 02:54   #5
Claudiu 325

Stage 1
 
Claudiu 325's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 19
Default Re: Probleme racire M50B25

Da, radiatorul de 324d are un loc "special amenajat" pentru montarea termocuplei pe partea dreapta la 2/3 de baza si 1/3 de varf. Electroventilatorul de ac de pe E34 este cea mai buna optiune OEM pentru E30 si montarea lui este facila in trager...el este deja cablat pe E34 pt low/high si va porni in functie de semnalul dat de termocupla (cu 3 pini) montata pe radiator. Inteleg perfect locatia termocuplei tale dar nu ma pot pronunta ...daca ai facut bine sau rau..
Claudiu 325 is offline   Reply With Quote
Old 01-03-10, 10:25   #6
gigcutzu

Stage 5
 
gigcutzu's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 602
Default Re: Probleme racire M50B25

Eu m-am gandit ca...atunci cand ajunge apa pe furtunul de "apa rece" la 88 de grade se cupleaca electroventilatorul, dar deja intra apa destul de firbinte in motor, pentru ca dureaza ceva minute/secunde pana cand ventilatorul raceste apa din radiator, de aceea sare apa de jumate apoi revine sub jumate...cel putin asa gandesc eu. Eu am urmat schema aceasta deoarece am dat jos motorul de pe un alt e30 care avea aceeasi configuratie la racire.
Eu am comandat termostat nou, si ma apuc sa caut un radiator de diesel sa cumpar, sa vad ce mai iese....
Cred ca daca aveam loc calumea pentru vasc nu mai exista problema aceasta....
gigcutzu is offline   Reply With Quote
Old 17-03-10, 18:45   #7
gigcutzu

Stage 5
 
gigcutzu's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 602
Default Re: Probleme racire M50B25

inca o chestie care am invatat-o pe un forum din afara..termostat care deschide mai jos, si o termocupla care deschide tot la 80, si apa imi sta FIX la jumate, nici mai jos, nici mai sus....
gigcutzu is offline   Reply With Quote
Old 17-03-10, 18:46   #8
gigcutzu

Stage 5
 
gigcutzu's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 602
Default Re: Probleme racire M50B25

Am sa postez maine part-number-urile pentru cei ce sunt interesati sa mai caute asa ceva
gigcutzu is offline   Reply With Quote
Old 18-11-10, 18:50   #9
Claudiu 325

Stage 1
 
Claudiu 325's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 19
Default Re: Probleme racire M50B25

Quote:
Originally Posted by gigcutzu View Post
inca o chestie care am invatat-o pe un forum din afara..termostat care deschide mai jos, si o termocupla care deschide tot la 80, si apa imi sta FIX la jumate, nici mai jos, nici mai sus....

Din cauza asta nu prea scriu eu pe forum.
Adica explicatiile pe care le-ai primit mai sus din partea a doi membri ai acestui forum nu au fost indestulatoare pt tine. Ai gasit tu pe un forum "din afara" aceleasi lucruri scrise mai sus de mine si ai decis ca trebuie sa fie bune ..ca deh..sunt "din afara"...
Adica explicatiile membrilor 4Tuning nu sunt asa de bune ca alea "din afara"

Vezi sa nu uiti ca au trecut 7 luni de cand le-ai promis cititorilor forumului nishte "part number"-uri "din afara"

Va rog sa privitzi acest post ca pe un pamflet.. si mai sper ca PO-ul sa nu se supere pentru "indrazneala" mea
Claudiu 325 is offline   Reply With Quote
Old 19-11-10, 14:35   #10
gigcutzu

Stage 5
 
gigcutzu's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 602
Default Re: Probleme racire M50B25

Pentru domnul claudiu 325 - am 11 mesaje pe privat primite de la useri ai acestui forum cu aceeasi problema, carora le-am raspuns cat de repede am putut si cu cea mai mare placere, carora le-am dat si part-numberurile.
Poate m-am exprimat gresit cand am zis ca am facut asa ca asa scria pe acel forum din afara, prima inspiratie a fost de la tine cu termostatul de 80 de grade si termocupla, si explicatia asta cu termocupla mai joasa am dat-o la toti acei 11 useri, din care 8 mi-au raspuns inapoi ca au facut cu succes ce le-am sugerat eu...
Pur si simplu am uitat sa mai intru pe acest threat sa pun acele coduri, dar cine a avut neaparata nevoie mi-a dat mesaj privat si i-am raspuns...
Din cat de frumos a fost acest forum devine din ce in ce mai enervant deoarece tot apar "inteligenti" ca tine cu chef de cearta si tendinta de a se crede superiori fata de noi restul.....tocmai de aceea m-am documentat si pe alte forumuri "din afara" caci la noi pe forumuri tot apar tot felul de "mecanici" care isi dau ei cu parerea fara macar sa stie ce este acela un motor si principiile lui de functionare. Tu nu te incadrezi aici, in grupul acestor "mecanici", sfatul tau a fost folositor, si cum am zis m-am exprimat gresit ca trebuia sa zic ca ai avut dreptate caci si altii fac la fel....si tu puteai sa dai pe topic un mesaj sa-mi aduci aminte sa pun acele coduri acolo...nu sa incerci sa pari "inteligent"....toti gresim, iar daca unu greseste cu ceva nu inseamna ca e mai prost ca tine.....si sincer mi se rupe de ceea ce spui tu, eu imi vad de masina mea, doar ea ma intereseaza si din cand in cand sa mai ajut un ursar care are probleme si nu da decat de oameni ca tine, gen care iti da un raspuns bun si te critica de 10 ori apoi....din cat de uniti erau ursarii inainte acum sunt numai critici si rivali...nu mai fiti asa ca o sa ajungeti sa nu va mai ajute nici naiba...cand noi ar trebui sa fim rivali doar pe piste...
Numai bine!
gigcutzu is offline   Reply With Quote
Old 27-12-11, 23:50   #11
Doc-ul

Stage 5
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,319
Default Re: Probleme racire M50B25

vreau si eu part-number-ul la termocupla care cupleaza/declanseaza la 80 grade !
ms
Doc-ul is offline   Reply With Quote
Old 28-12-11, 13:26   #12
gigcutzu

Stage 5
 
gigcutzu's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 602
Default Re: Probleme racire M50B25

Nu mai stiu exact codurile..am sa le caut sa vad pe unde le mai am...pana atunci termocupla este de pe e46 318, ce-a cu 3 picioruse, cu 2 viteze., prima la 80 grade a doua viteza la 88. Eu am legat electroventilatorul doar pe prima viteza la 80 grade si merge brici pe urs cu m50.
gigcutzu is offline   Reply With Quote
Old 28-12-11, 14:10   #13
bix

No Speed Limit

Stage 5
 
bix's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 470
Member of:
[Moderators]
[NoSpeedLimit Romania Club]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
Default Re: Probleme racire M50B25

Quote:
Originally Posted by gigcutzu View Post
Nu mai stiu exact codurile..am sa le caut sa vad pe unde le mai am...
verifica mesajele care le-ai trimis, s-ar putea sa le gasesti in PM daca nu le-ai sters.
bix is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -