Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > PORSCHE > Alte discutii Porsche

Reply
 
Thread Tools
Old 10-08-09, 14:35   #1
Chelie
Porsche Driver

Stage 5
 
Chelie's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,240
Member of:
[PORSCHE]
Exclamation Porsche history

Firma germana Porsche fondata de inginerul Ferdinand Porsche in anul 1931 si avand sediul la Zuffenhausen,Stuttgart si specilizata in constructia de automobile sport performante, a sarbatorit pe data de 8 iunie 2008 60 de ani de la aparitia primului model oficial Porsche. Cei 60 de ani de istorie ai constructorului german se traduc prin automobile sport de serie cu performante si fiabilitate ridicate avand un mare impact la public, numeroase victorii obtinute in competitiile sportive dar si unele momente mai putin favorabile. In prezent, Porsche nu este doar un vis, ci reprezinta o forta industriala si economica ce controleaza o parte din concernul german Volkswagen, tehnologie avansata, performante sportive maxime si de curand a concretizat rezultate semnificative pentru reducerea emisiilor poluante. Mai jos vom incerca sa prezentam cele mai importante momente din istoria de 60 de ani a constructorului german Porsche. Nascut pe data de 3 septembrie 1875, la Mattersdorf , fostul imperiu Austro-Ungar, azi orasul Vratislavice din Republica Ceha si absolvent al Colegiului din Reichenberg, Ferdinand Porsche s-a remarcat pentru prima oara in domeniul auto in anul 1900 atunci cand impreuna cu Jacob Lohner au realizat un prototip de automobil electric. Acest prototip a fost denumit Lohne-Porsche si a fost expus in acelasi an la expozitia universala din Paris, obtinand premiul intai. In 1907 obtine diploma de onoare - titlu de doctor al Universitatii tehnice din Viena pentru inventia sistemului de propulsie hibrida. Mai tarziu devine director tehnic la fabrica Lohner-Porsche Mixte Hybrid, 1901Austro-Daimler.

Lohner Porsche, 1900 Lohner Porsche Mixte Hybrid, 1901

In 1917 devine director general al fabricii Austro-Daimler iar in 1923 renunta la functie stabilindu-se in Germania colaborand cu firma Daimler-Benz si contribuind decisiv la realizarea modelului Mercedes SSK.
In 1931 isi deschide propriul cabinet de consultanta tehnica la Stuttgard sub denumirea "Dr. Ing. H.C. F. Porsche GmbH". La mijlocul anilor '30 colaboreaza pentru firma Auto Union la realizarea modelelor pentru competitii.

Ferdinand Porsche Ferdinand Porsche si pilotul Bernd Rosemeyer Ferdinand si Ferry Porsche Ferry, Ferdinand si Butzi Porsche

In 1936 incep primele teste ale prototipului Porsche Type 60 iar doi ani mai tarziu fiind finalizat sub denumirea de Volkswagen Kaffer, firma pe care a infiintat-o la ordinul lui Hitler, caruia i-a fost ulterior si consilier in probleme de armament.

Volkswagen Beetle, 1938 Ferry Porsche

In 1939 este prezentat Porsche type 64 cunoscut si sub numele de Volkswagen Aerocoupe. Considerat de unii specialisti primul model Porsche, modelul 64 era realizat pe o baza mecanica de VW Kaffer si dispunea de o caroserie atent studiata aerodinamic realizata din aluminiu care oferea doua locuri. Motorul era unul tip boxer (cilindri opusi) racit cu aer avand 4 cilindri, capacitatea de 1.1L si dezvolta 50 CP, permitand o viteza maxima de 160 km/h. Ideea lui F. Porsche de a promova acest model in cursa Berlin-Roma pentru a testa reactia publicului precum si dotarea acestui model cu motoare cu 8 sau 10 cilindri nu au mai ajuns sa fie materializate. Au fost realizate numai 3 exemplare dintre care unul singur a putut fi recuperat de catre Ferry Porsche (fiul lui F. Porsche) si restaurat de Batista Pininfarina in 1947. In 1949 acesta a fost cumparat de catre pilotul austriac Otto Mathe cu care a castigat raliul muntilor Alpi in 1950. Ultima oara cand a fost condus acest unic exemplar a fost in cursa de la Montherey Historic Races din 1981.

Porsche typ.64, 1939

Arestat dupa finele celui de al doilea razboi mondial pe data de 15 decembrie 1945 si incarcerat la Boulogne-Billancourt (Franta), F.Porsche avea sa se intoarca in orasul Gmund(Austria) la sfarsitul anului 1947. In aceasta perioada, biroul inginerilor de consultanta a fost condus de catre fiul acestuia, Ferry Porsche care va pune in practica o dorinta mai veche a familiei de a realiza si fabrica in serie un automobil sport.
Ferdinand, Ferry Porsche & E. Komenda - Porsche 356/1Pe data de de 14 iulie 1947 apar primele schite pe hartie ale viitorului model sport iar dupa circa un an pe 8 iunie 1948 este finalizat primul prototip denumit Porsche 356/1 obtinand in acelasi timp omologarea pentru circulatia stradala. Acesta era realizat pe o baza mecanica de VW Kaffer si dispunea de o caroserie tip roadster cu doua locuri realizata din aluminiu, desenata de Erwin Komenda si montat pe un sasiu tubular. Primul prototip oficial Porsche 356/1Motorul era amplasat central si era unul de tip boxer (cilindri opusi) cu 4 cilindri de 1.1L, racit cu aer care avea blocul si chiulasa realizate din aluminiu. Acest motor dezvolta 40 CP si multumita unei greutati reduse de 585 Kg permitea atingerea unei viteze maxime de 135km/h. Productia noului 356 a demarat in acelasi an la Gmund (Austria) iar spre deosebire de prototipul 356/1, versiunea de serie avea motorul amplasat in spate pentru a diminua costurile de productie si a castiga doua locuri in plus la interior iar sasiul era autoportant. In 1949 la Salonul Auto de la Geneva are loc lansarea oficiala a modelului 356 care era disponibil in doua variante de caroserie - coupe si cabriolet. De la debut modelul 356 s-a remarcat prin performante bune, manevrabilitate excelenta, aerodinamica atent studiata si caliatea fabricatiei de nivel inalt. Tot in acelasi an este finalizat avangardistul momopost de Formula 1 Cisitalia 360 dezvoltat de firma Porsche si care dispunea de caroserie din aluminiu, transmisie integrala, motor boxer cu 12 cilindri supraalimentat cu turbocompresor care dezvolta 300 CP si permitea atingerea unePrimul Porsche 356 coupei viteze maxime de 300 km/h.

Cisitalia Porsche typ.360 Primul prototip Porsche typ.356, 1948

In 1950 dupa ce au fost fabricate 52 de exemplare din modelul 356, productia cat si sediul firmei sunt transferate la Zuffenhausen, Stuttgart (Germania). Daca primele exemplare fabricate la Gmund dispuneau de caroserie din aluminiu, acum caroseria era realizata din otel. In acelasi an este prezentata varianta de competitii a modelului 356 realizata in doua exemplare si care va concura anul urmator in cursa de 24h de la LeMans obtinand prima victorie pe clasa in competitii pentru constructorul german.

Pe data de 30 ianuarie 1951 Dr. Ing. Ferdinand Porsche in varsta de 76 de ani a decedat. In acelasi an este disponibil un nou motor boxer cu 4 cilindri de 1.3L (44 CP) pentru modelul 356 iar un an mai tarziu unul de 1.5L (55-70 CP).




In 1953 cu ocazia Salonului Auto de la Paris este lansat un nou model: 550 Spyder. Conceput in primul rand pentru competitii, Porsche 550 Spyder dispunea de o caroserie "deschisa" cu doua locuri si era conceput dupa solutia "totul in spate" avand echipat un motor boxer de 1.5L (110-117CP) ce permitea atingerea unei viteze maxime de 220 km/h. a devenit celebru in urma victoriei obtinute in premiera pentru Porsche in cursa de la Targa Florio dar si ca urmare a accidentului care a facut victima pe actorul american James Dean aflat la volanul acestui model in data de 30 septembrie 1955. In 1954 este comercializata in SUA o noua versiune mult simplificata gen "low cost" denumita 356 Speedster. Aceasta dispunea de o caroserie cabrio cu doua locuri al carui parbriz era de dimensiuni mai mici. In perioada 1954-1957 au fost construite 1.171 exemplare, fiind inlocuit in 1958 cu 356 Convertibe D. In 1955 pentru modelul 356 sunt operate unele retusuri la exterior si interior iar partea mecanica a fost revizuita, modelul fiind lansat la Salonul Auto de la Frankfurt si denumit 356 A. Tot atunci au fost disponibile noi motorizari de 1.5 si 1.6L ce dezvoltau intre 75 si 100 CP. Pe data de 12 Martie 1956 de pe portile fabricii din Zuffenhausen a iesit exemplarul cu nr. 10.000 al modelului 356. In 1958 este lansat succesorul modelului 550 Spyder, denumit 718 Spyder si dezvoltat in primul rand pentru competitii. Realizat dupa solutia "totul in spate", noul model era echipat cu motoare boxer de 1.5 si 1.6L care dezvoltau pana la 160 CP in timp ce transmisia era asigurata de o cutie manuala cu 5 trepte. Cu acest model sunt obtinute doua victorii importante in 1960 in cursele de la Targa Florio si cea de anduranta de 12h de la Sebring. Un an mai tarziu este obtinuta o importanta victorie pe clasa in cursa de 24h de la LeMans cu pilotii Masten Gregory si Bob Holbert.



James Dean cu Porsche 550 Spyder Porsche 356C Coupe Porsche 356A Speedster

In 1959 este realizat primul facelift major pentru modelul 356 fiind realizate ample retusuri la exterior si interior in timp ce partea mecanica a fost complet revizuita fiind disponibil un singur motor de 1.6L care dezvolta puteri cuprinse intre 60 si 115CP (versiunea 1600 GS Carrera GT). Modelul a primit denumirea de 356 B si a fost lansat la Salonul Auto de la Frankfurt din acel an.

Porsche 787,F2 Porsche 718 RS60

In 1960 este prezentat modelul de Formula 2 Porsche 787 care avea la baza modelul 1500 RS-K pentru competitii. Motorul disponibil era tip boxer cu 4 cilindri de 1.6L care dezvolta 190 CP la 8000 rpm. In acelasi an este castigat titlul la constructori in campionatul mondial de F2 "Coupe des Constructeurs" cu pilotii Wolfgang von Trips si Dan Gurney. Un an mai tarziu, cu unele modificari modelul 787 va concura in Formula 1 si va primi denumirea 718.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	nr_03 Lohner-Porsche Mixte Hybrid an 1901.jpg
Views:	64
Size:	25.0 KB
ID:	1040322   Click image for larger version

Name:	nr_04 Ferdinand Porsche.jpg
Views:	55
Size:	5.3 KB
ID:	1040323   Click image for larger version

Name:	nr_06 Ferdinand & Ferry Porsche.jpg
Views:	60
Size:	10.4 KB
ID:	1040325  

Click image for larger version

Name:	nr_07 Ferry & Ferdinand & Butzi Porsche.jpg
Views:	66
Size:	26.2 KB
ID:	1040326   Click image for larger version

Name:	nr_08 volkswagen Beetle 1938.jpg
Views:	59
Size:	17.2 KB
ID:	1040327   Click image for larger version

Name:	nr_08bis Ferry Porsche.jpg
Views:	62
Size:	23.4 KB
ID:	1040328  

Click image for larger version

Name:	nr_10 porsche_type_64_1939.jpg
Views:	55
Size:	91.0 KB
ID:	1040329   Click image for larger version

Name:	nr_12 Primul prototip oficial Porsche 356-1.jpg
Views:	64
Size:	14.0 KB
ID:	1040330   Click image for larger version

Name:	nr_17 James Dean & Porsche 550 Spyder.jpg
Views:	65
Size:	18.6 KB
ID:	1040331  

Click image for larger version

Name:	nr_18 Porsche 356C Coupe.jpg
Views:	66
Size:	65.0 KB
ID:	1040332   Click image for larger version

Name:	nr_19 Porsche 356A Speedster.jpg
Views:	56
Size:	32.2 KB
ID:	1040333   Click image for larger version

Name:	nr_23 Porsche 718 RS60.jpg
Views:	61
Size:	87.1 KB
ID:	1040334  

Click image for larger version

Name:	nr_25 porsche 787 F2.jpg
Views:	64
Size:	18.9 KB
ID:	1040335   Click image for larger version

Name:	nr_26 Prototip Porsche 695 1961.jpg
Views:	61
Size:	10.0 KB
ID:	1040336   Click image for larger version

Name:	nr_27 Porsche 804 F1.jpg
Views:	66
Size:	53.5 KB
ID:	1040337  

Attached Images
  
__________________
rent@car
Chelie is offline   Reply With Quote
Old 12-08-09, 13:07   #2
Chelie
Porsche Driver

Stage 5
 
Chelie's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,240
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: Porsche history

In 1961 este lansat Porsche 356 B Carrera Abarth GTL realizat in colaborare cu firma preparatorului italian Carlo Abarth,obtinand numeroase succese in competitii. In acelasi an este prezentat prototipul 695 sau T7 desenat de Alexander "Butzi" Porsche (fiul lui Ferry Porsche) si care prefigura succesorul modelului 356.

Prototip Porsche 695, 1961 Porsche 804, F1

In 1962 este prezentat monopostul de F1 Porsche 804. Acesta avea echipat un motor tip boxer cu 8 cilindri de 1.4L care dezvolta 180 CP la 9.200 rpm si permitea atingerea vitezei maxime de 270 km/h. Cu toate ca sunt obtinute doua victorii in Grand Prix-ul Frantei si la Castle Solitude Stuttgard cu pilotul Dan Gurney, la sfarsitul sezonului, Porsche se retrage din campionatul mondial de F1.

In iulie 1963 este prezentata o ultima evolutie a modelului 356 fiind realizate retusuri la exterior si interior iar partea mecanica a fost revitalizata, modelul primind denumirea 356 C. Au fost lansate doua noi versiuni SC si Carrera 2 ale caror motoare de 1.6 si 2L dezvoltau 95 si respectiv 130 CP. Tot acum a fost introdus sistemul de franare prevazut cu discuri la ambele punti. La Salonul Auto de la Frankfurt din 1963 este prezentat sub forma de prototip un nou model Porsche 901, ca succesor al modelului 356. Acesta dispunea de o eleganta caroserie coupe 2+2 locuri cu linii simple dar placute desenata de Alexander "Butzi" Porsche. Conceput dupa solutia "totul in spate", noul model avea echipat un motor boxer racit cu aer avand 6 cilindri, capacitatea de 2L, distributie cu doi arbori cu came in cap si dezvolta 130 CP. Tansmisia era asigurata de o cutie manuala cu 5 trepte. Suspensia era independenta prevazuta cu bare de torsiune iar sistemul de franare era servoasistat fiind prevazut cu discuri. Performante: viteza maxima 210 km/h, acceleratie 0-100 km/h in 9 secunde. Deoarece constructorul francez Peugeot avea exclusivitate pentru numerele compuse din 3 cifre avand zero in mijloc, noul model a primit denumirea 911. Productia a demarat in septembrie 1964, pretul de baza fiind de 21.900 marci germane.

Butzi Porsche si Porsche 901 Porsche 911, primul exemplar Porsche 904 GTS

In 1964 este lansat modelul 904 Carrera GTS special conceput pentru competitii si succesor al modelului 718. Noul model dispunea de o caroserie realizata din fibra de sticla (in premiera pentru Porsche) al carui design spectaculos a fost realizat de "Butzi" Porsche si Porsche 911 - primul exemplarputea fi echipat cu motoare tip boxer cu 4, 6 si 8 cilindri amplasate central. Cu acest model sunt castigate numeroase curse precum Targa Florio, LeMans, Tour de France, Nurburgring, Monte Carlo, plus doua titluri de campion mondial la clasa GT cu motoare de 2L. Au fost construite 116 exemplare. Pe data de 28 aprilie 1965, dupa o cariera de aproape 17 ani timp in care au fost fabricate Porsche 904 GTS76.313 exemplare, productia modelului 356 a fost stopata fiind inlocuit cu modelul 912. Caroseria si partea mecanica ale modelului 912 erau identice cu ale modelului 911 dar era oferit cu un motor boxer cu 4 cilindri de 1.6L (90 CP) in timp ce transmisia era asigurata de o cutie manuala cu 4 trepte. In 1966 sunt lansate doua noi versiuni 911S al carui motor dezvolta 160 CP si 911/912 Targa care dispunea de o caroserie tip cabriolet avand un roll-bar montat central care oferea protectie pasagerilor in caz de rasturnare in timp ce acoperisul era detasabil iar luneta pliabila. In acelasi an este fabricat exemplarul cu nr.100.000 Porsche, acesta fiind un 912 Targa. Tot in 1966 este este lasat modelul pentru competitii Porsche 906 sau Carrera 6 ca succesor al modelului 904. Acesta dispunea de o caroserie atent studiata aerodinamic realizata din fibra de sticla si care era montata pe un sasiu tubular. Acest model putea fi echipat cu motoare tip boxer cu 6 sau 8 cilindri amplasate central. Cu acest model sunt obtinute victorii importante in competitii, printre acestea si cursa de la Targa Florio.

In 1967 este prezentat succesorul modelului 906, care a fost denumit 907. Acest model concura in clasa sport prototip si era echipat cu motoare boxer cu 6 cilindri de 2L si 8 cilindri de 2.2L. Pe acest model a fost introdus sistemul de franare prevazut cu discuri ventilate (in premiera pentru Porsche). Printre victoriile obtinute, merita mentionate Targa Florio, 12h Sebring, 24h Daytona si 1000 Km Nurburgring. In acelasi an sunt lansate doua noi versiuni: 911T (110 CP) si 911L (130 CP).

Porsche 906 Porsche 907, 1967

In 1968 este lansat modelul 908 ca succesor al seriei de modele 906/907/910 si al carui motor boxer cu 8 cilindri de 3L dezvolta puteri cuprinse intre 350 si 400 CP. Cu acest model sunt obtinute victorii importante in competitii, printre acestea: Targa Florio, 24h Daytona si 1000 Km Nurburgring. In acelasi an este obtinuta o victorie importanta in cursa de la Montecarlo din campionatul mondial de raliuri cu un Porsche 911T, succese obtinute si in editiile din anii 1969, 1970 si 1978. Tot in 1968 ampatamentul modelelor 911/912 a fost marit de la 2.211 la 2.268 m pentru imbunatatirea tinutei de drum si a stabilitatii iar varianta de caroserie cabrio-targa are acum luneta fixa si este realizata din sticla.

Porsche 908, 1969 Porsche 911 - invingator raliu Monte Carlo 1968, 1969, 1970, 1978

In 1969 multumita victoriilor obtinute in cursele de la Targa Florio, 1000 Km Nurburgring, 1000 Km Monza si 1000 Km Spa, firma Porsche obtine titlul de campioana mondiala la constructori cu modelele 908 si 917 acesta din urma fiind prezentat la Salonul Auto de la Geneva din acel an. In acelasi an este lansata o noua versiune 911 Sportmatic care dispunea de o cutie de viteze semi-automata cu 4 trepte fara ambreiaj si este introdusa injectia mecanica de benzina pentru motoarele versiunilor 911S si 911E.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	nr_35 Porsche 906.jpg
Views:	69
Size:	60.9 KB
ID:	1042675   Click image for larger version

Name:	nr_36 Porsche 907 1968.jpg
Views:	63
Size:	59.3 KB
ID:	1042676   Click image for larger version

Name:	nr_37 Porsche 908 1969.jpg
Views:	59
Size:	35.2 KB
ID:	1042677  

Click image for larger version

Name:	nr_38 Porsche.jpg
Views:	61
Size:	14.5 KB
ID:	1042678  
Attached Images
   
Chelie is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -