Din ce am vazut pana acum 90% din clienti se uita la CUM ARATA motorul si nu la ce e in el sau ce COMPRESIE are,majoritatea sunt naivi,se incurajeaza la gramada si sunt superficiali.Ce misto arata motorul ala hai ca-l luam! sau ce misto e masina aia,arata beton,o iau!
Motoarele sunt cumparate la gramada,cu sutele,de la japonezi,pakistanezi,afgani,filipinezi nimeni nu le verifica pe toate,va dati seama ca se cumpara minim 50 de motoate plus 4 masini pentru a se incarca totul intr-un container intr-o singura zi de 2-3 oameni! de obicei sunt 2 oameni pt ca ziua de munca e scumpa in Japonia, 150$ pe zi la incarcat,muncesti de te spargi.Odata cumparate sunt duse in alte depozite pana se strange numarul pentru a face un container complet,intra cam 300-400 de motoare intr-unul dupa calculele mele la gramada!
Asa,dupa ce le incarca,urmeaza drumul in America/Canada/Dubai,odata ajunse iarasi 2-3 derbedei descarca motoarele la mana sau cu liftul,unele mai cad,pe unele te mai urci cu picioarele(in cel mai bun caz) il mai impingi cu liftul pe ciment.
Ajunse in garaj sunt spalate cu furtunul fara nici o protectie,urmeaza alta spalare exterioara-interioara cu motorina,iarasi cu apa sub presiune,cele zgariate/lovite/maltratate sunt puse deoparte,sunt vopsite cu sprayul sau la pistol(de obicei la spray) aranjate pe rafturi,din cand in cand se mai da cu carpa pe ele si cu solutia magica: motorina , pentru a straluci.
Motoarelor cu compresie slaba li se administreaza o anumita cantitate de ulei in fiecare cilindru pentru a iesi bine la viitorul test de compresie.
Dupa ce sunt aranjate ca la carte se asteapta viitorul client fie el in persoana sau pe ebay.Se vand in medie 200 de motoare pe saptamana,cel putin atatea pleaca din 17 magazine din Canada sper lumea intreaga!
2 din 10 transmisii au probleme in general,motoarele modificate deja sunt vazute cam rau,nici ei nu stiu daca merg sau nu.
NU EXISTA motoare in regula,TOATE sunt aranjate,de cei din Japonia sau de cei de aici,TOTI fac asa ceva,Mos Craciun nu exista.
NU cumparati un motor sh fara test de compresie,fara sa-l studiati atent si fara sa-i dati capacul de la culbutori jos sa-i verificati starea axelor si depunerile.
Toate au 50.000-80.000km te asigura vanzatorul,ce uita el sa spuna ca la cifrele astea se mai adauga un 1 sau un 2 cu usurinta.Un client a descoperit ca 300zxul lui cu 80.000km pe bord avea cureaua de distributie schimbata la 260.000km desi masina arata ca noua! un altul cu o honda avea bordul schimbat Mugen la 275.000km si exemplele pot continua.
Mai sunt multe de spus,cine mai are intrebari sa nu ezite.
Spor la cumparat motoare.Si sa nu uit,ciudat,cunosc multi care fac asta,nici unul nu foloseste ca masina de zi cu zi o JDM ci o USDM noua sau sh.
ps: de curiozitate am intrebat: Ce se intampla cand se vor termina motoarele din Japonia si masinile? la care am primit raspunsul: bunicul meu acum 30 de ani se intreba acelasi lucru si uite ca nu se mai termina.