Salut prieteni!
Posed un autoturism Alfa Romeo 33 i.e. cat. 4x4 SportWagon, cu motor boxer de 1351 cc, fabricatie 1993, serie sasiu ZAR90700005930094, nr. omologare tip: OM52845EST30E.
Problema pe care o am, este ca motorul merge perfect, fara nici o problema, pana la un moment dat cand aprinderea practic este taiata. Fenomenul nu are o frecventa anume, putand merge foarte bine 1500 km fara sa se intample nimic, sau sa se opreasca motorul dupa mai putin de 100 m…
Dupa ce astept o perioada de timp intre 10 minute si 48 de ore, motorul porneste iar fara probleme si, functioneaza… cat vrea el. Se mai intampla sa porneasca si daca zgaltai masina, sau daca o tractez/imping cativa metri, dar procedeul asta nu functioneaza mereu.
Am verificat releele, sigurantele si o multime de mase si contacte, fara rezultat. Concluzia la care am ajuns, este ca de vina nu poate fi decat un semi-conductor sau un micro-releu din centrala electronica de control a motorului.
Problema este ca autoturismul meu e dotat cu doua asemenea centrale, dupa cum arata cablajele si suportii de prindere ale lor, ambele fiind montate de fabricant si nu intr-un service sau in alta parte.
Astfel, cele doua centrale sunt:
- prima, pe care am gasit-o la toate autoturismele asemanatoare, cat si in cartea tehnica si in manualul de service, este o centrala Magneti Marelli 0261200142, si este montata in habitaclul motorului, pe contra-aripa stanga. Are 35 de pini.
- Cea de-a doua, despre care nu am gasit nimic si nici nu am mai vazut-o pe vreo alta Alfa, este in port-bagaj, in stanga rotii de rezerva. Are 25 de pini si pe ea, nu scrie decat Magneti Marelli MCT 100 A. Pe o laterala a carcasei, este poansonat codul: MCT 100 A – 1313.
Responsabila de defectiune, pare sa fie cea de-a doua unitate, care sincer sa fiu, nu prea stiu la ce foloseste. Pare sa fie legata de senzorul de presiune absoluta si de bobinele de inductie, dar data fiind distanta de la ea pana la motor si multitudinea de fire, mi-e foarte greu sa fiu sigur. Oricum, intr-unul dintre momentele cand motorul mergea fara probleme, am scos aceasta centrala si scanteia de la bujii a disparut, lucru care nu s-a intamplat cand am scos cealalta centrala…
Va rog ca, in masura posibilitatilor sa-mi sugerati cum sa rezolv problema pe care o am si daca aveti cumva o astfel de centrala, sa-mi comunicati care este costul acesteia si conditiile de livrare.