Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > ALFA ROMEO > Zona tehnica Alfa Romeo

Reply
 
Thread Tools
Old 20-04-07, 00:10   #1
zapp_robert

Stage 2
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 57
Default Alfa 33 4x4

Salut prieteni!

Posed un autoturism Alfa Romeo 33 i.e. cat. 4x4 SportWagon, cu motor boxer de 1351 cc, fabricatie 1993, serie sasiu ZAR90700005930094, nr. omologare tip: OM52845EST30E.

Problema pe care o am, este ca motorul merge perfect, fara nici o problema, pana la un moment dat cand aprinderea practic este taiata. Fenomenul nu are o frecventa anume, putand merge foarte bine 1500 km fara sa se intample nimic, sau sa se opreasca motorul dupa mai putin de 100 m…

Dupa ce astept o perioada de timp intre 10 minute si 48 de ore, motorul porneste iar fara probleme si, functioneaza… cat vrea el. Se mai intampla sa porneasca si daca zgaltai masina, sau daca o tractez/imping cativa metri, dar procedeul asta nu functioneaza mereu.

Am verificat releele, sigurantele si o multime de mase si contacte, fara rezultat. Concluzia la care am ajuns, este ca de vina nu poate fi decat un semi-conductor sau un micro-releu din centrala electronica de control a motorului.

Problema este ca autoturismul meu e dotat cu doua asemenea centrale, dupa cum arata cablajele si suportii de prindere ale lor, ambele fiind montate de fabricant si nu intr-un service sau in alta parte.

Astfel, cele doua centrale sunt:
- prima, pe care am gasit-o la toate autoturismele asemanatoare, cat si in cartea tehnica si in manualul de service, este o centrala Magneti Marelli 0261200142, si este montata in habitaclul motorului, pe contra-aripa stanga. Are 35 de pini.
- Cea de-a doua, despre care nu am gasit nimic si nici nu am mai vazut-o pe vreo alta Alfa, este in port-bagaj, in stanga rotii de rezerva. Are 25 de pini si pe ea, nu scrie decat Magneti Marelli MCT 100 A. Pe o laterala a carcasei, este poansonat codul: MCT 100 A – 1313.
Responsabila de defectiune, pare sa fie cea de-a doua unitate, care sincer sa fiu, nu prea stiu la ce foloseste. Pare sa fie legata de senzorul de presiune absoluta si de bobinele de inductie, dar data fiind distanta de la ea pana la motor si multitudinea de fire, mi-e foarte greu sa fiu sigur. Oricum, intr-unul dintre momentele cand motorul mergea fara probleme, am scos aceasta centrala si scanteia de la bujii a disparut, lucru care nu s-a intamplat cand am scos cealalta centrala…

Va rog ca, in masura posibilitatilor sa-mi sugerati cum sa rezolv problema pe care o am si daca aveti cumva o astfel de centrala, sa-mi comunicati care este costul acesteia si conditiile de livrare.
zapp_robert is offline   Reply With Quote
Old 20-04-07, 17:17   #2
markizu

Stage 5
 
markizu's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 2,151
Member of:
[VW]
[Honda]
Default Re: Alfa 33 4x4

salut
un mic sfat de la un fiatist
deci o unitate cu 35 pini este calculatorul sau cum spun astia ECU
si nu se scoate niciodata mufa cand e conectata bateria se poate ARDE
unitate cu 25 pini si cu aspect metalic cu aripioare de aerisire este
calculatorul de la ABS de asta e in spate sper sa nu ma insel ca la fel poate fi si cel de aprindere dar nu vad de ce ar fi pus in spate
si problema ta cred ca este senzorul TDC sau Rpm de pe volanta
masoarei valoare cu ohmetru vezi ce rezistenta are
si cauta valoarea corecta pe net
bafta
__________________
Fiat tempra 1.6 ien aprox 110 cai (gone)
Lancia Delta II 1.8 132 hp ..(gone)
Alfa 156 1.8 ts 150 hp (great feeling, gone)
Golf III Rabbit 1.4 mic si rau..(gone )
Honda del Sol 1,6 soch vtec turbo on !!
markizu is offline   Reply With Quote
Old 20-04-07, 21:14   #3
zapp_robert

Stage 2
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 57
Default Re: Alfa 33 4x4

Quote:
Originally Posted by markizu View Post
salut
un mic sfat de la un fiatist
deci o unitate cu 35 pini este calculatorul sau cum spun astia ECU
si nu se scoate niciodata mufa cand e conectata bateria se poate ARDE
unitate cu 25 pini si cu aspect metalic cu aripioare de aerisire este
calculatorul de la ABS de asta e in spate sper sa nu ma insel ca la fel poate fi si cel de aprindere dar nu vad de ce ar fi pus in spate
si problema ta cred ca este senzorul TDC sau Rpm de pe volanta
masoarei valoare cu ohmetru vezi ce rezistenta are
si cauta valoarea corecta pe net
bafta
Merci markizu!

Problema e ca eu nu am ABS... In plus, am aflat ce este in a doua cutie, cea din spate: e un power-pack Marelli, care practic dubleaza puterea motorului. Raspunsul acesta l-am primit de la Auto-Delta (fosta Abarth), din Torino, adica de la cei care au montat masina mea. Ce scrie pe eticheta, este de fapt seria si tipul procesorului (Motorola MCT 100 , folosit de Marelli pentru power-packs, la vremea respectiva). Procesorul, mai era folosit si la placile de baza AMD pentru PC-urile 486 si Pentium I...
Se pare ca problema e un contact de masa, undeva pe circuit, asa ca trebuie sa "iau la mana" tot traseul electric de la Power-Pack, pana la centrala...

Mai mult, cei de la Auto-Delta, mi-au dat si softul necesar programarii chipului. Daca are nevoie cineva, il dau la pretul la care l-am luat (gratis).

In plus, mai am la acelasi pret si cartea tehnica si manualul de service pentru Alfa 33, variantele 1, 2 si 3, motoare de la 1300 la 1700 cc, numai benzina.
zapp_robert is offline   Reply With Quote
Old 29-04-07, 17:15   #4
generalul

Stage 2
 
generalul's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 34
Default Re: Alfa 33 4x4

Si eu am avut o problema asemanatoare la Alfa mea 75 twin spark.Pornea functiona foarte bine totul era ok.Daca opream motorul si incercam sa pornesc imediat dupa aceea nu mai pornea.
Am luat la mana toata instalatia electrica intr-un atelier specializat si nu i-au putut da de cap.
M-am resemnat in ideea ca nu se poate face nimik.
Intr-o zi am dat bara de fata jos sa inlocuiesc proiectoarele de ceata cu unele noi originale si surpriza am gasit acolo pe sasiu o cutiuta in care era un fir gros cu un patron in care era o siguranta.Era tot oxidat.L-am inlocuit cu unul nou si l-am mutat de acolo.Era siguarnta de pe plus-ul general.
De atunci nu mai am treaba cu ea!

Multe surprize ne rezreva italienii astia!!!!
generalul is offline   Reply With Quote
Old 29-04-07, 17:38   #5
zapp_robert

Stage 2
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 57
Default Re: Alfa 33 4x4

Quote:
Originally Posted by generalul View Post
Si eu am avut o problema asemanatoare la Alfa mea 75 twin spark.Pornea functiona foarte bine totul era ok.Daca opream motorul si incercam sa pornesc imediat dupa aceea nu mai pornea.
Am luat la mana toata instalatia electrica intr-un atelier specializat si nu i-au putut da de cap.
M-am resemnat in ideea ca nu se poate face nimik.
Intr-o zi am dat bara de fata jos sa inlocuiesc proiectoarele de ceata cu unele noi originale si surpriza am gasit acolo pe sasiu o cutiuta in care era un fir gros cu un patron in care era o siguranta.Era tot oxidat.L-am inlocuit cu unul nou si l-am mutat de acolo.Era siguarnta de pe plus-ul general.
De atunci nu mai am treaba cu ea!

Multe surprize ne rezreva italienii astia!!!!
Multumesc pentru sugestie! Realitatea e ca si eu ma gandeam la un contact imperfect. De fapt, eu ma gandeam mai degraba la un contact de masa care e imperfect... Pana acum, nu am auzit de siguranta pe plus-ul general. Evident, nici nu neg posibilitatea, cu atat mai mult cu cat existenta astuia, ar explica perfect necazul meu. Acum e duminica dupa-amiaza si nu am chef de fiare, dar maine iau la mana toate firele pe care le pot lua: in felul asta, sper sa localizez fie siguranta contactului general, fie vreo masa corodata. Oricum, multumesc pentru sugestie.

E a treia masina italiana pe care o am si, am constatat ca fata de cartea tehnica a masinii, intotdeauna o sa mai gasesti pe masina cate o "trasnaie", evident pusa de fabrica, dar despre care nici cei de la service-urile specializate nu au auzit. In principiu, nu e rau, dar sa te fereasca Domnul sa ai vreo problema tocmai acolo, ca o sa constati ca nu cunosti suficiente injuraturi cate ai vrea sa le transmiti italienilor...

Te tin la curent cu ce constat.
zapp_robert is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -