Revin cu cateva poze si cuvinte despre "Dojo" (asa am numit van-ul mare).
Cand l-am cumparat prin iarna avea cateva probleme cu valva IAC, marsarierul, uleiuri cu filtre vechi si electrica. De atunci a papat ceva piese aduse din State si uleiuri proaspete pentru motor si transmisie. Van-ul este absolut exceptional, exact asa cum mi-l aduceam aminte de cand ne-am plimbat cu unul in State:
- confort si feeling inegalabil la drum lung (inainte am avut si un Mercedes 500 Sel si cred ca van-ul este cel putin la nivelul lui + spatiul de rigoare)
- tinuta de drum surprinzator de decenta - se tine pe curbe mai bine ca Pontiacul, amortizeaza socurile perfect
- raza de intoarcere foarte buna, din 2000 Dodge au schimbat sistemul de directie cu rack & pinion si s-a terminat cu avantajul asta
- aerisire foarte buna, aproape nu este nevoie de A/C
Problema cu marsarierul (intra greu cu transmisia rece) a ramas si dupa schimbul de ulei - am inteles din manualul de service/forums ca trebuie reglate benzile cu cheia dinamometrica dar sunt putini mecanici care s-ar baga la asa ceva...
Cea mai mare problema la Dodge este electrica, am descoperit o multime de ciudatenii care tin mai degraba de "Zona crepusculara" decat de o masina dar am inceput sa ma obisnuiesc cu ele - mai curatam din cand in cand o conexiune la impamantare, folosim putina vaselina dielectrica pe contacte, un pic de WD-40 cu atentie si incep sa se rezolve lucrurile.
Cel mai suparator lucru este sensibilitatea la rugina - dupa o iarna prin zapada nici crom-ul de pe van nu mai arata la fel de bine, in toamna sigur intra in garaj si Pontiacul din fibra va duce greul prin zapezi.
Ce s-a facut pana acum:
- schimbat sistemul de aprindere, masina avea fise perforate in scurt: pus fise noi Champion, bujii Champion Truck Plug, capac delco si rotor pe contacte de alama, bobina inductie MSD
- schimbat ulei cu ATF +4 + filtru transmisie
- schimbat ulei motor + filtru Denso
- inlocuit becuri faruri Xenon, curatat contacte si impamatare - se stingeau aleator
- inlocuit un tampon de transmisie rupt - transmisia pleca intr-o parte si cardanul in alta
- schimbat filtru de aer, PCV si Crankcase
- aerisit frane si uns rulmentii fata
- gresat pivoti & capete bara
- inlocuit cureaua de accesorii (coapta total) si rola intinzatoare
Ce a ramas de rezolvat:
- inca un schimb de ulei + reglat benzile la cutie (cand am luat masina uleiul de transmisie era pitch-black...)
- schimbat sezorii MAP si TPS
- rezolvat un motor electric la scaunul soferului
- fixat indicator rezervor in bord, intre timp am aflat de la primul proprietar ca pompa de benzina a fost inlocuita cu una de Cielo...
- instalat iluminare LED in bord, cea originala functioneaza cand si cum vrea ea
- rezolvat iluminarea de interior
- desfacut si uns trapa de admisie a aerului in instalatia HVAC (cred ca s-a intepenit deschisa)
- inlocuit bucse tiranti fata
- reparat cablajul pe mufa de diagnoza