Trebuie sa-ti formezi propriul stil in functie de masina.
Am avut de-a face cu motoare diesel pe masinile din firma si dupa tipul soferului iti pot spune dezavantajele si avantajele.
La mers subturat se umple galeria si clapeta de admisie de funingine si trebuie curatata periodic. Vei afla la un moment dat ca mai trebuie sa-i cureti narile, sa o mai turezi din cand in cand sa se urneasca depunerile si mai ales sa se lubrifieze motorul complet. (A nu se citi ca nu se lubrifiaza daca nu mergi turat)
La mers turat se poarta schimbarea articulatiilor cam des (asta am observat la mine) pleci tare, mergi tare, ocolesti mai rar gropile, pe drumuri accidentate fortezi amortizoare, bucse, bielete, pivoti si ce-or mai fi.
Mai conteaza si constructia motorului si cutiei de viteze. Sunt unele care permit sa schimbi la 1500 rpm. Avem un Passat cu care merg cu 55km/h in viteza a 5-a, mai am un 206 in care viteza minima in viteza a 5-a este 60km/h altfel trepideaza si paraie din toate muchiile. (vorbesc de diesel-uri)
In concluzie parafrazez: trebuie sa iti formezi propriul stil in functie de masina. Nu exista cel mai bine sau cel mai corect, exista cel mai bine pentru tine sau cel mai corect pentru tine.
Succes si scuze pentru intarziere.
Cele bune.