Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini

Discutii generale masini Discutii generale despre masini : Colt Legislativ, Taxa Inmatriculare, Intrebari-Raspunsuri, Recomandari, Accidente

Reply
 
Thread Tools
Old 30-06-11, 13:42   #16
sefo

Stage 5
 
sefo's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 500
Default Re: Aproape obligatorii cauciucurile de iarna

Quote:
Originally Posted by amphetamine View Post
Si cu spatele ce faci cand fuge la FWD sau cand nu franeaza/vireaza la RWD?
Ori pui pe toate rotile ori o lasi in parcare.
Lasa ca asta stiam si eu...dinaintea ta..
Eu intrebam cate sunt obligatorii...
sefo is offline   Reply With Quote
Old 01-07-11, 01:20   #17
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Aproape obligatorii cauciucurile de iarna

Forma adoptată de Camera Deputaţilor / forma finală:

https://www.senat.ro/Legis%5CPDF%5C2011%5C11L009FC.pdf

Citatul rămâne valabil în privinţa condiţiilor în care se cer anvelope de iarnă - vezi pct. 1 din text.

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 23-08-11, 10:21   #18
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Re: Aproape obligatorii cauciucurile de iarna

Se apropie 1 noiembrie. Aveţi anvelope de iarnă?
La 1 noiembrie 2011, dacă ninge, poliţiştii vor putea verifica prezenţa anvelopelor de iarnă şi amenda şoferii care n-au aşa ceva. OG 5/2011, publicată acum ceva vreme în Monitorul Oficial, le dă voie să facă asta.

Ce spune legea?
Definiţia anvelopelor de iarnă

anvelope de iarna – anvelope omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor si ale remorcilor acestora, precum si montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizației Națiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizației Națiunilor Unite CEE-ONU nr. 54, dupa caz."

Când se constată contravenţia

conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zăpada, gheata sau polei, fără ca acesta sa fie dotat cu anvelope de iarna

Deci nu toată perioada, ci doar dacă e zăpadă pe jos. Gen, inclusiv atunci când plecati de la Bucureşti şi e soare şi frumos şi ajungeţi la Braşov şi ninge crâncen. Scuza “domne, la mine acasă era soare” nu există.
Care sunt amenzile

de la 2.500 lei la 4.000 lei, faptele prevazute la art. 58 lit. ak), al), an) si ao);".

In cazul utilizarii la transport a unui vehicul rutier care prezinta defectiuni tehnice majore si/sau periculoase, se suspenda dreptul de utilizare a vehiculului prin retinerea placutelor cu numarul de inmatriculare, a certificatului de inmatriculare si prin anularea inspectiei tehnice periodice, aplicandu-se si sanctiunea contraventionala corespunzatoare de catre personalul competent potrivit legii.



Suspendarea dreptului de utilizare a vehiculului prin retinerea placutelor cu numarul de inmatriculare, a certificatului de inmatriculare si prin anularea inspectiei tehnice periodice inceteaza, iar placutele cu numarul de inmatriculare si certificatul de inmatriculare prevazute la alin. (1) se restituie, la cerere, dupa prezentarea dovezii privind efectuarea unei inspectii tehnice in vederea redobandirii certificatului de inmatriculare in conformitate cu legislatia in vigoare."

Şi mai e şi asta…

In cazul in care savarsirea faptei prevazute la art. 58 lit. an) are drept consecinta blocarea unui sector de drum, odata cu aplicarea sanctiunii contraventionale personalul prevazut la art. 60 lit. a) va face mentiune in procesul-verbal de constatare a contraventiei si despre obligatia operatorului de transport/intreprinderii de a achita costurile aferente interventiei de degajare a sectorului de drum afectat.

Aşadar, aveţi cu toţii anvelope de iarnă? Dacă da, ce faceţi cu ele?

Sursa:********
__________________
R.I.P. Opel Vectra B2 2.5 V6 CDX



Audi A2 1.4tdi 75BHP (sold)



Hyundai Tucson 2.0 CRDI 140BHP

cangri is offline   Reply With Quote
Old 10-10-11, 15:48   #19
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Re: Aproape obligatorii cauciucurile de iarna

Cauciucurile all-season pe timp de iarna nu te scapa de amenda


Florian Coman, directorul Autoritatii Rutiere Romane, a declarat, joi, ca anvelopele all-season nu sunt suficiente pentru a scapa de amenda, odata cu intrarea in vigoare a reglementarii privind obligativitatea ca soferii sa-si echipeze masinile pentru sezonul rece.
76

Coman sustine ca este necesar ca pe cartea de identitate sa scrie Mud plus Snow (n.r. - noroi plus zapada) la care se adauga alte semne distincte.


"Expresia all-season este generala. Sunt considerate de iarna anvelopele care pe langa expresia M plus S (Mud plus Snow) trebuie sa aiba si anumite semne, respectiv un fulg de nea si o creasta alpina. Repet insa, vor fi date amenzi celor care ingreuneaza circulatia din cauza faptului ca nu sunt echipati de iarna", a spus reprezentantul ARR.


El a precizat ca cei care isi vor monta cauciucurile de iarna vor primi si un certificat de conformitate de la service-urile auto, prin care se demonstreaza ca anvelopele respective sunt pentru sezonul rece.
cangri is offline   Reply With Quote
Old 10-10-11, 17:13   #20
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Re: Aproape obligatorii cauciucurile de iarna

In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 1 pct. I.10 din Legea nr. 274/2010 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

Art. I. — Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 6, dupa punctul 6 se introduce un nou punct, punctul 6 1 , cu urmatorul cuprins:
„6 1 . anvelope de iarna — anvelope omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor si ale remorcilor acestora, precum si montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite CEE-ONU nr. 54, dupa caz.”
2. La articolul 102 alineatul (1), punctul 28 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„28. conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei, fara ca acesta sa fie dotat cu anvelope de iarna, iar in cazul autovehiculului de transport marfa cu o masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si al autovehiculului de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducatorului auto, fara ca acestea sa fie echipate cu anvelope de iarna pe rotile axei/axelor de tractiune sau fara a avea montate pe aceste roti lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate;”.
3. La articolul 112 alineatul (1), dupa litera h) se introduce o noua litera, litera h 1 ), cu urmatorul cuprins:
„h 1) autovehiculul nu este dotat, la circulatia pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei, cu anvelope de iarna, iar autovehiculul de transport marfa cu o masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si autovehiculul de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducatorului auto, nu sunt echipate cu anvelope de iarna pe rotile axei/axelor de tractiune sau nu au montate pe aceste roti lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate;”.
4. La articolul 112, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(2) In situatiile prevazute la alin. (1) lit. b), c), e), g), h 1 ), k), o), p), r) si s), la retinerea certificatului de inmatriculare sau de inregistrare, politistul rutier elibereaza conducatorului de vehicul o dovada inlocuitoare fara drept de circulatie, iar in cazurile prevazute la alin. (1) lit. a), d), f), h), i), j), l), m), n), t), u), v) si x),
o dovada inlocuitoare cu drept de circulatie pentru 15 zile.”
Art. II. –— Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 655 din 22 iulie 2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 102/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 56, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 56. — (1) Inspectia, controlul si supravegherea modului de respectare a prevederilor prezentei ordonante de urgenta, precum si a prevederilor normelor si reglementarilor prevazute de aceasta se efectueaza in trafic si la sediul intreprinderilor si/sau operatorilor de transport rutier de catre inspectorii de trafic si/sau personalul autoritatii competente imputernicit in acest scop.”
2. La articolul 561 , alineatul (6) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(6) La controlul efectuat in trafic asupra unui vehicul rutier, inspectorii de trafic si/sau personalul autoritatii competente imputernicit in acest scop vor verifica si starea tehnica a vehiculelor rutiere utilizate la operatiunile de transport rutier, in conformitate cu reglementarile specifice in vigoare.”
3. Articolul 57 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 57. — (1) La efectuarea controlului la sediul intreprinderilor si/sau operatorilor de transport rutier, inspectorii
de trafic si/sau personalul autoritatii competente imputernicit in acest scop au dreptul sa patrunda in timpul programului de lucru atat in spatiile de lucru, cat si in vehiculele detinute de acestia.
(2) La efectuarea controlului la sediul intreprinderilor si/sau operatorilor de transport rutier, acestia au obligatia prezentarii tuturor documentelor solicitate de personalul autoritatii competente imputernicit in acest scop.”
4. La articolul 58, dupa litera am) se introduc doua noi litere, literele an) si ao), cu urmatorul cuprins:
„an) efectuarea transportului de marfuri sau de persoane pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei fara ca autovehiculele sa fie dotate cu anvelope de iarna pe rotile axei/axelor de tractiune sau fara a avea montate pe aceste roti lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate;
ao) circulatia autovehiculelor cu lanturi montate pe roti, pe portiunile de drum care nu sunt acoperite cu zapada, gheata sau polei.”
5. La articolul 59 alineatul (1), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„b) de la 2.500 lei la 4.000 lei, faptele prevazute la art. 58 lit. ak), al), an) si ao);”.
6. Articolul 62 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 62 1 . — (1) In cazul utilizarii la transport a unui vehicul rutier care prezinta defectiuni tehnice majore si/sau periculoase, se suspenda dreptul de utilizare a vehiculului prin retinerea placutelor cu numarul de inmatriculare, a certificatului de inmatriculare si prin anularea inspectiei tehnice periodice, aplicandu-se si sanctiunea contraventionala corespunzatoare de catre personalul competent potrivit legii.
(2) Suspendarea dreptului de utilizare a vehiculului prin retinerea placutelor cu numarul de inmatriculare, a certificatului de inmatriculare si prin anularea inspectiei tehnice periodice inceteaza, iar placutele cu numarul de inmatriculare si certificatul de inmatriculare prevazute la alin. (1) se restituie, la cerere, dupa prezentarea dovezii privind efectuarea unei inspectii tehnice in vederea redobandirii certificatului de inmatriculare in conformitate cu legislatia in vigoare.”
7. Dupa articolul 62 1 se introduce un nou articol, articolul 62 2 , cu urmatorul cuprins:
„Art. 62 2 . — (1) In cazul in care savarsirea faptei prevazute la art. 58 lit. an) are drept consecinta blocarea unui sector de drum, odata cu aplicarea sanctiunii contraventionale personalul prevazut la art. 60 lit. a) va face mentiune in procesul-verbal de constatare a contraventiei si despre obligatia operatorului de transport/intreprinderii de a achita costurile aferente interventiei de degajare a sectorului de drum afectat.
(2) In cazul prevazut la alin. (1), administratorul drumului intocmeste devizul cuprinzand costurile aferente interventiei de degajare a sectorului de drum afectat si notifica operatorului de transport/intreprinderii, in termen de 7 zile de la data savarsirii contraventiei, obligatia de a le achita in termen de 15 zile de la data primirii notificarii.
(3) Operatorul de transport sau intreprinderea, dupa caz, poate contesta notificarea conform Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.”
Art. III. — Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 237 din 29 iunie 1998, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 45, alineatele (5) si (6) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
„(5) Pentru situatiile prevazute la alin. (4), administratorul drumului intocmeste un deviz cu contravaloarea daunelor
produse si depune, in termen de 5 zile de la data producerii accidentului rutier, in conditiile Legii nr. 136/1995 privind asigurarile si reasigurarile in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare, o cerere de despagubire la asiguratorul cu care proprietarul sau utilizatorul vehiculului, raspunzator de producerea accidentului rutier, a incheiat contractul de asigurare obligatorie de raspundere civila pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule.
(6) In situatia in care limitele de despagubire stabilite prin contractul de asigurare obligatorie de raspundere civila pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule nu acopera in totalitate prejudiciul produs, administratorul drumului notifica conducatorului auto vinovat de producerea accidentului si, dupa caz, operatorului de transport sau intreprinderii obligatia de a achita, in termen de 15 zile de la data primirii notificarii, partea din prejudiciu pentru care asiguratorul nu a acordat despagubiri."
cangri is offline   Reply With Quote
Old 10-10-11, 17:13   #21
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Re: Aproape obligatorii cauciucurile de iarna

2. La articolul 45, dupa alineatul (6) se introduc doua noi alineate, alineatele (7) si (, cu urmatorul cuprins:
„(7) In situatia in care proprietarul sau utilizatorul vehiculului, raspunzator de producerea accidentului rutier, nu avea incheiat un contract de asigurare obligatorie de raspundere civila pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, valabil la data accidentului, precum si in situatia in care accidentul s-a produs ca urmare a nerespectarii obligatiei de a dota autovehiculele cu anvelope de iarna, lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate, administratorul drumului intocmeste devizul cu contravaloarea daunelor si notifica conducatorului auto vinovat de producerea accidentului si, dupa caz, operatorului de transport sau intreprinderii, in termen de 7 zile de la datasavarsirii contraventiei, obligatia de a achita, in termen de 15 zile de la data primirii notificarii, costurile aferente repararii sau inlocuirii elementelor de drum degradate/distruse.
( Conducatorul auto si, dupa caz, operatorul de transport sau intreprinderea pot contesta notificarea prevazuta la alin. (6) si (7), conform Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.”
3. La articolul 61, dupa alineatul (2) se introduc trei noi alineate, alineatele (3)—(5), cu urmatorul cuprins:
„(3) Pe langa amenzile contraventionale aplicate persoanelor fizice si juridice de catre personalul cu atributii de inspectie si control imputernicit de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii pentru nerespectarea prevederilor referitoare la circulatia pe drumurile publice cu depasirea masei totale maxime admise, maselor maxime admise pe axe si/sau dimensiunilor maxime admise prevazute in anexele nr. 2 si 3, contravenientul are obligatia de a achita, in contul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania — S.A., cu titlu de tarif de despagubire, sumele stabilite potrivit anexei nr. 5.
(4) Agentul constatator va face mentiune in procesul-verbal de constatare a contraventiei si despre contravaloarea
despagubirii si modul de achitare a acesteia.
(5) Sumele incasate cu titlu de tarif de despagubire, potrivit alin. (3), vor reveni ca venituri proprii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania — S.A. si vor fi utilizate in exclusivitate pentru finantarea lucrarilor de constructie, modernizare, intretinere si reparatie a drumurilor nationale, precum si pentru garantarea si rambursarea creditelor externe si interne contractate in acest scop.”
4. Articolul 66 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 66. — Anexele nr. 1—5 fac parte integranta din prezenta ordonanta.”
5. Dupa anexa nr. 4 se introduce o noua anexa, anexa nr. 5, avand cuprinsul prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta ordonanta.
Art. IV. — Prezenta ordonanta intra in vigoare la 15 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, cu exceptia prevederilor art. I si ale art. II pct. 4 si 5, care vor intra in vigoare la data de 1 noiembrie 2011.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneaza:
Ministrul transporturilor si infrastructurii,
Anca Daniela Boagiu
Ministrul administratiei si internelor,
Constantin-Traian Igas
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu

Bucuresti, 26 ianuarie 2011.
Nr. 5.
cangri is offline   Reply With Quote
Old 10-10-11, 17:17   #22
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Re: Aproape obligatorii cauciucurile de iarna

Ordonanta Guvernului nr. 5/2011, care impune obligativitatea echiparii autoturismelor cu anvelope de iarna in sezonul rece, a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 80, din 31 ianuarie 2011. Aceasta a fost aprobata prin Legea nr. 161/2011, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 503 din 14 iulie 2011.

Potrivit Ordonantei, soferii sunt obligati sa aiba masinile dotate cu anvelope de iarna atunci cand circula pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei. Intr-o forma mai veche a actului normativ se stabilea ca anvelopele de iarna sunt intr-adevar obligatorii in perioada noiembrie – martie, insa prevederea nu mai exista in forma actuala a Ordonantei.

Comisarul sef de politie, Lucian Dinita, director al Directiei Rutiere din cadrul Inspectoratului Rutier al Politiei Romane, a explicat in august ca reprezinta „contraventie, conducerea autoturismului pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei, fara ca acesta sa fie dotat cu anvelope de iarna, nefacandu-se referire (in textul actului normativ - n.red.) la o anumita perioada a anului”.

Totusi, OG 5/2011 stabileste ca aceste prevederi intra in vigoare incepand cu 1 noiembrie 2011.

Atentie, insa! Data de 1 noiembrie nu reprezinta decat data intrarii in vigoare a prevederilor, ceea ce NU inseamna ca, anul viitor si in cei care vor urma (atata timp cat actul normativ va ramane in vigoare), prevederile se vor aplica tot incepand cu aceasta data.

Care sunt sanctiunile pentru dotarea necorespunzatoare a autoturismului care circula pe drumuri acoperite de zapada, polei sau gheata? Retinerea certificatului de inmatriculare si amenda din clasa a IV de sanctiuni (de la 9 la 20 de puncte-amenda). Anul acesta, punctul-amenda este in valoare de 67 de lei, ceea ce inseamna ca amenzile sunt cuprinse intre 603 si 1.340 de lei.

Ce cauciuri sunt acceptate ca anvelope de iarna

Definirea cauciucurilor de iarna a reprezentat o alta sursa de controverse. OG 5/2011 stabileste ca autoturismele trebuie dotate cu “anvelope omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992, privind pneurile autovehiculelor si ale remorcilor acestora”.

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, explica, la finalul lunii ianuarie, dupa aprobarea de catre Guvern a proiectului care prevedea obligativitatea echiparii autovehiculelor cu cauciucuri de iarna, ca anvelopele all-seasons sunt incluse in definita data de Comisia Europeana, deci sunt acceptate ca anvelope pentru sezonul rece.

"Definitia acestor anvelope este exact asa cum este data in directiva europeana. Fac specificatia ca ea include si cauciucurile all season, cele care au fost foarte des invocate in dezbaterile publice", a declarat atunci Anca Boagiu.

Totusi, reprezentantii Directiei Rutiere contrazic afirmatiile ministrului. Astfel, comisarul sef de politie, Lucian Dinita, de la Directia Rutiera a precizat, ca pentru a fi acceptate ca anvelope de iarna, acestea trebuie sa fie inscriptionate cu unul dintre simbolurile „M+S”, „M.S.”, „MS” sau „M&S”, fara a include in aceasta categorie anvelopele marcate numai ,,all seasons”.

Literele M si S reprezinta initialele cuvintelor englezesti "mud" and "snow", care inseamna "noroi (namol)" si, respectiv, "zapada".

Ce mai prevede Ordonanta

Potrivit OG nr. 5/2011, vehiculele de transport de marfa de peste 3,5 tone si cele de transport de persoane cu peste noua locuri trebuia sa mai aiba montate pe rotile de tractiune, pe langa anvelope de iarna, si lanturi sau alte echipamente antiderapante certificate.
Totusi, utilizarea lanturilor antiderapante pe alte suprafete decat cele acoperite de zapada, gheata sau polei implica sanctiuni pentru deteriorarea carosabilului.

Nerespectarea acestor reguli se pedespseste cu retinerea talonului auto, la care se adauga si o amenda cuprinsa intre 2.500 si 4.000 de lei.

In plus, actul normativ prevede ca cei care transporta marfuri sau persoane fac un accident din cauza dotarii necorespunzatoare a masinii, vor achita si costurile de reparare a drumului si de inlocuiere a elementelor de siguranta a circulatiei distruse in urma evenimentului rutier.
cangri is offline   Reply With Quote
Old 10-10-11, 20:14   #23
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Aproape obligatorii cauciucurile de iarna

In concluzie daca maine ninge in bucuresti si astia fac un control ramai fara talon si primesti diploma,fiindca nu scrie nicaieri intervalul 1noiembrie -31martie
La fel cum daca de revelion nu ninge si drumul e uscat,te poti duce linistit la munte pe gume de vara fara ca ei sa-ti poata face ceva
Un fel de n-ar mai fi,si cu toate astea eu mi-am pregatit 4 roti cu gume de iarna
__________________
Julaikos customs

Turbos make torque and torque makes fun!
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 10-10-11, 20:18   #24
gas24

Stock
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 3
Default Re: Aproape obligatorii cauciucurile de iarna

cum adica"reprezinta „contraventie, conducerea autoturismului pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei, fara ca acesta sa fie dotat cu anvelope de iarna"?.deci daca "vremea"e buna nu mai sunt pasibil de amenda
gas24 is offline   Reply With Quote
Old 10-10-11, 21:09   #25
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Re: Aproape obligatorii cauciucurile de iarna

In principiu.
Daca e vara sa zicem 15 iulie,Esti la Constanta si incepe sa ninga.Mergi cu masina pe drum si nu ai gume de iarna te opreste ARR`ul iei amenda.
Daca e iarna sa zicem 15 ianuarie e soare afara si nu-i zapada si mergi pe drum si te opreste ARR`ul si ai gume de vara , nu iei amenda.
cangri is offline   Reply With Quote
Old 10-10-11, 21:12   #26
AndreiHTX

Stage 5
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 630
Member of:
[SKODA]
[DACIA]
Default Re: Aproape obligatorii cauciucurile de iarna

eu nu inteleg o treaba.. bat astia toba ca trebuie sa ai un act prin care sa dovedesti ca anvelopele ce le ai sunt de iarna.. de unde mama masii scot eu hartia aceea daca eu am anvelope de iarna de vreo 3 ani..?
__________________
`03 Škoda Octavia Combi 2.0i & `87 Vw Mk 2 GTD


http://www.stickeretop.snrclub.ro/
AndreiHTX is offline   Reply With Quote
Old 10-10-11, 22:02   #27
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Aproape obligatorii cauciucurile de iarna

Din greseala am nimerit pe prosttv cand erau stiri si vorbeau de treaba asta,adica daca eu am gumele de anu trecut,cand evident nu exista aceasta magarie cu acte pe cauciucuri,atunci nu sunt bune?s-o vad si pe asta
Astia vor sa depopuleze Romania si nu stiu ce sa mai scorneasca...
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 11-10-11, 01:01   #28
law53

Stage 4
 
law53's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 293
Talking Re: Aproape obligatorii cauciucurile de iarna

Quote:
Originally Posted by AndreiHTX View Post
eu nu inteleg o treaba.. bat astia toba ca trebuie sa ai un act prin care sa dovedesti ca anvelopele ce le ai sunt de iarna.. de unde mama masii scot eu hartia aceea daca eu am anvelope de iarna de vreo 3 ani..?
sau sunt sh?
law53 is offline   Reply With Quote
Old 11-10-11, 08:11   #29
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Re: Aproape obligatorii cauciucurile de iarna

Cica service`ul unde le montezi ar trebui sa-ti dea.
Cred ca asa vor sa-i desfiinteze si pastia cu vulcanizarile de la colt de strada.
cangri is offline   Reply With Quote
Old 11-10-11, 15:23   #30
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Aproape obligatorii cauciucurile de iarna

Nu cred ca au cum sa faca treaba asta,pentru asta ar trebui cumva sa existe niste criterii pentru agreare RAR,iar asta e o mare porcarie,pana la urma eu poate imi pun cauciucurile cu leviere acasa,n-am voie sa circul pe drum?
Tara asta a devenit incet incet o dictatura mai severa decat in '89,mai ales in ultima vreme cand cica e criza de vina
julaikos is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -