Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini

Discutii generale masini Discutii generale despre masini : Colt Legislativ, Taxa Inmatriculare, Intrebari-Raspunsuri, Recomandari, Accidente

Reply
 
Thread Tools
Old 18-04-06, 22:41   #1
Jady

Stage 5
 
Jady's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 378
Member of:
[Opel]
Default UE = aproape orice masina veche inscrisa?

Salutare. Am inteles de la cineva, ca odata cu intrarea in UE se vor putea inscrie masini mai vechi de 8 ani, chiar daca nu au catalizator, insa se va percepe o taxa speciala la intrarea in tara, sau inclusa in rovigneta.

Sau ar mai fi varianta ca odata intrati in UE vom putea circula cu masini inscrise in alta tara fara a mai fi obligati sa iesim cu masina din tara o data la 3 luni (parca asa e acum, nu?). Are cineva idee de fenomen, ce ne asteapta?

Eu sincer sunt interesat foarte mult, pt ca imi plac astea mai batrane, mai brute un picutz, si oricum, nu dispun de bani sa imi iau o masina noua (prefer una mai veche, reconditionata si tunata de manutza mea), iar varianta cu una adusa de afara e singura care imi surade. Sunt sigur ca nu sunt singurul de pe acest forum interesat de asa ceva.
Mersi!
__________________
Prowd owner of a 16V Cali
Vand odorizante organice California Scents, dureaza minim 60 de zile => https://forum.4tuning.ro/525-consumab...icate-usa.html
Jady is offline   Reply With Quote
Old 18-04-06, 22:53   #2
Vladz

Stage 5
 
Vladz's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,182
Default Re: UE = aproape orice masina veche inscrisa?

Eu am auzit ca se percepe o taxa pt inmatricularea masinilor in fucntie de gradul de emisii de noxe , chiar daca e euro 1 , 2 , 3 , 4 parca ceva intre 2000-10.000 euro dar este inca in stadiul de proiect de lege sau ceva de genu
Vladz is offline   Reply With Quote
Old 18-04-06, 22:57   #3
Jady

Stage 5
 
Jady's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 378
Member of:
[Opel]
Default Re: UE = aproape orice masina veche inscrisa?

Astia sunt nebuni. Dar nu ma mira, doar traim in Romania...
Jady is offline   Reply With Quote
Old 18-04-06, 23:50   #4
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Cool Re: UE = aproape orice masina veche inscrisa?

Quote:
Originally Posted by Proddigy
Eu am auzit ca se percepe o taxa pt inmatricularea masinilor in fucntie de gradul de emisii de noxe , chiar daca e euro 1 , 2 , 3 , 4 parca ceva intre 2000-10.000 euro dar este inca in stadiul de proiect de lege sau ceva de genu

Adica pt. 205-u GTI al meu necatalizat,sa-l "trag" pe numere de RO sa dau 10 mii de euroy???
RAMINE PE VECI CU NUMERE STRAINE.SIGUR!!!
Cifrele mi se par astronomice.De unde le-ai scos? radio shantz cumva?
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 19-04-06, 07:50   #5
mihail

Stage 2
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 28
Default Re: UE = aproape orice masina veche inscrisa?

Am auzit si vazyt la televizor ca taxa de inmatriculare va fi de 1000-2000 euro
mihail is offline   Reply With Quote
Old 19-04-06, 08:15   #6
cryo

Stage 4
 
cryo's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 240
Member of:
[Honda]
Default Re: UE = aproape orice masina veche inscrisa?

mi se pare normal sa fie descurajat importul masinilor vechi si poluante. Nu rezolva in intregime problema, dar e un prim pas. Si faza cu "da ala cum are, eu de ce sa nu-mi aduc?" nu e buna ca argument. Si nici "BMW-u de 20 de ani e mai masina ca Loganu". Vrei neaparat sa-ti aduci masina "clasica"? Fii dispus sa platesti pentru asta.

Deja am ajuns groapa de gunoi a Vestului, in ce priveste masinile, si nu numai.... Masini care in alte tari cu apa calda nici nu ar avea ce cauta pe strada, sunt privite la noi cu ochii bulbucati de catre "cunoscatori"...
__________________
The name's Dover. Ben Dover
https://forum.4tuning.ro/showthread.p...812#post819812
cryo is offline   Reply With Quote
Old 19-04-06, 09:13   #7
xpander

Stage 3
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 105
Default Re: UE = aproape orice masina veche inscrisa?

aici te contrazic cryo. eu am un o masina de 13 ani si nu as da-o pe una de 1 an. urmatorul proiect va fi o masina de 11 ani (un e34) care este mult peste masinile de duzina de azi. Si cu putin ajutor poate sta chiar langa limuzine gen a6, etc.

edit: vb de gadgeturi, ca dpdv tehnic nu s-a schimbat mare lucru de-atunci.
xpander is offline   Reply With Quote
Old 19-04-06, 09:35   #8
cryo

Stage 4
 
cryo's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 240
Member of:
[Honda]
Default Re: UE = aproape orice masina veche inscrisa?

ba s-au schimbat multe, chiar daca nu in aparenta. Siguranta si emisiile de noxe sunt doua dintre aspecte.

Nimeni nu contesta ca limuzina de care spui e peste Logan. Dar te asigur eu ca e mult mai poluanta. Si aici intervine taxa de care vorbeam.

Edit: mergeam ieri spre casa in spatele unui BMW diesel de prin 80-90. A trebuit sa-mi inchid geamurile si sa trec ventilatia pe recircularea aerului...

Last edited by cryo; 19-04-06 at 09:38.
cryo is offline   Reply With Quote
Old 19-04-06, 09:36   #9
T.rac3Er

Stage 5
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 543
Default Re: UE = aproape orice masina veche inscrisa?

xpander, sa stii ca depinde de la om la om...cineva obisnuit (marea majoritate a po****tiei) nu are timp, kef, cunostinte, dorinta de a se lega la cap cu o masina mai veche, care pica mai des...mai ales la cumparare auto sh unde e loterie, sanse mici sa iti pice un chilipir...vorbim iarasi de omul obisnuit, care nu cunoaste pe nimeni de afara...deci masinile vechi care ii vor fi puse la dispozitie vor fi tot jafuri (nu da nimeni mai departe un kilipir..cel putin cere mai multi bani)...
daca in schimb ai un garaj, un grup de cunoscuti, o echipa, ceva care sa-ti ofere posibilitatea unor visuri auto, e de asteptat sa cauti afara niste modele mai vechi, dar bine echipate, care surclaseaza orice masina concurenta la aceeasi bani, dar mai noua, si mai mica...
T.rac3Er is offline   Reply With Quote
Old 19-04-06, 09:51   #10
cryo

Stage 4
 
cryo's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 240
Member of:
[Honda]
Default Re: UE = aproape orice masina veche inscrisa?

cu riscul de a ma repeta: nu este cazul sa facem comparatii nou-sh. Nici sa interzicem importul de masini sh. Dimpotriva, e un lucru bun ca se ofera o mai mare libertate de alegere.

BUT

Problema sta, pe de o parte, in innoirea parcului auto, si pe de alta parte, in reducerea numarului de carutze motorizate purtand diverse embleme, care ar apare in cazul unei "liberalizari" a importului SH. Romanul nu vrea "ieftin si bun". Romanul vrea "ieftin si, daca se poate, sa ia ochiu' vecinului".

Taxa pentru inmatriculare in functie de emisiile de noxe mi se pare o chestie buna, pentru ca iti da posibilitatea sa alegi. Poti alege sa dai banii aia statului (bad choice), ori sa-i cheltuiesti pentru a-ti aduce masina la unul din standardele de poluare acceptate. (Edit: ori sa-i dea din prima, pentru a lua o masina mai noua) Dar vad ca nimeni nu s-a gandit si la varianta asta, din pacate.

Sincer, uitati-va in jur. Tot ce auzi este: de-abia astept 2007, sa ma duc la nemti si sa-mi iau cu 1500 de euro un din '80 toamna...

Cine a fost in Bulgaria, stie despre ce vorbesc... Tara e pur si simplu infestata de cotetze pe roti, cu zgomot de drujba si fum de camion Tatra, pentru ca, din lipsa unei industrii auto proprii, s-a dat liber la adus orice din afara. Acum sunt disperati, si incearca sa scape din ele, bagand (guess what), o taxa similara....
cryo is offline   Reply With Quote
Old 19-04-06, 10:19   #11
Jady

Stage 5
 
Jady's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 378
Member of:
[Opel]
Default Re: UE = aproape orice masina veche inscrisa?

Hai sa ne intelegem. Daca ai avea posibilitatea sa iti aduci un 635 Csi sau un 850 in stare perfecta (nu vb de carutze) dar totusi veche, daca o iei dupa anii de fabricatie, ai prefera sa mai dai, sa zicem... 10.000 de euro? Mi se pare un pic exagerat. Stiu foarte bine ce inseamna o vechitura, am vazut dupa `90 multe astfel de carutze, dar nu mi se pare normal ca pentru o masina impecabila tehnic-estetic sa dau de cateva ori pretul ei de achizitie. S-a gandit cineva ca poate acea masina scoate mai putine noxe (a se citi fum provocat de ulei si alte ***uri) decat scoate autohtona noastra tabla ambulanta, Dacia (no offence, dar am vazut multe Dacii sustinute doar de rugina si care nu au mai vazut un set motor de prin 1970)? Aia cum naibii iau RAR-ul si ITP-ul? Daca s-ar tine cont de capacitatea cilindrica+noxe+prezenata sau absenta euro, si in functie de asta s-ar calcula taxa... ar mai fi ceva. Dar sa pleci de la 2.000 pentru un Kadett de 1.4 sau 1.6, ori ceva similar, deja e tras de par...RAU.
Normal mi s-ar parea ca la orice revizie sa se faca testul de noxe, si in functie de nivel, sa se includa in rovigneta o taxa mai mare, astfel toata lumea va fi obligata sa aiba grija de motoarele lor.
Jady is offline   Reply With Quote
Old 19-04-06, 10:30   #12
xpander

Stage 3
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 105
Default Re: UE = aproape orice masina veche inscrisa?

man, treaba asta cu poluarea e fix p***a pt romani. O masina cu euro2 din 9x este mult mai putin poluanta decat orice dacie facuta pana nu de mult. Nu mai zic de camioane & co. Limuzina aia nu e MULT mai poluanta: 2.7 g/km euro2 fata de 2.3 g/km CO. Asa ca sa lasam laoparte fitele.

In alta ordine de idei, spui ca s-au schimbat atat de multe din 95 pana acum dar nici macar nu argumentezi. Eu vorbesc in cunostinta de cauza asa ca nu te baga daca nu cunosti. Toate sistemele ESP, ASP, bla-bla-caca sunt de fapt facute pentru soferii care daca se poate ca masina sa mearga singura ar fi cel mai bine. Ca si sisteme de siguranta, in 95 existau deja abs, airbags, lsd, ca sa nu mai zic de distributia greutatii care nisi astazi nu se respecta la multe modele.

In concluzie, un E34 din 95 il prefer oricarei masini din 2006 pana in 17-20.000e.

ps. in fiecare zi merg cu aerul pe recirculare pt ca benzina e atat de proasta la noi incat catalizatoarele se strica si euro3 devine de fapt euro1. Ca sa nu mai zic de solentele sau supernovele reparate in fatza blocului si care dau cu fum de zici ca-s indieni. Seara pe la 6 incearca un drum pe la romana sa vezi daca poti respira. Si uita-te in jur.. sunt masini >e2 si cate o dacie-doua care fac cat noua.
xpander is offline   Reply With Quote
Old 19-04-06, 10:38   #13
cryo

Stage 4
 
cryo's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 240
Member of:
[Honda]
Default Re: UE = aproape orice masina veche inscrisa?

nu te lua dupa sumele de acolo, mi se par exagerate. Pentru asemenea masini vechi, exista kituri Euro x (x= 3, 4), care nu costa nici pe departe 10.000.

Cunosc problema cu daciile cu motor pe carbuni. Aici intervine partea cu "reinnoirea parcului auto", de care spuneam mai inainte (un pas inainte a fost programul "rabla", cu cele 30 milioane pt masina veche).

Taxa, din cate stiu, va fi exact cum spui tu ca ai vrea sa fie: in functie de capacitate cilindrica si gradul de poluare al masinii (masurata prin standardul Euro x).

Dau un exemplu de calcul, cifrele respective sunt doar cu titlu de exemplu, nefiind reale.

Sa presupunem ca iei 850-ul ala in stare perfecta (facand abstractie de notiunea de "stare perfecta" la o masina de 20 de ani, nu face obiectul discutiei curente), cu, sa zicem, 10.000 (habar n-am cat ar costa, si sincer nu ma prea intereseaza). Sa presupunem ca pentru a o inmatricula, va trebui sa platesti o taxa de 2.000 de euro. Cu banii aia, ai putea sa-ti cumperi un kit de conversie Euro 3, si iti vor ramane si pentru a plati taxa pentru noul nivel. Asta am vrut sa spun prin "a nu da banii aia la stat".

Americanii nu au avut nici o jena in a interzice comercializarea unor modele Ferrari in unele state (California e cel mai bun exemplu), din motive de noxe. Argumentul ca "Ferrari e masina-masina", nu a avut nici un fel de relevanta pentru ei. Nu prea sunt eu de acord cu ce se intampla pe la ei , in general, dar in cazul de fata, nu pot zice decat "thumbs up". Concluzia? Ferrari au mai lucrat la aspectul asta, obtinand in final standardele cerute de piata americana.
cryo is offline   Reply With Quote
Old 19-04-06, 11:37   #14
Spark
Suzuki Driver

Stage 5
 
Spark's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,139
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[4Rally]
[Suzuki]
Default Re: UE = aproape orice masina veche inscrisa?

cryo ... vad ca nu iti plac astea de afara de nici o forma
eu aproape sigur ca as da banii pe o masina de acolo ... mai veche ... decat pe o autohtona ...
ziceai de reinoirea parcului auto ... crezi ca daca nu lasi sa aduca din afara ... o sa se reninoiasca pacrul auto ? eu nu prea cred . oriceine vrea sa isi ia o masina ... dak la inceput nu prea are bani ... bineinteles ca isi ia o rabla care e inscrisa in circulatzie aici ... o dacie veche .. sau ceva .. la mana a2a .. a3a ... a4a ... and so on ...
dak se lasa ... sa se aduca ... amcar cat de cat se va reinoi .. pt se vor aduce mai mult de prin 90 si ceva ... sau mai bun ... decat vechiile dacii de 25 de ani ...
iar cu problema noxelor ... cum sa iti scoata o masina noxe putine ... dak nu se baga la pompa benzina de calitate ... oricat de impecabil ar fi mototul ... dak bagi benzina noastra o sa iti fie mult mai poluant fatza daca ai baga benzina de afara ... asa ca problema e pusa gresit
si ink ceva ... tzie ti se pare normal ... ca o masina facuta in 2005-2006 ... sa consume cat consuma loganu` ? si mai mult de 10 % ... dacia mea veche de 20 de ani consuma atata ... asa ca ... unde ii progresu` ?
si s-ar mai putea zice multe legate de acest subiec ...
Spark is offline   Reply With Quote
Old 19-04-06, 12:06   #15
cryo

Stage 4
 
cryo's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 240
Member of:
[Honda]
Default Re: UE = aproape orice masina veche inscrisa?

sau mai bine zis, ai mai putea spune multe pe langa subiect...

Ti-am mai zis si o repet, nu am NIMIC impotriva importului de masini SH. Dar am impotriva masinilor vechi de 20+ ani, care in loc sa zaca printr-un cimitir de masini din vest, sunt aduse, "reconditionate" (a nu se omite ghilimelele) si folosite in Romanica. Si nu, nu ma refer la eu-stiu-ce BMW M1 sau Ferrari GTO.

Vrei cu tot dinadisul sa-ti iei o masina "de colectie"? OK, acum, prin noua legislatie, ai posibilitatea sa faci asta. Dar, platind pe masura. Vrei doar sa-ti iei din vest o tigaie cu 1500-2000 de euro, ca, vorba aia, e mai buna decat dacia ta de 25 de ani? O sa te coste cat nu merita, si de banii aia iti vei putea lua ceva mai nou. In loc sa-ti iei BMW din 80, va trebui sa-ti iei Astra din 95. Asta e ideea. Nu sa fortezi lumea sa-si cumpere doar Loganuri noi, cum se pare ca au inteles multi dintre cei de pe-aici.

In ce priveste problema consumului la Logan, o dai in diverse.... Masina mea consuma mult mai mult decat Loganul, e din 2005 si mi se pare absolut normal. Ca sa nu mai vorbim despre exagerarile care se fac pe seama consumului Loganului. Progresul nu sta doar in economia de combustibil. Sa nu-mi zici tu ca Dacia ta din 86 e mai sigura, mai confortabila, mai economica, mai nepoluanta etc decat mult-hulitul Logan. Dar daca vrei sa vorbim despre asta, nu aici e locul.
cryo is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -