Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini

Discutii generale masini Discutii generale despre masini : Colt Legislativ, Taxa Inmatriculare, Intrebari-Raspunsuri, Recomandari, Accidente

Reply
 
Thread Tools
Old 14-09-09, 03:56   #1
fastassound

Stage 5
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 787
Default Povesti de adormit copiii de la service-uri

M-am gandit sa pornesc un thread in care fiecare sa scrie ce i s-a spus la service ca trebuie neaaparat la schimbe si de fapt nu necesita schimbare. Si nu ma refer la o situatie de genul: "m-a pus sa schimb si bieleta dar era in stare perfecta"...

de exemplu, mie mi s-a spus ca o data la 2ani trebuie schimbat lichidul de frana. m-am interesat mai mult, si am aflat ca era o poveste de adormit copiii.

mai sunt probabil situatii in care vi s-a spus: :iti schimbi distributia? a ... atunci trebuie sa schimbi cu distributia obligatoriu si filtrele ... "

ideea e sa stim dinainte la ce sa ne asteptam si cand primim o astfel de "oferta" sa nu scap pe ganduri prea mult si sa refuzam, evident !!!
fastassound is offline   Reply With Quote
Old 14-09-09, 08:40   #2
Andrei Suzuki

Stage 5
 
Andrei Suzuki's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 837
Member of:
[Moderators]
[Street Gambler]
[Suzuki]
Default Re: Povesti de adormit copiii de la service-uri

Si eu stiam ca lichidul de frana si cel de racire e recomandat sa se schimbe la 2 ani..
Andrei Suzuki is offline   Reply With Quote
Old 14-09-09, 10:26   #3
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Povesti de adormit copiii de la service-uri

Masina mea are 4 ani si abia in iarna il schimb...
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 14-09-09, 10:47   #4
Twin16

Stage 3
 
Twin16's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 102
Default Re: Povesti de adormit copiii de la service-uri

lichidul de frana si cel de racire nu se schimba niciodata. doar uleiul se schimba. si pe asta il poti folosi mai mult decat "recomanda" producatorul.
Twin16 is offline   Reply With Quote
Old 14-09-09, 11:23   #5
MihaiS
Opel Driver

Stage 5
 
MihaiS's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,153
Member of:
[Opel]
[Oltcit]
Default Re: Povesti de adormit copiii de la service-uri

ia sa schimbi tu lichidul de frana, mai ales daca il ai de sa zicem 3 ani si apoi sa vezi cum sunt franele masinii... in timplul franarii etrierii se incalzesc, formandu-se astfel condens. in mod normal lichidul de frana isi pierde din proprietati. si eu stiam ca la interval de 2 ani sa se schimbe lichidul de frana si uleiul din cutie indiferent de km parcursi...
MihaiS is offline   Reply With Quote
Old 14-09-09, 11:49   #6
valib
Banned

Stage 5
 
valib's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,348
Default Re: Povesti de adormit copiii de la service-uri

Quote:
Originally Posted by Twin16 View Post
lichidul de frana si cel de racire nu se schimba niciodata. doar uleiul se schimba. si pe asta il poti folosi mai mult decat "recomanda" producatorul.


genial....

explica de ce lichidul de frana are termen de valabilitate...2ani?
Crezi ca l-au pus doar asa...sa fie?
valib is offline   Reply With Quote
Old 14-09-09, 12:38   #7
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Povesti de adormit copiii de la service-uri

Quote:
Originally Posted by MihaiS View Post
ia sa schimbi tu lichidul de frana, mai ales daca il ai de sa zicem 3 ani si apoi sa vezi cum sunt franele masinii... in timplul franarii etrierii se incalzesc, formandu-se astfel condens. in mod normal lichidul de frana isi pierde din proprietati. si eu stiam ca la interval de 2 ani sa se schimbe lichidul de frana si uleiul din cutie indiferent de km parcursi...
nu face condens mihai,ci fierbe local si in timp pierde proprietatile
oricum ar fi,lichidul se schimba la maxim 2 ani

cu distributia nu stiu ce sa zic,nu cred ca a spus cineva ca e obligatoriu,ci ar fi recomandat ca daca tot se umbla acolo le faci toate o data si stii ca o perioada buna nu trebuie sa mai dai pe la service...
din fericire eu am oltcit si sunt propriul meu mecanic,dar mi-e mila de restul care au masini straine ,de o gramada de oiro si care depind de service-uri,basca 80% nu au habar o boaba de mecanica,si atunci e normal ca in service aia sa abuze de nestiinta proprietarului
__________________
Julaikos customs

Turbos make torque and torque makes fun!
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 14-09-09, 13:24   #8
Twin16

Stage 3
 
Twin16's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 102
Default Re: Povesti de adormit copiii de la service-uri

Quote:
Originally Posted by valib View Post
genial....

explica de ce lichidul de frana are termen de valabilitate...2ani?
Crezi ca l-au pus doar asa...sa fie?
Quote:
Originally Posted by mihais View Post
ia sa schimbi tu lichidul de frana, mai ales daca il ai de sa zicem 3 ani si apoi sa vezi cum sunt franele masinii... in timplul franarii etrierii se incalzesc, formandu-se astfel condens. in mod normal lichidul de frana isi pierde din proprietati. si eu stiam ca la interval de 2 ani sa se schimbe lichidul de frana si uleiul din cutie indiferent de km parcursi...
Deci.

Sa incep cu lichidul de frana. Lichidul de frana nu este nimic altceva decat un lichid cu proprietati aniticorozive pe care-l torni in instalatie pentru a crea presiune. Eventualele "bule de aer" de pe instalatie cauzeaza pierderi de presiune ce duc la o franare ineficienta. In cazul asta aerisesti franele. Lichidul de racire si ala de frana le completezi. Exact ca la dacie.

Distributia nu are absolut nici o legatura cu uleiul si filtrele din motor. Daca stam bine sa ne gandim.. motorul merge cu sau fara cele doua sisteme.. de ungere si cel de racire. Deci ce legatura ar avea distributia cu uleiurile. Uleiul il schimbi cand vrei, distributia cand vrei (mai ales daca e pe lant poti sa mergi cu el pana nu-l mai suporti la ureche).

Termeul de valabilitate e simplu de explicat. De ce sa-mi ia o gramada de bani pe manopera daca pot sa-i fur inca doi ani si sa ies mai ieftin? Uita-te in jur. Aerul pe care-l respiram e expirat, alimentele pe care le consumam sunt expirate si alea desi sunt valabile... si n-a murit nimeni inca traim pe pamantul asta. Si deci ce concluzie sa trag din asta? Merge si asa. Oricat as pacali reviziile cu una d'asta straina, mai rau ca o dacie tot nu o sa ajunga, nu?
__________________
eu sunt ceea ce vreau eu sa fiu, eu sunt ce vreti voi sa fiu.
Twin16 is offline   Reply With Quote
Old 14-09-09, 14:05   #9
giubau_v8


Stage 5
 
giubau_v8's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 5,787
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[MACS]
Default Re: Povesti de adormit copiii de la service-uri

mai twin sixtin ...lasa-te de sportul asta, si anume scrisul aberatiilor pe forumuri ca mai vad oamenii si iau de bun ce zici tu....nici macar nu stii ce e ala lichid de frana si ai venit sa dai sfaturi cand se schimba sau nu lichidul

auzi..motorul merge cu sau fara cele doua sisteme...lichidul de frana este anticoroziv...vai de capu meu..cu matematica asta...
giubau_v8 is offline   Reply With Quote
Old 14-09-09, 14:32   #10
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Povesti de adormit copiii de la service-uri

Cand lichidul de frana capata o culoare maronie, e preferabil sa-l schimbi, indiferent ce povesti de adormit copiii ti s-au spus la service

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 14-09-09, 14:38   #11
Twin16

Stage 3
 
Twin16's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 102
Default Re: Povesti de adormit copiii de la service-uri

@v8: Vai de capul nostru! Dar topicul asta se numeste "Povesti de adormit copiiii"...si este un topic de dezinformare.. de ce ma certi?

In primul rand, s-a deschis topicul in felul urmator: Hai sa ne luminam despre ceea ce se intampla in service. Dupa asta, domnul cu pricina spune ca "s-a interesat el mai mult" despre ce trebuie si ce nu trebuie neaparat schimbat. Sunt si eu curios? Ce a aflat dansul? Pentru ca noua nu ne-a spus de ce nu merita schimbat lichidul de frana la 2 ani. Ne-a zis doar ca nu merita. Ar trebui sa mergem pe incredere nu?

Cine stie, daca reviziile astea's la misto si n-au rost de fapt? Nu e pacat sa arunci cu banii?

Last edited by Twin16; 14-09-09 at 14:44.
Twin16 is offline   Reply With Quote
Old 14-09-09, 14:44   #12
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Povesti de adormit copiii de la service-uri

twin16,ce masina ai?o fi vreun maybach la care reviziile sunt scumpe si se fac doar la fabrica producatoare sau cum?cat iti poate lua pentru schimbat lichid de frana de esti asa chitit sa-i fentezi schimband lichidul la 4 ani?stii ca daca faci vreun accident,si ai casco,aia nu te despagubesc daca in cartea de service scrie ca n-ai schimbat la timp lichidul de frana?

distributia o schimbi cand
a) a cedat (cazul cel mai nefericit) - uneori se lasa cu supape indoite,pistoane ciobite etc
b)cand trebuie - cand s-au atins numarul de km la care este recomandata schimbarea ei(difera de la masina la masina) -asta ca sa fii sigur pe masina,ce-i drept se poate amana cu 1-2-3mii de km,daca nu prezina semne de slabiciune
c)cand ti se pune pata-nu-ti place cum merge masina,scartaie o rola intinzatoare,caraie lantul(cand e cazu)
asta se apropie de ce spui tu "o schimbi cand vrei" cu conditia sa nu treci cu mult de termenul maxim
iar daca distributia e pe curea(curele) atunci precautii(paranoicii) care le schimba cu 5-10 mii km inainte de termen parerea mea sunt cei care merg la sigur,carora nu le place sa riste sa ramana in drum din cauza unei optiuni de-a fenta service-ul

asta e,schimbatul uneia nu implica schimbatul celeilalte(ulei,distributie,lichid racire,lichid franare) dar,de ce sa faci azi un drum la service pentru distributie si peste o luna sa faci alt drum pentru a schimba consumabilele?timp pierdut degeaba cand se pot rezolva toate o data;nu neg,uneori buzunarul zice "no more cash" si atunci poti sa faci o magarie si sa mergi mai multi km cu uleiul ,filtrele vechi,dar asta nu trebuie sa fie o obisnuinta
asta e diferenta intre o masina "crescuta" in romania si una de afara...aia schimba consumabilele la timp,si merg 200-300 de mii de km,si apoi le vand aici,le sunt resetate/schimbate kilometrajele si iei una cu 120 de mii,cand de fapt are 220 de mii,dar ea merge bine
daca ar fi sa comparam o masina luata in germania si acelasi model luat aici ,in acelasi an,pai asta romaneasca daca ar fi pe mana unui sofer care este "Atent" cu ea(adica ii schimba distributia cand face clantclant,uleiul cand incepe sa-i creasca temperatura la apa aiurea etc) sigur masina din romania ar fi un cazan pe roti,iar aia din germania inca "masina"
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 14-09-09, 15:19   #13
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: Povesti de adormit copiii de la service-uri

De acord cu julaykos, cu o mica observatie la lichidul de frana: 2 ani este termenul RECOMANDAT pt schimbat. Daca se merge civilizat cu masina si nu se foloseste frana abuziv,termenul poate fi mai lung fara probleme (3-4-5 ani), daca se merge mai 'sport' atunci e bine sa schimbi lichidul de frana la 2 ani...
Si legat de titlu- masina care o am acum este pe injectie, dar mai inainte am avut un Audi 80 cu carb dublu corp la care au aparut niste probleme cu consumul de benzina- cand am mers la niste 'mecanici' ei imi spuneau ca e ceva normal sa consume mult si ca sa pun unu simplu corp sau unul de Dacie ! Bine inteles ca nu m-am luat dupa idiotii aia, pana la urma am rezolvat problema din reglaje si totul a fost ok.

Last edited by capricosti; 14-09-09 at 15:28.
capricosti is offline   Reply With Quote
Old 14-09-09, 15:24   #14
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Povesti de adormit copiii de la service-uri

la cat costa lichidul de frana,trebuie sa fii scartar sa nu-l schimbi macar la 2 ani
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 14-09-09, 15:48   #15
Twin16

Stage 3
 
Twin16's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 102
Default Re: Povesti de adormit copiii de la service-uri

Quote:
Originally Posted by julaikos View Post
asta e,schimbatul uneia nu implica schimbatul celeilalte(ulei,distributie,lichid racire,lichid franare) dar,de ce sa faci azi un drum la service pentru distributie si peste o luna sa faci alt drum pentru a schimba consumabilele?timp pierdut degeaba cand se pot rezolva toate o data;
asta 1. sau altfel. producatorul "x" specifica exact la cati km trebuie schimbata o lista de consumabile. sa presupunem ca uleiul si filtrele se schimba la fiecare revizie. daca are prea multi km, se schimba si kitul de distributie. se mai verifica una, alta. asta este o procedura de service. atunci cand faci o revizie, ar fi normal sa le schimbi pe toate odata. asa spune producatorul sa ai grija de masina. daca la ei scrie ca la "XXX" km TREBUIE schimbat lichidul de frana... atunci CHIAR trebuie... bineinteles daca te crezi mai smecher, faci ce te taie capul.

dar daca tu ai cumparat masina din germania si vii cu ea la service sa-ti schimbe doar distributia ... ca are nu stiu cati km... si ai tu impresia ca "merge si asa" cu filtrele pe care le are.. asta-i alta treaba. fii sigur ca ti se va recomanda sa schimbi si ulei+filtre pentru ca nu stie nimeni de unde vine masina ta ( ei totusi trebuie sa-ti garanteze lucrarea ). tot o procedura. nu te ia nimeni la misto si nu e nici o poveste de adormit.

Quote:
Originally Posted by julaikos View Post
nu neg,uneori buzunarul zice "no more cash" si atunci poti sa faci o magarie si sa mergi mai multi km cu uleiul ,filtrele vechi,dar asta nu trebuie sa fie o obisnuinta
asta e diferenta intre o masina "crescuta" in romania si una de afara...aia schimba consumabilele la timp,si merg 200-300 de mii de km,si apoi le vand aici,le sunt resetate/schimbate kilometrajele si iei una cu 120 de mii,cand de fapt are 220 de mii,dar ea merge bine
daca ar fi sa comparam o masina luata in germania si acelasi model luat aici ,in acelasi an,pai asta romaneasca daca ar fi pe mana unui sofer care este "Atent" cu ea(adica ii schimba distributia cand face clantclant,uleiul cand incepe sa-i creasca temperatura la apa aiurea etc) sigur masina din romania ar fi un cazan pe roti,iar aia din germania inca "masina"
100% de acord. Romanul, ignorant din fire, crede intotdeauna ca pacaleste sistemul. Cand de fapt se pacaleste singur. In loc sa-si faca service-ul la timp, mai sta... si mai sta... pana considera el ca trebuie mers cu masina la revizie... si in general atunci este prea tarziu. deja e un cotetz strain. ca asa s-a obisnuit romanul. a plecat de la dacie, dacie va conduce toata viata, indiferent ce masina are. si oricati bani va avea, tot sarac ramane.
Twin16 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -