SOLUŢIA: Cu maşina înmatriculată şi taxa de poluare în buzunar
Taxa pe poluare este una îndoielnică. Altfel instanţele din România nu ar decide în favoarea celor care dau în judecată Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) pe motivul că li se refuză înmatricularea vehiculelor pentru neplata acestei taxe.
Practica de până acum ne demonstrează că nu există niciun caz în care instanţa să fi respins o astfel de acţiune.
Dacă sunteţi în situaţia de a cumpăra o astfel de maşină din afara României şi nu vreţi să achitaţi această taxă, procedura de urmat este simplă iar procesul nu durează mai mult de şase luni.
În primul rând trebuie decis care opţiune este mai costisitoare, plata taxei sau procesul. Costurile unui proces sunt legate de achitarea taxei de timbru şi a onorariului avocatului, care variază între 100 şi 500 de euro.
Spre comparaţie, posesorul unui Volkswagen Touareg V6 cu o vechime de numai un an ar trebui să plătească statului 2.746 euro. Taxa pentru un Opel Astra pe benzină cu motor de 1,6, norma de poluare Euro 3 şi vechi de 8 ani este spre exemplu 1.430 de euro.
Pentru evitarea plăţii acestei taxe de poluare drumurile de bătut sunt următoarele:
Primul lucru care trebuie făcut este să te duci DRPCIV fără chitanţa care să ateste plata taxei pe poluare. Fără acest document ţi se va refuza înmatricularea. Cu patalamaua la mână te duci şi dai în judecată instituţia cu o acţiune denumită
„în obligaţia de a face“.
De ce se câştigă în instanţă? Pentru că judecătorii nu pot decide împotriva ta şi a legilor europene care interzic că nu poţi stabili pentru mărfurile existente pe teritoriul statului tău un regim fiscal discriminatoriu faţă de mărfurile care vin din spaţiul intracomunitar.
OUG nr. 7/2009 prin care a fost micşorată această taxa de primă înmatriculare încă se află sub analiza Comisiei Europene care verifică conformitatea ei cu legislaţia UE, care atenţie, are prioritate în faţa legilor din România.