Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini

Discutii generale masini Discutii generale despre masini : Colt Legislativ, Taxa Inmatriculare, Intrebari-Raspunsuri, Recomandari, Accidente

Reply
 
Thread Tools
Old 01-06-04, 07:26   #1
n0namee

Stage 5
 
n0namee's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,313
Default Un nou tip de motor rotativ!

Conceptul motorului quasiturbine; are un design similar unui propulsor rotativ , dar beneficiaza de avantajele unei turbine cu gaz. Reteta formei ;camerei de ardere; este cert preluata de la Wankel, fiind de fapt mixul dintre elipsa si un dreptunghi cu colturi rotunjite. Gratie acestei configuratii, componentele rotative ofera un contact mai mare, mai uniform la peretele camerei, comparativ cu pistonul triunghiular Wankel, permitand astfel ca momentul maxim sa fie atins mult mai repede fata de un motor clasic. Interesant, ca acest concept nu este conditionat de tipul combustibilului, fapt ce-l face deosebit de atractiv la sistemele hibride ale viitorului. In plus, lui Quasiturbine i se poate atasa un motor electric sau un generator operandu-se modificari la partea centrala a dispozitivului. Fixarea centrului de rotatie duce la o semnificativa scadere a vibratiilor dinamice si la aprinderea continua a amestecului carburant similar cu turbinele.
Mecanismul intern, destul de complicat, geometric vorbind, este gandit sa urmareasca in miscare profilul intern al camerei, via unor suporturi ce apartin unui un rotor cu patru elemente de forma variabila. Cand se porneste dispozitivul, rotorul de forma variabila expune o configuratie patrata atunci cand doua elemente opuse sunt la 0 respectiv 180 de grade pe o axa imaginara. Dupa o prima rotatie (45 de grade) suportul mobil se alungeste generand o forma de romb (de-a lungul interiorului camerei) apoi revine la forma patratica. Atunci cand elementele rotorului se intalnesc ele formeaza 4 puncte de sprijin pe care ruleaza pivotii suportului central. Suportii centrali mentin contactul cu profilul interior al camerei gratie formei variabile a rotorului.
Quasiturbine are cateva elemente in miscare, si nedispunand de bai de ulei poate opera complet imersat (scufundat intr-un fluid). Aceasta metoda de operare este interesanta atat pentru reducerea transferului de cadura catre blocul motor cat si aparitia oxizilor de azot, poluanti daunatori ai mediului.
Profilul special al camerei de ardere permite cea mai rapida tranzitie din jurul PMS (Punctului Mort Superior). Prototipul a demonstrat o rata de schimbare de 0,42% per grad de rotatie. Aceasta este comparata cu 0,3% pentru un profil eliptic si de la 0 la 0,15% pentru un motor cu piston. Rata mare de schimbare permite motorului sa atinga 50% din valoarea cuplului maxim dupa o miscare cu 10 grade a rotorului. Contrar altor dispozitive rotative in care cuplul creste progresiv pana la valoarea maxima, Quasiturbine atinge rapid varful momentului motor apoi mentine aceasta valoare pe un arc de cerc larg al suprafetei de rotatie.
Motorul clasic, cu piston, prezinta un neajuns cand vine vorba de raportul de comprimare. Daca acest raport creste, volumul amestecului combustibil/aer scade la un nivel inacceptabil. Pe de alta parte, Quasiturbine, permite construirea unui motor similar dieselurilor (ce permit valori ridicate ale raportului de comprimare). Forma asimetrica permite o comprimare la presiuni mari cu scopul extragerii maximului de energie permitand un ciclu de ardere marit. Uzura si perderile prin pompare sunt caracteristice motoarelor rotative, datorate in mare parte contactului cu interiorul camerei de ardere sub diferite unghiuri. La Quasiturbine s-a reusit ca elementele rotorului sa pastreze un contact perpendicular la profilul camerei. Multumita calitatilor lui Quasiturbine il recomanda ca o potentiala sursa de putere pentru automobilele viitorului. Ca principal combustibil - hidrogenul. Constructorii canadieni afirma ca si motorul Wankel est un candidat ideal pentru hidrogen (Mazda face deja probe cu RX8 Hydrogen) datorita camerei de admisie ce permite fenomenul stratificarii amestecului.
Quasiturbine dispune de cateva proprietati absolut necesare: o suprafata racita pe colectorul de admisie, amestec stratificat, scaderea sensibilitatii la arderile cu detonare, poluare scazuta, robustete si eficienta energetica. Abilitatea lui Qurbine de a dezvolta un cuplu mare la turatii mici poate creste eficienta totala. Potrivit inginerilor canadieni, cutiile de viteze traditionale, consuma intre 8-12% din puterea totala furnizata de motor. Pentru aplicatii concrete, motoarele care prezinta caracteristici bune de cuplu la turatii scazute nu mai au nevoie de cutii de viteze. Qurbine promite a fi un motor tip Rolls Royce adica cu zgomot ce tinde spre zero pentru ca gazele arse sunt evacuate gradual, diferit de motoarele clasice cu piston.
Detalii complete referitoare la conceptul Quasiturbine puteti gasi pe www.quasiturbine.com
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	103_high_x_4.jpg
Views:	374
Size:	60.5 KB
ID:	6309  
__________________
- Life is Either a Daring Adventure or Nothing At All -
n0namee is offline   Reply With Quote
Old 01-06-04, 07:28   #2
n0namee

Stage 5
 
n0namee's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,313
Default

si inca o poza ...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	103_high_x_5.jpg
Views:	309
Size:	60.1 KB
ID:	6310  
n0namee is offline   Reply With Quote
Old 04-02-05, 14:01   #3
Ciro_zel

Stage 5
 
Ciro_zel's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 515
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default

Frumos n0namee, ceva detalii mai ai? Adica puterea litrica, prototipuri, etc?Consum ? Astept continuari, mi se pare extrem de interesant...un nou tip de motor.....
Ciro_zel is offline   Reply With Quote
Old 26-04-05, 03:36   #4
HolySoul

Stage 5
 
HolySoul's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 921
Member of:
[Crazy Drivers]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

super fain ... I'm speechless
HolySoul is offline   Reply With Quote
- Copyright 2019 4Tuning -