Să vezi şi să nu crezi: vom ajunge la valuarea autostrăzilor din Europa de Vest īn aproximativ 130 de ani.
Dacă ne menţinem ritmul alert de pānă acum, infrastructura rutieră de transport din Romānia va ajunge la acelaşi nivel ca īn Europa de Vest īn aproximativ 130 de ani. Deci să tot muncim la autostrăzi pentru nepoţii noştri eventual.
Pānă acum, Romānia are cea mai dinamică piaţă de construcţii de drumuri din regiune, cu o rată anuală de creştere a investiţiilor alocate infrastructurii de 30% pānă īn 2012, fiind urmată de Rusia şi Slovacia, care şi-ar putea majora sumele destinate infrastructurii cu 25% şi, respectiv, 20% pe.
"Chiar dacă piaţa romānească va creşte cu 30% pe an pānă īn 2012 şi piaţa din Polonia va creşte doar cu 11%, sumele investite anul trecut de Polonia īn infrastructura rutieră sunt de 4,5 ori mai mari decāt cele alocate īn Romānia īn acest sector. Dacă se menţine rata de 30% de creştere din acest sector, Romānia va avea nevoie īntre 130 şi 150 de ani pentru a ajunge la standardele Europei de Vest ale infrastructurii rutiere", a declarat, īntr-un comunicat, consultantul A.T. Kearney Iulian Cīrciumaru.
Īnsă cu toate astea, densitatea drumurilor īn Romānia este de patru ori mai mică faţă de alte state din Europa de Est şi Centrală şi de 14 ori mai mică faţă de densitatea din ţările dezvoltate.
Şi bineīnţeles cum se practică la noi, dacă nu primeşti nu faci, Romānia prezintă o atractivitatea ridicată pentru investiţiile īn infrastructura rutieră. Dar nu aşa oricum, acest lucru se datorează faptului că Guvernul a alocat 10 miliarde de euro pentru investiţiile publice īn infrastructură īn 2009 şi de faptul că Uniunea Europeană a pus la dispoziţia Romāniei 3,4 miliarde de euro, care pot fi accesaţi cu proiecte pentru dezvoltare.