Pentru cei de la Honda, criza s-ar putea termina în cel mai fericit caz anul acesta sau dacă nu, cel mai probabil în 2010
La fel ca fiecare producător de automobile şi nu numai, şi Honda Motor Co a înregistrat în ultimul trimestru o pierdere de 2,9 miliarde dolari şi a prevăzut că va trece pe profit în acest an, mizând pe faptul că reducerile de costuri vor compensa pentru aprecierea yenului şi pentru scăderea vânzărilor auto la nivel mondial.
Spre deosebire de restul producătorilor din întreaga lume, Honda a fost oarecum protejată de flexibilitatea producţiei, de divizia autoturismelor pentru transportul de combustibili şi de divizia de motociclete. Dar asta nu înseamnă că le merge tocmai bine, pentru că se confruntă în continuare cu un stoc ridicat de maşini nevândute, în special în Europa.
Drept dovadă, Fabrica din Swindon, Marea Britanie, va rămâne închisă toată luna mai, iar alte şase fabrici din Statele Unite vor fi închise pentru 13 zile în mai.
Deşi se află pe locul 2 în construcţia auto din Japonia, Honda a înregistrat în perioada ianuarie-martie o pierdere operaţională de 283 miliarde yeni (2,93 miliarde dolari), faţă de profitul de 168,84 miliarde yeni în aceeaşi perioadă a anului trecut, şi comparativ cu estimările analiştilor, ce prevedeau o pierdere de 331 miliarde yeni.
Şi cum speranţa moare ultima, Honda speră că vânzările vor creşte masiv în acest an, după lansarea noului model hibrid Insight, deşi se va confrunta cu o concurenţă strânsă din partea Toyota, care a anunţat că modelul Prius va avea un preţ care să concureze mai eficient cu Insight.