Acum este oficial: Ford Europa va reanaliza planurile de fabricaţie la uzina din Craiova
Întrebaţi obsesiv de unii jurnalişti deştepţi cu privire la modul în care criza economică mondială va afecta planurile de investiţii ale Ford la uzinele de la Craiova, ţin minte foarte bine că oficialii americani evitau un răspuns clar, preferând în schimb să declare că lucrurile vor merge şi în continuare precum s-a stabilit anterior, adică aşa cum s-au angajat la semnarea contractului de vânzare-cumpărare a fabricii.
La începutul săptămânii acesteia, Ford Europa a anunţat însă că va reduce producţia la toate fabricile pentru a o ajusta la cererea în scădere şi, de asemenea, că va reanaliza planurile de fabricaţie (da, inclusiv în cazul uzinei de la Craiova), ţinând cont de improbabilitatea îmbunătăţirii semnificative a cererii de pe piaţa europeană, pe o perioadă considerabilă.
"Ford Europa confirmă că, din cauza declinului fără precedent al piaţei auto europene şi a continuării perspectivei economice negative, va lua măsuri decisive pentru a aduce capacitatea sa de producţie la nivelul cererii în scădere semnificativă din industrie. În plus, Ford Europa realiniază planurile sale de producţie pentru a răspunde necesităţilor viitoare ale companiei, având în vedere improbabilitatea îmbunătăţirii semnificative a cererii de pe piaţa europeană pe o perioadă considerabilă", explică Ford Europa.
Ford mai precizează şi că aceste acţiuni prezentate mai sus au impact în primul rând asupra fabricilor Ford din Germania şi Spania, dar şi asupra uzinei de la Craiova.
Întrebarea referitoare la ce se va produce la Craiova a circulat, de asemenea, destul de obsedant într-o anumită perioadă, Ford Europa precizând că în România vor fi produse motoare EcoBoost de capacitate mică.
Parcă era vorba şi de producerea unui autoturism complet nou?